معرفی و مقایسه کتاب

زیست شناسی لودیش – کدام کتاب زیست سلولی مولکولی لودیش بهتر است؟

کتاب لودیش 2021 - بررسی ترجمه های مختلف کتاب سلولی مولکولی لودیش

کتاب لودیش 2021

کتاب لودیش 2021 کتابی است که نام آن برگرفته از نام نویسنده آن است. این کتاب یکی از بهترین منابع بیولوژی سلولی و مولکولی است. در این کتاب به بعد بیوشیمیایی و سلولی توجه ویژه‌ای شده است؛ به عبارتی هدف از این کتاب، مرز مشترک بین بیولوژی سلولی و بیوشیمی است. 
مرز مشترک بیولوژی سلولی و بیوشیمی، در مباحثی مانند غشاء انتقال پیام، حمل و نقل وزیکولی و اسکلت سلولی، سیستم عصبی و ایمنی بسیار مشخص است.
از همین رو افرادی که به دنبال درک عمیق‌تری از بیولوژی سلولی و مولکولی هستند می‌توانند از این کتاب استفاده نمایند.  ترجمه زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش به عنوان یکی از کتب مرجع و مهم در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.

همچنین یکی از منابع مهم کنکور کارشناسی ارشد است. از همین رو، ترجمه‌های مختلفی از آن در بازار موجود است. به همین علت در هنگام خرید آن ممکن است؛ ترجمه‌های متعددی از این کتاب به کاربر معرفی شود و اندکی او را در خرید آن گیج کند. به همین علت اغلب این سؤال در ذهن او ایجاد می‌شود که کدام یک از ترجمه های لودیش 2021 بهتر است؟

همانطورکه می‌دانید در خرید یک کتاب و راحت بودن با آن، موارد زیادی دخیل هستند که ترجمه تنها یکی از تمام این موارد است. از همین رو در ادامه این مطلب به بررسی ترجمه‌های مختلف این کتاب خواهیم پرداخت. یقیناً بررسی نقاط قوت و ضعف این کتاب سلولی مولکولی لودیش 2021 به شما کمک می‌کند تا بهترین کتاب را مطابق با نیاز و سلیقه خود انتخاب نمایید.

زیست شناسی لودیش دکتر محمدنژاد

بیولوژی سلولی و ملکولی یکی از شاخه‌های نوین بیولوژی و پزشکی است. علم بیولوژی سلولی و  مولکولی علمی وابسته به دو علم بیوشیمی و ایمونولوژی است. هر سه این علوم همواره در حال پیشرفت هستند. از همین رو نیاز است که اطلاعات در این زمینه همواره به روز باشند. باوجود پیشرفت‌هایی که در کشور ما در زمینه بیوشیمی و علوم وابسته به آن صورت گرفته است، همچنان اطلاعات ما درمورد تکامل، تمایز، سرطان و عملکرد مغز بسیار کم است. کتاب زیست شناسی لودیش 2021 یکی از کتاب‌هایی است که به عنوان کتابی مرجع در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. از همین رو تمام دانشجویان پزشکی و علوم زیستی این کتاب را به‌عنوان یکی از دروس پایه خود مطالعه می‌کنند. زیست شناسی سلولی مولکولی دکتر محمدنژاد یکی از معروفترین ترجمه‌های کتاب لودیش 2021 است. 

نقاط قوت

1- اولین نکته مثبتی که در این کتاب به چشم می‌خورد جلد شومیز یا جلد نرم به کار رفته در آن است. از آنجایی که زیست شناسی لودیش 2021 یک کتاب مرجع است. بکار گرفتن جلد شومیز در آن وزن کتاب را کم کرده و آن را سبک‌تر می‌سازد.

2- اگرچه رئوس مطالب در کتاب لودیش دکتر محمدنژاد به همراه صفحه آن‌ها در فهرست آورده شده است. اما در شروع هر فصل نیز از رئوس مطالب استفاده شده است. این امر سبب می‌شود تا خواننده در شروع هر فصل نگاهی گذرا به نکات اصلی که در یک فصل مرور می‌شوند داشته باشد. 

3- تصاویر کیفیت خوبی دارند. 

4- نکات کلیدی و مهم در این کتاب رنگی شده‌اند. از همین رو بهتر به خاطر سپرده می‌شوند. 

5- جمله‌ها تا حد ممکن کوتاه است. این امر یکی از نکات مثبث ترجمه زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش 2021 است. 

6- پاراگراف‌های نیز کوتاه هستند. توجه به این موضوع ترجمه را به شدت روان کرده است.

7- کتاب زیست شناسی لودیش 2021 دکتر محمدنژاد از ترجمه‌ای روان برخودار است. 

8-صفحه آرایی و ویراستاری مطالب کتاب بسیار خوب هستند.

9- در بخش انتهایی کتاب صفحاتی با عنوان مروری بر مفاهیم وجود دارد. این توضیحات به‌منظور مرور مفاهیم اصلی نوشته شده‌اند. همچنین در پایان هر نکته سؤالی ذکر شده است تا ذهن خواننده را به چالش بکشد و به‌نوعی قسمت‌های مهم کتاب را به آن گوشزد کند.

10- علاوه بر این موضوع در هر فصل از کتاب باکسی به عنوان مفاهیم یا نکات کلیدی وجود دارد که سب جلب توجه خواننده می‌شود. 

نقاط ضعف

1 – بهتر بود در زیست شناسی لودیش 2021 برای معرفی ارگان‌های هر تصویر از اسم فارسی لغات ترجمه شده آن‌ها نیز در کنار اسامی انگلیسی استفاده شود. 

2-بهتر بود تا توضیحات ارائه شده در زیر اشکال و نمودارها داخل یک کادر رنگی قرار بگیرند تا توجه خواننده را بیشتر جلب نمایند.

خرید کتاب لودیش 2021 دکتر محمدنژاد

برای خرید کتاب لودیش 2021 فارسی می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده نمایید. یقیناً این کتاب ممکن است دارای نقاط قوت و ضعفی از دید کاربر باشد که ممکن است از نظر ما پنهان باشند. از همین رو اگر فکر می‌کنید که نکته‌ای در بررسی این کتاب از قلم افتاده است. لطفاً آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

خلاصه لودیش دکتر محمد نژاد QR

۳۴۲,۰۰۰ تومان

زیست شناسی لودیش دکتر محمدنژاد جلد دوم

۵۸۵,۰۰۰ تومان

زیست شناسی لودیش دکتر محمدنژاد جلد اول

۴۹۵,۰۰۰ تومان

کتاب سلولی مولکولی لودیش ارجمند

زیست شناسی لودیش 2021 آخرین ویراست از این کتاب است. در این چاپ اغلب پیشرفت‌های به دست آمده در زمینه زیست پزشکی آورده شده است. زیست شناسی سلولی و مولکولی لودیش توسط دکتر یزدان بخش، ستوده نیا و سایر همکاران ترجمه شده است. در این کتاب به درک پایه‌ای، عملکرد اجرای سلول پرداخته می‌شود. کتاب لودیش 2021 نیز توسط چندین استاد و دانشجو ترجمه شده است. همین موضوع احتمال خطا و دوگانگی ترجمه در برخی فصول را بالا می‌برد. در ادامه این مطلب این کتاب را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا نقاط قوت و ضعف آن را بیابیم. دانستن نقاط قوت و ضعف یک کتاب سبب می‌شود در تصمیم گیری برای خرید آن درست‌تر عمل کنیم. 

نقاط قوت

1- جلد این کتاب از جنس گالینگور است. جلدد هارد کتاب را ماندگارتر خواهد کرد.

2- در بخش پیش‌گفتار کتاب زیست شناسی لودیش ارجمند ، توضیحاتی از فصول جدید و بهبود یافته در چاپ جدید ارائه شده است. 

3- تصاویر کتاب لودیش 2021 واضح و با کیفیت هستند.

4- در آغاز هر فصل رئوس مطالب آن آورده شده است.

5- جملات تا حد ممکن کوتاه شده‌اند. این امر سبب می‌شود تا کاربر راحت‌تر آن را بخواند. 

نقاط ضعف

1- بهتر بود در نگارش آغاز هر فصل در کنار رئوس مطالب آن صفحه مربوطه نیز ذکر می‌شد.

2- در کتاب زیست شناسی لودیش 2016 نیز توضیحات مربوط به تصاویر زیر آن نوشته شده است. بهتر بود این تصاویر در یک کادر رنگی نوشته شوند تا توجه خواننده را بیشتر جلب نمایند. 

3- ترجمه کتاب منسجم و روان نیست و در آن از اثرات ترجمه تحت الفظی و گفتگو محاوره‌ای دیده می‌شود. به نحوی که درک برخی مطالب برای کاربر دشوار خواهد شد. 

4- بهتر بود به جای به کار بردن لغت انگلیسی در هر بخش از تصویر از معادل فارسی و ترجمه شده آن نیز استفاده می‌شد. 

5- کلمات مهم در این کتاب بلد شده‌اند اما رنگی کردن آن‌ها اهمیت مطلب را بهتر ادا می‌کرد. 

خرید کتاب سلولی مولکولی لودیش ارجمند

برای خرید کتاب لودیش 2021 ارجمند می‌توانید از لینک‎‌های زیر استفاده نمایید. همچنین اگر تصور می‌کنید که این کتاب نقاط قوت و ضعف دیگری دارد که در این مطب درج نشده است، نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مرتبط

1 فکر در مورد “ زیست شناسی لودیش – کدام کتاب زیست سلولی مولکولی لودیش بهتر است؟

  1. آدرینا گفت:

    مقایسه خیلی خوبی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *