معرفی و مقایسه کتاب

کتاب تست ارشد مامایی معرفی و مقایسه کتب سوالات کارشناسی ارشد مامایی

معرفی و مقایسه کتاب تست ارشد مامایی

برای ما که چندین سال است در حوزه فروش کتاب های علوم پزشکی فعال هستیم، بارها اتفاق افتاده که شاهد سردرگمی داوطلبان کنکور ارشد مامایی باشیم. تعداد زیاد کتب مربوط به سوالات کارشناسی ارشد مامایی باعث می شود متقاضیان نتوانند در امر خرید کتاب تست ارشد مامایی انتخاب درستی انجام دهند. ما در این مطلب سعی می کنیم تمام کتاب های تست حاوی سوالات ارشد مامایی را بررسی و نقد کنیم.

بهترین کتاب تست ارشد مامایی چیست؟

ما در این قسمت معیارهایی که باید یک کتاب تست خوب داشته باشد را ذکر می کنیم. مواردی همچون دارا بودن پاسخهای تشریحی، بروز بودن، تطابق گزینه ها با کلید نهایی وزارت بهداشت و… از جمله مواردی هستند که در اعتبار کتاب اثر دارند. در قسمت های بعدی برای هر مورد توضیحاتی ارائه کرده ایم تا بتوانید در انتخاب بهترین کتاب تست ارشد مامایی درست عمل کنید.

  • داشتن پاسخ تشریحی: دارا بودن پاسخ های تشریحی برای تست زنی در کتاب تست مامایی از مسلمات است و کتابی که این بخش را ندارد، کتاب تست نیست! و صرفا چند دفترچه سوال بهم چسبیده است…
  • آپدیت بودن کنکور: بروز بودن کتاب تا آخرین سال برگزار شده آزمون ارشد مامایی باعث خواهد شد تا شما با آخرین تغییرات دیدگاه اساتید در طراحی سوالات ارشد مامایی آشنا شوید.
  • تطابق گزینه ها با کلید نهایی: تطابق گزینه های صحیح اعلام شده در کتاب با کلید نهایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت بسیار مهم است. متاسفانه در برخی کتاب ها شاهد این هستیم که از کلید اولیه وزارت بهداشت استفاده شده است و گویا نویسنده از تغییرات کلید نهایی آزمون مطلع نشده است و یا دسترسی نداشته است.
  • بررسی و تحلیل گزینه ها: در پاسخ تشریحی برخی سوالات علت غلط بودن گزینه های دیگر مهم است. شاید در همه تست های کنکور این موضوع رخ ندهد ولی در برخی تست های کنکوری استاد طراح سوال اقدام به گذاردن تله تستی می کند و بسیاری از داوطلبان را به اشتباه می اندازد. لذا علت غلط بودن آن گزینه ای که به عنوان تله در کنار گزینه صحیح سوال قرار گرفته است می بایست مشخص شود.
  • تعیین سطح دشواری سوالات: هنگام تست زنی ممکن است با سوالاتی مواجه شوید که ندانستن پاسخ آن روحیه شما را ضعیف کند. وقتی بعد از تست زنی متوجه می شوید آن سوال، یکی از تست های دشوار کنکور بوده است، تا حدود زیادی روحیه خود را باز می یابید. پس اطلاع از آسانی یا دشواری سوالات در تست زنی مزیت بزرگی است.
  • سوالات تالیفی یا کنکوری: اولین شرط کتاب تست، وجود تست های کنکور در آن است. بدین معنی که داوطلب کنکور ارشد مامایی می بایست ابتدا به تست های کنکور دسترسی داشته باشند. بعد اگر نیاز به تست های بیشتری پیدا کردند سراغ تست تالیفی برود.

کتاب مجموعه سوالات مامایی انتشارات کتابخانه فرهنگ

کتاب مجموعه سوالات ارشد و دکتری مامایی از سوی انتشارات کتابخانه فرهنگ به چاپ رسیده است. این کتاب در سایز خشتی و در 485 صفحه، بصورت تک رنگ و با جلد شومیز به چاپ رسید. این کتاب سوالات کنکور ارشد و دکتری را بصورت سال به سال آورده است.

نقاط قوت

بروز بودن سوالات کنکور: این کتاب تا سال 98 بروز رسانی شده است. در نگاه اول شاید وجود سوالات دکتری مامایی در این کتاب برای کسانی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد مامایی را دارند جذاب به نظر آید. ولی بدلیل بالا بودن سطح سوالات دکتری و همچنین غیرمرتبط بودن برخی دروس دکتری با ارشد، سوالات دکتری کمک زیادی در تست زدن برای کنکور ارشد نمی کند.

نقاط ضعف

نداشتن پاسخ تشریحی: بزرگترین نقطه ضعف کتاب تست ارشد و دکتری مامایی انتشارات کتابخانه فرهنگ وجود پاسخنامه کلیدی در انتهای فصول است.

پاسخنامه بر اساس کلید اولیه کنکور : متاسفانه در بسیاری از سال ها از کلید اولیه کنکور استفاده شده است و حذفیات پاسخنامه و یا تغییرات کلید نهایی در این کتاب اصلاح نشده است.

خرید کتاب مجموعه سوالات مامایی با تخفیف

شما از طریق لینک های زیر می توانید کتاب مجموعه سوالات مامایی انتشارات کتابخانه فرهنگ را با تخفیف ویژه تهیه کنید.

کتاب جعبه سیاه مامایی انتشارات علمی سنا

طبیعتا موسسه ای که کلاس ارشد مامایی و آزمون های کشوری این رشته را برگزار می کند می بایست یک کتاب تست قابل قبول برای داوطلبان خود داشته باشد. کتاب جعبه سیاه مامایی انتشارات علمی سنا (زیرمجموعه موسسه علوم پزشکی سنا) کتابی است که در سالهای اخیر جای خود را بین داوطلبان ارشد مامایی باز کرده است و فروش نسبتا بالایی دارد.

  • نقاط قوت

بروز بودن سوالات کنکور: کتاب جعبه سیاه مامایی سوالات کنکور ارشد مامایی را تا سال 99 آپدیت کرده است.

تطابق با کلید نهایی: طبق بررسی که کردیم پاسخ های صحیح این کتاب با کلید نهایی وزارت بهداشت تطابق داشت.

سطح بندی سوالات: میزان سطح دشواری سوالات در پاسخ های تشریحی این کتاب در قالب آسان/متوسط/سخت دیده می شود.

  • نقاط ضعف

پاسخ سوالات نوزدان این کتاب بر اساس نلسون 2016 بود.

توجه: متاسفانه همزمان با بروزرسانی اکثر رفرنس ها در سال 98 و تغییرات منابع آزمون کارشناسی ارشد مامایی به سال 2019 و 2020 هنوز پاسخ تشریحی در تمام کتاب های تست ارشد مامایی پیش رو بر اساس منابع جدید بروزرسانی نشده اند.

خرید کتاب جعبه سیاه مامایی با تخفیف

اگر در رابطه نقاط قوت و ضعف هایی که در مقایسه با سایر موارد گفته شد به این نتیجه رسیدید که کتاب جعبه سیاه مامایی برای شما بهترین کتاب تست ارشد مامایی است، می توانید از طریق زیر آن را با بیشترین تخفیف از بانک کتاب علوم پزشکی تهیه کنید.

است. از طریق زیر می توانید این کتاب را با بیشترین تخفیف سفارش دهید.

 

جعبه سیاه مامایی

۲۹۱,۵۵۰ تومان

کتاب گنج آزمون مامایی انتشارات گلبان

کتاب گنج آزمون مامایی یک کتاب رحلی(سایزA4) با 934 صفحه! است که شامل 10هزار تست تالیفی و برخی سوالات آزمون کارشناسی ارشد مامایی است. این کتاب با جلد شومیز توسط انتشارات گلبان بصورت دو رنگ به چاپ رسیده است. نویسندگان این کتاب علاوه بر دکتر بهرام قاضی جهانی، دکتر سیما نظرپور, فرنوش خجسته و هدایت اله صلاح زهی می باشند.

  • نقاط قوت

تست کنکور+ تست تالیفی: کتاب گنج آزمون مامایی هم تست تالیفی و هم برخی تست های کنکور را داراست.

دو رنگ بودن کتاب: کتاب گنج آزمون انتشارات گلبان بصورت دو رنگ به چاپ رسیده است. البته در صفحات با زمینه سبز رنگ، چشم خواننده بخاطر عدم تفکیک متن و زمینه اذیت می شود.

  • نقاط ضعف

نداشتن پاسخ تشریحی: بزرگترین نقطع ضعف این کتاب نداشتن پاسخ تشریحی است. بطوریکه در طول مطالعه این 10 هزار تست قطعا خواننده به سوالاتی می رسد که نیاز دارد بداند چرا گزینه فلان درست است و گزینه فلان اشتباه؟ ولی هیچ پاسخ تشریحی مقابل پاسخنامه کلیدی آن سوال نیست :((

بروز نبودن سوالات کنکور: نقطه ضعف اساسی دیگر این کتاب بروز نبودن آن است. درست است که این کتاب شامل ده هزار تست است که اکثرا تالیفی هستند، ولی خواننده اولین چیزی که از یک کتاب تست می خواهد داشتن همه ی سوالات کنکور تا آخرین سال برگزار شده است. متاسفانه در کتاب گنج آزمون مامایی فقط بعضی از سوالات کنکور ارشد مامایی وجود دارد. علاوه بر این طبق بررسی ما سوالات کنکوری آن تا سال 96 بیشتر نیست! از سوی دیگر سوالات قدیمی مربوط به سال 73 در این کتاب هست که با توجه به تغییرات کنکور، این سوالات دیگر مطرح نیستند.

حجم زیاد: حجم و تعداد صفحات کتاب زیاد است. بطوریکه اگر کسی وقت زیادی تا کنکور نداشته باشد، نمی تواند تا کنکور این کتاب تست را تمام کند.

قیمت بالا: طبیعتا بخاطر حجم بالای صفحات، کتاب گنج آزمون به عنوان یک کتاب تست ارشد مامایی ، قیمت بالایی نسبت به بقیه کتاب های تست دارد.

خرید کتاب گنج آزمون مامایی با تخفیف

با توجه به توضیحات این مقاله و در مقایسه با سایر کتاب های حاوی سوالات کنکور ارشد مامایی حاوی پاسخ تشریحی گفتیم. اگر به این نتیجه رسیدید که کتاب گنج آزمون مامایی برای شما مناسب تر است. از طریق زیر می توانید این کتاب را با تخفیف قابل توجه سفارش دهید.

کتاب MSE مامایی - مجموعه آزمون های ارشد مامایی انتشارات جامعه نگر

کتاب MSE مامایی یا همان کتاب مجموعه آزمون های کارشناسی ارشد مامایی از سوی انتشارات جامعه نگر به چاپ رسیده است. هدی تفضلی و منصوره یزدخواستی گردآوردندگان کتاب تست ارشد مامایی جامعه نگر می باشند. این کتاب 880 صفحه ای بصورت وزیری، تک رنگ و با جلد شومیز به چاپ رسیده است.

  • نقاط قوت

بررسی و تحلیل گزینه ها: در بسیاری از سوالات تحلیل گزینه‌های دیگر به چشم می آید و دلیل نبود پاسخ در آن‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

  • نقاط ضعف

عدم سطح بندی سوالات: سطح دشواری سوالات در پاسخ های تشریحی کتاب مجموعه آزمون های ارشد مامایی انتشارات جامعه نگر مشخص نشده بود.

بروز نبودن سوالات کنکور: سوالات کنکور ارشد مامایی سال 98 در این کتاب موجود نیست.

بروز نبودن منبع پاسخهای تشریحی: همچون سایر کتاب های تست دیگر، پاسخ سوالات نوزدان این کتاب بر اساس نلسون 2016 بود.

عدم تطابق با کلید نهایی: متاسفانه گزینه برخی پاسخ ها بر اساس کلید اولیه کنکور درج شده است. در حالیکه این گزینه در کلید نهایی وزارت بهداشت اصلاح یا حذف شده است.

خرید کتاب MSE مامایی با تخفیف

با توجه به توضیحات این مقاله و در مقایسه با سایر کتاب های حاوی سوالات کنکور ارشد مامایی حاوی پاسخ تشریحی گفتیم به نتیجه رسیدید که کتاب گنج آزمون مامایی برای شما مناسب تر است. از طریق زیر می توانید این کتاب را با تخفیف قابل توجه سفارش دهید.

MSE مامایی جلد دوم

۳۴۱,۰۰۰ تومان

کتاب بانک سوالات مامایی انتشارات اندیشه رفیع

کتاب بانک سوالات درسنامه جامع مامایی توسط دکتر زیبا تقی زاده و توسط انتشارات اندیشه رفیع به ارائه شده است. این کتاب در سایز وزیری و حدود 800 صفحه و بصورت تک رنگ با جلد شومیز به چاپ رسیده است.

  • نقاط قوت

طبقه بندی مباحث بر اساس کتاب درسنامه جامع مامایی است. (سوالات سال 79 تا 94)

پاسخ تشریحی: در این کتاب در بسیاری از سوالات، نویسنده پاسخ ها را بسیار کامل بیان کرده است. (البته سوالات سال 97 و 98 پاسخ تشریحی ندارد!)

  • نقاط ضعف

قیمت بالا: با توجه به قیمت کتاب تست ارشد مامایی که از سوی ناشرین دیگر به چاپ رسیده است، قیمت کتاب بانک سوالات درسنامه جامع مامایی با این تعداد صفحه، همچون کتاب گنج آزمون بالاست.

عدم سطح بندی سوالات: سطح دشواری سوالات در پاسخ های تشریحی کتاب مجموعه آزمون های ارشد مامایی انتشارات جامعه نگر مشخص نشده بود.

بروز نبودن سوالات کنکور: پاسخ سوالات کنکور ارشد مامایی در این کتاب خیلی قدیمی است. بعنوان مثال منابع پاسخ سوالات در کتاب، ویلیامز 2010 و 2014، نواک (2007 و 2012) ، نلسون (2006 و 2016)، جنین لانگمن 2015 عنوان شده است.

نقص سوالات 95 تا 98 در انتهای کتاب: متاسفانه نویسنده برای سوالات سال 97 و 98 پاسخ تشریحی ننوشته است. همچنین چهار دوره برگزار شده از 95 تا 98، بصورت طبقه بندی نشده در انتهای کتاب آورده شده است.

عدم تطابق با کلید نهایی: متاسفانه گزینه برخی پاسخ ها در کتاب بانک سوالات مامایی بر اساس کلید اولیه کنکور اعلام شده است. در حالیکه گزینه مندرج در کلید نهایی وزارت بهداشت اصلاح یا حذف شده است.

خرید کتاب بانک سوالات مامایی با تخفیف

با توجه به بررسی که از کتاب های تست کارشناسی ارشد مامایی که در بازار موجود هستند، به این نتیجه رسیدید که کتاب بانک سوالات مامایی انتشارات اندیشه رفیع برای شما مناسب تر است. می توانید از طریق زیر با بیشتر تخفیف این کتاب تست را از بانک کتاب علوم پزشکی تهیه کنید.

4 فکر در مورد “ کتاب تست ارشد مامایی معرفی و مقایسه کتب سوالات کارشناسی ارشد مامایی

  1. طاهر گفت:

    ممنون بابت توضیحات کاملتون

  2. آمنه گفت:

    مرسی من و از سر در گمی نجات دادید

  3. کامرانی گفت:

    خیلی واضح و کامل توضیح دادید

  4. هادی گفت:

    مطلبتون در مورد بهترین کتاب تست کارشناسی ارشد مامایی عالی بود.ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *