معرفی و مقایسه کتاب

زبان لزگی ، نود پلاس ، جعبه سیاه یا مهاجرنیا کدامیک؟

زبان لزگی ، نود پلاس ،جعبه سیاه زبان یا مهاجرنیا کدامیک؟

بهترین کتاب زبان ارشد کدام است؟ این سوال برای بسیاری از مخاطبان آزمون زبان کارشناسی ارشد علوم پزشکی پیش آمده که بهترین منابع زبان ارشد وزارت بهداشت برای موفقیت در این درس کدامند؟

باتوجه به شرایطی که هر داوطلب دارد، کدامیک را از بین کتاب های زبان ارشد علوم پزشکی لزگی یا کتاب نود پلاس یا مهاجرنیا یا جعبه سیاه انتخاب کند. در کنار درسنامه ها کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی نیز برای خودآزمایی بسیار مورد توجه هستند.

مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت چند سالی است که همانند دروس تخصصی برای درس زبان نیز رفرنس اعلام می‌کند. تقریبا همه به این نتیجه رسیده‌اند که منابع معرفی شده صرفا برای آشنایی با فرمت سوالات است و مطالعه آن‌ها برای آمادگی برای آزمون چندان مناسب نیستند.

لذا اکثر شرکت کنندگان در کنکور ارشد پزشکی به سمت کتب آموزشی هم چون زبان امیر لزگی یا نود پلاس و … آمده‌اند. در سال‌های اخیر به خاطر بیشتر شدن کتاب‌هایی از این دست مخاطبان اغلب در انتخاب بهترین کتاب درسنامه برای آمادگی برای کنکور ارشد وزارت بهداشت دچار مشکل می‌شوند.

در ادامه قصد داریم درسنامه‌ها و پکیج‌های آموزشی را که برای کنکور زبان ارشد وزارت بهداشت آماده شده‌اند را بررسی کنیم تا مخاطب بتواند با استفاده از این بررسی بهترین کتاب‌ها را برای آمادگی برای آزمون انتخاب کند.

ماجرای زبان کنکور ارشد علوم پزشکی

حساسیت درس زبان کنکور ارشد علوم پزشکی از آنجایی بالاتر رفت که مرکز سنجش وزارت بهداشت در سال 98 اعلام کرد که حداقل درصد لازم برای قبولی در این آزمون 25 درصد است.

اهمیت این درس به‌قدری زیاد شد که حتی اگر داوطلبان در دروس تخصصی درصدهای بالا کسب کنند اما نتوانند در درس زبان نمره حد نصاب 25 درصد را کسب کنند، مردود خواهند می‌شدند!

پس از اجرای این قانون در سال 98 و همزمان با اعتراض بسیاری از شرکت کنندگان، مرکز سنجش در سال 99 اعلام کرد که شرط کسب نمره حد نصاب 25 درصد در درس زبان برداشته می‌شود اما به جای آن ضریب زبان در کلیه رشته ها بجز رشته سم شناسی، 3 خواهد بود.

به طوریکه ضریب این درس حتی در بسیاری از رشته‌های علوم پزشکی از ضریب دروس تخصصی رشته مذکور نیز بیشتر است. با این تصمیم اهمیت زبان آزمون ارشد وزارت بهداشت نه تنها کمتر نشد بلکه بیشتر هم شد. برای این که بهترین کتاب زبان ارشد را بشناسید این مطلب رو تا نتها بخوانید.

بهترین منبع زبان ارشد وزارت بهداشت کدومه؟

اولین نکته‌ای که در خرید منابع زبان ارشد وزارت بهداشت به شما توصیه می‌کنیم این است که به هیچ وجه تمامی کتاب‌ها را تهیه نکنید؛ این امر باعث استرس شما شده و درنهایت نیز نمی‌توانید تمام کتاب‌ها را بخوانید.

اینکه فردی همزمان هم کتاب زبان امیر لزگی را تهیه کند و هم کتاب های مهاجرنیا و هم کتاب جعبه سیاه زبان ارشد علوم پزشکی، کار کاملا اشتباهی است. می‌توان گفت ماهیت این کتاب‌ها با یکدیگر یکی هستند؛ اما آنچه این کتاب‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند زبان آموزش در آن‌ها و حتی ویراستاری و صفحه‌آرایی آن‌ها است.

در بخش زیر به معرفی هر کتاب و ذکر نقطه قوت و نقطه ضعف هر کدام پرداخته‌ایم. آشنایی با این نقاط قوت و ضعف می‌تواند به شما کمک کند تا باتوجه به درکی که از زبان انگلیسی دارید، بهترین کتاب را برای آمادگی برای آزمون انتخاب نمایید.

البته کتاب‌های زیادی برای درس زبان انگلیسی وزارت بهداشت وجود دارند، اما کتاب‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند جزو بهترین کتاب‌ها در زمینه زبان ارشد وزارت بهداشت هستند.

کتاب درسنامه زبان ارشد علوم پزشکی امیر لزگی

کتاب درسنامه جامع زبان ارشد امیر لزگی یکی از معروفترین کتاب‌های درسنامه در زمینه زبان ارشد علوم پزشکی است. همانطورکه از نام این کتاب پیداست، کتاب زبان امیرلزگی یک کتاب درسنامه است، بنابراین نباید از آن انتظار تست از آن داشت.

در این کتاب مهارت‌های لغات، خواندن و درک مطلب پرداخته شده است. این کتاب شامل 12 بخش است. هر بخش از این کتاب شامل آموزش مهارت خواندن، درک مطلب، آموزش لغات و مروری بر سوالات سنوات گذشته است.

از ویژگی‌های مهمی که این کتاب را متمایز می‌کند، آموزش اصولی آن است. شیوه آموزشی در این کتاب بر اساس آزمون تافل است. همانطورکه قبلا نیز اشاره کردیم این یک کتاب درسنامه است، بنابراین نمی‌توان از آن انتظار آموزش تکنیک تست زنی داشت. نویسنده این کتاب هرگز ادعای آموزش راه‌های میانبر و تکنیک زنی را ندارد.

نمونه سوالات ارائه شده در این کتاب همگی از کنکورهای سال‌های گذشته وزارت بهداشت به همراه پاسخ تشریحی هستند. البته یکی از نقاط ضعف این کتاب را می‌توان حجم زیاد آن دانست.

اما با توجه به اینکه کتاب درسنامه جامع زبان ارشد امیرلزگی یک کتاب درسنامه است حجم زیاد کتاب کاملاً معقول است. استفاده از کتاب زبان ارشد امیرلزگی بیشتر برای زمان‌هایی توصیه می‌شود که وقت کافی برای مطالعه این درس را دارید یا قصد دارید بجز بخش لغات بتوانید سوالات درک مطلب را نیز درک کنید و به آن‌ها پاسخ دهید.

در کتاب زبان ارشد امیر لزگی برخی لغات و متون فاقد ترجمه هستند و علت این امر نیز جلوگیری از بیشتر شدن حجم کتاب است.

کتاب نود پلاس و جعبه سیاه زبان ارشد

بهترین کتاب زبان ارشد

یکی دیگر از بهترین کتاب های  زبان ارشد، کتاب زبان انگلیسی مثبت نود یا همان کتاب زبان نود پلاس کتابی در سایز کوچک پالتویی که در یک جلد تمامی لغات ضروری برای آزمون ارشد وزارت بهداشت را جمع آوری کرده است.

این کتاب از یک زبان خودمانی و محاوره‌ای برای آموزش لغات و مترادف‌های آن‌ها استفاده کرده است. این امر سبب می‌شود تا مطالب تا حد زیادی از خشکی و کرختی دربیایند و داوطلب راحت‌تر بتواند با مطالب کتاب ارتباط برقرار کند.

نگارش کتاب به‌گونه‌ای است که انگار خود استاد در کنار کلمات و گزینه‌ها در حال صحبت کردن و تشریح بیشتر است. سایز و حجم کم این کتاب مشخصاً از هوشمندی نویسنده است؛ زیرا نشان می‌دهد ایشان طبع مخاطبان را شناخته و کتابی را در حداقل صفحات و سایز جیبی به چاپ رسانده است.

کتاب مثبت 90 زبان را می‌توان یک کتاب لغت نامه دانست که در آن تنها به لغات زبان ارشد و دکتری وزارت بهداشت پرداخته شده است و مبحث درک مطلب در آن جایی ندارد؛ اما این تصور کاملاً اشتباه است.

زیرا کسب درصد خوب در درس زبان در آزمون ارشد وزارت بهداشت، مشروط به داشتن دامنه لغات وسیع است. زیرا این آزمون بطورکلی به دو بخش لغت و درک مطلب تقسیم می‌شود.

برای زدن تست‌های هر دو گروه از این سوالات نیاز است که بتوانید به‌خوبی ترجمه کنید و ترجمه صحیح و سریع نیز مشروط به داشتن دامنه لغات وسیع است. آنچه در این کتاب آموزش داده می‌شود تنها لغات استخراج شده از متون مختلف آزمون‌های ارشد نیستند، بلکه تکنیک بخاطرسپاری این لغات هستند.

مکمل این کتاب

البته کتاب مثبت 90 زبان همواره با کتاب جعبه سیاه زبان ارشد وزارت بهداشت معرفی می‌شود. شاید از خود بپرسید که کتاب جعبه سیاه زبان که تنها کتاب تست است، اما اینطور نیست!

حجم زیادی از کتاب جعبه سیاه زبان ارشد به تست‌های آزمون ارشد و دکتری وزارت بهداشت اختصاص داده شده است؛ اما در ابتدای کتاب درسنامه‌‎ای کوتاه به داوطلب ارائه شده است که تکنیک تست زنی را به او آموزش می‌دهد.

این تکنیک‌ها شامل تکنیک زدن تست‌‌های لغت، درک مطلب و حتی گرامر است. اگرچه از بخش گرامر در این آزمون سوال طرح نمی‌شود اما آشنایی با آن می‌تواند به داوطلب در زدن تست‌های درک مطلب و حتی لغت کمک کند.

جالب است بدانید که ناشر این کتاب‌ها پیش از آپدیت کتاب جعبه سیاه زبان ارشد، کتابی با نام صفر تا صد زبان انگلیسی را به‌عنوان کتاب درسنامه چاپ می‌کرد. اما با افزودن مطالب مهم به کتاب جعبه سیاه زبان و مثبت نود زبان، چاپ کتاب صفر تا صد را متوقف کرد و پکیج زبان خود را به دو کتاب جعبه سیاه زبان ارشد و مثبت 90 زبان ارشد محدود کرد.

این امر سبب شده است تا خرید این پکیج برای دانشجو بسیار اقتصادی‌تر باشد، درحالی که هیچ یک از مطالب کتاب صفر تا صد حذف نشده‌اند بلکه به‌صورت خلاصه شده در این دو کتاب پخش شده‌اند.

برای کسب اطلاعات کامل در رابطه با کتاب جعبه سیاه زبان ارشد و مقایسه آن با سایر کتاب‌های تست، می‌توانید به مقاله کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی مراجعه کنید و از بین کتاب‌های معرفی شده در این مقاله بهترین آن‌ها را خریداری کنید.

کتاب زبان رضا مهاجرنیا

بعد از کتاب زبان امیرلزگی، کتاب زبان رضا مهاجرنیا بصورت تک جلدی و با عنوان راهنمای جامع زبان ارشد علوم پزشکی به چاپ رسید. مزیت این کتاب داشتن ترجمه برای متون انگلیسی بود که کتاب درسنامه جامع زبان امیر لزگی نداشت. به همین علت تا حد زیادی داوطلبان را راضی نگه می‌داشت. ولی این نویسنده و ناشر آن تصمیم گرفتند علیرغم قابل فروش بودن کتاب راهنما بصورت جداگانه ولی برای تاثیرگذاری بیشتر کتاب را در قالب پکیج مهاجرنیا پیشنهاد می دهند.

کتاب راهنمای جامع زبان ارشد علوم پزشکی مهاجرنیا یک کتاب 896 صفحه‌ای که حدود 50 صفحه از آن بر روی گرامر و حدود 100 صفحه از آن بر روی تکنیک‌های درک مطلب و لغت متمرکز است و درنهایت سوالات کنکور چند سال اخیر را در این کتاب آورده است. بیشتر حجم این کتاب مربوط به تست های چند سال اخیر وزارت بهداشت اختصاص داده شده است. به‌عبارتی در کتاب راهنمای جامع زبان رضا مهاجرنیا یک درسنامه حدود 150 صفحه‌ای در زمینه لغت، درک مطلب و گرامر ارائه شده است. مابقی کتاب به تست‌های کنکور زبان ارشد اختصاص دارد. بطورکلی می‌توان کتاب درسنامه جامع زبان مهاجرنیا را یک کتاب تست مانند کتاب جعبه سیاه زبان ارشد دانست.

ویژگی های مهم کتاب

با دیدن ویژگی‌های مندرج روی کتاب راهنمای جامع زبان مهاجرنیا  شاید باخود بگویید کتاب کاملی است پس چه نیازی به تالیف کتاب هندبوک زبان ارشد مهاجرنیا است؟ علت این امر این است که در کتاب هندبوک لغت مهاجرنیا نقاط ضعف بخش لغت کتاب درسنامه پوشش داده شده است. پس برای لغت می توانید در کنار کتاب راهنما از هندبوک استفاده کنید.

پکیج زبان مهاجرنیا شامل فلش کارت نیز هست. اگرچه این فلش کارت‌ها نیز مجدداً تکرار لغات ارائه شده در هندبوک هستند، اما نمی‌توان تاثیر فلش کارت را در حفظ کردن لغات نادیده گرفت. بطورکلی اگر کسی بخواهد پکیج کامل زبان مهاجرنیا شامل کتاب راهنما، هندبوک و فلش کارت را تهیه کند، باید علاوه بر پرداخت هزینه بیشتر زمان بیشتری را نیز صرف مطالعه این مجموعه کتاب نماید.

نتیجه گیری:

  • اگر پایه زبان ضعیفی دارید ولی زمان زیادی برای شما تا کنکور باقی نمانده، برای آموزش فقط کتاب نود پلاس و برای تست فقط جعبه سیاه زبان ارشد علوم پزشکی
  • پایه ضعیفی دارید و زمان کافی تا کنکور دارید و قصد دارید حداقل روزی 2 یا 3 ساعت زبان بخوانید مجموعه کتاب زبان دکتر مهاجرنیا و فلاش کارت و هندبوک
  • زمینه مناسبی دارید و زمان کافی تا کنکور دارید، کتاب زبان امیر لزگی

 

حالا به نظر شما بهترین کتاب زبان ارشد کدام کتاب است؟

نوشته های مرتبط

49 فکر در مورد “ زبان لزگی ، نود پلاس ، جعبه سیاه یا مهاجرنیا کدامیک؟

  1. حدیث السادات گفت:

    بنظرم برای لغت فقط کتاب زبان نود پلاس برای متن هم تست های کنکور ارشد علوم پزشکی چند سال اخیر و دیگر هیچ

    1. حمید گفت:

      سلام خسته نباشید چرا هیچ تحلیلی از کتاب زبان زیر ذره بین ارائه نشده است؟نظرتان در مورد این کتب چیست؟

  2. رضا گفت:

    چه تحلیل منصفانه و بدردبخوری

  3. مدیر سایت گفت:

    اصلاح شد

  4. عاطقه گفت:

    عالییی ممنون که بدون بازار گرمی برای یه کتاب خاص مشاوره دادید

  5. لیلی گفت:

    ممنون واقعا عالی بود و کارمو راه انداختید

  6. عبدی گفت:

    با سلام
    در مورد کتابهای دکتر کیمیا هم میشه راهنمایی بفرمایین، میگن اونم مجموعه ی جدید و خوبیه درسته؟

  7. Maryam sm گفت:

    واقعا ممنون از توضیحات خوبتون، فقط اگه کتابای دکتر کیمیا رو هم به نقدتون اضافه کنید عالی میشه

  8. Mhr گفت:

    من دکتری رو استفاده کردم البته فقط گرامر رو خوندم بسیار عالی بود و درک خوبی از گرامر میده مختصر و به زبان ساده

  9. Zahra گفت:

    واقعا ممنون تحلیل خوبتون خیلی کارآمد بود برام??

  10. Roghayeh Ehsanbakhsh گفت:

    سلام من کتاب 90پلاس دارم..پایه زبان بد نیست..میخام کنکور سال 1401 شرکت کنم وقتم خیلی کمه…شاغلم و بچه دار…چه کتابی بگیرم؟ بهم گفتن کتاب استاد رضازاده بگیر.. شما ازش چیزی نگفتین میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام کتاب رضا رضازاده هم خوبه درسنامست. اما اگه از من بپرسی میگم جعبه سیاه زبان ارشد رو بگیر این کتاب یه کتاب تسته. اما قبل از اینکه سوالات شروع کنه ی درسنامه کوچیک برای هر بخش مثل درک مطلب، لغت و … آورده. درسنامه ای که ارائه داده کوتاه اما خیلی تکنیکی، قشنگ بهت تکنیک یاد میده که مثلا سوالای لغت یا درک مطلب حتی گرامر که اصلاً ازش سوال نمیاد چجوری بزنی. ببین برا کسی که پایه زبانش ضعیفه نمیشه ی شبه معجزه کرد. فقط باید بهش تکنیک یاد داد که در اون مقطع بتونه زبان کنکور بگذرونه. این کتاب به نظرم هم برات کتاب تست میشه که وجودش لازمه حتماً برات. یعنی در هر حال باید کتاب تست بخری. هم تکنیک برای تست زنی یادت میده. جعبه سیاه زبان ارشد رو اسمش لینک میکنم ویدیوشو ببین قشنگ توی کتاب و ببین. البته تا اونجایی که من میدونم الان رفته برای چاپ تا سوالای 1401 بهش اضافه بشه خیلی زود موجود میشه. پس صبر کن موجود شد من رو همین کامنت بهت اطلاع میدم. اما از دستش نده انگار با یه تیر دو نشون میزنی با خرید این کتاب!

  11. پاییز گفت:

    سلام ببخشید من فقط مشکلم متن خوانی وپاسخ دادن به سوالات درک مطلب هست چه منبعی معرفی میکنید وقت هم دارم تا کنکور

    1. مدیر سایت گفت:

      جعبه سیاه زبان ارشد خوبه توش هم تست داره هم اول فصل تکنیک تست زنی رو بهتون یاد میده. اما بطورکلی برای جواب دادن به سوالات درک مطلب باید لغت بلد باشید تا بتونید ترجمه کنید بنابراین من نود پلاس زبان رو هم پیشنهاد میدم کنارش داشته باشید. اما ی راهنمایی برای جواب دادن به سوالات درک مطلب اینه که اول سوالات رو بخوانید و بعد دنبال جواب تو متن بگردید. چون شما که نمی‌تونید متنو حفظ کنید. قطعاً متن با یبار خوندن تو ذهن شما نمی‌مونه. بنابراین اگر بدونید سوال چی می‌خواد راحت‌تر می‌تونید به جواب برسید.

  12. maheno گفت:

    با سلام و وقت بخیر.ببخشید من داوطلب آزمون دکتری 1401 هستم با توجه به زمان باقیمانده تا کنکور و با توجه به اینکه مهارت تست زنی را خیلی خوب نمیدونم پیشنهاد شما برای من کدوم منابع هستش؟ ممنون

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام. همونطورکه می‌دونید برای دکتری کتاب مشخصی برای زبان وجود نداره، بنابراین اغلب مجموعه سوالات ارشد برای این آزمون مورد استفاده هستند. برای تمرین تست زنی پیشنهاد من به شما جعبه سیاه پرستاری. به لینک ایجاد شده مراجعه کنید و ویدیویی که در مورد کتاب هست رو ببیند. این کتاب واقعاً در ابتدای هر بخش تکنیک تست زنی یاد داده، بنابراین بنظرم برای کسانی که می‌خوان. تست بزنن بهترین کتابه. البته رفته برای چاپ مجدد تا سوالای کتاب 1401 بهش اضافه بشه. اما ارزششو داره براش صبر کنی.

  13. maheno گفت:

    با سلام ببخشید جعبه سیاه پرستاری که لینکش رو گذاشتین فقط کتاب تست پرستاری هست من برای درس زبان مشکل دارم و یه سوال اینکه آیا برای دیگر رشته های علوم پزشکی(بیوشیمی بالینی) پاسخگو هست؟

    1. مدیر سایت گفت:

      ببخشید من به اشتباه کتاب جعبه سیاه پرستاری رو لینک کردم در حالی که باید جعبه سیاه زبان رو لینک میکردم. برو ویدیو اینو ببین. کتاب جعبه سیاه زبان ارشد یک کتاب تسته اما در ابتدای هر بخش یک درسنامه داره. درسنامه خیلی کمک میکنه تکنیک تست زنی رو یاد بگیرید. واقعاً بنظرم تکنیکاش عالیه در عین حال هم تست داره که مال کنکورهای سال‌های گذشته است. با خرید این کتاب یک درسنامه مختصر تکنیکی دارید و همینطور تست. این کتاب هم فقط تست های زبان پرستاری نیست. تست های زبان تمام رشته های علوم پزشکی. پاسخ تشریحی و نکته هم داره. یک پکیج کامله. اتفاقا به تازگی سوالات آخرین کنکور ارشد هم بهش اضافه شده و محصول بازه میتونید سفارش بدید.

  14. maheno گفت:

    خیلی ممنونم از توضیحات کاملتون
    ببخشید کتابی که تو سایت گذاشتن چاپ جدیدش هست سفارش بدیم یا صبر کنیم تا سوالات 1400 هم بهش اضافه بشه
    بازم ممنون

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام. کتاب چاپ جدیدشه. سوالات 1400 – 1401 به اضافه شده حداکثر تا دوهفته دیگه از چاپ میاد. میتونید سفارش بدید میرید تو لیست انتظار به محض اینکه کتاب از چاپ اومد. اولویت اول با اونایی که پیش سفارش دادن. اتفاقا خیلیام برای خرید این کتاب این کارو کردن.

  15. maheno گفت:

    با سلام و وقت بخیر ممنون از راهنماییتون
    پیشنهاد شما برای منبعی مشترکی که با استفاده از اون هم بتوان برای کنکور دکتری آماده شد و هم برای گرفتن مدرک MHLE چی هست؟ چون من میخوام هم آزمون دکتری شرکت کنم و در کنارش مدرک زبان رو هم بگیرم و نمیخوام که دو تا منبع رو استفاده کنم
    با تشکر

    1. مدیر سایت گفت:

      باسلام. کتاب mhle به زبان ساده بهترین انتخاب برای شماست. اما دقت داشته باشید که این کتاب فقط کتاب درسنامه هست. من کتاب جعبه سیاه زبان رو به عنوان تست کنارش پیشنهاد میدم.

  16. nadia گفت:

    مطلب خیلی کاملی بود، ممنون بابت انتشار این مطلب.

  17. nadia گفت:

    مطلب خیلی کاملی بود، ممنون بابت انتشار این مطلب. کاشکی واقعا درمورد همه کتاب ها این چنین مطلبی وجود داشت تا انتخاب و راحت تر می کرد.

  18. مریم گفت:

    سلام وقتتون بخیر…
    من دانشجو ترم ۳ تغذیه هستم
    کانون زبان ایران میرم، و ترم اینترمیدیت ۲ هستم… درواقع به زبون ساده بخوام بگم وسط راهم تقریبا متوسط رو به بالا… تا یک سال و نیم دیگه دیپلم کانون زبان رو میگیرم.
    فقط میخوام در کنار کانون برای ارشد شروع کنم زبان رو قوی کنم… با توجه به اینکه وقت خوبی دارم با توجه به متن بالا تصمیم گرفتم از دکتر مهاجر نیا شروع کنم… بعد که تموم شد لزگی رو تهیه کنم و تا اخر به ترتیب تا هرجا که شد منابع رو بخونم و تموم کنم

  19. مریم گفت:

    بنظرتون ترم سه خیلی زود نیست؟

  20. maheno گفت:

    با سلام وقت شما بخیر
    ببخشید برای اینکه پایه زبانمون قوی بشه لازم هست کلاس شرکت کنیم یا کتابهایی که شما معرفی میفرمایید خودمون مطالعه کنیم کافی هست؟

    1. مدیر سایت گفت:

      نمیدونم منظورتون از پایه چیه. اما برای آزمون باید لغت و تست زنی قوی باشه. برای این کار دو تا کتاب جعبه سیاه زبان و نود پلاس زبان پیشنهاد میدم

      1. سودا گفت:

        سلام برای لغات ارشد وزارت بهداشت
        هندبوک مهاجرنیا بهتره یا ۹۰ پلاس؟

  21. maheno گفت:

    ممنون از راهنماییتون
    مثلا برای گرفتن مدرک mhle شما کتاب mhle به زبان ساده رو پیشنهاد دادین آیا لازم هست در کلاسهای زبان ثبت نام کنم یا خودم کتاب رو بخونم کفایت میکنه؟
    و سوال بعد اینکه چطور باید لغات جدید رو حفظ کنیم؟
    ممنون

    1. مدیر سایت گفت:

      کلاس های موسسات زبان رو نه پیشنهاد نمی‌کنم. بنظرم کتابو بخون. جعبه سیاه زبان هم بگیر تست بزن. بعد اگر احساس نیاز کردی کلاسای زبان موسسات کنکوری علوم پزشکی، مثل همین سنا که ناشر همین کتاب mhle استفاده کن. ولی بطورکلی به نظرم کتاب به اضافه کتاب جعبه سیاه زبان ارشد کافیه.
      برای لغت هم کتاب نود پلاس خیلی معروفه بهت یاد میده چجوری حفظ کنی. قیمتشم مناسبه پیشنهاد میکنم بگیری. چون از سوالای لغت معمولاً بیشتر دانشجوها تست میزنن. درک مطلب یکم سخت تره. بنابراین معمولاً همه اول رو لغت تمرکز میکنن. البته کتاب جعبه سیاه زبان ارشد هم قبل از شروع تستای لغت یه درسنامه کوچیک برای تست زنی ارائه داده که اونم خوبه.

  22. maheno گفت:

    با سلام و وقت شما بخیر
    ببخشید یه سوال اینکه الان من ۳ تا کتاب رو تهیه کردم(mhle به زبان ساد،جعبه سیاه و ۹۰+) برنامه ریزی برای خواندن اینها به چه ترتیب و با چه زمان بندی باید باشه؟
    خیلی ممنون

    1. مدیر سایت گفت:

      عزیزم mhle به زبان ساده رو بخون. همزمان تو برنامت لغت هم بخون. بمون mhle که تموم شد تست بزن. در غیر اینصورت اگر وقت کافی نداری همزمان تست هم بزن. برای مثال یک هفته بخون ی روز رو در هفته در نظر بگیر فکر کن سر جلسه امتحانی شروع کن به تست زدن و یادت باشه حتما زمان هر تست رو برنامه ریزی کنی

  23. maheno گفت:

    خیلی ممنون که با حوصله و خیلی خوب راهنمایی میکنید خیلی وقت بود برای خواندن زبان مشکل داشتم
    ممنون

  24. الهام گفت:

    اگه کتاب حیدرنیا lwl رو هم نقد میکردید عالی میشد

  25. فاطمه گفت:

    سلام ممنون از راهنمائیتون

  26. مهدیه گفت:

    سلام وقت تون بخیرر
    ببخشید من امسال میخوام ارشد کنکور بدم
    زبانم هم نسبتا ضعیفه باتوجه به فرصتی که مونده همون کتاب نود پلاس رو بخونم یا صفرتا صدم هم شروع کنم؟

    1. مدیر سایت گفت:

      صفر تا صد چاپ نمیشه. شما نود پلاس و جعبه سیاه زبان بخونی کافیه

    2. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت بخیر بله با توجه به زمان کمی که هست نود پلاس و جعبه سیاه از گزینه های خوب

    3. فاطمه گفت:

      سلام، من ترم ۵ میکروبیولوژی ام. میخوام شروع کنم برای ارشد وزارت بهداشت، کدوم کتاب مناسبه که بخونم؟ پایه زبان متوسطی دارم،ممنون میشم که راهنماییم کنین.

  27. مهدی گفت:

    سلام تشکر میکنم از راهنماییتون.من پایم خیلی ضعیفه می خوام۱۴۰۳ کنکور بدم بنظرتون از کدوم کتاب شروع کنم

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام. بنظر کتاب لغت ودپلاس زبان و کتاب تست جعبه سیاه زبان ارشد رو بخرید. زبان ارشد وزارت بهداشت ربطی به پایه نداره لغت و تست زنی هست

  28. محمد گفت:

    سلام
    ببخشید از بین ۹۰ پلاس و هندبوک مهاجرنیا کدوم رو توصیه میکنید برای یادگیری لغت؟ پایه زبانم در حد کم هست

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      هر دو کتاب در یک سطح هستند. ولی با توجه به زملنی که دارید باید کتاب مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید.

  29. مریم گفت:

    سلام ببخشید توضیحات شما خیلی کامله من برای ارشدم بیش از یک سال وقت دارم برای لغت پیشنهاد شما هند بوک مهاجرنیا یا نود پلاس؟

  30. زهرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر ممنون از مطالب مفیدتون. من میخوام برای کنکور 1403 شرکت کنم میخواستم بدونم بهتره که کتاب جعبه سیاه رو تهیه کنم یا مهاجر نیا خیلی بین این دو دودل هستم چون حدودا یک سال زمان دارم مممنون میشم اگ پاسح بدین

    1. مدیر سایت گفت:

      نتیجه گیری انتهای مقاله کمک میکنه تصمیم بگیری. اگه 2 تا 3 ساعت میتونی وقت بذاری برای زبان مهاجرنیا رو بخون اگر که نه کتاب نودپلاس+ جعبه سیاه زبان

  31. مهدی گفت:

    نظرتون درباره کتاب زبانIQBدکتر خلیلی چی هست؟

    1. مدیر سایت گفت:

      کتاب IQB هم کتاب خوبی هست. بخش سوالات درک مطلب هر دو کتاب رو که مقایسه کردم یک نقطه ضعفی که در IQB دیدم متن های درک مطلب کامل و یکجا ترجمه نشده و فقط به فراخور هر سوال بخشی از اون درک مطلب ترجمه شده در حالیکه در کتاب های دیگه مثل جعبه سیاه زبان درک مطلب ها کامل ترجمه شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *