معرفی و مقایسه کتاب

آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری چیست؟

آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری چیست؟

این سوال ممکن است سوال بسیاری از پرستاران باشد. در پاسخ به این سوال باید گفت آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری را می‌توان به نوعی، آزمون RN ایرانی تعریف کرد. اما سوالی که مطرح است، این است که آیا همه پرستاران باید مدرک صلاحیت حرفه ای پرستاری را داشته باشند؟ به‌عبارت دیگر آیا داشتن مدرک صلاحیت حرفه ای پرستاری الزامی است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت خیر! در حال حاضر داشتن این مدرک برای تمام پرستاران الزامی نیست اما کسب پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری اجباری خواهد شد.

بنابراین اکنون که رقابت برای دریافت این مدرک کمتر است، بهترین زمان برای دریافت آن است. البته داشتن این مدرک می‌تواند تا حد زیادی در رزومه شغلی یک پرستار تاثیرگذار باشد، این مدرک به‌ویژه در میان اعضای هیئت علمی گروه پرستاری بسیار محبوب است.

مزایای صلاحیت حرفه ای پرستاری

همانطورکه در پاسخ به پرسش آزمون صلاحیت حرفه ای چیست توضیح دادیم، داشتن این مدرک فعلا در ایران اجباری نیست اما این آزمون همچنان متقاضیان زیادی دارد، بنابراین این پرسش مطرح است که مزایای صلاحیت حرفه ای پرستاری چیست که داوطلبان را به شرکت در این آزمون ترغیب می‌کند.

  • هدایت پرستار به سمت حرفه ای شدن
  • افزایش آگاهی حقوقی پرستار
  • عملکرد پرستار بر اساس  شرح وظایف قانونی
  • مصونیت پرستاران از مشکلات قانونی و حقوقی که در چند سال اخیر افزایش داشته
  • بروز شدن دانش پرستاری
  • ارتقا کیفیت خدمات پرستاری
  • تاثیر مثبت در رزومه شغلی پرستار

تاریخ آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران 1401

بر اساس تقویم آزمون های علوم پرشکی سال 1401 آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری در این سال در دو نوبت در تاریخ 1401/07/28 و 1401/11/20 برگزار می‌گردد. ثبت نام این آزمون از طریق سایت sanjeshp.ir صورت می‌گیرد.

مدارک لازم جهت ثبت نام صلاحیت حرفه ای پرستاران

ثپت نام در آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری شامل یکسری مدارک و شرایط اختصاصی است که می‌توان با استفاده از دفترچه آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری از آن‌ها مطلع شد. در این بخش نیز مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در این آزمون بطور کامل شرح داده شده‌ است.

  • تصویر کارت ملی (پشت و رو)
  • تصویر تمام صفحات شناسنامه
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  • تصویر یک قطعه عکس 4*3 که در سال جاری گرفته شده است.
  • تصویر اصل دانشنامه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری پرستاری یا گواهی فراغت از تحصیل از دانشگاه
  • مدارک تحصیلی خارج از کشور باید به تأیید یکی از وزارتخانه ها بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا علوم تحقیقات و فناوری رسیده باشد.

راهنمای ثبت نام صلاحیت حرفه ای پرستاران 1401

  1. برای ثبت نام آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری ابتدا باید وارد سایت sanjeshp.ir شوید. سپس در منوی سمت چپ گزینه صلاحیت حرفه ای پرستاری را مطابق تصویر انتخاب کنید.

مرحله اول ثبت نام آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری

در مرحله بعد باید گزینه ارسال مدارک، ثبت نام جدید و پرداخت هزینه را انتخاب کنید.

مرحله دوم ثبت نام آزمونن صلاحیت حرفه ای پرستاران

در این مرحله باید پس از ثبت کدملی هزینه آزمون را به صورت اینترنتی پرداخت نمایید (این هزینه هر سال متفاوت است) تا زمانی که هزینه ثبت نام را واریز نکنید قادر به ادامه ثبت نام نخواهید بود.

مرحله سوم ثبت نام آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران

پس از ثبت اطلاعات و فشردن دکمه ادامه خرید وارد درگاه پرداخت خواهید شد و مبلغ مورد نظر را به صورت اینترنتی پرداخت می‌کنید. پس از پرداخت اینترنتی کدی با عنوان کد پرداخت به شما ارائه می‌شود که بهتر است آن را حفظ کنید زیرا در مراحل بعدی ثبت نام به این کد نیاز پیدا خواهید کرد.

مرحله چهارم ثبت نام آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری

در مرحله بعد باید فرم ثبت نامی را تکمیل کنید که حاوی اطلاعاتی همچون مشخصات شناسنامه ای، تحصیلی، شماره تماس، آدرس و … است. پس از تکمیل این فرم و بارگذاری مدارک در این سامانه دکمه ثبت توسط داوطلب را بفشارید.

اگر تمام فیلدها به درستی پر شده باشند یک کد رهگیری در اختیار شما قرار خواهد گرفت. داوطلب باید این کد رهگیری را تا زمان آزمون حفظ کند تا بتواند با استفاده از آن کارت ورود به جلسه را دریافت کند.

منابع آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری

منابع آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری که در دفترچه راهنمای آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری قید شده‌اند شامل موارد زیر هستند:

منابع آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری تا حد زیادی شبیه به منابع آزمون دکتری پرستاری هستند؛ همچنین مطالعه هر یک از کتاب‌های فوق به قدر کافی رمان‌بر است. بنابراین تعدادی از ناشران، کتاب درسنامه، خلاصه و بانک سوالی از این مجموعه کتاب‌ها را به رشته نگارش درآوره‌اند تا داوطلب این آزمون بجای مطالعه چندین منبع، یک منبع جامع را مطالعه نماید. در رابطه با این موضوع مقاله ای با نام منابع آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری به رشته نگارش درآمده است که می‌تواند به شما کمک کند تا باتوجه به زمانی که در اختیار دارید بتوانید بهترین کتاب را برای مطالعه انتخاب نمایید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *