معرفی و مقایسه کتاب

معرفی بهترین منابع آزمون لیسانس به پزشکی

معرفی بهترین منابع آزمون لیسانس به پزشکی - منابع لیسانس به پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

بهترین منابع آزمون لیسانس به پزشکی کدام کتاب‌ها هستند ؟ منابع آزمون لیسانس به دندانپزشکی با لیسانس به پزشکی یکی است؟ اصلاً احتمال قبولی در آزمون لیسانس یه پزشکی وجود دارد؟ آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنم یا کنکور مجدد؟ برای آزمون لیسانس به پزشکی چی بخونم؟

این سوال‌ها و خیلی سوالات دیگه، سوالات افرادی هستند که میخوان آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنن؛ اما این آزمون جلوی پاشون مثل یه سد بزرگ می‌مونه. نمیدونن چیکار کنن و از کجا شروع کنن. برای آزمون لیسانس به پزشکی چه کتاب‌هایی بخونن؟ اگه جز این دسته افراد هستید و نمی‌دونید بهترین منابع آزمون لیسانس به پزشکی چه کتاب‌ هایی هستند؛ این مقاله رو دنبال کنید، چون قراره بهتون کتاب‌‌هایی رو معرفی کنیم که تو این آزمون مثل فرشته نجات براتون عمل میکنن.

برای آزمون لیسانس به پزشکی چی بخونم؟

خب قبل از اینکه بگیم برای آزمون لیسانس به پزشکی چی بخونید و منابع آزمون لیسانس به پزشکی چیا هستن، به سوال آزمون لیسانس به پزشکی یا کنکور مجدد جواب میدیم. چون میدونم که این سوال، سوال خیلیاتون هست. در جواب این سوال یه سوال ازتون میپرسم! تعداد داوطلبای کنکور چند نفره و تعداد داوطلبای آزمون لیسانس به پزشکی چند نفر؟

قطعاً می‌دونید که نسبتشون خیلی زیاده. بنابراین تو فکر کنکور مجدد نباشید و تصمیم خودتون رو برای شرکت تو آزمون لیسانس به پزشکی عملی کنید چون قطعاً احتمال قبولی لیسانس به پزشکی با این تفاسیر خیلی بیشتر از کنکور مجدده. بنابراین با انتخاب درست منابعی که باید بخونید قبولی خودتون رو توی این آزمون حتمی کنید. خب حالا بریم سراغ اینکه برای این امتحان چی باید بخونیم؟

حتماً می‌دونید که منابع آزمون لیسانس به پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و سایر دانشگاه‌ها توسط خود سازمان سنجش و آموزش پزشکی هر سال اعلام میشه! این منابع شامل منابع علوم پایه مثل بیوشیمی، ژنتیک، بافت شناسی عمومی و جنین شناسی، فیزیولوژی و آناتومی، ایمونولوژی و میکروب شناسی هستن. دروس علوم پایه بیشترین تعداد سوال این آزمون رو تشکیل میدن و حدوداً 85 سوال از این درسهاست!

شیمی عمومی، شیمی آلی، شیمی معدنی و فیزیک پزشکی هم جزو درس‌هایی هستن که از اونها سوال طرح میشه! تعداد این سواات حدوداً 15 تاست و فیزیک پزشکی عقابیان همیشه یکی از رفرنس‌های اصلی معرفی می‌شه!

جامعه شناسی عمومی و روانشناسی عمومی هم جزو دروسی هستند که از اونها سوال طرح میشه! حدود 25 تا سوال از این درس‌ها طرح میشه و حدود 25 تا سوال دیگم از کتاب تفکر نقاد دکتر اکبر سلطانی!

خب حتماً با خودتون میگید که آناتومی که کتاب داره از رو آناتومی گری میخونم! فیزیولوژی که رفرنسش معلومه از فیزیولوژن گایتون میخونم، جنین و بافتم که لانگمن و جان کوئیرا! اما اصلاً وقت دارید که از رفرنس بخونید؟ مشقت خلاصه برداری و نکته نویسی رو به جون بخرید؟ اگر مثلاً  یه سال براش وقت بزارید که هیچی! رفرنس بخونید اما اگه وقتتون کمتره کتاب‌هایی رو که در ادامه معرفی می‌کنم بخونید.

  • نمودارنامه‌های سنا

معرفی بهترین منابع آزمون لیسانس به پزشکی - منابع لیسانس به پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

کتاب های نمودارنامه سنا خوراک آزمون هستن. این کتاب‌ها کتاب های رفرنس رو به‌صورت خلاصه نوشتن و به شکل نموداری در آوردن! انگار که خیلی تمیز و مرتب از کتاب رفرنس خلاصه برداری کردی. توصیه ما اینه که بجای اینکه کتاب‌های رفرنسو با مشقت زیاد یکبار بخونی کتاب‌های نمودارنامه رو چندبار بخونی. نمودارنامه آناتومی، نمودارنامه فیزیولوژی، نمودارنامه جنین شناسی، نمودارنامه ایمنی شناسی نمودارنامه ژنتیک و نمودارنامه ویروس شناسی از جمله کتاب این کتاب‌ها هستن. با استفاده از کتاب‌های نمودارنامه پرونده سوالات علوم پابه تقریباً بسته میشه!

  • خلاصه‌ها

معرفی بهترین منابع آزمون لیسانس به پزشکی - منابع لیسانس به پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

اگر دلتون هنوز شور میزنه که وای رفرنس نخوندم، نکنه یه سوال از رفرنس بیاد برای اطمینان خلاصه‌هارم بخونید. حالا منظورم از خلاصه‌ها چیه؟ خلاصه فیزیولوژی گایتون ، خلاصه بافت شناسی جان کوئیرا ، خلاصه آناتومی گری ! البته در مورد آناتومی گری اطلس آناتومی گری از یا اطلس آناتومی نتر از خلاصه‌ها بهتره! البته من همچنان اولویت شماره یک رو نمودارنامه‌ها قرار می‌دم.

  • کتاب های صفر تا صد

معرفی بهترین منابع آزمون لیسانس به پزشکی - منابع لیسانس به پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

کتاب‌های صفر تا صد همون کتاب‌های درسنامه هستن. منتها این کتاب‌ها مجموعه‌ای از رفرنس‌ها رو در یک کتاب جا دادن، یعنی بجای اینکه چند رفرنس بخونید یک کتاب می‌خونید. کتاب صفر تا صد بیوشیمی که می‌تونید بجای دو جلد کتاب حجیم بیوشیمی لنینجر بخونیدش. کتاب صفر تا صد باکتری شناسی هم بجای کتاب حجیم میکروب شناسی جاوتز می‌تونه جایگزین بسیار خوبی باشه. البته کتاب‌های میکروب شناسی معمولاً دو بخش دارن میکروب شناسی و ویروس شناسی. قطعاً هم میدونید که باکتری شناسی خیلی مهم‌تر از ویروس شناسی بنابراین بخش باکتری رو که نیاز به تمرکز بیشتری داره از کتاب صفر تا صد باکتری بخونید و بخش ویروس رو از رو دستنامه ویروس شناسی!

دستنامه ویروس شناسی یک کتاب تقریباً مثل نمودارنامست اما با اندازه کوچیکتر. توش چکیده مباحث ویروس شناسی پزشکی رو میخونید، جمع بندی نکات مهم در جدول اومده. انتهای هر فصل نکات تکمیلی داره و آخر هر فصل هم سوالات تألیفی با پاسخ تشریحی. بنابراین با اینکه کوچیکه خیلی کاربردیه!

همچنین بعضی دروس هستند که رفرنس مشخصی ندارن. برای مثال درس شیمی آلی! در این زمان کتاب صفر تا صد شیمی آلی بهترین گزینه پیش روی شماست چون کاملاً بر اساس سر فصل‌های دروس وزارت بهداشت نوشته شده.

همچنین کتاب صفر تا صد روانشناسی که به‌صورت دسته بندی شده و فهرست وار نوشته شده. خلاصه ای جامع از زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارده این کتاب تمام مطالب مهم کتاب هیلگارد رو داره در حالی که حجمش یک هشتم دو جلد کتاب اصلی. یعنی این کتاب کنکوریه کنکوری و فقط برای آزمون دادن طراحی شده. پایان هر مبحث هم سوالات کنکورهای ارشد سال‌های اخیر ضمیمه شده تا دانشجویان با نحوه طراحی سوالات هم آشنا بشن.

بنابراین صفر تا صدها بهترین گزینه بجای کتاب‌های حجیم و زمان‌بر رفرنس هستند. البته درسنامه‌ها هم به نوعی مثل کتاب‌های صفر تا صد هستن! برای مثال درسنامه تشریحی شیمی عمومی! این کتاب شامل توضیحات کوتاهی از مباحث شیمی عمومی است. یکی از ویژگی‌های مهم این کتاب پرداختن به فرمول‌های شیمی عمومی و حل مسئله است که پاسخ دادن به سوالات این درس را برای شما بسیار ساده می‌کنه.

  • کتاب‌های تست

معرفی بهترین منابع آزمون لیسانس به پزشکی - منابع لیسانس به پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

به‌عنوان کتاب تست به شما کتاب‌های گنجینه شامل، گنجینه بافت شناسی، گنجینه بیوشیمی ، گنجینه بیوشیمی دکتر جعفرنژاد گنجینه سوالات ایمنی شناسی را پیشنهاد می‌دهیم. اما چرا کتاب‌های گنجینه؟ در کتاب‌های گنجینه سوالات بر اساس سرفصل‌های رفرنس وزارت بهداشت طراحی شدند. به همین دلیل وقتی مبحثی رو می‌خونید می‌تونید همزمان تست‌های اون رو هم بزنید و با نوع طراحی سوال هم آشنا بشید.

بجز گنجینه‌ها تعداد کتاب تست‌هایی که می‌تونید برای هر یک از این دروس استفاده کنید بسیار زیاده. اما دقت داشته باشید که بسیای از این کتاب‌ها بر اساس سنوات گذشته کنکورهای ارشد و دکتری تألیف شده‌اند. به همین دلیل پیشنهاد ما مطالعه کتاب‌های گنجینه است. البته کتاب‌هایی مثل بانک سوالات فیزیولوژی نیز کتاب‌های خوبی برای آشنایی با تست‌ها هستند.

  • کتاب های زبان

معرفی بهترین منابع آزمون لیسانس به پزشکی - منابع لیسانس به پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

کتاب‌های زبان از منابع آزمون لیسانس به پزشکی نیستند؛ اما برای ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی باید مدرک زبان داشته باشید! یکی از مدارک MSRT، MHLE، TOEFL و IELTS برای شرکت در این آزمون مورد تأیید است.

این مدارک زبان دارای حداقل نمره 50 برای آزمون های MHLE و MSRT و همچنین دارای حداقل نمره 500 برای تافل و حداقل نمره 6 برای آزمون آیلتس است. البته توصیه ما به شما شرکت در آزمون mhle زبان است.

برای اینکه افرادی که می‌خوان دارند در آزمون دکتری تخصصی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی شرکت کنن، باید در این آزمون نمره قبولی کسب کنند. بنابراین داشتن مدرکش به درد شما میخوره. حالا اگه می‌خواید بدونید برای mhle چه کتاب‌هایی رو بخونید مقاله “ برای mhle چی بخونم” رو حتماً مطالعه کنید. تو این مقاله کتاب‎هایی رو به شما معرفی کردیم که آزمون mhle رو براتون مثل آب خوردن آسون می‌کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *