معرفی و مقایسه کتاب

لیست دروس و کتاب های ترم اول پزشکی

کتاب های ترم اول پزشکی

لیست دروس و کتاب های ترم اول پزشکی چیست؟ این پرسش یکی از متداول‌ترین پرسش‌های زمان ثبت نام دانشجویان پزشکی یا در شروع ترم آن‌ها است. از همین رو در اینجا تلاش می‌کنیم اطلاعات کاملی درباره لیست دروس و کتاب های ترم اول پزشکی به شما بدهیم. واحدهای سال اول و دوم پزشکی در قالب دروس علوم پایه ارائه می‌شوند. این بدان معنی است دانشجویان برای اتمام دوره علوم پایه باید دروس ترم یک پزشکی تا ترم چهارم را بگذرانند. این دانشجویان پس از گذراندن آزمون علوم پایه می‌توانند به دوره فیزیوپاتی وارد شوند.

طبیعتاً پذیرفته شدگان این رشته قبل از شروع ترم اول پزشکی ، استرس و دغدغه‌های متفاوتی دارند. همانطورکه می‌دانید دروس پایه به‌ویژه کتاب های ترم اول پزشکی ، پیش نیاز سایر دروس هستند. از همین رو تهیه و خواندن آن‌ها برای دانشجو بسیار مهم است.  در ادامه این مطلب لیستی را به شما ارائه خواهیم کرد تا بتوانید با کتاب ها و دروس مرتبط با رشته پزشکی آشنا شوید.

کتاب های ترم اول پزشکی

  لیست دروس و کتاب های ترم اول پزشکی هر چند بیشتر شامل دروس عمومی است ولی چند درس تخصصی نیز در ترم یک پزشکی گنجانده شده است. این دروس تخصصی اغلب دروس پایه‌ای هستند که پیش‌نیاز سایر دروس شما در ترم‌های بعدی خواهند بود. از همین رو، قبولی در ترم یک رشته پزشکی با معدل خوب باید از همان ابتدا هدف دانشجو باشد. زیرا نگذراندن دروس پایه در این ترم می‌تواند دانشجو را برای یک یا چند ترم عقب بیندازد. بهترین راه برای دانشجویان پزشکی این است که از همان ابتدا کتاب‌های مدنظر خود را تهیه کرده و به‌خوبی درس بخوانند. برای تحقق این هدف نیز نیاز است از لیست دروس و کتب ترم اول پزشکی باخبر شویم.

شاید بپرسید آیا کتاب های ترم اول پزشکی در دانشگاه ها یکسان است؟ پاسخ این است که برای دروس تخصصی در تمام دانشگاه ها یک کتاب مشخص به عنوان منبع معرفی می‌شود. ولی  کتاب‌های مربوط به دروس عمومی بیشتر به سلیقه استاد هر دانشگاه بستگی دارد. برای مطالعه این دروس می‌توان از جزوه آن استاد یا کتابی متفرقه استفاده کرد. پس برای تهیه کتاب های دروس عمومی عجله نکنید.

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که دروس عمومی چه دروسی هستند؟  برای پاسخ به این سؤال باید بدانید، موقعی که انتخاب واحد می‌کنید عمومی یا تخصصی بودن آن‌ها جلوی لیست دروس نوشته شده است. به عنوان مثال دروسی مثل اندیشه اسلامی، تاریخ تحلیلی صدر اسلام، روانشناسی، اخلاق اسلامی و…دروس عمومی محسوب می‌شوند. دروس دیگر مثل آناتومی، بیوشیمی، بافت شناسی و … دروس تخصصی این رشته هستند. درس‌ها و کتب تخصصی نه تنها کتاب های ترم اول پزشکی دانشگاه شهید بهشتی را شامل می‌شوند بلکه در اکثر دانشگاه ها این دروس‌ها و کتاب ها را به عنوان منبع برای تدریس معرفی می‌کنند. در ادامه این مطلب با دروس ترم یک تا چهارم پزشکی به همراه منبع مورد تدریس آن آشنا خواهید شد.

دروس و کتاب های ترم اول دانشگاه شهید بهشتی

دروس و کتاب های ترم اول پزشکی دانشگاه شهید بهشتی شامل واحدهای تئوری و عملی است. این دروس در دو گروه تخصصی و عمومی قرار می‌گیرند. دروس و کتاب های ترم اول پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با کتاب های ترم اول پزشکی دانشگاه تبریز، دروس و کتاب های ترم اول پزشکی دانشگاه اصفهان ، دروس و کتاب های ترم اول پزشکی دانشگاه شیراز و … یکی هستند. لیست دروس و کتاب های ترم اول پزشکی شامل موارد زیر هستند.

دروس ترم اول پزشکی شهید بهشتی

نام درس واحد تئوری واحد عملی  جمع منبع مورد تدریس
 بیوشیمی  5  1  6 بیوشیمی لنینجر
آناتومی 1  3  1  4 آناتومی گری (تنه)
 بافت شناسی  3  1  4 بافت شناسی جان کوییرا
 فیزیک پزشکی  2  0  2 فیزیک پزشکی دکتر عقابیان
 فارسی  2  0  2
 زبان انگلیسی  2  0  2

در اکثر دانشگاه های علوم پزشکی (اصفهان؛ شیراز ، تبریز و…) رفرنس دروس بیوشیمی ، آناتومی و بافت شناسی یکسان است.

خرید کتاب های ترم اول پزشکی

بیوشیمی لنینجر دکتر محمدنژاد جلد اول

۵۳۱,۰۰۰ تومان

بیوشیمی لنینجر دکتر محمدنژاد جلد اول

۵۳۱,۰۰۰ تومان

آناتومی گری مهدی زاده جلد اول 2024

۴۴۱,۰۰۰ تومان

بافت شناسی جان کوئیرا شیرازی (شومیز)

۴۵۰,۰۰۰ تومان

بیوشیمی لنینجر دکتر جعفرنژاد جلد اول

۳۶۰,۰۰۰ تومان

فیزیک پزشکی عقابیان

۳۴۲,۰۰۰ تومان

دروس و کتاب های ترم دوم پزشکی

دروس ترم دوم پزشکی شهید بهشتی نیز با دروس ترم دوم پزشکی دانشگاه شیراز، دروس و کتاب های ترم دوم دانشگاه اصفهان، دروس و کتاب های ترم دوم دانشگاه تبریز و … تفاوتی ندارند. البته همانطورکه گفتیم  این اصل تنها درمورد دروس تخصصی صدق می‌کند. البته دروس عمومی رشته های پزشکی در دانشگاه‌های مختلف نیز تفاوتی با یکدیگر ندارد؛ اما ممکن است در ترم‌های مختلفی سپری شوند یا ناشر و کتاب معرفی شده از طرف اساتید متفاوت باشد.

دروس ترم دوم پزشکی

نام درسواحد تئوریواحد عملی جمعمنبع مورد تدریس
 آناتومی 2 2 1 3آناتومی گری (سروگردن)
فیزیولوژی 1 4 1 4فیزیولوژی گایتون
 ژنتیک پزشکی 2 0 2ژنتیک پزشکی ایمری
 تغذیه 2 0 2تغذیه کراوس
 بهداشت عمومی 2 0 2کتاب جامع بهداشت عمومی
 تربیت بدنی 1و2 2 0 2

در اکثر دانشگاه های علوم پزشکی (اصفهان؛ شیراز ، تبریز و…) رفرنس دروس آناتومی و فیزیولوژی و ژنتیک و تغذیه یکسان است.

خرید کتاب های ترم دوم پزشکی

تغذیه در دوران زندگی کراوس دکتر شیدفر

۱۲۳,۲۱۰ تومان

آناتومی گری مهدی زاده جلد دوم 2024

۳۱۵,۰۰۰ تومان

دروس و کتاب های ترم سوم پزشکی

دروس و کتاب های ترم سوم پزشکی نیز همانند لیست دروس و کتاب های ترم اول پزشکی در دانشگاه‌های مختلف نظیر دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شیراز، دانشگاه اصفهان و … تقریباً یکسان هستند. از همین رو در ادامه این مطلب چارت ترمی پزشکی را برای دانشجویان ترم سوم پزشکی قرار داده ایم، این لیست دروسی نظیر:

دروس ترم سوم پزشکی

نام درس واحد تئوری واحد عملی  جمع منبع مورد تدریس
 آناتومی 3 1.5 1.5 3 آناتومی گری (اندام)
فیزیولوژی 2 4 1 5 فیزیولوژی گایتون
بهداشت عمومی 2 2 0 2 کتاب جامع بهداشت
زبان تخصصی 1 3 0 3 زبان انگلیسی برای دانشجویان پزشکی
انگل شناسی 2.5 1.5 4 انگل شناسی نوا براون یا جزوه
معارف اسلامی 2 0 2
اخلاق 1 0 1

در اکثر دانشگاه های علوم پزشکی (اصفهان؛ شیراز ، تبریز و…) رفرنس دروس آناتومی و فیزیولوژی یکسان است.

خرید کتاب های ترم سوم پزشکی

آناتومی گری مهدی زاده جلد اول 2024

۴۴۱,۰۰۰ تومان

فیزیولوژی گایتون دکتر نجفی جلد اول

۳۶۰,۰۰۰ تومان

دروس و کتاب های ترم چهارم پزشکی

درس های ترم چهارم پزشکی نیز مانند لیست دروس کتاب های ترم اول پزشکی در تمام داشنگاه‌ها نظیر دانشگاه شهید بهشتی ، دانشگاه اصفهان و دانشگاه شیراز و … یکسان است. از  همین رو در ادامه این مطلب دروس و کتاب های ترم چهارم پزشکی را نیز بررسی خواهیم کرد.

دروس ترم چهارم پزشکی

نام درس واحد تئوری واحد عملی  جمع منبع مورد تدریس
میکروب شناسی 3.5 1.5 5 میکروب شناسی جاوتز
ایمنی شناسی 2.5 0.5 3 ایمنی شناسی ابوالعباس
بهداشت عمومی 3 2 0 2 کتاب جامع بهداشت عمومی
پاتولوژی عمومی 4 1 5 آسیب شناسی رابینز
روانشناسی 2 0 2 روانشناسی هیلگارد
زبان تخصصی 3 0 3 زبان انگلیسی برای دانشجویان پزشکی

پیشنهاد می کنیم هنگام خرید کتاب های ترم اول پزشکی کتابهایی مثل آناتومی گری 3 جلدی، فیزیولوژی گایتون 2جلدی، بافت شناسی جان کوییرا ، بیوشیمی لنینجر را از همان ابتدا تهیه کنید چون در ترم های بعد باز با آنها کار خواهید داشت. برای خرید کتاب های پزشکی ما می توانیم با یک هزینه ارسال همه ی آن ها را با بیشترین تخفیف برای شما ارسال کنیم.

خرید کتاب های ترم چهارم پزشکی

میکروب شناسی جاوتز عباس بهادر جلد اول

۴۹۵,۰۰۰ تومان

ایمونولوژی سلولی مولکولی ابوالعباس 2022

۳۳۳,۰۰۰ تومان

میکروب شناسی پزشکی جاوتز جلد اول

۳۱۵,۰۰۰ تومان

زمینه روان شناسی اتکینسون و هیلگارد جلد اول

۳۵۱,۰۰۰ تومان

آسیب شناسی عمومی رابینز مسلم بهادری

۳۴۲,۰۰۰ تومان

آیا کتاب های ترم اول پزشکی برای تمام دانشگاه ها مثل همن؟

همانطورکه توضیح دادیم اغلب کتاب های ترم اول پزشکی در داشنگاه شهید بهشتی ؛ دانشگاه شیراز، دانشگاه اصفهان، دانشگاه یاسوج و … یکسان است.تنها تفاوتی که چارت درسی پزشکی با سایر رشته‌ها دارد، این است که اساتید ممکن است رفرنس های مختلف از ناشران مختلف و با ترجمه های مختلفی را به دانشجویان خود معرفی کنند. در ادامه با برخی کتب مهم در زمینه علوم پزشکی که ممکن است توسط اساتید مختلف معرفی شوند آشنا خواهیم شد. در ضمن می‌توانید با کلیلک بر روی کتاب مورد نظر خود اطلاعات بیشتری نظیر معرفی کتاب، مشاهده فهرست کتاب و … را به دست آورید.

قیمت کتاب های ترم اول پزشکی

قیمت کتاب های پزشکی به‌ویژه قیمت کتاب های ترم اول پزشکی ، همواره یکی از دغدغه‌های دانشجویان این رشته است. زیرا همانطورکه اشاره کردیم دروس و کتاب‌های ترم اول پزشکی غالباً پیش نیاز سایر دروس در ترم‌های دیگر این رشته هستند. به‌علاوه رشته پزشکی یکی از رشته‌های بسیار حساس و پراهمیت است. از همین رو دانشجویان پزشکی برای فراگیری این رشته نباید از مطالعه دقیق کتاب‌هایی نظیر بیوشیمی لنینجر، بافت شناسی جان کوئیرا، آناتومی گری و … غافل شوند. دانشجویان پزشکی می‌توانند با استفاده از لینک های خرید زیر این کتاب ها و سایر کتاب های مرتبط با علوم پزشکی را با درصد تخفیفی مناسب تهیه کنند. 

خلاصه فیزیولوژی گایتون حائری

۲۲۵,۰۰۰ تومان

آناتومی بالینی اسنل حسن‌ زاده جلد اول

۳۱۵,۰۰۰ تومان

اپیدمیولوژی گوردیس 2019

۲۵۰,۰۰۰ تومان

بافت شناسی جان کوئیرا نوبخت (شومیز)

۳۶۰,۰۰۰ تومان

جنین شناسی لانگمن حسن زاده

۲۹۷,۰۰۰ تومان

چکیده بیوشیمی بالینی دولین

۴۰۲,۰۵۰ تومان

اصول تغذیه پزشکی لیندا کی دی

۳۲۴,۰۰۰ تومان
نتیجه گیری:

موارد فوق لیست دروس و کتاب های ترم اول پزشکی است. کتب معرفی شده اغلب در دوره علوم پایه به دانشجو آموزش داده می‌شوند. پس از گذراندن دوره پایه دانشجو وارد دوره فیزیوپاتولوژی می‌شود. در این دوره کتاب‌هایی نظیر فارماکولوژی، سیمولوژی، فیزیوپاتولوژی و پاتولوژی اختصاصی و عمومی به دانشجویان تدریس می‌شود. پس از این دوره نیز نوبت به دوره بالینی است که در آن درس‌هایی نظیر کارآموزی قلب، جراحی داخلی، کارآموزس مغز و اعصاب و … به دانشجو آموزش داده می‌شود. درحقیقت دوره بالینی بیشتر شامل کارگاه‌های آموزشی است و کمتر در این دوره از مباحث تئوری استفاده می‌شود.

کتاب های دوره فیزیوپاتولوژی پزشکی

فارماکولوژی پایه و بالینی کاتزونگ جلد اول

۴۴۱,۰۰۰ تومان

از دروس و کتاب های ترم اول پزشکی دانشگاه شهید بهشتی می‌توان به بیوشیمی لنینجر ، بافت شناسی جان کوئیرا و … اشاره کرد. برای مشاهده تمام دروس و کتاب های ترم اول پزشکی دانشگاه شیراز ، دانشگاه شهید بهشتی و سایر دانشگاه‌ها می‌توانید به مقاله ” لیست دروس و کتاب های ترم اول پزشکی ” مراجعه نمایید.

بله. می‌توان تمام کتاب های ترم اول پزشکی و سایر کتب مرتبط با علوم پزشکی را در بانک کتاب علوم پزشکی با تخفیف مناسب تهیه کرد.

برای مشاهده قیمت کتاب های ترم اول پزشکی و خرید آن‌ها با قیمت مناسب می‌توانید از لینک‌های خرید داخل مقاله استفاده کنید.

3 فکر در مورد “ لیست دروس و کتاب های ترم اول پزشکی

  1. محسن گفت:

    سلام.. چجوری باید از سایتتون خرید کرد

  2. عادل ملک محمدی گفت:

    ببخشید اکثر کتاب های ترم اول رشته پزشکی شامل دروس عمومی میشه درسته؟ لطفا در مورد نحوه سفارش از سایتتون یه توضیح مختصر میدید؟

    1. مدیر سایت گفت:

      اکثرن کتابایی علوم پایه مثل فیزیولوژی گایتون و آناتومی گری و ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *