معرفی و مقایسه کتاب

کتاب میکروب شناسی جاوتز | معرفی بهترین میکروبیولوژی ترجمه جاوتز

کتاب میکروب شناسی جاوتز - معرفی بهترین ترجمه میکروبیولوژی جاوتز شناسی جاوتز

کتاب میکروب شناسی جاوتز یا همان بهترین ترجمه کتاب میکروبیولوژی جاوتز یکی از بهترین کتاب‌های مرجع در زمینه علوم آزمایشگاهی و مباحث مربوط به باکتری‌شناسی و ویروس شناسی است.  پیشرفت ویروس‌ها و باکتری‌ها نیز مانند پیشرفت جامعه بشری است. در هر دوره و عصری هزاران ویروس و باکتری جدید کشف می‌شوند.

برخی از این ویروس‌ها می‌توانند بسیار آرام باشند و برای انسان هیچ خطری نداشته باشند. اما برخی از آن‌ها نیز می‌توانند زندگی بشری را درگیر کنند و کشورهای مختلف حتی دنیا را به سمت فاجعه ببرند.

از همین رو علم میکروب شناسی یک علم پویا است و همواره به بروز رسانی نیاز دارد. کتاب میکروبیولوژی جاوتز یکی از بهترین منابع در زمینه مطالعات مربوط به باکتری شناسی و ویروس شناسی است.

باتوجه به پویا بودن این علم، کتاب میکروب شناسی جاوتز همواره توسط نویسندگان آن به‌روز رسانی خواهد شد. در این بین بسیاری از انتشارات‌های مطرح پزشکی در ایران برای کمک به افزایش علم و آگاهی افرادی که در جهت سلامت و بهداشت جامعه تلاش می‌کنند، ترجمه این کتاب را از مترجمان مختلف چاپ کرده‌اند.

تعدد زیاد ترجمه‌های موجود در بازار سبب می‌شود تا همواره این سؤال وجود داشته باشد که بهترین ترجمه میکروب (میکروبیولوژی) شناسی جاوتز کدام است؟ از همین رو ما قصد داریم که در این مطلب به بررسی ترجمه‌های مختلف کتاب میکروبیولوژی جاوتز، بپردازیم. ما در تلاشیم تا در این متن مقایسه‌ای تمام ویژگی‌های خوب و بد این کتاب‌ها را بیان کنیم تا کاربر بتواند بر اساس سلیقه و اولویت‌های خود بهترین کتاب را برای خواندن انتخاب نماید.

بررسی و خرید کتاب میکروب شناسی جاوتز عباس بهادر

کتاب میکروب شناسی جاوتز عباس بهادر

کتاب میکروب شناسی جاوتز عباس بهادر یکی از ترجمه‌های بسیار خوبی است که از این مترجم به چاپ رسیده است. دکتر عباس بهادر از اساتید به‌نام میکروب شناسی در دانشگاه علوم پزشکی تهران است. عباس بهادر با همکاری تعدادی از همکاران خود اقدام به ترجمه یکی از بهترین ترجمه های میکروبیولوژی جاوتز نموده است.

علارغم اعتبار مترجم و ناشر هر کتاب دارای نقاط قوت و ضعفی است.  البته توجه به هر یک از این نقاط و درجه اهمیت آن‌ها در خرید کتاب میکروب شناسی جاوتز به سلیقه خواننده بستگی دارد. اما در این بخش بطورکلی نقاط قوت و ضعف این کتاب دو جلدی را بیان می‌کنیم. با این هدف که راهنمای خرید مناسبی را در اختیار کاربر قرار دهیم.

[media type=”aparat” id=”Xxe6U”]

تقاط قوت

1- هر دو جلد از این کتاب دارای جلد هارد یا گالینگور است. از ویژگی‌های جلد گالینگور می‌توان به سخت بودن آن اشاره کرد. از همین رو اگر قصد دارید از این کتاب را برای مدت طولانی استفاده نمایید جلد گالینگور بهترین انتخاب است.

2- در ابتدای کتاب میکروب شناسی جاوتز عباس بهادر مقدمه کوتاهی برای آن نوشته شده است که دیدکلی را به خواننده می‌دهد، بدون اینکه نیاز باشد وقت زیادی را در صرف خواندن آن کنید.

3- کاغذ به کار رفته در کتاب میکروبیولوژی جاوتز از نوع کاغذ تحریر و بسیار باکیفیت است. سفیدی متعادلی که رنگ کاغذ این کتاب دارد، چشم خواننده را خسته نمی‌کند.

4- این کتاب دو جلدی است. در جلد اول به مبحث کامل میکروب شناسی پرداخته شده است. سپس در جلد دوم مبحث ویروس شناسی، انگل شناسی و قارچ‌ شناسی مورد بحث قرار می‌گیرد.

5- فهرست‌های جلد اول و دوم کتاب جاوتز از یکدیگر جدا شده‌اند. در هر کتاب فهرست مباحثی که در آن مورد بحث قرار می‌گیرند، نوشته شده است.

6- بکارگیری رنگ‌ها در صفحات و بخش‌های مختلف این کتاب سبب شده است تا نگاه کردن به صفحات آن خسته کننده نباشد.

7- اصول و ساختار یکسانی در ترجمه در هر دو جلد از این کتاب وجود دارد.

8- ترجمه روان است و اثری از ترجمه تحت اللفظی در آن نیست.

9- کلمات مهم در متن کتاب میکروب شناسی جاوتز عباس بهادر بلد و رنگی شده‌اند. این امر سبب می‌شود تا توجه خواننده بیشتر به عبارات اصلی جمع شود.

10- یکی دیگر از نقاط قوت کتاب میکروب شناسی جاوتز 2019 را می‌توان به قرار دادن عبارات انگلیسی در کنار عبارات فارسی در متن اشاره کرد. در بسیاری از کتاب‌ها این موارد در پاورقی استفاده می‌شود و از آنجایی که مخاطب اغلب به سمت خواندن پاروقی نمی‌رود، انگلیسی واژه به ذهن سپرده نخواهد شد.

11- آوردن مثال برای توضیح بیشتر برخی مطالب نیز از ویژگی‌های دیگر این کتاب است.

12- متن زیر عکس‌ها در میکروب شناسی جاوتز ، با رنگ دیگر نگارش شده است. از همین رو می‌تواند مخاطب را متوجه اهمیت موضوع کند.

13- آوردن خلاصه هر فصل در پایان آن نیز از نکات مثبت کتاب میکرو بیولوژی جاونز است.

14- آوردن سؤالات مروری و کلید آن‌ها در جاوتز 2019 نیز یکی‌دیگر از ویژگی‌های مثبت این کتاب است.

15- از آنجایی که این کتاب دارای دسته‌ها و مطالب بسیاری است. در برخی فصول برای یادآوری مطلب به فصل‌های گذشته فلش بک زده می‌شود. این امر نکته بسیار مثبتی است.

نقاط ضعف

1- جلد گالینگور به کار رفته در کتاب میکروب شناسی جاوتز  را می‌توان از ایردات آن نیز دانست. زیرا این نوع جلد، کتاب را به شدت سنگین می‌کند.

2- این کتاب از لحاظ ترجمه روان است اما از نظر نگارشی دارای ایرادات مختصری است.

3- بهتر بود تا فضای بزرگتری برای عکس‌ها در کتاب میکروب شناسی جاوتز در نظر گرفته شود تا کاربر بتواند عکس به کار رفته در کتاب را واضح‌تر ببیند و از آن استفاده نماید.

4- بهتر بود در کنار عبارات انگلیسی در عکس‌ها، از عبارات و اسامی فارسی نیز برای توضیح آن‌ها استفاده می‌شد.

5- بهتر بود کلید سؤالات در قسمت سؤالات مروری پایان فصل در همان صفحه آورده نشوند.

خرید میکروب شناسی جاوتز ضیغمی

کتاب میکروبیولوژی جاوتز ضیغمی یکی از معروف‌ترین ترجمه‌هایی است که از این کتاب به چاپ رسیده است. کار ترجمه این کتاب هنر دست مجموعه‌ای از مترجمان نظیر دکتر حبیب ضیغمی، دکتر فخری حقی و سایر همکاران است. آنچه میکروب شناسی جاوتز ترجمه ضیغمی را بسیار مورد توجه قرار داده است؛ توجه به‌ راحتی کتاب برای مخاطب است. این امر سبب شده است تا این کتاب به یکی از بهترین ترجمه های میکروبیولوژی جاتز تبدیل شود.

اما همانطورکه این کتاب سرشار از نقاط قوت است قطعاً دارای نقاط ضعف نیز هست. بررسی این نقاط قوت و ضعف در کنار هم به کاربر کمک می‌کند تا بین محصولات مختلف بهترین ترجمه میکروبیولوژی جاوتز را انتخاب نماید.

نقاط قوت

1- یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب میکروب شناسی جاوتز دکتر ضیغمی بکارگیری جلد نرم یا شومیزی برای آن است. این امر از وزن کتاب می‌کاهد.

2- کتاب میکروبیولوژی جاوتز اغلب در دو جلد چاپ می‌شود. جلد اول این کتاب مبحث باکتری شناسی و جلد دوم آن مبحث ویروس شناسی را دربر می‌گیرد. یکی از نقاط قوتی که در این کتاب وجود دارد، این است که بر روی جلد هر کتاب، مبحث مورد بحث آن یعنی باکتری شناسی (در جلد اول) و ویروس شناسی (در جلد دوم) ذکر شده است. این امر کار را برای افرادی که تنها قصد خرید یک جلد از این کتاب را دارند ساده‌تر می‌کند.

3- یکی از ویژگی‌های بسیار مهم کتاب میکروب شناسی جاوتز ترجمه ضیغمی رنگ‌های به کار رفته در فصل بندی آن است. این نوع رنگ‌بندی کاربر را به خواندن ترغیب می‌کند. در عین حال نیز رنگ‌ها به کار رفته در آن کاربر را از خواندن خسته نخواهد کرد.

4- بطورکلی مقدمه مترجمان میکروبیولوژی جاوتز اطلاعات کلی و مفیدی از روند تغییرات  آن به کاربر می‌دهد.

5- یکی از ویژگی‌های مثبتی که فهرست بندی کتاب میکروب شناسی جاوتز اندیشه رفیع وجود دارد، استفاده از رنگ‌های متفاوت برای جدا کردن فصل‌ها و بخش‌ها است.

6- کلمات کلیدی در این کتاب با رنگ آبی مشخص می‌شوند این امر سبب می‌شوند تا این کلمات یا عبارات بیشتر در ذهن کاربر باقی بمانند.

7- تصاویر به کار رفته در این کتاب، نسبت به سایر کتاب‌های دیگر، بسیار واضح‌تر و بهتر چاپ شده‌اند. از همین رو خواننده می‌تواند ارتباط بهتری را با تصاویر برقرار کند.

8- کتاب میکروب شناسی جاوتز ضیغمی از نظر صفحه آرایی بسیار خوب عمل کرده است. نوع صفحه آرایی آن به‌گونه‌ای است که مخاطب را به خواندن ترغیب می‌نماید.

9- در بسیاری از بخش‌های کتاب از عبارات انگلیسی در پرانتز روبری عبارت فارسی استفاده شده‌ است. این موضوع برای یادگیری عبارات انگلیسی در مقایسه با ذکر آن در پاورقی بسیار بهتر است.

10- جنس کاغذ به کار رفته در این کتاب از نوع کاغذ تحریر است. اما برای کاهش وزن کتاب از کاغذ سبک‌تری استفاده شده است.

11- نگارش خلاصه فصل به‌صورت موردی نیز یکی از ویژگی‌های مثبت این کتاب است.

12- سؤالات مروری و کلید سؤالات در یک صفحه قرار دارند.

نقاط ضعف

1- ترجمه کتاب میکروب شناسی جاوتز ضیغمی در مقایسه با سایر کتاب‌ها روان و جالب نیست.

2- اشتباهات نگارشی متعددی به چشم می‌خورد. برای مثال پس از علامت ویرگول از و استفاده شده است. اشتباهات نگارشی متعدد کاربر را در خواندن یک متن به اشتباه می‌اندازد.

خرید میکروبیولوژی جاوتز دکتر ستوده نیا

کتاب میکروب شناسی جاوتز ستوده نیا یکی از بهترین ترجمه های میکروبیولوژی جاوتز موجود در بازار است. اما برای استفاده کاربر از یک کتاب، تنها ترجمه آن اهمیت ندارد. بلکه مسائلی مانند صفحه آرایی و … نیز بسیار حائز اهمیت هستند. برای اینکه خواننده بتواند یک کتاب را بخواند و درک کند مسائلی نظیر متن و نگارش و ترجمه آن بسیار مهم هستند. اما این مسئله که کاربر از ادامه خواندن کتاب خسته نشود به عوامل زیادی نظیر کاغذ به کار رفته در آن، نوع صفحه آرایی و … بستگی دارد.

نقاط قوت

1- جلد این کتاب از نوع گالینگور یا جلد هارد است از همین رو دیرتر خراب می‌شود.

2- کتاب میکروب شناسی جاوتز  ستده نیا از دو جلد تشکیل شده که شامل دو بخش کلی باکتری شناسی و ویروس شناسی است. در بخش فهرست این کتاب فهرست جلد اول و دوم به تفکیک فصل‌ها و صفحات آورده شده است. این امر سبب می‌شود تا کاربر راحت‌تر بتواند سرفصل یا موضوع مورد نظر خود را جستجو نماید.

3- در بخش پیشگفتار بروز رسانی‌هایی که در ویراست جدید اضافه شده، بطور کامل شرح داده شده است. این امر می‌تواند راهنمای خوبی برای استفاده افرادی باشد که می‌خواهند درمورد تغییرات ویراست جدید میکروبیولوژی جاوتز بدانند.

4- مقدمه شرح خوبی از هدف نگارش و بروز رسانی کتاب است.

5- ترجمه روان و مفهوم است.

6- عبارات کلیدی و مهم در هر فصل بلد شده است.

7- خلاصه فصل به‌صورت نکته وار در پایان هر فصل ذکر شده است.

8- سؤالات مروری و کلید آن‌ها در یک صفحه نوشته شده است.

9- در پایان هر فصل از کتاب میکروب شناسی جاوتز منابع آن فصل به‌صورت مختصر ذکر شده است. این امر کار محققان را ساده‌تر می‌سازد.

نقاط ضعف

1- اگرچه جلد هارد دوام بیشتری دارد. اما کتاب را بسیار سنگین می‌کند.

2- صفحه آرایی کتاب میکروب شناسی جاوتز ستوده نیا می‌توانست جذاب‌تر باشد تا مخاطب را بیشتر به خود جذب نماید.

3- تصاویر از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند.

4- بهتر بود تا در کنار اسامی انگلیسی که در تصویر به کار برده شده است لغت فارسی آن نیز نوشته شود.

5- کلمات کلیدی اصلی بلد شده‌اند اما بهتر بود این کلمات برای به ذهن سپاری بهتر، رنگی نیز می‌شدند.

6- عبارات انگلیسی برخی کلمات در پاروقی کتاب میکروبیولوژی جاوتز هر صفحه نوشته شده‌اند. برای یادگیری بهتر، بهتر بود این کلمات در پرانتز و در مقابل لغت مورد نظر نوشته شوند.

7- کاغذ استفاده شده در کتاب میکروب شناسی جاوتز کاغذ تحریر گرم بالا است. این امر قطعاً کیفیت خوبی را به همراه دارد، اما در عین حال کتاب را نیز بسیارسنگین‌تر می‌کند.

خلاصه میکروب شناسی جاوتز

بهترین ترجمه میکروبیولوژی جاوتزکتاب خلاصه میکروب شناسی جاوتز نیز در کنار کتاب میکروبیولوژی جاوتز کتابی بسیار مهم و ارزشمند محسوب می‌شود. همانطور که از نام این کتاب پیداست، کتاب خلاصه جاوتز، خلاصه‌ای از مجموعه دو جلدی میکروب شناسی است.

این کتاب برای آمادگی برای امتحانات ترمیک، دوره کردن یا آمادگی برای آزمون‌هایی نظیر کنکور ارشد و استخدامی به‌ویژه برای افرادی که وقت کمی برای آمادگی برای این آزمون دارند بسیار مفید است. همچنین آن دسته از پیراپزشکانی که نیاز به مطالعه کامل کتاب میکروب شناسی جاوتز ندارند، می‌توانند از این کتاب برای فراگیری مطالب مهم کتاب جاوتز استفاده نمایند.

4 فکر در مورد “ کتاب میکروب شناسی جاوتز | معرفی بهترین میکروبیولوژی ترجمه جاوتز

  1. سهیل مرادی گفت:

    هر کتابی یه سری نقاط قوت و یه سری نقاط قوت داره. مرسی توضیحاتتون درمورد کتاب ها خیلی کامل بود.

  2. سهیل مرادی گفت:

    هر کتابی یه سری نقاط قوت و یه سری نقاط قوت داره. مرسی توضیحاتتون درمورد کتاب ها خیلی کامل بود. اکثر ترجمه ها روان و ساده هستن

  3. ملیکا شجاع گفت:

    ممکنه لطفا در مورد اینکه میکروبیولوژی مورای چه ترجمه ای بهتره راهنمایی کنید

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام وقت بخیر
      ترجمه کامل عباس بهادر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *