معرفی و مقایسه کتاب

کتاب اصول بیهوشی میلر – بهترین ترجمه کتاب میلر کدام است؟

کتاب اصول بیهوشی میلر - بهترین ترجمه کتاب میلر کدام است؟

کتاب اصول بیهوشی میلر یک مرجع مناسب برای دانشجویان هوشبری است. همچنین برای کمک به جامعه بیهوشی بسیار مناسب است. زیرا این کتاب یکی از کتاب‌های مرجع و بسیار خوب در این زمینه است. در حالی که حیطه هوشبری سرشار از کتاب‌های کمک آموزشی است. ترجمه کتاب بیهوشی میلر گام بزرگی در جهت ارائه یک مرجع مناسب برای دنبال کنندگان این علم است.

کتاب میلر 2020 جدیدترین ویراست این کتاب است که توسط ناشران و مترجمان بسیاری ترجمه شده و به چاپ رسیده است. این امر سبب شده تا سؤالاتی نظیر بهترین ترجمه کتاب میلر کدام است؟ کدام مترجم و ناشر بیشتر در ترجمه به ‌راحتی کاربر دقت کرده است و هزاران سؤال دیگر برای خواننده ایجاد شود.

خرید بهترین ترجمه کتاب بیهوشی میلر میسر نیست؛ مگر با مقایسه‌ ترجمه‌های مختلف با یکدیگر. قطعاً انجام این کار توسط خواننده امکان‌پذیر نیست. از همین رو تصمیم گرفتیم تا ترجمه‌های مختلف این کتاب را که توسط ناشران مختلف به چاپ رسیده است؛ از نظر نقاط قوت و ضعف بررسی کنیم تا کاربر بتواند با توجه به اطلاعات ارائه شده در این مقاله بهترین انتخاب را داشته باشد.

اصول بیهوشی میلر دکتر حسنی

کتاب اصول بیهوشی میلر - بهترین ترجمه کتاب میلر کدام است؟

یکی از ترجمه‌های کتاب اصول بیهوشی میلر ، کتاب میلر دکتر حسنی است. همواره پرسش‌های زیادی درمورد نوع ترجمه این کتاب، وجود دارد. اما آنچه در خواندن یک کتاب برای دانشجو حائز اهمیت است، تنها ترجمه آن نیست. راحتی در مطالعه، نوع کاغذ و نوع جلد به کار رفته در این کتاب و … نیز در خرید و فهم آن تأثیر دارد. از آنجایی که این کتاب یکی از کتاب های مهم دانشجویان رشته پزشکی است؛ برای خرید باید تمام جوانب آن را در نظر گرفت. از همین رو در این بخش به بررسی کامل نقاط قوت و ضعف این کتاب‌ خواهیم پرداخت.

  • نقاط قوت

1- اولین نقطه قوت کتاب اصول بیهوشی میلر دکتر حسنی جلد آن است. جلد این کتاب از نوع گالینگور یا جلد سخت است. از همین رو برای استفاده طولانی مدت مناسب است و خیلی دیر خراب می‌شود.

2- ترجمه بیهوشی میلر با مقدمه دکتر ولی اله حسنی استاد گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی و با نظارت دکتر مسعود حسنی ترجمه شده است. از همین رو از نظر اعتبار مترجمان نیز در مقایسه با سایر کتاب‌ها جایگاه خود را دارد.

3- مقدمه مختصر و مفید نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این کتاب بیهوشی میلر است و احتمال خواندن آن توسط خواننده را بالا می‌برد.

4- در بخش فهرست این کتاب بخش‌ها و فصل‌های زیر مجموعه هر بخش و با ذکر صفحات مربوط قید شده است. همچنین بخش‌ها و زیر مجموعه‌های آن‌ها با رنگ‌های متفاوت مشخص شده‌اند.

5- در شروع هر بخش از کتاب اصول بیهوشی میلر دکتر حسنی یک صفحه کامل به شروع بخش مربوط و معرفی فصل‌های آن اختصاص داده شده است.

6- صفحه آرایی بی‌نظیر و استفاده از رنگ‌های متنوع در هر بخش جلوه بصری بی‌نظیری به این کتاب داده است. استفاده از رنگ‌ها در صفحات مختلف این کتاب سبب شده است تا خواننده به هیچ عنوان از ادامه خواندن آن خسته نشود.

7- در شروع هر فصل مطالبی که خواننده در آن فصل با آن‌ مواجه است به‌صورت خلاصه وار ذکر شده. این امر نه‌تنها می‌تواند راهنمای خوبی برای شروع یک فصل باشد، بلکه در پایان فصل نیز می‌توان به‌عنوان مروری بر مطالب فصل از این فهرست استفاه کرد.

8- استفاده از پاورقی‌ها در برخی قسمت‌های کتاب خوب و به جا است.

9- ایجاد جداول و قرار دادن برخی متون خاص و مهم داخل آن یکی دیر از ویژگی‌های مثبت کتاب اصول بیهوشی میلر است.

10- در انتهای هر فصل بخشی به‌عنوان خلاصه و چشم انداز آینده وجود دارد که خلاصه‌ای از فصل مربوط است؛ اما نکات مهم آموزشی در آن قید نشده است.

11- در بخش انتهایی هر فصل سؤالاتی طرح شده است که بیشتر جنبه یادآوری بخش‌های مهم این کتاب را دارد و پاسخ خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

12- عکس‌ها و نمودارهای استفاده شده در کتاب بیهوشی میلر از چاپ و کیفیت بسیار خوبی برخوردارند.

13- نوع نگارش کتاب از نظر استفاده از علائم نگارشی پاراگراف بندی و … خوب است.

  • نقاط ضعف

1- جلد گالینگور یا جلد هارد بیهوشی میلر دکتر حسنی را از نظر ماندگاری مناسب می‌سازد. اما این نوع جلد نسبت به جلد نرم سنگین‌تر است. از همین رو استفاده از کتاب را برای کاربر دشوار می‌سازد. البته انتخاب نوع جلد کتاب امری سلیقه‌ای است. از همین رو کاربر می‌تواند این نوع جلد را باتوجه به سلیقه خود از نقاط قوت یا ضعف این کتاب بداند.

2- بهتر بود عبارت انگلیسی برخی واژه‌ها در کتاب اصول بیهوشی میلر در یک پرانتز مقابل آن کلمه خاص نوشته شود تا کاربر همزمان بتواند با نگارش صحیح انگلیسی آن نیز آشنا شود.

3- برخی لغات و اصطلاحات به کار رفته در اصول بیهوشی میلر به فارسی روان ترجمه شده‌اند و عبارت انگلیسی آن نیز در پاورقی نوشته شده است. یهتر بود این عبارات نیز در مقابل کلمه نوشته می‌شد تا چشم کاربر همزمان به لغت انگلیسی نیز آشنا شود.

4- توضیح جداول و نمودارها کامل است. اما توضیح زیاد در مورد برخی جداول کاربر را از خواندن خسته می‌کند.

5- بهتر بود تا عبارات اصلی و مهم در هر فصل بلد و رنگی شوند. چراکه اصول بیهوشی میلر 2020 یکی از منابع آزمون ارشد است. از همین رو استفاده از این تکنیک سبب می‌شود تا کاربر مطالب مهم را راحت‌تر بخاطر بسپارد.

6- ترجمه این کتاب روان نیست و خواندن آن اندکی گیج‌کننده است. البته خوانایی و روان بودن ترجمه امری نسبی است. از همین رو اگر ترجمه کتاب برای شما در درجه اول اهمیت قرار دارد، پرس‌وجو از افرادی که این کتاب را خوانده‌اند می‌تواند کمک کننده باشد. از همین رو اگر تاکنون از کتاب میلر دکتر حسنی استفاده‌ کرده‌اید می‌توانید نظر خود را در رابطه با ترجمه این کتاب برای استفاده دیگران کامنت کنید.

7- جملات استفاده شده در کتاب اصول بیهوشی میلر مصداق بارزی از ترجمه تحت اللفظی است و در آن از جمله بندی صحیح و روان استفاده نشده است. 

8- سؤالات آخر فصل کتاب بیشتر به‌منظور فلش بک زدن ذهن به مطالب مهم فصل است؛ اما از آنجایی که این کتاب یکی از مراجع مهم آزمون کارشناسی ارشد است، بهتر بود بجای این سؤالات از سؤالات کنکوری به همراه کلید آن‌ها استفاده شود.

نکته: کتاب نمودارنامه اصول بیهوشی میلر یکی از بهترین خلاصه های کتاب میلر است. اگر وقت کافی برای مطالعه رفرنس ندارید، خرید این کتاب کمک زیادی به شما خواهد کرد.

کتاب بیهوشی میلر دکتر اعتضادی

کتاب اصول بیهوشی میلر - بهترین ترجمه کتاب میلر کدام است؟

کتاب اصول بیهوشی میلر دکتر اعتضادی یکی دیگر از ترجمه‌های مشهور کتاب میلر است. از آنجایی که این کتاب یکی از کتاب‌های مرجع برای دانشجویان رشته هوشبری است، ترجمه‌های متعدد آن به چاپ رسیده است. باتوجه به زیاد بودن ترجمه‌های موجود، مقایسه آن‌ها برای خواننده بسیار مفید است.

به‌ویژه اگر کسی قصد خرید کتاب بیهوشی میلر و استفاده از این کتاب را داشته باشد یقیناً به دنبال بهترین ترجمه از آن می‌گردد و البته همواره تأکید کرده‌ایم که منظور از بهترین ترجمه بیهوشی میلر تنها متن روان آن نیست. زیرا این امر تنها فاکتور برای خرید یک کتاب نیست. به‌ویژه خرید ترجمه بیهوشی میلر که به‌عنوان یک مرجع اصلی برای دانشجویان هوشبری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از همین رو در این بخش به بررسی نقاط قوت و ضعف بیهوشی میلر ترجمه دکتر اعتضادی خواهیم پرداخت.

  • نقاط قوت

1- جلد به کار رفته در این کتاب از نوع گالینگور یا جلد هارد است. استفاده از این نوع جلد در کتاب اصول بیهوشی میلر آن را برای مدت بسیاری ماندگار می‌کند. زیرا عمر این جلدها اغلب زیاد است و کتاب ماندگاری بیشتری خواهد داشت. اما نکته مثبتی که درمورد این کتاب وجود دارد، نازکی و سبک بودن جلد گالینگور است. به نوعی در این کتاب از جلد هارد استفاده شده تا ماندگاری کتاب زیاد شود؛ در عین حال نیز از یک جلد نازک گالینگور استفاده شده تا وزن کتاب تا حد امکان پایین بیاید.

4- در قسمت فهرست مطالب، بخش‌ها و فصل‌ها از یکدیگر جدا شده‌اند و صفحات مربوط به هر فصل مشخص شده است. یکی از ویژگی‌های مثبتی که در این بخش به چشم می‌خورد جدا کردن رنگ هر بخش در فهرست مطالب است. این امر کمک می‌کند برای دسترسی راحت‌تر به بخش مورد نظر تنها از رنگ‌ها کمک بگیرید. برای مثال به رنگ بخش مربوط در فهرست نگاه کنید. سپس در حالی که کتاب بسته و افقی است تنها با نگاه کردن به رنگ، فصل موردنظر را بیابید. بدون اینکه نیاز باشد، شماره صفحه‌ها را بخوانید و آن‌ها را جستجو نمایید.

5- در کتاب اصول بیهوشی میلر به بحث مهم صفحه آرایی توجه ویژه‌ای شده است. ناشر این کتاب تلاش کرده است تا با صفحه آرایی مناسب خواننده را به خواندن آن ترغیب نماید.

6- مقدمه‌ها به‌صورت مختصر و مفید در ابتدای کتاب قید شده‌اند و از گزافه‌گویی و تعاریف بیهوده در آن‌ها پرهیز شده است.

7- در ابتدای هر بخش از کتاب میلر در حالی که با صفحه آرایی زیبایی مواجه می‌شوید، مباحث هر بخش نیز در این صفحه ذکر شده است.

8- مهم‌تر از ذکر فصل‌ها در ابتدای هر بخش، در ابتدای هر فصل از کتاب میلر نیز سرفصل‌های آن نیز قید شده است. از همین رو خواننده در شروع هر فصل می‌تواند با کلیت مطالب آن نیز آشنا شود.

9-  ترجمه این کتاب اصول بیهوشی میلر دکتر اعتضاد ی بسیار روان است. 

10- علائم نگارشی در بیهوشی میلر درست و به جا به کار رفته‌اند. این کتاب از نظر نگارشی دارای کمترین اشتباه است. 

11- برخی کلمات انگلیسی نظیر استئوپاتی به همان صورت در کتاب به کار می‌روند. اما در نگارش این کتاب برای آشنایی بیشتر با نحوه نوشتن صحیح آن در انگلیسی، نگارش انگلیسی آن‌ها نیز در پاورقی ذکر شده است. کلمات مخفف شده نیز به همین صورت در پاورقی قید شده‌اند. در حالی‌که ترجمه کامل آنها در متن کتاب آمده است.

12- بخش سؤالات روز که در انتهای هر فصل از کتاب میلر طراحی شده است؛ شرایط خوبی را برای مرور مسائل مهم فصل مهیا می‌کند. زیرا با درگیر شدن ذهن به این سؤالات مطالب فصل یادآوری خواهند شد.

14- یکی از ویژگی‌های مثبتی که مجدداً به صفحه آرایی این کتاب بستگی دارد؛ نوشتن توضیحات مربوط به هر نمودار و تصویر در یک کادر رنگی است. این امر سبب می‌شود تا خواننده به توضیحات تصویر اهتمام بیشتری نشان دهد.

  • نقاط ضعف

1- کتاب اصول بیهوشی میلر  اعتضادی، به دلیل استفاده از جلد گالینگور و حجم زیاد آن بسیار سنگین است.

2- در ابتدای هر بخش فصول آن بخش قید شده‌اند؛ اما برای بهتر شدن کار و دسترسی راحت‌تر کاربر، بهتر بود صفحات مربوط به هر فصل نیز در مقابل آن‌ها نوشته شوند.

3- همچنین در سرآغاز هر فصل از کتاب میلر ، سرفصل‌ها نیز ذکر شده‌اند. برای دسترسی راحت‌تر کاربر بهتر بود صفحه مربوط به هر سرفصل نیز در آن ذکر  شود.

4- بهتر بود بجای نوشتن املای کلماتی نظیر استئوپاتی، در پاورقی لغت انگلیسی در مقابل آن و در پرانتز نوشته می‌شد. زیرا کاربران اغلب کمتر به سراغ پاورقی می‌روند.

6- یکی از ضعف‌های ترجمه‌ای این کتاب اصول بیهوشی دکتر اعتضاد این است که دو دستگی و چند مترجم بودن آن کاملاً در ترجمه مشهود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *