معرفی و مقایسه کتاب

بهترین کتاب استخدامی بهداشت محیط

بهترین کتاب استخدامی بهداشت محیط کدام کتاب است؟ بهترین درسنامه برای استخدامی بهداشت محیط چه کتابی است؟ آیا می‌توان سوالات استخدامی بهداشت محیط را دانلود کرد؟ آیا جزوه معتبری برای استخدامی بهداشت محیط وجود دارد؟ چطور می‌توان جزوه استخدامی برای بهداشت محیط را تهیه کرد؟

اگر قصد شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت را دارید و رشته شما نیز بهداشت محیط است، احتمالاً سوالات فوق را از خود می‌پرسید. بخصوص که اغلب کسانی که در آزمون استخدامی شرکت می‌کنند شاغل هستند، بنابراین می‌خواهند که در حداقل زمان بهترین نتیجه را بگیرند. در ادامه این مقاله به شما منابعی را برای آزمون استخدامی بهداشت محیط معرفی می‌کنیم که می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه مطلوب برسید.

منابع استخدامی بهداشت محیط

منابع استخدامی بهداشت محیط شامل دو دسته دروس عمومی و دروس تخصصی هستند. تقریباً سی درصد از سوالات آزمون استخدامی بهداشت محیط را دروس عمومی تشکیل می‌دهند. این دروس اغلب منابع مشخص ندارند و پرسش‌های آن بر اساس اطلاعات عمومی مطرح می‌شوند. البته نمی‌توان برای گذر از این آزمون تنها به اطلاعات عمومی بسنده کرد و یقیناً باید تست و تمرین داشت. برای آشنایی با بهترین کتاب اطلاعات عمومی استخدامی می‌توانید مقاله مربوط به آن را بخوانید تا بتوانید یک کتاب مناسب را مطابق با نیاز خود انتخاب نمایید.

اما برای پاسخ دادن به سوالات تخصصی آن چند راه وجود دارد. برخی کتاب‌ها مانند کتاب استخدامی بهداشت محیط سهیلا افشار و کتاب آزمون های استخدامی بهداشت محیط مبینا شمس از کتاب‌هایی هستند که نمونه سوالات کلیات بهداشت محیط را در هر دو مبحث عمومی و تخصصی پوشش می‌دهند. این کتاب‌ها، کتاب تست‌هایی هستند که شامل سوالات عمومی و تخصصی درس بهداشت محیط‌ اند.

این کتاب‌ها، کتاب‌های تست با پاسخ تشریحی‌اند که بیشتر برای زمان‌هایی مناسب هستند که شما درسنامه استخدامی بهداشت محیط را مطالعه کرده‌اید و اکنون به مرحله خودآزمایی و تمرین‌های نهایی رسیده‌اید. اما قطعاً برای مطالعه دروس تخصصی این رشته نیاز به مطالعه درسنامه دارید.

درسنامه استخدامی بهداشت محیط

سوالات استخدامی بهداشت محیطدرسنامه استخدامی بهداشت محیط کتاب‌هایی هستند که دروس بهداشت محیط را به‌صورت کامل و جامع توضیح می‌دهند تا داوطلب را برای تست زنی و شرکت در آزمون استخدامی این رشته آماده کنند. چراکه اغلب کسانی که در این آزمون شرکت می‌کنند برای مدتی از درس دور بوده‌اند، به همین علت به دنبال منبعی هستند که کامل و جامع باشد در عین حال نیز درس را به‌صورت خلاصه و نکته‌وار توضیح داده باشد.

از جمله این کتاب‌ها می‌توان به کتاب‌هایی مثل 90 پلاس بهداشت محیط اشاره کرد. این کتاب یک کتاب تک جلدی است که بر اساس منابع وزارت بهداشت نوشته شده است. با خواندن این کتاب دیگر نیازی به مطالعه سایر رفرنس‌ها حجیم رشته بهداشت محیط نیست.

این کتاب دارای نکات مهم و پیوسته از فصول مهم کتاب رفرنس است. برای نوشتن این کتاب نکات مهم و موراد امتحانی کتاب رفرنس استخراج شده‌اند بنابراین در این کتاب شاهد شاخ و برگ اضافه نیستیم.

این کتاب دارای پنج بخش کلی کلیات بهداشت، آلودگی هوا و اثرات بهداشتی، تصفیه آب و فاضلاب و شیمی و میکروبیولوژی و مدیدیریت شهری و پزشکی است. باتوجه به منابع آزمون استخدامی بهداشت محیط و فهرست کتاب مثبت نود بهداشت محیط  می‌توان به‌راحتی فهمید که این کتاب، بهترین کتاب درسنامه استخدامی بهداشت محیط است.

درسنامه جامع بهداشت محیط کیومرث شرفی نیز یکی دیگر از این کتاب‌های درسنامه است که سرفصل‌های آن مانند کتاب مثبت نود بهداشت محیط است و می‌تواند برای این آزمون مورد استفاده قرار بگیرد.

این کتاب‌ها عملاً برای شما مانند یک جزوه استخدامی بهداشت محیط عمل می‌کنند. زیرا این کتاب‌ها مخصوص آزمون نوشته شده‌اند، از همین رو سرشار از نکات مهم هستند که هیچ یک از مطالب اضافی و توضیحات کتاب‌های رفرنس را ندارند.

سوالات استخدامی بهداشت محیط

بهترین کتاب استخدامی بهداشت محیط کدام است؟ معرفی درسنامه جزوه تست استخدامی بهداشت محیطدانلود سوالات استخدامی بهداشت محیط امکان پذیر نیست چراکه این سوالات از محل برگزاری آزمون خارج نمی‌شوند و در دسترس عموم قرار نمی‌گیرند. اما این سوالات بسیار شبیه به سوالات کنکور ارشد بهداشت محیط هستند. از همین رو برای آشنایی با نمونه سوالات کلیات بهداشت محیط اغلب از کتاب تست‌های ارشد بهداشت محیط استفاده می‌شود.

از بهترین کتاب های تست استخدامی بهداشت محیط می‌توان به جعبه سیاه بهداشت محیط اشاره کرد. به جرأت می‌توان گفت که این کتاب یکی از بهترین کتاب‌های تست بهداشت محیط است. کتاب جعبه سیاه بهداشت محیط دارای پاسخنامه تشریحی است، همچنین بسیاری از مطالب و نکات در قالب جدول و نمودار در این کتاب بیان شده‌‌اند.

در پاسخنامه تشریحی این کتاب علاوه‌بر ارائه پاسخ صحیح و دلیل صحیح بودن پاسخ آن، علت درست نبودن برخی پاسخ‌ها نیز مطرح شده است. به‌علاوه سطح دشواری هر سوال نیز در این کتاب بیان شده است.

کتاب استخدامی بهداشت محیط سینا دو بردران نیز نمونه دیگر از این کتاب‌های تست است. مجموعه سوالات بهداشت محیط نیز از دیگر کتاب‌های تستی است که می‌تواند برای تمرین تخصصی سوالات بهداشت محیط مورد استفاده قرار بگیرد.

نتبجه گیری:

کتاب استخدامی بهداشت محیط شامل دو دسته کتاب درسنامه کتاب تست است. قطعاً قبل از تست زنی باید از روی یک کتاب رفرنس درسنامه بخوانید تا مطالب را مرور کنید. پس از آن اگر وقت کافی تا آزمون دارید بهتر است از روی یک کتاب تخصصی مانند جعبه سیاه بهداشت محیط تست بزنید و سپس برای خودآزمایی و جمع بندی به سراغ کتاب‌های تستی بروید که شامل سوالات عمومی و تخصصی بهداشت محیط هستند.

1 فکر در مورد “ بهترین کتاب استخدامی بهداشت محیط

  1. بهنام گفت:

    ممنون بابت توضیحات کاملتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *