معرفی و مقایسه کتاب

منابع کارشناسی ارشد رشته هوشبری

منابع ارشد هوشبری | کتاب تست ارشد هوشبری | آیا رشته هوشبری کارشناسی ارشد دارد|بوک مدیکال

منابع ارشد هوشبری کدام کتاب‌ها هستند؟ اصلاً آیا رشته هوشبری کارشناسی ارشد دارد؟ رشته های مجاز ارشد برای هوشبری کدامند؟ بهترین کتاب ها برای قبولی در آزمون ارشد هوشبری کدام کتاب‌ها هستند؟

در پاسخ به این سوال که آیا رشته هوشبری کارشناسی ارشد دارد؛ باید گفت بله! نه‌تنها کارشناسان رشته هوشبری، بلکه کارشناسان سایر رشته‌ها نیز می‌توانند در آزمون ارشد هوشبری شرکت کنند.  به این شرح هستند:

آموزش پزشکی، اپیدمیولوژی، زیست فناوری پزشکی، انفورماتیک پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، نانوتکنولوژی، مهندسی پزشکی، آمارزیستی، سلامت و ترافیک، اقتصاد بهداشت، تاریخ علوم پزشکی، رفاه اجتماعی، کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی، مهندسی بهداشت محیط، ژورنالیسم پزشکی، ارگونومی، تکنولوژی گردش خون، علوم تشریح، فیزیولوژی، ICU، NICU، سم شناسی و اتاق عمل!

باتوجه به تعداد رشته‌ های مجاز ارشد هوشبری می‌توان نتیجه گرفت که منابع این آزمون، به‌ویژه برای آن‌هایی که در مقطع کارشناسی در رشته هوشبری تحصیل نکرده‌اند، بسیار حائز اهمیت است. زیرا قطعاً فردی که در رشته آموزش بهداشت تحصیل کرده است، حتی از دروس پایه این رشته نیز مطلع نیست.

منابع کارشناسی ارشد رشته هوشبری هر سال توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شوند. البته وزارت بهداشت این منابع را اعلام می‌کند تا داوطبان بدانند که کتاب‌هایی که سوالات کنکور کارشناسی ارشد رشته هوشبری از آن‌ها طرح می‌شود، کدام کتاب‌ها هستند؛ نه به این معنی که برای کنکور ارشد این رشته، حتماً باید این کتاب‌ها را مطالعه کنید.

منابع ارشد هوشبری 1401

همانطورکه گفتیم منابع ارشد هوشبری 1401 توسط وزارت بهداشت. اعلام شده‌اند. این منابع اغلب منابعی مثل کتاب فیزیولوژی گایتون، کتاب اصول بیهوشی میلر و … هستند. این کتاب‌ها اغلب کتاب‌های رفرنس هستند که همگی دارای حجم زیادی‌اند. بنابراین اگر می‌خواهید از کتاب رفرنس برای آمادگی برای آزمون استفاه کنید، باید برنامه‌ریزی دقیقی نیز داشته باشید تا بتوانید کتاب رفرنس را به موقع تمام کنید و تست نیز بزنید.

منابع کنکور ارشد هوشبری
منابع اعلام شده از سوی وزارت بهداشت فیزیولوژی فیزیولوژی پزشکی گایتون
اصول و روش های بیهوشی اصول بیهوشی میلر2-J0hn Nagelhout. & Karen L.Zaglaniczny. Nurse Anesthesia. Elsevier / Saunders. Latest ed. 3- Nagelhout J. and et.al. Hand book of Nurse Anesthesia. Sunders/elsevier. Latest Ed.
بیهوشی بیماری های همراه 1-Robert K. Stoelting, Ronald D. Miller. Basics of anesthesia. Churchill Livingstone. 2-J0hn Nagelhout. & Karen L.Zaglaniczny. Nurse Anesthesia. Elsevier / Saunders. Latest ed. 3-Robert K. Stoelting; et.al. Anesthesia and Co-Existing Disease. Sunders/elsevier. Latest Ed.
داروشناسی اختصاصی هوشبری 1- John Nagelhout. & Karen L.Zaglaniczny. Nurse Anesthesia. Elsevier / Saunders. Latest ed. 2-Robert K. Stoelting, Ronald D.Miller. Basics of Anesthesia. Churchill Livingstone.  Latest ed.
مراقبت های ویژه 1-Paul Marino. The ICU book. Wolters Kluwer Health. Latest ed.
مبانی آموزش پزشکی مقدمات مدیریت آموزش، دکتر علــﯽ علاقــه بنــد
اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی، دکتر علی اکبر
زبان عمومی 1. Anderson, A. Active Skills for Reading (Vols. 1-4). USA: Thompson.

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading. McGraw-Hill.

3. Atai, M.R. Shoja, J. Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. English for the Students of Medicine. Tehran: SAMT.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing. Cambridge Uni. Press.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills. Tehran: Jangal Publications.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3). Cambridge University Press.

تاریخ آزمون ارشد هوشبری

تاریخ آزمون ارشد هوشبری همزمان با زمان برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت است. زمان برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت نیز در تاریخ 31 تیر و 1 مرداد اعلام شده است. البته این تاریخ ممکن است مانند تاریخ آزمون ارشد سال گذشته تغییر کند.

رشته هوشبری نیز یکی از زیر مجموعه‌های وزارت بهداشت اعلام شده است، بنابراین تاریخ آزمون ارشد هوشبری، همزمان با آزمون ارشد وزارت بهداشت یعنی در تاریخ 31 تیر و 1 مرداد است. داوطلبان این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه خود را در تاریخ 23 تیرماه از سایت دریافت کنند.

کتاب های ارشد هوشبری

همانطورکه گفتیم، کتاب های ارشد هوشبری لزوماً کتاب‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت نیستند. اگر با مشاوره‌های آزمون ارشد نیز تماس بگیرید، کمتر کسی شما را به مطالعه کتاب‌های رفرنس تشویق می‌کند؛ البته مسلماً هیچ کتابی به اندازه کتاب رفرنس جامع و کامل نیست؛ اما باتوجه به زمان، رفرنس خوانی ایده چندان خوبی نیست. اما بجای کتاب‌های رفرنس باید چه کتاب‌هایی را مطالعه کرد تا بتوان در این آزمون رتبه خوبی کسب کرد؟

  • خلاصه فیزیولوژی گایتون

منابع ارشد هوشبری | کتاب تست ارشد هوشبری | آیا رشته هوشبری کارشناسی ارشد دارد|بوک مدیکالکتاب فیزیولوژی گایتون یکی از مهم‌ترین منابع ارشد هوشبری است. ضریب فیزیولوژی کنکور ارشد رشته هوشبری 2 است. بنابراین، باید این کتاب را به خوبی مطاله کنید. کتاب فیزیولوژی گایتون یک کتاب دو جلدی است که حجم آن بسیار زیاد است. بنابراین قطعاً وقت کافی برای مطالعه آن را نخواهید داشت.

کتاب خلاصه فیزیولوژی گایتون کتابی است که دقیقا به این منظور نوشته شده است. به‌عبارتی کتاب خلاصه فیزیولوژی گایتون، مخصوص زمان‌هایی نوشته شده است که آزمون‌هایی مانند آزمون ارشد و دکتری یا استخدامی را در پیش رو دارید و لازم است، مطالب مهم فیزیولوژی گایتون را در زمانی کوتاه مطالعه کنید.

باتوجه به اهمیت این کتاب برای این رشته و سایر رشته‌های پیراپزشکی مولفان زیادی اقدام به خلاصه کردن این کتاب نموده‌اند. شما می‌توانید با استفاده از مقاله کتاب خلاصه فیزیولوژی گایتون بهترین کتاب خلاصه فیزیولوژی را انتخاب و آن را باتخفیف خریداری کنید.

  • خلاصه بیهوشی میلر

منابع ارشد هوشبری | کتاب تست ارشد هوشبری | آیا رشته هوشبری کارشناسی ارشد دارد|بوک مدیکالکتاب اصول بیهوشی میلر به‌عنوان یکی از رفرنس‌های اصلی در آزمون ارشد بیهوشی معرفی شده است. این کتاب نیز مانند کتاب فیزیولوژی گایتون کتابی پرحجم است که اصلا مناسب مطالعه برای آزمون نیست، اما کتاب خلاصه بیهوشی میلر نیز مانند کتاب فیزیولوژی گایتون دقیقا برای زمان‌هایی نوشته شده است که قصد شرکت در آزمون‌هایی مانند کارشناسی ارشد، دکتری و … را دارید.

  • اصول و روش های بیهوشی

منابع ارشد هوشبری | کتاب تست ارشد هوشبری | آیا رشته هوشبری کارشناسی ارشد دارد|بوک مدیکالدرس اصول و روش‌ های بیهوشی دارای ضریب 2 در آزمون کارشناسی ارشد رشته بیهوشی است. یکی از کتاب‌هایی که می‌تواند به‌عنوان منابع ارشد هوشبری مورد استفاده قرار بگیرد، کتاب مرور جامع  drs اصول پایه و روش های بیهوشی است. این کتاب یک کتاب درسنامه است که در آن اصول و روش‌های بیهوشی مورد بررسی قرار می‌گیرند. این کتاب بر اساس منابع ارشد وزارت بهداشت نوشته شده و مخصوص شرکت در آزمون کارشناسی ارشد است.

  • 90 پلاس بیهوشی و بیماری های همراه

https://bookmedical.ir/product/90-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%db%8c%d9%87%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%88-%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%85%d8%b1%d8%a7%d9%87/کتاب 90 پلاس بیهوشی و بیماری های همراه یکی از بهترین کتاب‌هایی است که می‌توانید بجای کتاب بیهوشی و بیماری های همراه برای آزمون هوشبری از آن استفاده کنید. در این کتاب تمام مطالب کتاب بیهوشی و بیماری های همراه آن به صورت خلاصه شده و در قالب جدول و نکته و تعاریف کوتاه آمده‌اند.

بنابراین داوطلب می‌تواند بدون نیاز به مطالعه کتاب اصلی و تنها با مطالعه این کتاب، خود را برای این آزمون یا آزمون استخدامی و … آشنا کنید. اگر قبلا کتاب بیهوشی و بیماری‌های همراه را نیز مطالعه کرده باشید، می‌توانید مطمئن باشید که با مطالعه این کتاب می‌توانید درصد بالایی از سوالات این در را پاسخ دهید.

در پایان هر فصل از این کتاب نیز آزمونک‌هایی طراحی شده‌اند که دانشجو می‌تواند پس از مطالعه هر فصل از این کتاب، با استفاده از آن‌ها با نمونه سوالات بیهوشی و بیماری های همراه آن آشنا شود و آموخته‌های خود را نیز مورد بررسی قرار دهد.

  • drs بیهوشی و بیماری های همراه

منابع ارشد هوشبری | کتاب تست ارشد هوشبری | آیا رشته هوشبری کارشناسی ارشد دارد|بوک مدیکالکتاب drs بیهوشی و بیماری های همراه نیز یک کتاب درسنامه است که به موضوع بیهوشی و بیماری‌های همراه آن می‌پردازد. این کتاب براساس سرفصل‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت نوشته شده است و می‌توان آن را از منابع ارشد هوشبری معرفی کرد. شیوه نگارش در این کتاب کنکوری محور است. به‌عبارتی این درسنامه به‌گونه‎‌ای نگارش شده است که بتوان از آن برای یادگیری درس بیهوشی و بیماری های آن برای کنکور استفاده کرد. بنابراین تا حد امکان از گزافه گویی در کتاب پرهیز شده و سعی شده است؛ مطالب کنکوری در آن قرار بگیرد.

  • مقدمات مدیریت آموزش علی علاقه بند

منابع ارشد هوشبری | کتاب تست ارشد هوشبری | آیا رشته هوشبری کارشناسی ارشد دارد|بوک مدیکالکتاب مقدمات مدیریت آموزش علی علاقه بند یکی از کتاب‌هایی است که توسط وزارت بهداشت نیز به‌عنوان منابع ارشد هوشبری معرفی شده است. این کتاب حجم کمی دارد و به خودی خود بهترین درسنامه‌ای است که می‌تواند برای آمادگی برای این آزمون مورد مطالعه قرار بگیرد. دروس مبانی آموزش پزشکی دارای ضریب 2 در آزمون کارشناسی ارشد هستند و مقدمات مدیریت آموزشی علی علاه بند یکی از بهترین منابع برای مطالعه درس مبانی آموزش پزشکی است.

  • درسنامه داروشناسی اختصاصی هوشبری

منابع ارشد هوشبری | کتاب تست ارشد هوشبری | آیا رشته هوشبری کارشناسی ارشد دارد|بوک مدیکالکتاب درسنامه داروشناسی اختصاصی هوشبری یکی از کتاب‌هایی است که بطور اختصاصی به مبحث داروشناسی هوشبری می‌پردازد. این کتاب بر اساس سرفصل‌های دروس داروشناسی اختصاصی هوشبری نوشته شده است. همانطورکه از نام این کتاب پیداست این کتاب یک کتاب درسنامه است، بنابراین به آموزش مبحث داروشناسی هوشبری می‌پردازد.

درس داروشناسی اختصاصی هوشبری دارای ضریب 2 در آزمون کارشناسی ارشد است به همین علت نیاز است که این درس را به خوبی مطالعه کنید، زیرا نمی‌توان تأثیر آن را در آزمون کارشناسی ارشد را نادیده گرفت.

بهترین روش برای مطالعه این درس استفاده از کتاب‌های درسنامه است. زیرا این کتاب‌ها بر اساس سرفصل‌های اعلام شده توسط وزارت بهداشت نوشته شده‌اند، همچنین شیوه نگارش در این نوع کتاب‌ها به‌گونه‌ای است که مطالب اضافی حذف شده‌اند و بر اساس مطالب مورد نیاز در آزمون کارشناسی ارشد فیلتر شده‌اند.

  • drs داروشناسی اختصاصی هوشبری

منابع ارشد هوشبری | کتاب تست ارشد هوشبری | آیا رشته هوشبری کارشناسی ارشد دارد|بوک مدیکالdrs داروشناسی اختصاصی هوشبری یکی دیگر از کتاب‌های درسنامه در زمینه داروشناسی اختصاصی هوشبری است. همانطورکه گفتیم این مبحث دارای ضریب 2 در آزمون کارشناسی ارشد است. بنابراین نمی‌توان ضریب آن را در آزمون نادیده گرفت؛ برای زدن تست‌های این درس نیز ابتدا باید آن را از روی یک کتاب درسنامه مانند drs داروشناسی اختصاصی هوشبری مطالعه کرد، سپس با تمرین و تست زنی مطالب را در ذهن تثبیت کرد.

  • نمودارنامه بیهوشی و CPR

منابع ارشد هوشبری | کتاب تست ارشد هوشبری | آیا رشته هوشبری کارشناسی ارشد دارد|بوک مدیکالبه جرأت می‌توان نمودارنامه‌ها را یکی از بهترین منابع ارشد هوشبری دانست. این کتاب نمودارنامه بیهوشی خلاصه‌تر از کتاب‌های درسنامه هستند؛ اما تمام مطالبی که در این کتاب ارائه شده است، نکات مهم کنکوری و موردتوجه طراحان سوال است. همچنین شیوه نگارش و گرافیک کتاب به نحوی است که مطالب آن خیلی ساده در ذهن بماند. شیوه نگارش در این کتاب به‌صورت شاخه‌ای و نموداری است. این امر نه‌تنها سبب می‌شود که مطالب خیلی ساده‌تر در ذهن کاربر بمانند؛ بلکه این کتاب را برای دوره مطالب یا مطالعه آن در زمان‌هایی که وقت کافی تا آزمون نیست، بسیار مناسب می‌سازند.

کتاب تست ارشد هوشبری

کتاب تست ارشد هوشبری، اصلی‌ترین منبع برای آزمون ارشد هوشبری است. اگر شما تمام درسنامه‌های بخش فوق را مطالعه کنید، همچنان بدون آشنایی با نمونه سوالات هر مبحث، مطالب در ذهن شما تثبیت نخواهند شد.

بنابراین یکی از راه‌های مهم برای یادگیری مطالب هر درس، تست زنی و بررسی نمونه سوالات آن است. در این بخش قصد داریم، بهترین کتاب تست ارشد هوشبری را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از درسنامه‌های معرفی شده و انتخاب کتاب تست مناسب در کنار آن‌ها بهترین رتبه را در آزمون ارشد هوشبری کسب کنید.

  • IQB فیزیولوژی، بانک آزمون فیزیولوژی، مجموعه سوالات فیزیولوژی دکتر قاسمی

منابع ارشد هوشبری | کتاب تست ارشد هوشبری | آیا رشته هوشبری کارشناسی ارشد دارد|بوک مدیکالهمانطورکه گفتیم کتاب فیزیولوژی گایتون یکی از مهم‌ترین منایع ارشد هوشبری است. در بخش‌های قبل کتاب خلاصه فیزیولوژی گایتون را به‌عنوان درسنامه برای مطالعه تخصصی این درس معرفی کردیم. برای تثبیت بهتر داده‌ها در ذهن لازم است که از کتاب‌های تست استفاده کنید. از جمله این کتاب‌های تست می‌توان به iqb فیزیولوژی، مجموعه سوالات فیزیولوژی دکتر قاسمی و بانک آزمون فیزیولوژی اشاره کرد.

  • کتاب iqb فیزیولوژی شامل مجموعه‌ای از سوالات سال‌های گذشته کنکور ارشد فیزیولوژی بر اساس سرفصل های درس فیزیولوژی است به همراه پاسخ تشریحی است.
  • بانک آزمون فیزیولوژی کتابی شامل 1000 سوال تستی تالیفی و  سوالات سال‌های گذشته این درس است. شیوه طبقه بندی مطالب این کتاب نیز بر اساس سرفصل‌ها است.
  • مجموعه سوالات فیزیولوژی دکتر قاسمی نیز شامل نمونه تست های فیزیولوژی با پاسخ تشریحی است.

تاس بیهوشی میلر

منابع ارشد هوشبری | کتاب تست ارشد هوشبری | آیا رشته هوشبری کارشناسی ارشد دارد|بوک مدیکالکتاب تاس بیهوشی میلر کتابی شامل تست‌های تالیفی بر اساس کتاب اصول بیهوشی میلر است. یکی از راه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن بر مطالب کتاب بیهوشی میلر مسلط شوید تست زنی در این زمینه و آشنایی با نمونه سوالات آن است. کتاب تاس بیهوشی میلر علاوه‌بر تست‌ها دارای پاسخنامه تشریحی نیز هست. این پاسخنامه تشریحی به خودی خود، می‌تواند مانند یک درسنامه نیز عمل کند و نکات مهم کنکوری را به داوطلب آموزش دهد.

  • بانک آزمون ارشد و استخدامی هوشبری

منابع ارشد هوشبری | کتاب تست ارشد هوشبری | آیا رشته هوشبری کارشناسی ارشد دارد|بوک مدیکالکتاب بانک آزمون استخدامی هوشبری شامل سوالات طبقه بندی شده ارشد و استخدامی  هوشبری است. این کتاب دارای پاسخنامه تشریحی است و بر اساس سرفصل‌های دروسی که در آزمون ارشد این رشته مورد پرسش قرار می‌گیرند، فصل‌بندی شده است. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هایی است که داوطلب می‌تواند با استفاده از آن به خود ارزیابی بپردازد.

  • کتاب بانک سوالات هوشبری

منابع ارشد هوشبری | کتاب تست ارشد هوشبری | آیا رشته هوشبری کارشناسی ارشد دارد|بوک مدیکالکتاب بانک سوالات هوشبری شامل مجموعه تست‌ها هوشبری به همراه پاسخنامه تشریحی است. همچنین این کتاب دارای مجموعه‌ای از نکات مهم است که از کتاب اصول بیهوشی میلر، بیهوشی و بیماری‌های همراه آن و همچنین پرستار بیهوشی استخراج شده است. این کتاب را می‌توان کتاب مکمل درسنامه داروشناسی اختصاصی هوشبری دانست.

نتیجه گیری:

منابع ارشد هوشبری شامل کتاب‌های ارشد هوشبری نیستند؛ به‌عبارتی برای کسب رتبه خوب در آزمون ارشد هوشبری لزوماً لازم نیست که کتاب‌های رفرنس را مطالعه کنید، بلکه با انتخاب صحیح کتاب خلاصه یا درسنامه و کتاب تست مکمل آن می‌توانید به نتیجه مطلوب‌تری دست پیدا کنید. در مقاله فوق تقریباً تمام درسنامه‌ها و کتاب تست‌هایی را که می‌توان از آن‌ها برای آزمون‌هایی مانند ارشد هوشبری، استخدامی هوشبری و … استفاده کرد، معرفی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *