معرفی و مقایسه کتاب

بهترین منابع زبان دکتری وزارت بهداشت

منابع زبان دکتری وزارت بهداشت | بهترین کتاب زبان دکتری وزارت بهداشت | مجموعه سوالات زبان دکتری وزارت بهداشت

منابع زبان دکتری وزارت بهداشت کتاب‌ها و جزواتی معرفی می‌شوند که بتوانند داوطلبین این آزمون را به نتیجه مطلوب برساند، به همین جهت داوطلبان این آزمون می‌توانند کتاب‌هایی همچون 504 واژه ضروری زبان انگلیسی، 1100 واژه ضروری زبان انگلیسی یا کتاب‌های تخصصی‌تر، همچون کتاب زبان دکتری وزارت بهداشت دکتر خیرآبادی، جعبه سیاه زبان دکتری علوم پزشکی و … را برای کسب درصد مناسب در این آزمون مطالعه کنند یا با تکیه بر دانش خود در زمینه زبان انگلیسی با دانلود و تحلیل سوالات زبان دکتری وزارت بهداشت بتوانند در این آزمون نمره مطلوب را کسب کنند.

درحقیقت مشخص نشدن دقیق منابع زبان دکتری وزارت بهداشت از سوی سازمان سنجش و آموزش پزشکی کشور این سوال را در ذهن داوطلبان این آزمون ایجاد می‌کند که بهترین کتاب زبان دکتری وزارت بهداشت کدام است؟ در این مقاله قصد داریم تا بهترین و کاربردی‌ترین کتاب‌های زبان دکتری وزارت بهداشت را معرفی کنیم تا داوطلبان این آزمون بتوانند، کتاب مناسب خود را خریداری و برای شرکت در این آزمون استفاده کنند.

بهترین کتاب زبان دکتری وزارت بهداشت

پیش از سال 1400، داوطلبان آزمون دکتری وزارت بهداشت شرط داشتن نمره زبان mhle یا سایر آزمون‌های معتبر را به‌عنوان پیش نیاز برای شرکت در آزمون دکتری پژوهشی و تخصصی ph.D داشتند؛ اما این شرط در آزمون سال 1399-1400 حذف شد و نمره زبان mhle یا سایر آزمون‌های معتبر تنها در بخش مصاحبه دارای امتیاز شد. لذا برای سال تحصیلی 1400- 1401 و پس از آن، درس زبان با ضریب و تعداد سوال‌های مشخص به‌عنوان یکی از دروس امتحانی در آزمون کتبی لحاظ شد.

همانطورکه در این اطلاعیه مشاهده می‌کنید برای اطلاع از تعداد سوالات و ضریب درس زبان باید به دفترچه راهنمای شرکت در آزمون همان سال مراجعه کنید؛ اما باتوجه به آزمون‌های برگزار شده ضریب این درس معمولا 3 و تعداد سوالات آن 40 شامل 15 سوال لغت، 15 سوال درک مطلب و 10 سوال گرامر است. سوالات این آزمون بی‌شباهت به سوالات زبان ارشد وزارت بهداشت نیستند، بنابراین اگر در آزمون ارشد به درصد قابل توجهی از سوالات زبان پاسخ داده‌اید می‌توانید به این سوالات در آزمون دکتری نیز پاسخ دهید. در ادامه به معرفی کتاب های زبان دکتری وزارت بهداشت خواهیم پرداخت.

زبان دکتری وزارت بهداشت دکتر خیرآبادی

زبان دکتری وزارت بهداشت دکتر خیرآبادی یکی از کتاب‌هایی است که از سال 99 به بعد، بسیار مورد توجه شرکت کنندگان در این آزمون قرار گرفت بطوریکه همواره از این کتاب به‌عنوان منابع زبان دکتری وزارت بهداشت یاد می‌شود. این کتاب یک کتاب درسنامه شامل سه بخش گرامر، لغات و درک مطلب است. در بخش مربوط به گرامر مباحثی ماند فعل، صفت، قید و سایر مباحث مهم گرامر تدریس می‌شود، سپس برای تسلط بیشتر به مطالب بخشی به‌عنوان تست نامه بخش گرامر، گلچین تست‌های وزارت علوم  و گلچین تست‌های گرامر mhle آورده شده‌اند.

در بخش لغت نیز تکنیک‌های بخاطرسپاری لغت شامل بخاطرسپاری لغات با استفاده از ریشه، پسوند یا پیشوند آورده شده است و پس از آن نیز به لغات کتاب 504 و واژگان ضروری زبان دکتری وزارت بهداشت پرداخته شده است. در پایان مبحث لغات نیز برای ارزیابی آمادگی داوطلب، تست‌هایی در حد ارشد وزارت علوم، تست‌های لغات ارشد وزارت بهداشت و نمونه تست‌هایی از ازمون mhle آورده شده‌اند. در بخش سوم کتاب نیز تکنیک پاسخگویی به آزمون‌های درک مطلب آموزش داده شده است. سپس نمونه سوالات درک مطلب ارشد وزارت بهداشت، آزمون‌های دکتری نیمه متمرکز و دکتری تخصصی سال 1400-1401 برای خود ارزیابی ارائه شده است.

زبان دکتری وزارت بهداشت دکتر خیرآبادی

نکته: باتوجه به محتوا کتاب زبان دکتری وزارت بهداشت خیر آبادی می‌توان به این نکته پی برد که اساس تدریس در این درسنامه‌ها لغات، مطالب درک مطلب و گرامر زبان ارشد وزارت بهداشت هستند، بنابراین اگر برای آزمون ارشد کتاب‌هایی مانند نود پلاس زبان یا جعبه سیاه زبان ارشد را مطالعه کرده‌اید، احتمالا تکنیک زدن تست‌های لغت و درک مطلب را به‌خوبی بخاطر دارید و حتی می‌توانید از همین دو کتاب به عنوان منابع زبان ارشد وزارت بهداشت نیز استفاده کنید.

جعبه سیاه زبان دکتری وزارت بهداشت

کتاب جعبه سیاه زبان دکتری وزارت بهداشت مانند سایر کتاب‌های جعبه سیاه شامل سوالات سال‌های اخیر کنکور به همراه پاسخنامه تشریحی است. داشتن این کتاب مانند داشتن دفترچه سوالات زبان دکتری وزارت بهداشت است، با این تفاوت که این دفترچه دارای پاسخنامه تشریحی است، در هر سوال میزان سختی آن مشخص شده و علت رسیدن به جواب به‌ویژه در سوالات دو پهلو توضیح داده شده است. اگر در آزمون ارشد به سوالات زبان به‌خوبی پاسخ داده‌اید، این کتاب به‌تنهایی می‌تواند برای آشنایی با نمونه تست‌های کنکور دکتری وزارت بهداشت کافی باشد، در غیر اینصورت می‌توانید در کنار کتاب زبان دکتری وزارت بهداشت خیرآبادی، از این کتاب به‌عنوان کتاب تست استفاده کنید و درنهایت نتیجه مطلوبی در آزمون به دست آورید.

خرید کتاب جعبه سیاه زبان دکتری وزارت بهداشت

mhle به زبان ساده ( منابع زبان دکتری وزارت بهداشت )

کتاب mhle به زبان ساده برای آزمون mhle طراحی شده است، اما اگر نگاهی به فهرست این کتاب بیندازیم می‌توانیم نتیجه بگیریم که این کتاب تفاوت چندانی با کتاب خیرآبادی ندارد و یک درسنامه است که در کنار یک کتاب تست خوب مانند جعبه سیاه زبان دکتری می‌تواند شما را به نتیجه مطلوب برساند. بخش گرامر با نمونه سوالات طبقه بندی شده، بخش لغات ضروری برای MHLE (مجموعه کامل لغات منابع mhle)، بخش نمونه تست های لغت سوالات گذشته، نمونه سوالات درک مطلب و نمونه سوالات mhle  سال‌های گذشته از جمله مطالبی هستند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.

کتاب MHLE به زبان ساده

کتاب mhle به زبان ساده

زبان دکتری لزگی

درسنامه جامع زبان دکتری TOLIMO ،MSRT ،MHLE ،MCHE وEPT دکتر لزگی که به کتاب زبان دکتری لزگی نیز معروف است همانند کتاب mhle به زبان ساده مخصوص آزمون‌هایی همچون TOLIMO ،MSRT ،MHLE ،MCHE وEPT به نگارش درآمده است.

اما این کتاب همچنان می‌تواند برای آمادگی برای به عنوان منابع زبان دکتری وزارت بهداشت مورد استفاده قرار بگیرد، چراکه همانطور گفتیم زبان وزارت بهداشت شامل سه بخش درک مطلب، لغت و گرامر است و این سه مبحث از مباحثی هستند که در این کتاب‌های درسنامه به آن پرداخته شد.

در این کتاب در ابتدا به موضوع listening پرداخته شده است، چراکه listenig  یکی از بخش‌های مهم در آزمون‌های همچون، MSRT، mhle ،TOLIMO و … است اما از سال  1400 به بعد که دفترچه سوالات زبان دکتری وزارت بهداشت همراه با دفترچه سوالات این آزمون توزیع شد، بخش listening مورد پرسش قرار نگرفت.

در بخش‌های بعدی این کتاب مطالب گرامر و پس از آن مهارت vocaulary و مهارت readig آموزش داده می‌شود. پس از بخش‌های آموزشی نیز نمونه کاملی از آزمون‌های همچون MSRT ، MHLE ، TOLIMO ، وEPT ، همچنین  نمونه تست‌هایی از زبان دکتری وزارت علوم تا سال 1400 همراه با پاسخنامه تشریحی در این کتاب آورده شده است.

کتاب درسنامه جامع زبان دکتری لزگی

زبان دکتری لزگی

مجموعه آزمون‌های زبان انگلیسی دکتری وزارت بهداشت PhD

کتاب مجموعه سوالات زبان دکتری وزارت بهداشت نسبت به کتاب‌هایی که در بخش‌های قبل به ان اشاره کردیم، کمتر به‌عنوان منابع زبان دکتری وزارت بهداشت مورد استفاده قرار می‌گیرد، این کتاب شامل سوالات آزمون‌های نوبت اول تا پنجم سال 1400 و مجموعه آزمون‌های نوبت اول تا سوم سال 1401 به همراه پاسخنامه تشریحی است.

کتاب مجموعه سوالات زبان دکتری وزارت بهداشت | مجموعه آزمون‌های زبان انگلیسی دکتری وزارت بهداشت PhD

کتاب مجموعه سوالات زبان دکتری وزارت بهداشت PhD

کتاب جامع زبان عمومی دکتری اثر دکتر خیرآبادی

کتاب جامع زبان عمومی دکتری اثر دکتر خیرآبادی بر اساس آزمون دکتری وزارت علوم و بر اساس اخرین تغییرات آزمون دکتری و مصوبه‎‌های سازمان سنجش نوشته شده است. این کتاب شامل توضیحات کامل گرامری نظیر مهارت‌های شصت‌گانه لانگمن، به همراه تست و پاسخنامه تشرحی دو آزمون شبیه سازی شده است. همچنین در بخش لغت، لغات مربوط به کتاب 504 واژه ضروری زبان انگلیسی، 110 واژه ضروری، essential words و آموزش نحوه بخاطر سپردن، همچنین توضیحات کامل مهارت‌های درک مطلب بر اساس کتاب لانگمن آوره شده است.

اگرچه این کتاب دارای تست‌هایی همراه با ترجمه و پاسخ تشریحی است اما بهتر است اگر از این کتاب به‌عنوان کتاب درسنامه استفاده می‌کنید در کنار آن از کتاب‌هایی همچون جعبه سیاه زبان دکتری یا مجموعه آزمون‌های زبان انگلیسی دکتری وزارت بهداشت PhD استفاده کنید تا با لغات و تست‌های چند سال اخیر زبان دکتری وزارت بهداشت آشنا شوید.

سخن آخر:

از آنجایی که آزمون زبان دکتری وزارت بهداشت تقریبا دو سال است که همراه با آزمون اصلی برگزار می‌شود، نمی‌توان بهترین منابع زبان دکتری وزارت بهداشت رو با صراحت معرفی کرد، چراکه اغلب کتاب‌های موجود مخصوص آزمون‌های MHLE ، MSRT و … هستند اما بطورکلی می‌توان با تکیه بر این موضوع که سوالات زبان دکتری وزارت بهداشت از سه بخش کلی گرامر، لغت و درک مطلب تشکیل شده‌اند، یک کتاب مناسب را از بین کتاب‌های معرفی شده انتخاب کرد.

اما توصیه می‌شود کتاب‌هایی را به عنوان منابع زبان دکتری وزارت بهداشت انتخاب کنید که مخصوص ازمون‌های وزارت بهداشت هستند، برای مثال کتاب‌هایی در زمینه mhle بهتر از کتاب‌های در زمینه tolimo هستند. همچنین می‌توان از کتاب‌هایی مانند جعبه سیاه زبان ارشد وزارت بهداشت یا کتاب نود پلاس زبان انگلیسی برای آمادگی برای این آزمون نیز استفاده کرد، کتاب‌هایی  مانند جعبه سیاه یا نود پلاس یا iqb زبان انگلیسی مخصوص کنکور ارشد وزارت بهداشت نوشته شده‌اند و بهتر می‌توان از محتوای این کتاب‌ها سلیقه طراحان سوال وزارت بهداشت را فهمید و به سوالات آزمون دکتری پاسخ  داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *