معرفی و مقایسه کتاب

نحوه مطالعه زبان ارشد وزارت بهداشت

نحوه مطالعه زبان ارشد وزارت بهداشت | سوالات زبان ارشد وزارت بهداشت | بوک مدیکال

نحوه مطالعه زبان ارشد وزارت بهداشت چگونه است؟ همانطورکه می‌دانید زبان ارشد وزارت بهداشت دارای ضریب 3 است. به همین دلیل این درس در کنکور ارشد بسیار حائز اهمیت است. اما بسیاری از داوطلبان درمورد نحوه مطالعه زبان ارشد وزارت بهداشت اطلاعی ندارند.

به‌عبارتی این درس را غولی در سر را راه خود می‌بینند که باید از آن عبور کنند. از همین رو برای مواجهه با این غول، به دنبال سوالات زبان ارشد هستند یا سعی دارند در کلاس های زبان ارشد وزارت بهداشت شرکت کنند یا حداقل با دانلود رایگان لغات زبان ارشد وزارت بهداشت دانسته‌های خود را در زمینه لغت تقویت کنند.

اما حقیقتا بهترین راه برای مطالعه زبان ارشد وزارت بهداشت چیست؟ در این مقاله تک به تک این راه‌ها را بررسی خواهیم کرد!

استفاده از کتاب زبان ارشد وزارت بهداشت

کتاب زبان ارشد وزارت بهداشت مهاجرنیا ، نود پلاس، جعبه سیاه و … همگی کتاب‌های زبان ارشد هستند. اما برای مطالعه این درس باید از کجا و چه کتابی شروع کرد؟ باید بدانید که نوع کتاب انتخابی شما به زمانی که در اختیار دارید نیز بستگی دارد.

برای مثال کتاب زبان امیر لزگی یا کتاب زبان ارشد مهاجرنیا کتاب‌های درسنامه هستند، بنابراین برای استفاده از این کتاب‌ها باید زمان کافی برای مطالعه داشته باشید. در کتاب زبان ارشد امیرلزگی مهارت‎‌‌های تست زنی به شما آموزش داده می‌شود. همچنین نمونه سوالات مرتبط با هر آموزش در این کتاب آورده شده‌اند.

این کتاب همچنین شامل بانک نمونه سوالات سال‌های گذشته کنکور به همراه معنای تست‌های لغت و پاسخ‌های تشریحی کامل است. اما باتوجه به حجم کتاب مطالعه آن اندکی زمان‌بر است. در کتاب درسنامه جامع زبان ارشد مهاجرنیا نیز روال به همین ترتیب است، یعنی کتاب، یک کتاب آموزشی است.

در این کتاب ابتدا گرامر پایه و کاربردی آموزش داده می‌شود. سپس به شما آموزش داده می‌شود که چگونه سوالات لغت را بدون نیاز به خواندن پاسخ دهید. در ادامه نیز تکنیک‌های پاسخگویی به سوالات درک مطلب آموزش داده خواهد شد. همچنین این کتاب شامل نمونه سوالات 11 سال گذشته است.

مطالعه این کتاب شما را مستلزم آن می‌کند که برای یادگیری لغت این کتاب را در کنار کتاب هندبوک زبان مهاجرنیا استفاده کنید، هر دو کتاب‌های درسنامه جامع زبان ارشد امیر لزگی و کتاب جامع زبان مهاجرنیا کتاب‌های درسنامه هستند، بنابراین این کتاب‌ها اغلب انتخاب کسانی هستند که وقت کافی تا کنکور دارند و در زبان پایه قوی نیز ندارند.

البته پیشنهاد ما این است که برای مطالعه زبان ارشد وزارت بهداشت یک کتاب لغت را در کنار یک کتاب تست کامل کنید. زیرا رمز موفقیت شما در کنکور ارشد وزارت بهداشت داشتن دامنه لغات وسیع و تست زنی است.

نحوه مطالعه زبان ارشد وزارت بهداشت می‌تواند بر اساس لغت و تست باشد. یعنی بجای کتاب‌های درسنامه لغت بخوانید و تست بزنید. برای این کار می‌توانید از دانلود رایگان زبان ارشد وزارت بهداشت استفاده کنید. اما یقین داشته باشید که با این کار نمی‌توانید یک لغت نامه قابل استفاده تهیه کنید. بنابراین پیشنهاد ما خرید کتاب های لغت پالتویی و پرکاربرد زبان ارشد وزارت بهداشت است.

کتاب 90 پلاس زبان یکی از این کتاب‌ها است. این کتاب متشکل از لغات زبان ارشد وزارت بهداشت به همراه آموزش نحوه مطالعه لغات زبان ارشد وزارت بهداشت است. به این‌صورت که به شما آموزش می‌دهد تا چگونه با استفاده از پسوندها و پیشوندها و ریشه، بدون نیاز به حفظ کردن لغات، آن‌ها را بخاطر بسپارید. همچنین در این کتاب معانی لغات نیز بطور کامل آورده شده‌اند و حتی صفحه آرایی آن به نحوی انجام شده است تا لغات با استفاده از حافظه تصویری بیشتر در ذهن مخاطب بمانند.

کتاب هندبوک زبان مهاجرنیا نیز تا حدودی شبیه به کتاب 90 پلاس است. در این کتاب لغات 13 سال گذشته با معانی عمومی و تخصصی آورده شده‌اند. همچنین در این کتاب مانند کتاب مثبت 90 زبان ارشد از مترادف‌ها برای آموزش بهتر استفاده شده است.

مکمل این کتاب، کتاب راهنمای جامع زبان ارشد وزارت بهداشت یا همان کتاب جامع زبان ارشد مهاجرنیا است که مکمل چندان خوبی برای این کتاب نیست. زیرا این کتاب یک کتاب درسنامه است و مکمل خوبی برای یک کتاب لغت نیست. زیرا شما پس از مطالعه لغات نیاز دارید که تست بزنید.

مکمل کتاب لغت مثبت 90 زبان ارشد، کتاب جعبه سیاه زبان ارشد است. این کتاب شامل تست‌های 17 سال اخیر زبان کنکور ارشد وزارت بهداشت است. همانطورکه می‌دانید در کنکور ارشد وزارت بهداشت دو بخش لغت و درک مطلب مورد پرسش قرار می‌گیرند.

با مطالعه کتاب مثبت نود زبان ارشد تقریباً می‌توان تمام سوالات لغت آزمون را پاسخ داد. برای پاسخ دادن به سوالات درک مطلب نیز نیاز دارید که بتوانید با دانستن معنی لغات، متن را ترجمه کنید. بنابراین با داشتن این دو کتاب نه‌تنها لغت می‌آموزید، بلکه مهارت تست زنی را نیز یاد خواهید گرفت. به‌علاوه در کتاب جعبه سیاه زبان ارشد درسنامه مختصری در رابطه با تکنیک تست زنی ارائه شده است.

نتیجه گیری:

اگر نحوه مطالعه زبان ارشد وزارت بهداشت شما استفاده از کتاب است:

از کتاب درسنامه جامع زبان کنکور ارشد امیر لزگی زمانی استفاده کنید که وقت کافی تا کنکور دارید و همچنین زبان شما بسیار ضعیف است. سعی کنید در کنار این کتاب از کتاب تست نیز استفاده نمایید.

از کتاب جامع زبان مهاجرنیا نیز درصورتی استفاده کنید که می‌خواهید  زبان ارشد وزارت بهداشت را از پایه بیاموزید، اما برای این کار باید حتماً هندبوک زبان مهاجرنیا را با آن همراه کنید.

اگر از کتاب 90 پلاس زبان استفاده می‌کنید، حتماً این کتاب را در کنار جعبه سیاه زبان ارشد استفاده کنید و در زمان کم بهترین نتیجه را بگیرید.

البته یکی از ارکان اساسی نحوه خواندن زبان ارشد وزارت بهداشت، تست زدن است. برای تست زنی می‌توانید از انواع کتاب تست زبان ارشد، استفاده کنید.

کلاس زبان ارشد وزارت بهداشت

نحوه مطالعه زبان ارشد وزارت بهداشت می‌تواند از طریق کلاس زبان باشد. بسیاری از داوطبان برای یادگیری به حافظه سمعی نیاز دارند. یعنی اگر لغات را به‌صورت سمعی بشوند یا این لغات را با دیگران تمرین کنند، لغت بیشتر در ذهن آن‌ها باقی می‌ماند.

در اینصورت کلاس زبان بهترین راه است؛ البته نه هر کلاس زبانی! بلکه، کلاس زبان ارشد وزارت بهداشت! زیرا لغات و متون درک مطلبی که در این آزمون مورد پرسش قرار می‌گیرند مختص زبان ارشد علوم پزشکی هستند.

بنابراین داوطلب باید در کلاس‌هایی شرکت کند که مختص زبان ارشد علوم پزشکی هستند. موسسه علوم پزشکی سنا از جمله موسسات علمی آموزشی در حوزه علوم پزشکی است که چنین کلاس‌هایی برگزار می‌کند. به علاوه، این موسسه کلوپ نود پلاس زبان کلوپ نود پلاس زبان  را برگزار می‌کند و در آن به همخوانی و یادگیری تکنیک‌های تست زنی می‌پردازند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *