معرفی و مقایسه کتاب

بهترین کتاب تست ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

بهترین کتاب تست ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت | کتاب تست تالیفی ارشد روانشناسی

بهترین کتاب تست ارشد روانشناسی بالینی چه کتاب‌هایی است؟ آیا بهتر است از کتاب‌هایی که شامل نمونه سوالات کنکور ارشد روانشناسی بالینی سال‌های گذشته هستند استفاده کنیم یا کتاب تست تالیفی ارشد روانشناسی وزارت بهداشت نیز برای گذر از این آزمون کاربردی است؟

هانطورکه می‌دانید یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای قبولی در آزمون کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی تست زدن و تمرین و تکرار مطالبی است که آموخته‌اید. برای دستیابی به سوالات کنکور ارشد روانشناسی وزارت بهداشت دو راه وجود دارد، اولین راه، دانلود رایگان سوالات کنکور ارشد رشته روانشناسی بالینی است و راه دوم آن استفاده از کتاب تست‌های تالیفی یا کتاب تست‌های حاوی سوالات کنکور ارشد سال‌های گذشته است.

اما کدام یک از این دو روش بهتر است. قطعاًً انتخاب شما دانلود رایگان نمونه سوالات ارشد رشته مامایی خواهد بود. اما باید بدانید که اگر این روش را انتخاب کرده‌اید سخت در اشتباهید زیرا بخشی از زمان خود را برای دانلود سوالات از دست خواهید داد و بخشی دیگر را نیز برای گشتن به دنبال کلید این سوالات که ممکن است آن‌ها را پیدا کنید یا نه!

به‌علاوه کلید سوالات کنکور ارشد روانشناسی بالینی که در اینترنت بارگزاری می‌شوند براساس کلید اولیه آزمون است. پاسخ بسیاری از این سوالات ممکن است صحیح نباشد. به‌علاوه، شما هرگز نمی‌دانید که علت انتخاب آن پاسخ خاص چیست.

تمام این دلایل نیاز به وجود یک پاسخنامه تشریحی را در کنار این نمونه سوالات تشدید می‌کند. همچنین اگر به اندازه کافی زمان برای مطالعه برای کنکور کارشناسی ارشد دارید و به‌علاوه رتبه برای شما در این آزمون مهم است بهتر است در کتار تست‌های سال‌های گذشته از تست‌های تالیفی نیز استفاده کنید؛ به‌ویژه در مبحث نظریه‌های شخصیت!

باتوجه به این مسائل یقیناً این سوال برای شما ایجاد می‌شود که بهترین کتاب تست ارشد روانشناسی کدام کتاب است، در ادامه این مطلب به معرفی و بررسی کتاب‌های تست ارشد روانشناسی می‌پردازیم. در این مقاله علاوه بر کتاب‌های تست ارشد روانشناسی بر اساس آزمون‌های سال‌های گذشته، کتاب تست تالیفی ارشد روانشناسی بالینی را نیز به داوطلبان این آزمون معرفی خواهیم کرد.

معرفی کتاب تست روانشناسی بالینی

کتاب تست روانشناسی بالینی، اولین و مهم‌ترین نیاز یک داوطلب کنکور ارشد روانشناسی به‌‎ویژه داوطلب کنکور ارشد روانشناسی وزارت بهداشت است. زیرا کتاب تست در وهله اول شما را با نوع طراحی سوالات در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت آشنا خواهد کرد.

در مرحله دوم نیز هر داوطلب کنکور کارشناسی ارشد باید با نحوه تست زنی آشنا باشد و در انجام این کار از مهارت کافی برخوردار باشد. به‌علاوه تنها فایده کتاب تست آشنایی با تست‌ها نیست.

بسیاری از کتاب‌های موجود در بازار دارای پاسخنامه تشریحی هستند. این پاسخنامه تشریحی به خودی خود یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کتاب تست ارشد روانشناسی است، زیرا به داوطب مسیر رسیدن به پاسخ سوال را نشان می‌دهد.

  • کتاب گنجینه سوالات روانشناسی بالینی

به جرأت می‌توان گفت که کتاب گنجینه سوالات روانشناسی بالینی بهترین کتاب تست ارشد روانشناسی بالینی است. این کتاب شامل سوالات طبقه بندی شده آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت است؛ اما نوع سرفصل بندی کتاب به‌صورت سال به سال نیست، بلکه این کتاب بر اساس سرفصل‌های درس روانشناسی وزارت بهداشت طبقه بندی شده است.

بنابراین، این کتاب به شما این امکان را می‌دهد که پس از مطالعه هر بخش از هر رفرنسی که دارید بتوانید، تست‌های مربوط به آن را بزنید. از همین رو این کتاب نه‌تنها می‌تواند توسط داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار بگیرد، بلکه می‌تواند به‌عنوان کتاب مکمل برای تمرین و تکرار توسط دانشجویان مورد استفاده قرار بگیرد.

اما مهم‌ترین ویژگی این کتاب پاسخنامه تشریحی منحصربه فرد آن است که علت و نحوه رسیدن به پاسخ صحیح را بطور کامل به داوطلب توضیح داده است. در این کتاب حتی علت صحیح نبودن برخی سوالات نیز توضیح داده شده است.

  • MSE روان شناسی بالینی

MSE روانشناسی بالینی جلد اول نیز یکی از کتاب تست هایی است که شامل نمونه سوالات ارشد روانشناسی بالینی است. این کتاب آزمون‌های سال 75 تا 94 را دربرمی‌گیرد، بنابراین قطعا به اندازه کتاب گنجینه سوالات روانشناسی بالینی به روز نیست.

این کتاب نیز دارای پاسخنامه تشریحی است. از ویژگی‌های دیگر این کتاب نیز طبقه بندی سوالات آن بر اساس سال‌ها برگزاری کنکور است، این ویژگی این امکان را به داوطلب می‌دهد تا پس از مطالعه کامل رفرنس، بتواند با استفاده از این کتاب، کنکور را بطور کامل شبیه سازی کنید و تست‌های آن را بزنید. اما این کتاب نمی‌تواند به عنوان کتاب مکمل در کنار کتاب اصلی مورد استفاده قرار بگیرد.

  • مجموعه سوالات روان شناسی کتابخانه فرهنگ

کتاب مجموعه سوالات روان شناسی کتابخانه فرهنگ از نمونه کتاب‌هایی است که آزمون ارشد روانشناسی وزارت بهداشت را بطور کامل شبیه سازی کرده است. به این معنی که در این کتاب حتی سوالات آمار و روش تحقیق و سوالات ربان انگلیسی آزمون ارشد روانشناسی بالینی نیز وجود دارد. تنها نکته‌ای که سبب می‌شود تا این کتاب به اندازه سایر کتاب‌ها محبوبیت کسب نکند، نداشتن پاسخنامه تشریحی است.

کتاب تست تالیفی ارشد روانشناسی وزارت بهداشت

حضور کتاب تست تالیفی ارشد روانشناسی وزارت بهداشت در کنار کتاب‌های رفرنس لازم و ضروری است. برای مثال کتاب خلاصه روانشناسی کاپلان و سادوک یکی از کتاب‌های رفرنس است، بهتر است تا در کنار این از کتاپ تست تالیفی ارشد روانشناسی نیز استفاده کنید.

از ویژگی‌های کتاب تست تالیفی در این است که سوالات این کتاب یک سیر صعودی را از سوالات آسان به سخت طی می‌کند. به‌عبارتی در این نوع کتاب‌ها حتی از ریزترین و ساده‌ترین مطالب کتاب نیز سوال طرح شده است. هدف از این نوع طراحی سوال در این است که ذهن خواننده به چالش کشیده شود و حتی ریزترین نکات را نیز به خاطر بسپارد.

  • تاس روانشناسی رشد

کتاب‌های تاس روان شناسی سنا معمولاً کامل‌ترین کتاب های تست تالیفی ارشد روانشناسی هستند. کتاب تاس روانشناسی رشد یکی از این کتاب‌ها است که بر اساس روانشناسی رشد لورا برک نوشته شده است.

فهرست این کتاب بر اساس فهرست رفرنس اصلی تنظیم شده است. بنابراین دانشجو می‌تواند پس از مطالعه هر فصل از کتاب برای درک بهتر مطالب آن از کتاب تست تاس روان شناسی رشد استفاده کند. البته تنها مزیت کتاب‌های تاس این نیست کامل کننده کتاب‌های اصلی باشند بلکه داوطلبان کنکور ارشد نیز می‌توانند برای زدن تست‌های بیشتر از این کتاب‌ها استفاده کنند.

  • تاس آسیب شناسی روانی کاپلان

تاس آسیب شناسی روانی کاپلان شامل نمونه سوالات کتاب آسیب شناسی روانی کاپلان به همراه پاسخنامه تشریحی است. این کتاب از سطر به سطر کتاب رفرنس سوال طرح کرده است.

همانطورکه گفتیم هدف از این نوع طراحی سوال در این است که ذهن خواننده به چالش کشیده شود و بتواند مطالب را سطر به سطر به خاطر آورد. چراکه همانظورکه می‌دانید پرسش و پاسخ یکی از راه‌هایی است که باعث می‌شود مطالب به خوبی در ذهن داوطلب باقی بمانند.

  • تاس سنجش روانی مارنات

کتاب تست تالیفی ارشد روانشناسی وزارت بهداشتکتاب تاس سنجش روانی مارنات شامل سوالات تالیفی طبقه بندی شده بر گرفته از کتاب آزمون ها و سنجش روانی گری گراث مارنات است. سوالات این کتاب سوالات تالیفی 4 گزینه‌ای با پاسخ تشریحی بر اساس آزمون های وزارت بهداشت هستند.

همچنین سوالات کتاب به‌صورت فصل به فصل طبقه بندی شده‌اند، پاسخ‌های تشریحی این کتاب دارای نگارشی ساده و قابل فهم است. همچنین میزان دشواری هر سوال مشخص شده است.

نتیجه گیری:

بهترین کتاب تست ارشد روانشناسی بالینی یقینا کتاب گنجینه سوالات روانشناسی بالینی است. زیرا تقریبا تمام ویژگی‌های یک کتاب تست خوب را دارد. اما بهترین کتاب تست ارشد روانشناسی بالینی را خود داوطلب تشخیص می‌دهد. درنهایت دانشجو است که تعیین می‌کند از کتاب تست تالیفی ارشد روانشناسی وزارت بهداشت استفاده کند یا کتاب گنجینه یا مجموعه سوالات روانشناسی بالینی را انتخاب کند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *