معرفی و مقایسه کتاب

منابع زبان ارشد وزارت بهداشت | معرفی کتاب های زبان ارشد علوم پزشکی

منابع زبان ارشد وزارت بهداشت | معرفی بهترین کتاب و منابع زبان ارشد علوم پزشکی وزات بهداشت

منابع زبان ارشد وزارت بهداشت چیست ؟ مطالعه چه کتاب هایی برای زبان ارشد علوم پزشکی بهتر است ؟

حتما می‌دانید که ضریب درس زبان در کنکور ارشد وزارت بهداشت در تمامی رشته‌ها 3 است؛ در برخی موارد ضریب این درس حتی از ضریب دروس تخصصی نیز بیشتر است بنابراین نباید مجموعه سوالات زبان را در کنکور ارشد وزارت بهداشت دست کم گرفت و حسابی بر روی زدن تست‌های زبان تمرکز کرد.

اما چگونه باید خود را برای زدن این تست‌ها آماده کنیم؟ آیا استفاده از منابع زبان معرفی شده توسط وزارت بهداشت برای ما کافی است یا باید از کتاب‌های دیگری استفاده کنیم؟

در ادامه این مقاله به صحبت در مورد هر آنچه باید در مورد زبان ارشد علوم پزشکی بدانید خواهیم پرداخت؛ بطوریکه پس از مطالعه این مقاله بتوانید دقیقا با نحوه مطالعه زبان ارشد وزارت بهداشت آشنا شوید و بدانید که حتی اگر می‌خواهید تنها با استفاده از کتاب برای زدن این تست‌ها آماده شوید از کدام کتاب برای این کار استفاده کنید.

منابع زبان ارشد وزارت بهداشت

حتما تاکنون نگاهی به دفترچه راهنمای ارشد وزارت بهداشت انداخته‌اید و با کتاب های زبان ارشد علوم پزشکی که وزارت بهداشت سوالات را از روی آن‌ها طرح می‌کند آشنا شده‌اید.

بله! درست شنیدید کتاب‌هایی که وزارت بهداشت سوالات را از آن‌ها طراحی می‌کند نه لزوما منابعی که دانشجو باید درس زبان را از آن‌ها بخواند. این خبر می‌تواند خبری خوش برای کسانی باشد که پایه زبان خیلی خوبی ندارند و اسم کتاب‌هایی مثل Focus on vocabulary ، Select Readings یا Active skills for reading رعشه به اندام آن‌ها می‌اندازد. این منابع را می‌توانید از سایت sanjeshp.ir ببینید.
حتی کسانی که پایه زبان خوبی دارند باید بدانند که این موضوع تنها شانس آن‌ها را در درست انتخاب کردن گزینه‌ها بیشتر می‌کند، اما تا زمانی که تست‌های سال‌های گذشته زبان را نزنند و با لغاتی که مختص وزارت بهداشت هستند آشنا نشوند، نمی‌توانند به بخش زیادی از این سوالات پاسخ دهند؛ چراکه یک لغت می‌تواند معانی متعددی در زبان انگلیسی داشته باشد، اما داوطلب باید در یک متن یا سوال خاص معنی از لغت را مدنظر قرار دهد که مطابق با سلیقه طراح سوال است و این امر میسر نیست مگر با آشنایی با ذائقه طراح سوال!

بنابراین بهترین روش برای زدن تست های زبان ارشد علوم پزشکی چیست؟

همانطورکه در بخش فوق اشاره کردیم داوطلب باید با ذائقه طراح سوال آشنا باشد و این کار تنها با استفاده از تست های سنوات گذشته کنکور ارشد وزارت بهداشت میسر است. آن هم با استفاده از کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی با پاسخ تشریحی سوالات زبان ارشد وزارت بهداشت نه جستجوی ” زبان ارشد وزارت بهداشت نی نی سایت ” یا ” دانلود رایگان لغات زبان ارشد وزارت بهداشت” با ” منابع زبان ارشد وزارت بهداشت ”

چراکه برای پاسخ دادن به این سوالات نیاز به تجزیه و تحلیل، آشنایی با پاسخ تشریحی سوالات و هدف طراح از مطرح کردن آن سوال خاص است وگرنه دفترچه آزمون ارشد وزارت بهداشت را می‌توان از هر دکه روزنامه فروشی یا هر سایت معتبر یا غیرمعتبری در اینترنت پیدا کرد و با سوالات طرح شده آشنا شد!

بهترین منابع و کتاب های زبان ارشد وزارت بهداشت

باتوجه به توضیحات فوق می‌توان نتیجه گرفت که بهترین منابع زبان ارشد علوم پزشکی کتاب هایی هستند که شامل مجموعه سوالات زبان ارشد وزارت بهداشت باشند؛ البته نه هر کتابی! بلکه  کتاب هایی که شامل پاسخنامه تشریحی زبان ارشد وزارت بهداشت هستند.

شاید با خود فکر کنید مگر کتابی که شامل مجموعه سوالات زبان ارشد علوم پزشکی است می‌تواند بدون پاسخنامه تشریحی باشد؟ باید بدانید که بسیاری از کتاب‌ها از جمله کتاب مجموعه سوالات زبان ارشد کتابخانه فرهنگ یا کتاب etc زبان انگلیسی تنها سوالات زبان را به همراه پاسخ کلیدی در کنار هم جمع کرده‌اند.

جعبه سیاه زبان ارشد علوم پزشکی

از جمله بهترین منابع زبان ارشد وزارت بهداشت می‌توان به کتاب جعبه سیاه زبان ارشد علوم پزشکی اشاره کرد. حتما در هنگام جستجو در گوگل یا گشتن در کتابفروشی‌ها زیاد به نام این کتاب برخورده‌اید.

این کتاب شامل مجموعه سوالات زبان ارشد وزارت بهداشت با پاسخنامه تشریحی است! البته منظور از پاسخنامه تشریحی تنها معنی کردن سوال و انتخاب یگ گزینه به‌عنوان پاسخ نیست؛ بلکه پاسخ نامه این کتاب شامل پاسخ‌های تحلیلی است به‌عبارتی در بسیاری از سوالات دو پهلو علت انتخاب یک گزینه خاص توضیح داده خواهد شد؛ علاوه‌بر این موضوع  پاسخنامه تشریحی این کتاب سرشار از نکات کنکوری است، بطوریکه مطالعه این پاسخنامه را بطور دقیق حتی در مورد سوالاتی که پاسخ آن را بلدید توصیه می‌کنیم.

البته در این کتاب تمام دفترچه شامل سوالات، متون و پاسخ‌ها به فارسی ترجمه شده‌اند؛ همچنین لغات مربوط به هر آزمون (لغات مربوط به بخش لغت و درک مطلب) در ابتدای آزمون آورده شده‌اند.

اما مهم‌ترین ویژگی کتاب  جعبه سیاه زبان را می‌توان درسنامه ابتدای این کتاب دانست؛ درسنامه‌ای کوتاه و شگفت انگیز! در ابتدای این کتاب بطور مختصر به شما توضیح داده می‌شود که چطور باید به سوالات لغت و درک مطلب پاسخ داد. بدون اینکه زمان زیادی صرف آموختن قوائد دشوار زبان شود، تکنیک‌هایی می‌آموزید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به این سوالات پاسخ دهید.

همچین در این درسنامه کوچک گرامر از قلم نیفتاده است؛ زیرا اگرچه از این بخش در آزمون سوال طرح نمی‌شود  اما پاسخ دادن به بسیاری از سوالات درک مطلب مستلزم داشتن اطلاعات مهم و مختصری از گرامر است.

شما می‌توانید کتاب جعبه سیاه زبان ارشد وزارت بهداشت را با کلیک کردن بر روی نام یا عکس این کتاب با تخفیف ویژه بخرید یا با مراجعه به مقاله بهترین کتاب تست زبان ارشد وزارت بهداشت از سایر ویژگی‌های آن اطلاع یابید.

این کتاب در کنار کتاب نود پلاس زبان انگلیسی یک مجموعه کامل است که می‌تواند خیال شما را از بابت سوالات زبان راحت کند. 90 پلاس زبان انگلیسی یک کتاب لغت شامل لغات مربوط به آزمون‌های ارشد وزارت بهداشت، آموزش روش 8 پلاس برای بخاطر سپاری این لغات، بررسی سوالات آزمون ارشد در هر ده صفحه، تکنیک‌های پاسخ دادن به سوالات درک مطلب و … است. اگر وقت کافی تا آزمون ندارید و قصد دارید بخش درک مطلب را حذف کنید و تنها به سوالات بخش لغات پاسخ دهید، کتاب جیبی نود پلاس زبان انگلیسی می‌تواند معجزه کند. این کتاب در نوع خود یکی از بهترین منابع زبان ارشد وزارت بهداشت است حتی بهتر  از کتاب‌هایی مانند 504، 1100 و … با کلیک کردن بر روی تصویر یا لینک ایجاد شده می‌توانید این کتاب را باتخفیف خریداری نمایید.

IQB زبان سارا شاهرضا

کتاب IQB زبان سارا شاهرضا نیز ساختاری مشابه کتاب جعبه سیاه زبان ارشد دارد. با این تفاوت که جداول لغت در بخش پاسخنامه ارائه شده‌اند و لغات به همراه معنی آن‌ها تنها از هر آزمون استخراج شده است.

این کتاب نیز دارای پاسخنامه تشریحی است و پاسخنامه تشریحی آن شامل نکات کنکوری است؛ مهم‌ترین تفاوت این کتاب با کتاب جعبه سیاه زبان ارشد در درسنامه تکنیکی است که در ابتدای کتاب جعبه سیاه به دانشجو ارائه شده است؛ به‌علاوه این کتاب مکملی همچون نود پلاس زبان انگلیسی ندارد و اغلب از همین کتاب نود پلاس به عنوان کتاب مکمل در کتاب IQB نیز استفاده می‌شود، برای خرید کتاب IQB زبان انگلیسی که می‌تواند به عنوان یکی منابع زبان ارشد وزارت بهداشت می‌توانید بر روی عکس یا نام این کتب کلیک کنید.

IQB زبان انگلیسی سارا شاهرضا

بانک سوالات هدفمند دکتر کیمیا

کتاب بانک سوالات هدفمند دکتر کیمیا دارای دو جلد است. یک جلد از این کتاب شامل سوالات واژگان به‌صورت طبقه بندی شده است. این کتاب با مروری جامع بر کتاب 504 که یکی از منابع زبان ارشد وزارت بهداشت است آغاز می‌شود. بخش اعظمی از سوالات واژگان در این کتاب در قالب جداولی مفید و جامع ترجمه شده است. همچنین هر کلمه ضمن تجزیه به شیوه اصلاح شناسی و ریشه شناسی برای بخاطرسپاری ساد‌ه‌تر معنی کلمات در این کتاب بیان شده است.

جلد دیگر این کتاب شامل سوالات درک مطلب و آزمون‎‌‌های جامع سنوات اخیر است. متن اصلی انگلیسی و ترجمه فارسی هر متن در دو صفحه متقابل هم آورده شده است. همچنین پاسخنامه تست های هر متن در گوشه همان صفحه قرار گرفته شده‌اند تا دانشجو در موقع تمرکز به دنبال ترجمه یا جواب تست‌ها در صفحات دیگر نگردد. تمام این موارد سبب شده است تا کتاب های زبان دکتر کیمیا مورد علاقه داوطلبان شرکت در این آزمون باشند.

کتاب زبان دکتر کیمیا جلد اول

کتاب زبان دکتر کیمیا جلد اول

سخن آخر:

همانطورکه در ابتدای این متن نیز اشاره کردیم چه پایه زبان خوب چه پایه زبان بد داشته باشید، برای زدن تست های زبان کنکور ارشد وزارت بهداشت باید تست بزنید، لغات مرتبط بخوانید و تمرین کنید. بنابراین بهتر است سراغ کتاب‌های مانند 504 و … که از منابع زبان ارشد وزارت بهداشت نروید و از کتاب های لغت زبان ارشد یا کتاب های تست زبان ارشد علوم پزشکی استفاده کنید. دلیل آن نیز مشخص است؛ چراکه این کتاب‌ها به‌صورت اختصاصی، مخصوص کنکور ارشد وزارت بهداشت نوشته شده‌اند و علاوه بر اینکه می‌توانند داوطلب را برای شرکت در این آزمون آماده نمایند می‌توانند داوطلب را با شیوه طراحی سوال نیز آشنا کنند. چراکه سلیقه طراح سوال بطور مستقیم با سوالاتی که داوطلب قرار است در کنکور ارشد وزارت با آن‌ ها مواجه شود ارتباط مستقیم دارد.

 

نوشته های مرتبط

10 فکر در مورد “ منابع زبان ارشد وزارت بهداشت | معرفی کتاب های زبان ارشد علوم پزشکی

  1. خانوم حنا گفت:

    منن از اسفند شروع کردم فقط لغت بخونم به امید 20 تا سوال لغت. درک مطلبو که کلن حذف کردم. این زبان لعنتی خیلی سخته

  2. موفق گفت:

    دم شما گرم که گفتی etc پاسخ تشریحی نداره. کاش همه سایتا بگن خدایی. خدارو خوش نمیاد ی دانشجو بعد این همه هزینه یه همچین کتابی بخره که به هیچ دردی نمیخوره. من خریدمش به دوباره مجبور شدم iqb زبان بخرم ولی دیگه کتاب لغت نتونستم بخرم

  3. aida گفت:

    من تا قبل خریدن نود پلاس زبان هیچ لغتی یادم نمیموند. گریه می کردم واقعا خیلی کتاب خوبیه. نارش هم ی کلوپ شبانه زبان داره برا تمرین همین کتاب اونم خوبه . هزینشم خیلی کمتر از کلاس زبانه. من شرکت کردم استادش خیلی خوبه

  4. رضا گفت:

    کسی هست پایه باشه برای زدن تست های زبان ارشد وزارت بهداشت؟ دوتایی درس بخونیم ینی

  5. علی یزدانی گفت:

    واقعا این کتابایی که تست و لغت مکمل هم هستن خیلی خوبن. من جعبه سیاه و نود پلاس رو خریدم خیلی راضیم. یکی از همکلاسی هام کتاب جامع و هندبوک مهاجرنیا رو خریده. کتاب جامع رو ندیدم ولی نود پلاس زبان از هندبوک کامل تره

  6. mehregan گفت:

    ممنون از مطلب مفیدتون

  7. jana گفت:

    واقعا این درسته در مورد زبان. نمیتونی بگی مثلا من آیلتس دارم زبان ارشد وزارت بهداشتو صد میزنم تا تمرین نکنی نمیشه حتی اگه زبانت خیلی خوب باشه

  8. زهرا سلیمی گفت:

    کیمیا خوبه ها ولی یکم سخته . نمیدونم سختو چجوری بگم. به هر حال ممنون از مقاله خوبتون

  9. mary گفت:

    من نود پلاس زبانو خریدم خوبه. جعبه سیاهم میخرم

  10. tina گفت:

    آره واقعا منابع خوب همین کتابا هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *