معرفی و مقایسه کتاب

کتاب آناتومی گری چند جلد است ؟

کتاب آناتومی گری چند جلد است ؟ | بانک کتاب علوم پزشکی

کتاب آناتومی گری چند جلد است ؟ حتما این پرسش را از دانشجویان جدیدالورود پزشکی زیاد شنیده‌اید یا حتی بسیاری از دانش آموزان که قصد قبولی صد در صدی در کنکور را دارند. زیرا کتاب آناتومی گری برای دانشجویان پایه‌ای‌ترین کتاب برای تدریس آناتومی است که ترجمه آن در بسیاری از کشورهای دنیا و در ایران نیز تدریس می‌شود.

در این کتاب تمام آناتومی بدن انسان، عملکرد، اجزای تشکیل دهنده آن و ارتباط این اجزا با سایر اجزای بدن بررسی می‌شود. همچنین یکی از ویژگی‌های کتاب آناتومی گری عکس‌های واضح و دقیق آن است.

چراکه علم آناتومی یا علم تشریح باید به صورت بالینی آموزش داده شود تا دانشجو بتواند کاملا آن را درک کند اما آموزش در کتاب آناتومی گری برای دانشجویان به‌صورت تئوری است، بنابراین تصاویر به کاربرده شده در این کتاب باید به حدی دقیق و ریزبینانه باشند که بتواند لب مطلب را دا کند.

در ادامه توضیحاتی در مورد کتاب آناتومی گری برای دانشجویان به شما ارائه خواهیم داد همچنین بررسی می‌کنیم که کتاب آناتومی گری چند جلد است و هریک از جلدهای آن چه مطالبی را پوشش می‌دهد.

معرفی کتاب آناتومی گری برای دانشجویان ، کتاب آناتومی گری چند جلد است ؟

آناتومی یکی از شاخه‌های درخت علوم پزشکی است. این علم از جایگاه منحصربه فردی برخوردار است و به‌نوعی می‌توان آن را زیربنای دانش پزشکی دانست. در ویراست جدید کتاب آناتومی گری برای دانشجویان مطالب پایه و بالینی ادغام شده‌اند تا باعث افزایش یادگیری دانشجویان شود.

کتاب آناتومی گری برای دانشجویان در حقیقت همان کتاب گری است و به چهار جلدکلی تقسیم شده است. تفکیک مطالب از یکدیگر باعث می‌شود تا مطالب برای یادگیری آسان‌تر و منسجم تر شوند. البته در ترجمه کتاب آناتومی گری زبان اصلی به فارسی امانت داری کاملاً رعایت شده است و کتاب ترجمه شده به ترتیب کتاب اصلی نوشته شده است.

در پاسخ به این سوال که کتاب آناتومی گری چند جلد است ؟ باید گفت که کتاب آناتومی گری یک جلد است اما کتاب آناتومی گری برای دانشجویان که در سراسر دنیا به عنوان پایه آناتومی تدریس می‌شود شامل چهار جلد آناتومی تنه گری، آناتومی گری اندام، آناتومی گری جلد سوم و نورآناتومی گری است.

آناتومی تنه گری جلد اول

کتاب آناتومی تنه گری همان کتاب آناتومی گری برای دانشجویان جلد اول است. در این کتاب در رابطه با کلیات آناتومی، نحوه عکس برداری و چگونگی تفسیر عکس ها، بررسی دستگاه‌های بدن نظیر دستگاه اسکلتی، دستگاه عصبی و … صحبت می‌شود.

در فصل دوم این کتاب آناتومی پشت، کارکرد آن، اجزا تشکیل دهنده این اندام و ارتباط این اجزا با سایر نواحی مورد بررسی قرار گرفته می‌گیرند. در فصل سوم نیز شکم، آناتومی ناحیه ای آن، چگونگی کارکرد شکم و ارتباط آن با سایر نواحی و … بررسی می‌شود. در فصل آخر نیز لگن و پرینه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

آناتومی گری اندام جلد دوم

کتاب آناتومی گری جلد دوم یا همان کتاب آناتومی اندام گری، اندام فوقانی و تحتانی را مورد بررسی قرار می‌دهد. البته، بررسی عملکرد، اجزا و ارتباط این نواحی با سایر اندام‌های بدن به سادگی که به نظر می‌رسد نیست. این کتاب جز به جز اندام فوقانی نظیر، آناتومی استخوانی، آناتومی ناحیه ران، آناتومی سطحی اندام تحتانی و فوقانی، شانه، بازو، ساعد، دست و … بررسی می‌کند.

آناتومی سر و گردن گری جلد سوم

کتاب آناتومی گری سر و گردن یا کتاب آناتومی گری جلد سوم در رابطه با آناتومی سر و گردن است. این کتاب یکی از پراهمیت‌ترین کتاب‌ها در مجموعه چهار جلدی آناتومی گری برای دانشجویان است. در این کتاب آناتومی نواحی مانند جمجمه، اعصاب مغزی، صورت، کاسه چشم، حنجره و حلق، گردن، حفره‌هایی مانند تمپورال و پتریگوپالاتین و هر جز دیگری که روی صورت و گردن است، بررسی می‌شوند.

نوروآناتومی گری یا کتاب آناتومی گری جلد چهارم

نوروآناتومی گری با نام کتاب آناتومی گری جلد چهارم نیز شناخته می‌شود. آنچه در این کتاب بررسی می‌شود دستگاه عصبی است که یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های بدن است. مغز، نخاع، مخچه، دستگاه بینایی، دستگاه شنوایی و تعادلی، هیپوتالاموس و … از جمله اجزایی هستند که آناتومی آن‌ها در کتاب آناتومی گری جلد چهارم بررسی می‌شود.

کتاب آناتومی گری ترجمه فارسی

کتاب آناتومی گری ترجمه فارسی در حقیقت ترجمه کتاب آناتومی گری برای دانشجویان است. مطالب در کتاب آناتومی گری برای دانشجویات توسط نویسندگان اصلی این کتاب تسهیل شده است تا استفاده و درک آن برای دانشجویان آسان گردد.

بنابراین در پاسخ به این سوال که کتاب آناتومی گری چند جلد است ؟ منظور از آناتومی گری همان کتاب آناتومی گری برای دانشجویان است که در چهار جلد آناتومی اندام، آناتومی گری تنه و  آناتومی گری سر و گردن و نوروآناتومی گری به چاپ رسیده است.

البته کتاب آناتومی گری ترجمه فارسی تنها یک مترجم ندارد، بلکه این کتاب توسط مترجمان زیادی ترجمه شده است. از همین رو ممکن است برخی از دانشجویان درمورد خرید بهترین ترجمه آناتومی گری اندکی تردید داشته باشند. در اینصورت می‌توانند با مراجعه به مقاله‌ای با همین عنوان در مورد خرید کتاب آناتومی گری تصمیم گیری کنند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *