معرفی و مقایسه کتاب

کتاب آناتومی گری یا اسنل ؟

کتاب آناتومی گری یا کتاب آناتومی بالینی اسنل ؟ کدامیک را بخوانم؟

کتاب آناتومی گری یا کتاب آناتومی بالینی اسنل ؟ بسیاری از دانشجویان و یا داوطلبان آزمون های علوم پزشکی در این باره می پرسند که کتاب آناتومی گری بهتر است یا اسنل؟ همانطورکه می‌دانید آناتومی یکی از دروس اصلی رشته‌های پزشکی محسوب می‌شود. همچنین در رشته آناتومی نیز این درس جزو دروس اصلی محسوب می‌شود. بطورکلی در آزمون ارشد بسیاری از رشته‌های پیراپزشکی ضریب قابل توجهی از آزمون به درس آناتومی اختصاص دارد.

از همین رو بسیار مهم است که از روی کدام رفرنس می‌خوانید. البته سوال آناتومی گری را بخوانیم یا آناتومی اسنل ، فقط محدود به آزمون‌های ارشد و دکتری و … نمی‌شود، بلکه بسیاری از دانشجویان نمی‌دانند که در آزمون‌های ترمیک یا آزمون هایی نظیر آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی کدامیک را رفرنس قرار دهند.

البته در جواب کسانی که می پرسند گری بهتر است یا اسنل ؟ باید بگوییم که ببینید چه استادی و با چه دیدگاهی  می‌خواهد از شما امتحان بگیرد. برخی اساتید در دانشگاه ها، بخاطر بالینی تر بودن کتاب آناتومی اسنل ، آن را به کتاب آناتومی گری ترجیح می دهند و برخی مواقع قلقلکشان می‌آید که به شما ثابت کنند اسنل از گری خاص تر است!

همچنین باید ببینید که قصد یادگیری کدام مباحث را دارید؟ مثلا اگر قصد مطالعه سرو گردن و یا اعصاب را دارید به نظر ما اسنل گزینه مناسب تری است. ولی در مورد سایر اندام ‌ها کتاب آناتومی گری برای دانشجویان پزشکی گزینه روان‌تری است.

همچنین اگر قصد شرکت در آزمون علوم پایه را دارید باید بدانید منبع رسمی آناتومی در آزمون علوم پایه، آناتومی بالینی اسنل بر اساس نواحی بدن است. می‌توان گفت آناتومی سیستمیک اسنل و آناتومی گری منابع اضافه‌تر هستند. البته کسانی که کتاب آناتومی گری را خوب خوانده باشند می‌توانند به سوالات طرح شده از آناتومی اسنل نیز به‌راحتی پاسخ دهند.

مطالعه کتاب آناتومی به همراه اطلس

فراموش نکنید که مطالعه آناتومی بدون اطلس، بر آهن سرد کوفتن و یا آب به غربال پیمودن است! از آنجا که آناتومی علمی بالینی است باید به‌صورت تصویری آموزش داده شود. یکی از بهترین راه‌ها برای آموزش تصویری آناتومی در فضای دو بعدی نیز استفاده از اطلس‌ها است.

اطلس‌ها کتاب‌هایی شامل مجموعه‌ای از تصاویر هستند. به این‌صورت که مجموعه‌ای از فلش کارت‌ها در قالب یک کتاب در آمده‌اند. از انواع اطلس‌ های آناتومی می‌توان به اطلس نتر ، اطلس آناتومی گری برای دانشجویان و اطلس زوبوتا اشاره کرد. لذا در کنار مطالعه کتاب آناتومی گری یا کتاب آناتومی بالینی اسنل ، حتما اطلس های آناتومی همچون نتر یا زوبوتا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. حتی می‌توانید به جای یک اطلس آناتومی ، حداقل عکس های آن اطلس را در گوشی خود داشته باشید. لذا اطلس آناتومی نتر یا زوبوتا و یا کتاب اصلی گری در کنار کتاب مطالعاتی شما از نان شب واجب تر است!

خرید اطلس آناتومی نتر بهتر است یا اطلس آناتومی گری؟

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که خرید اطلس آناتومی نتر بهتر است یا آناتومی گری؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که این دو کتاب چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. کتاب اطلس آناتومی گری شامل تصاویر مربوط به کتاب آناتومی گری است. با این تفاوت که در این کتاب برخلاف کتاب اصلی به توضیحات در مورد عکس‌ها بیشتر پرداخته شده است.

همچنین نام یک عضو به فارسی و انگلیسی در کنار هم مشخص شده است که یادگیری را ساده‌تر می‌کند. بنابراین اگر از رفرنس اصلی آناتومی گری 2020 استفاده می‌کنید، همراه داشتن اطلس آن برای یادگیری بهتر تصاویر خوب است. کتاب اطلس آناتومی نتر نیز به مانند اطلس آناتومی گری است.

این دو کتاب حتی از نظر فهرست‌بندی نیز تقریباً یکسان هستند.. بنابراین می‌توانید در کنار کتاب آناتومی گری یا آناتومی بالینی اسنل از اطلس آناتومی نتر استفاده کنید. این کتاب دارای مروری اجمالی بر مباحث آناتومی است و جیبی بودن آن امکان استفاده از این کتاب را در کلاس درس و خارج از فضای کلاس درس فراهم می‌سازد.

کتاب آناتومی خلاصه تر

خلاصه آناتومی گری برای دانشجویان و خلاصه آناتومی اسنل از کتاب های خلاصه ای که این روزها مورد استقبال دانشجویان، به‌ویژه داوطلبان آزمون های تحصیلات تکمیلی مثل کنکور کارشناسی ارشد رشته آناتومی یا علوم تشریح و یا آزمون لیسانس به پزشکی قرار گرفته است. کتاب صفر تا صد آناتومی نیز یکی از این کتاب‌ها است.  البته کتاب صفر تا صد را نمی‌توان تنها خلاصه‌ای از آناتومی گری دانست. این کتاب درحقیقت یک کتاب کنکوری است. کتابی که هر آنچه برای کنکور ارشد باید از آناتومی بدانید را در اختیارتان قرار خواهد داد. این کتاب یک کتاب خلاصه و در عین حال بسیار کاربردی برای به زمین زدن درس فرار آناتومی است به‌ویژه زمانی که وقت کمی تا کنکور باقیست و فرصتی برای رفرنس خوانی نیست!

نکته: اگر قصد خرید کتاب خلاصه آناتومی گری را دارید، مقاله بهترین خلاصه آناتومی گری می‌تواند شما را تا حد زیادی برای خرید این کتاب راهنمایی کند.

2 فکر در مورد “ کتاب آناتومی گری یا اسنل ؟

  1. مهدی گفت:

    سلام به نظرتون کدوم مطالب بیشتری داره اسنل یا گری یعنی کدوم بیشتر توضیح داده ؟
    ممنون جواب بدید خواهشا

  2. مدیر سایت گفت:

    سلام! مقاله ” منابع آزمون لیسانس به پزشکی ” رو بخون. اونجا کتابای خیلی خوبی معرفی کردیم. برای این آزمون گری بخونی بهتره؛ اما پیشنهاد من اینه که اصلا رفرنس نخونی با توجه به وقتی که داری! حتماً مقاله‌ای که گفتم بخون خیلی کمکت می‌کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *