معرفی و مقایسه کتاب

کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی

کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی

کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی شامل مجموعه تست های چند ساله زبان ارشد است که توسط ناشرین مختلف جمع آوری شده و به چاپ رسیده است. تقریباً می‌توان کتاب تست ها را ساده‌ترین نوع کتاب‌ها دانست. زیرا این کتاب متشکل از سوال هایی است که در کنکور ارشد سال های گذشته آمده است. قطعاً می‌دانید که مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور پس از هر دوره برگزاری آزمون سوالات آن را به همراه کلید آن منتشر می‌کند، شاید با خودتان فکر کنید که باتوجه به این موضوع چه نیازی به استفاده از کتاب تست زبان ارشد وزارت بهداشت است؟ یا اصلاً چه نیازی به مقایسه این کتاب‌ها با یکدیگر است؟ درصورتی که همگی از محتوای یکسانی تشکیل شده‌اند.

باید بگوییم آنچه ما را بر آن داشت تا کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی را با یکدیگر مقایسه کنیم، دقیقاً تفاوت آن‌ها با یکدیگر است. یک کتاب تست خوب کتابی است که غیر از سوالات سال های قبل و کلید آن‌ها چیز جدیدی برای ارائه داشته باشد و بتواند به عنوان منابع زبان ارشد وزارت بهداشت به خوبی عمل کند. 

کتاب تست زبان ارشد وزارت بهداشت

از مهم‌ترین کتاب تست زبان ارشد وزارت بهداشت می‌توان به کتاب هایی نظیر کتاب IQB زبان ارشد، کتاب جعبه سیاه زبان ارشد علوم پزشکی، کتاب ETC و … اشاره کرد.  در ادامه این مطلب قصد داریم که این کتاب ها و ویژگی‌های مثبت و منفی هر یک از این کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی را بررسی کنیم تا بتوانیم به کاربر کمک کنیم از میان کتاب تست‌های متنوع موجود در بازار بهترین آن‌ها را انتخاب نماید. 

کتاب جعبه سیاه زبان ارشد علوم پزشکی

کتاب جعبه سیاه زبان ارشد علوم پزشکی یکی دیگر از کتاب تست های زبان ارشد علوم پزشکی موجود در بازار است. اولین چیزی که درمورد این کتاب توجه کاربر را جلب می‌کند، انتخاب نام جعبه سیاه برای این کتاب است. با شنیدن نام جعبه سیاه ذهن ناخودآگاه به سمت کشف رمز و رازها سوق داده می‌شود. انتخاب هوشمندانه نام این کتاب به خودی خود می‌تواند حس کاوشگری را در انسان بر انگیخته کند و داوطلب را به سوی کشف رمز و رازهای کنکور کارشناسی ارشد سوق دهد. در ادامه این مطلب نقاط قوت و ضعف این کتاب را بررسی خواهیم کرد.

نقاط قوت کتاب تست جعبه سیاه زبان ارشد وزارت بهداشت

1- علاوه‌بر ترجمه پاسخ‌ها و ارائه پاسخ صحیح در بخش درک مطلب، ترجمه متون نیز در همین کتاب گنجانده است. این ویژگی در سایر کتاب‌های تست مانند iqb زبان یا حتی کتاب زبان لزگی که یک کتاب درسنامه است نیز دیده نمی‌شود. درحالی که یکی از ویژگی‌ها بسیار مهمی است که داوطلب در هنگام مطالعه متون درک مطلب به آن نیاز پیدا خواهد کرد.

2- اولین نقطه قوتی که در کتاب جعبه سیاه زبان ارشد علوم پزشکی به چشم می‌خورد وزن بسیار سبک‌تر آن به نسبت کتاب آی کیو بی زبان است. جلد شومیز به کار رفته در کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی یکی از عوامل مهم سبکی آن به شمار می‌رود.

3- نوع جلد تنها دلیل سبک بودن کتاب نیست. این کتاب حدود صد صفحه کمتر از کتاب آی کیو بی است. به همین علت از همان ابتدا می‌توان فهمید که موضوعات در این کتاب بیهوده بسط داده نشده‌اند.

4- با باز کردن کتاب متوجه خواهید شد که علارغم اینکه کتاب جعبه سیاه زبان کنکور ارشد یک کتاب تست است، به صفحه آرایی آن توجه ویژه‌ای شده است. این امر سبب می‌شود تا داوطلب با کتاب راحت‌تر ارتباط برقرار کند و از خواندن مطالب آن خسته نشود.

5- با وجود اینکه کتاب جعبه سیاه زبان ارشد نیز آزمون های 15 سال گذشته را آورده است. از لحاظ حجم تفاوت فاحشی با کتاب IQB دارد.

6- درکتاب تست جعبه سیاه زبان ارشد وزارت بهداشت ، تکنیک هایی برای پاسخ گویی به سوالات لغات و درک مطلب ارائه شده است. تکنیک تست زنی با خلاصه درسنامه متفاوت است. در کنار تسط به درس تکنیک تست زنی در آزمون کنکور بسیار مهم است.

7- تعداد سوالاتی که معمولاً از بخش لغت یا درک مطلب در کنکور کارشناسی ارشد می‌آید در این بخش مشخص شده است. این امر به داوطلب کمک می‌کند در هنگام تست زنی بتواند زمان خود را تقسیم کند.

8- در بخش قبل به این نکته اشاره کردیم که وجود یک حرف اضافه در کنار یک فعل می‌تواند معنی آن را بطور کامل بهم بریزد. در بخش تکنیک پاسخ گویی به سوالات لغات کتاب تست زبان ارشد وزارت بهداشت (جعبه سیاه زبان ارشد)  برخی از افعال بسیار مهم که معنی آن‌ها با قرار گرفتن در کنار حرف اضافه تغییر می‌کند به همراه معانی آن‌ها در قالب یک جدول رنگی آورده شده‌اند. 

کتاب تست زبان ارشد وزارت بهداشت

9- در بخش تکنیک پاسخگویی به سوالات، پس از ارائه هر تکنیک یک تست نمونه، از تست‌هایی که در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت آمده است به همراه تشریح آن در این بخش از کتاب ذکر شده‌اند.

10- در بخش تکنیک پاسخگویی به سوالات، جدولی از پیشوندها، پسوندها و ریشه کلمات آورده شده است تا کاربر بتواند معنانی لغاتی که نمی‌داند را با استفاده از اجزای آن به دست آورد. به‌عبارتی کتاب تست جعبه سیاه ارشد وزارت بهداشت به جای دادن ماهی به کاربران خود سعی دارد، به‌صورت مختصر و مفید به آن‌ها ماهیگیری بیاموزد. 

11- در بخش تکنیک پاسخگویی به سوالات درک مطلب نیز نویسنده سعی دارد با کمک به داوطلب برای درک ایده متن، به او کمک کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به سوالات مربوط به این بخش پاسخ دهد. 

12- به علاوه درسنامه‌ای از مباحث گرامر نیز تحت عنوان درآمدی بر گرامر زبان انگلیسی آورده شده است. اگرچه در کنکور کارشناسی ارشد تست های جداگانه‌ای برای آزمایش نکات گرامری وجود ندارد، اما این نکات و آشنایی با آن‌ها به‌ویژه در زمینه درک مطلب و زدن تست های آن که بیش از نیمی از تست های کنکور کارشناسی ارشد را تشکیل می‌دهند بسیار مفید است.

13- در پاسخ تشریحی در کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی تنها به ارائه پاسخ گزینه‌ها بسنده نشده، بلکه در این کتاب نیز نکات هر تست با گرافیک عالی در همات تست عنوان شده است. در عین حال نیز از ارائه پاسخ‌های تشریحی بیهوده و گیج کننده پرهیز شده است. 

14- جواب هر تست در این کتاب بر اساس کلید نهایی کنکور است در حالی که در بسیاری از کتاب ها جواب با استفاده از کلید اولیه کنکور که امکان وجود غلط در آن‌ها وجود دارد نوشته شده‌اند.

15- علاوه‌بر ترجمه پاسخ‌ها و ارائه پاسخ صحیح در بخش درک مطلب، ترجمه متون نیز در همین کتاب گنجانده است.

نقاط ضعف کتاب جعبه سیاه زبان ارشد

1- در کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی لغات مهم مربوط به هر متن ، در ابتدای آن متن نوشته شده‌اند. این امر یکی از ویژگی های مثبت این کتاب است زیرا لغات مهم هر متن و همچنین کلمات مهم بخش لغات استخراج شده‌اند. این امر کاربر را از داشتن کتاب لغات جداگانه بی‌نیاز می‌کند. به‌ویژه اینکه این لغات با گرافیک بسیار عالی ارائه شده‌اند. اما نکته منفی که در مورد کتاب تست زبان ارشد وجود دارد این است که این لغات قبل از شروع متن در اختیار کاربر قرار می‌گیرند. از همین رو اگر داوطلبی پیش از شروع تست زنی این لغات را مطالعه کند، نتیجه تست زنی آن می‌تواند کاذب باش اما اگر داوطلب این بخش از کتاب تست زبان ارشد وزارت بهداشت را رد کند و پس از تست زدن به آن‌ها برگردد. اشکالی به کتاب وارد نیست. اما بهتر بود این تست‌ها در آغاز پاسخنامه تشریحی هر بخش قید می‌شدند. 

[media type="aparat" id="JxbCs"]

خرید کتاب تست جعبه سیاه زبان ارشد وزارت بهداشت با تخفیف

بطورکلی رسالت یک کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی ، ارائه تست های مفید و کاربردی است. یک کتاب تست باید تا حد امکان از آوردن مطالب اضافه بپردازد. در کتاب جعبه سیاه علوم پزشکی به جای ارائه درسنامه به داوطلب تکنیک تست زنی، نکات و لغات به کاربر ارائه شده است. به همین علت نیز این کتاب توانسته است رسالت خود را به‌عنوان یک کتاب تست به بهترین نحوه انجام دهد. 

جعبه سیاه زبان ارشد علوم پزشکی

۶۳۰,۰۰۰ تومان

کتاب iqb زبان ارشد علوم پزشکی

حتماً نام آی کیو بی را به عنوان کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی بسیار شنیده‌اید. کتاب تست زبان ارشد دکتر خلیلی یا همان IQB زبان ارشد کتابی است که سوالات درس زبان ” کنکور ارشد وزارت بهداشت ” را از سال 83 تا 99 در دو نوبت صبح و عصر شامل می‌شود. در کتاب تست زبان ارشد وزارت بهداشت سوالات با پاسخ تشریحی بیان شده‌اند. در ادامه این مبحث قصد داریم به بیان نقاط قوت و ضعف این کتاب بپردازیم.

نقاط قوت IQB زبان ارشد

1- یکی از ویژگی‌های مثبت کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی (iqb زبان ارشد) را ارائه پاسخنامه تشریحی به همراه سوالات است. پاسخنامه تشریحی یکی از نقاط قوت این کتاب تلقی می‌شود. زیرا تنها توجیه برای خرید کتاب های تست زبان ارشد وزارت بهداشت همین پاسخنامه تشریحی است. چراکه سوالات و پاسخ‌ها غالباً در دسترس‌اند اما آنچه کار داوطلب را سخت می‌کند راه حل رسیدن به جواب صحیح است. 

2- در شروع کتاب برای مطالعه آن روشی پیشنهاد شده است که می‌تواند به‌عنوان نقطه قوت آن در نظر گرفته شود. اما بطورکلی شیوه مطالعه هر فرد بستگی به نحوه یادگیری آن دارد. 

3- سوالات کنکور هر سال در این کتاب دقیقاً به همان ترتیب و چیدمانی که در کنکور سال های قبل آورده شده‌اند و چیدمان آن‌ها تغییر نکرده است.

4- در بخش پاسخ‌ها در کتاب تست زبان ارشد وزارت بهداشت ، پاسخ صحیح ارائه شده است. همچنین در کنار معنی پاسخ، معنی لغاتی که در سایر گزینه‌ها نیز استفاده شده‌اند برای داوطلب آورده شده است. از همین رو اگر یک دفترچه یادداشت به همراه داشته باشید کتاب iqb زبان ارشد وزارت بهداشت می‌تواند یک کتاب لغت نیز باشد.

5- در کنار هر لغت مترادف های آن نیز نوشته شده است. گاهی اوقات در کنکور با سوال یکسانی مواجه می‌شوید در حالی‌که گزینه‌های ارائه شده برای آن متفاوت هستند. این امر به این خاطر است که مترادف های آن لغت در گزینه‌ها نوشته شده‌اند. به همین دلیل ارائه مترادف های لغات یکی از کارهای مثبتی است که در کتاب آی کیو بی انجام شده است. 

6- در زبان انگلیسی یک حرف اضافه می‌تواند معنی کلمه را بطور کامل بهم بریزد. برای مثال کلمه Inconsistent with به معنی ” ناهماهنگ با ” در حالی که اگر این کلمه با حرف اضافه in  بیاید. معنی بطور کامل عوض می‌شود. در قسمت پاسخ تشریحی کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی در این کتاب بخشی با عنوان confusing words یا لغات گیج کننده وجود دارد که کلمه‌های متفاوت این چنینی را به‌نحوی به کاربر ارائه می‌کند که در ذهن بماند.

7- در بخش پاسخ به سوالات نکاتی به کاربر ارائه می‌شود که مانند توصیه‌هایی برای درک بهتر سوال و پاسخگویی به آن‌ها است.

8- پاسخ‌ها به ویژه در قسمت passage  کاملاً تشریحی هستند.

9- همچنین لغات مهم بخش passage  نیز در غالب جدول بیان شده‌اند و معنی آن‌ها نیز کنار آن‌ها نوشته شده است. این کار باعث می‌شود تا مجموعه‌ای از لغات مهم مورد استفاد در کنکور در کتاب تست زبان ارشد به کاربر ارائه شوند. بدون اینکه نیاز به تهیه کتاب لغات جداگاه باشد. 

10- در برخی تست‌ها انتخاب بین گزینه‌ها بسیار دشوار است. به‌عبارتی تست دو پهلو تعریف شده است. در کتاب تست زبان ارشد وزارت بهداشت (IQB) سعی شده است تا علت نادرست بودن برخی پاسخ‌ها نیز ذکر شود

نقاط ضعف کتاب تست IQB زبان ارشد وزارت بهداشت

1- ترجمه متون درک مطلب ارائه نشده است. تنها گزینه صحیح و علت صحیح بودن آن به کاربر ارائه شده است. در حالی که بسیاری از افراد در ترجمه متون نیز ضعیف هستند.

2- یکی از نقطه ضعف های  کتاب تست زبان ارشد وزرات بهداشت (آی کیو بی زبان ارشد علوم پزشکی) وزن سنگین آن است. جلد گالینگور برای کتاب تست مناسب نیست. زیرا کتاب های تست کتاب هایی هستند که اغلب داوطلبان تمایل دارند آن را به محل کار، کتابخانه و … برای مطالعه حمل کنند. وزن سنگین کتاب حمل آن را دشوار می‌کند.

3- وزن سنگین کتاب IQB زبان ارشد علوم پزشکی تنها به دلیل جلد آن نیست. همانطورکه در ابتدا اشاره کردیم این کتاب مجموعه آزمون 17 سال اخیر وزارت بهداشت یعنی از سال 83 تا 99 را در دو نوبت صبح و عصر شامل می‌شود. این سوالات به اضافه پاسخنامه تشریحی سبب زیاد شدن بیش از حد حجم کتاب شده‌اند. درحالی که بهتر بود بجای پرداختن به سوالات قدیمی‌تر به سوالات کنکور ده سال اخیر به اضافه سوالات پرتکرار سال های گذشته پرداخته می‌شد. (احتمالاً در پی این نقد صحبت از IQB ده سالانه به میان می‌آید، این در حالی است که کتاب تست زبان ارشد وزارت بهداشت اصلاً آی کیو بی ده سالانه ندارد! حتی اگر کتابی با نام آی کیو بی ده سالانه زبان ارشد وزارت بهداشت نیز وجود داشت چاپ هر دو کتاب کاملاً بی‌دلیل بود)

4- در شروع این کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی با عبارتی عجیب مواجه خواهید شد. ” ویژه کلیه شرکت کنندگان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری وزرات بهداشت ” در حالی که این کتاب ، کتاب تست زبان ارشد وزارت بهداشت است و سوالات مربوط به آزمون دکتری اصلا در این کتاب نیستند! البته این سوالات برای آزمون دکتری مفید هستند اما مربوط به آزمون های کارشناسی ارشدند.

4- کتاب تک رنگ است. به کار بردن رنگ‌های مختلف در کتاب یادگیری را برای کاربر ساده‌تر خواهد کرد.

5- تحلیل تشریح هر سوال در کتاب تست زبان ارشد وزارت بهداشت مهم است، اما نویسنده باید سعی کند این تحلیل ها را کوتاه‌تر ارائه دهد. زیرا این کتاب با عنوان کتاب تست به بازار عرضه شده است نه درسنامه!

6- ارائه درسنامه در کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی در پاسخ هر تست، مانند قرار دادن لغات در پاسخ سوالات و … سبب ایجاد یک پازل به هم ریخته در ذهن خواننده خواهد شد. به‌نوعی که خواننده درس را تنها در تجزیه و تحلیل آن تست می‌آموزد. از همین رو ممکن است ذهن قادر به بسط دادن این درسنامه و لغاتی که در پاسخ تست آمده برای سایر تست‌هایی که ممکن است با آن‌ها مواجه شود، نباشد.

7- قیمت کتاب اندکی بالا است.

[media type="aparat" id="k67FC"]

خرید کتاب تست آی کیو بی زبان ارشد علوم پزشکی

بطورکلی اگر قصد خرید کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی را دارید کتاب آی کیو بی زبان ارشد کتاب خوبی است. به‌شرطی که بخواهید در هنگام تست زنی درس را نیز بیاموزید. این روش برای زمانی مناسب است که وقت بسیار کمی در کنکور دارید و تنها می‌خواهید کتاب تستی را مطالعه کنید که بتوانید در کنار آن اندکی درسنامه را نیز بیاموزید. البته اگر هدف شما این است و وقت زیادی برای کنکور ندارید. قطعاً نمی‌توانید همه ای کتاب را مطالعه کنید.

agk زبان انگلیسی

۵۳۹,۰۰۰ تومان

کتاب تست ETC زبان انگلیسی کنکور ارشد وزارت بهداشت

یکی از کتاب های تست زبان ارشد علوم پزشکی کتاب ETC زبان انگلیسی است. عبارت ETC مخفف کلمه Etminan Test Collection است. همانطورکه واضح است در انتخاب نام این کتاب‌ها، خلاقیت زیادی به خرج داده نشده است. کتاب ETC کنکور ارشد زبان وزارت بهداشت نیز مانند تمام بانک سوالاتی که در این زمینه تعریف شده است، شامل تست های یک دهه اخیر کنکور است. این کتاب تست های زبان ارشد علوم پزشکی را از سال 87 تا 99 شامل می‌شود.

نقاط قوت ETC زبان

1- حجم کمتر این کتاب به نسبت آی کیو بی، جلد شومیز به کار رفته در آن و وزن سبک‌تر از نقاط قوت این کتاب هستند.

2- یکی از نقاط قوت این کتاب به‌عنوان یک کتاب تست زبان ارشد وزارت بهداشت ایجاد خانه‌هایی مانند تصویر زیر برای تست زنی است. کاربر می‌تواند در این قسمت تست را بزند و سپس پاسخ خود را با کلید ارائه شده مقایسه نماید. این امر شما را از داشتن یک دفترچه همراه برای تست زنی بی‌نیاز می‌کند.

3- ترجمه تمام متون سوالات بطور کامل ارائه شده‌ است.

کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی

نقاط ضعف کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی ETC

1- این کتاب به‌صورت دو رنگ چاپ شده است. اما صفحه آرایی آن در مقایسه با کتاب جعبه سیاه زبان ارشد بسیار ضعیف است.

2- هیچ خلاقیتی در چیدمان سوالات کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی ETC به کار نرفته به نحوی که در نگاه اول تصور می‌شود که سوالات آزمون کارشناسی ارشد تنها از روی دفترچه سوالات کپی پیست شده‌اند.

3- این کتاب شامل تست های زبان انگلیسی به همراه ترجمه کامل آن‌ها است؛ اما چیزی تحت عنوان درسنامه با نکته به شما ارائه نمی‌شود. در این کتاب تست زبان ارشد وزارت بهداشت حتی مانند کتاب های جعبه سیاه زبان و IQB زبان لغات را در قالب جدول ارائه نمی‌دهد تا فرآیند یادگیری را اندکی ساده‌تر سازند.

پاسخ تست‌ها نیز در این کتاب تشریحی نیستند و تنها به‌صورت کلید آورده شده‌اند. 

4- قیمت بالا

[media type="aparat" id="OSEYK"]

خرید کتاب تست ETC زبان ارشد علوم پزشکی

اگر قصد خرید کتاب ETC زبان ارشد را به عنوان کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی دارید باید بدانید همانطورکه در جلد این کتاب نیز اشاره شده است. ETC زبان انگلیسی تنها شامل مجموعه تست های زبان کنکور ارشد علوم پزشکی به همراه ترجمه کامل تمام متون آن است. بنابراین نمی‌توانید از این کتاب انتظار ارائه لغت نامه یا درسنامه را داشته باشید.

نوشته های مرتبط

11 فکر در مورد “ کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی

  1. ندا گفت:

    سلام، ممنون از مقاله خوبتون، شما اینجا گفتید که در پاسخنامه کتاب IQB زبان مترادف برخی لغات توی پاسخنامه اومده؟ این درسته اما به چه درد میخوره، کاش حداقل لغات رو جدا می کرد.

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام ندا جان. ممنون از نظر شما ، کتاب IQB زبان ارشد وزارت بهداشت یک کتاب تست هست نباید ازش انتظار لغت داشت، پیشنهاد می‌کنم لغات رو بهتر بخونی و برای این کار هم یک کتاب لغت مثل 90 پلاس زبان تهیه کن.
      یا ی دفترچه کنار دستت بزار لغات و جدا کن. میدونم شاید زمان بر باشه اما حداقل کمکت می کنه، اما اگه وقت داری حتما ی کتاب لغت بخر

  2. donya گفت:

    ممنون برای مقایسه خوبی که انجام دادید.

    1. مدیر سایت گفت:

      خواهش میکنم، امیدوارم کمکتون کرده باشه .

  3. علی گفت:

    سلام واقعا راست میگید نود پلاس زبان خیلی خوبه. من زنگ زدم ی خانوم بهم مشاوره داد و به توصیه اون این کتابو خریدم، واقعا آفرین به مغز اونی که این کتابو نوشته.
    حالا میخوام به توصیه همون خانوم کتاب جعبه سیاه زبان رو هم بخرم، بهم گفت اولش درسنامه داره و کافیه. آیا این درسته؟

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام علی جان. بله درسته ابتدای کتاب جعبه سیاه زبان حدود صد صصفحه ای درسنامه داره که بسیار تکنیکیه. به نظر من دو تا کتاب در کنار هم مجوعه کاملی هستن.

      1. علی گفت:

        دیگه من کنکورمو دادم. ولی جعبه سیاه زبانو خریدم، اولش درسنامه داره، بجز اون لغات هر آزمونم جدا آورده. کتاب خوبی بود. من راضی بودم. کلاسم نرفتم با همین دو تا کتاب با پایه زبان متوسط رو به ضعیف درصدم خیلی خوب شد.

        1. مدیر سایت گفت:

          شرمنده، متاسفانه من کامنتتو دیر دیدم، اما گفتم شاید سوال شما سوال بقیه بچه‌ها هم باشه. چون به تازگی خیلی تماس هست که ازمون درباره این درسنامه ای که ابتدای جعبه سیاه زبان اومده سوال میپرسن. این درسنامه تقریبا از ابتدا همراه کتاب بوده اما جدیدا خیلی سر زبون ها افتاده. در حالی که من چند سال پیش موقع نگارش این مقاله بهش اشاره کردم. به هر حال خوشحالم که به نتیجه دلخواهت رسیدی

          1. علی گفت:

            این چه حرفیه. واقعا این مقاله به من خیلی کمک کرد. دستتون دردنکنه بخاطر صبر و حوصله تو جواب دادن.
            تازگی از سایتتون خرید کردم ی هدیه همراه بستم بود. روزمو ساخت من همیشه از این سایت انرژی مثبت گرفتم.🙂

  4. بارانی گفت:

    سلام، ببخشید من خیلی تعریف کتاب جعبه سیاه زبان رو شنیدم که کتاب کاملی هست، اما تو یک سایت خوندم که پاسخ نامه تشریحی نداره و فقط پاسخ کلیدی رو آبی کرده؟ این درسته؟ من برای خرید خیلی دو دلم؟

    1. مدیر سایت گفت:

      عزیزم این کتاب پاسخنامه تشریحی داره، حتی تمام سوال ها رو هم ترجمه کرده، حتی در قالب نکته پاسخ تحلیلی در پاسخنامه داره. جهت اطمینان خاطر ویدیو رو ببین. بزودی کتاب بروز شده رو بررسی می‌کنم و عکس و ویدیو در همین مقاله منتشر می‌کنم تا با خیال راحت خرید کنید، اما در حال حاضر برای اینکه خیالت راحت بشه تصاویری از پاسخنامه تشریحی این کتاب به ایمیل شما ارسال کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *