معرفی و مقایسه کتاب

بهترین منابع استخدامی بهداشت حرفه ای

بهترین منابع استخدامی بهداشت حرفه ای | معرفی کتاب نمونه سوالات استخدامی بهداشت حرفه ای

بهترین منابع استخدامی بهداشت حرفه ای چه کتاب هایی هستند؟ چقدر باید برای آزمون استخدامی بهداشت حرفه ای مطالعه کرد؟ بهترین کتاب نمونه سوالات بهداشت حرفه ای چیست؟

فردی که قصد شرکت در آزمون استخدامی رشته مهندسی بهداشت حرفه ای را دارد، قطعا وقت کافی برای مطالعه ندارد، زیرا اغلب این افراد شاغل هستند. بنابراین به دنبال منابعی و کتاب‌هایی هستند که بتوانند در کمترین زمان آن‌ها را مطالعه کنند.

البته این موضوع تا حد زیادی نیز به زمانی که داوطلب در اختیار دارد بستگی دارد؛ برای مثال اگر وقت باقی مانده تا آزمون یک ماه است، بهترین راه استفاده از کتاب نمونه سوالات بهداشت حرفه ای است. در غیر اینصورت بهتر است تست‌های بیشتری بزنید تا درنهایت بتوانید رتبه بهتری در این آزمون کسب کنید.

کتاب نمونه سوالات استخدامی بهداشت حرفه ای

کتاب نمونه سوالات استخدامی بهداشت حرفه‌ ای شامل مجموعه سوالاتی است که ممکن است در این آزمون مورد پرسش قرار گیرد. باید بدانید که علاوه‌بر سوالات بهداشت حرفه‌ای سوالات عمومی نیز در این آزمون پرسیده می‌شوند و حدود 30 درصد از معدل نهایی شما در این آزمون را تشکیل می‌دهند.

بنابراین اگر قصد دارید که برای آزمون استخدامی HSE از کتاب‌های تخصصی‌تری مانند گنجینه سوالات بهداشت حرفه‌ ای استفاده کنید بهتر است در کنار این کتاب از کتاب عمومی استخدامی وزارت بهداشت نیز استفاده کنید.

  • کتاب استخدامی بهداشت حرفه ای مبینا شمس

کتاب استخدامی بهداشت حرفه ای مبینا شمس یکی از پرتقاضاترین کتاب‌های اسخدامی بهداشت حرفه ای است. این کتاب شامل دو بخش سوالات عمومی و تخصصی آزمون استخدامی بهداشت حرفه ای است.

در این کتاب سوالات مربوط به عوامل فیزیکی زیان آور محیط کار، عوامل شیمیایی زیان آور محیط کار، مبانی سم شناسی، بیماری های شغلی، ارگونومی، ایمنی، بهداشت حرفه ای، محیط زیست، ریاضی، شیمی و فیزیک به تفکیک هر سرفصل بیان شده‌اند. این کتاب همچنین سوالات عمومی آزمون استخدامی بهداشت حرفه‌ای را نیز دربر دارد.

از دیگر ویژگی‌های این کتاب که آن را به کتابی منحصر به فرد تبدیل کرده است می‌توان به پاسخنامه تشریحی آن اشاره کرد. استفاده از این کتاب به‌عنوان مرجعی برای آزمون استخدامی بهداشت حرفه ای زمانی توصیه می‌شود که وقت زیادی تا آزمون ندارید.

در اینصورت قادر نیستید به اندازه کافی روی سوالات تخصصی و عمومی این آزمون تمرکز کنید. در اینصورت کتاب آزمون های استخدامی بهداشت حرفه ای و HSE می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. زیرا با انتخاب این کتاب نه تنها یک کتاب تست خواهید داشت که شامل سوالات عمومی و تخصصی بهداشت حرفه ای است؛ بلکه پاسخنامه تشریحی آن نیز می‌تواند به‌عنوان یک درسنامه کامل برای شما عمل کند.

  • کتاب استخدامی بهداشت حرفه ای سعید نجفی

کتاب استخدامی بهداشت حرفه ای سعید نجفی یا کتاب مرجع کامل آزمون های استخدامی بهداشت حرفه ای نیز شامل دو بخش عمومی و اختصاصی است. این کتاب بخشی به‌عنوان نکات آزمون استخدامی دارد که نکات مهمی را در رابطه با سوالات عمومی آزمون استخدامی بهداشت حرفه ای به داوطلب آموزش می‌دهد. در عین حال نیز سوالات اختصاصی را به تفکیک سرفصل‌های آزمون استخدامی وزارت بهداشت دربردارد.

  • گنجینه جامع سوالات بهداشت حرفه ای

کتاب استخدامی بهداشت حرفه ای مبینا شمس به‌عنوان یک کتاب تست از هر نظر خوب است؛ اما تنها درصورتی که زمان کافی برای مطالعه نداشته باشید یا بخواهید مطالبی را که خوانده‌اید از طریق زدن تست‌های این کتاب و شبیه سازی آزمون استخدامی بهداشت حرفه ای دوره کنید.

زیرا سوالات آزمون استخدامی وزارت بهداشت معمولا از حوزه امتحانی خارج نمی‌شود، به همین علت سوالات این کتاب عموما سوالات تالیفی هستند. این درحالی است که سوالات تکراری به‌ویژه سوالات مربوط به آزمون ارشد وزارت بهداشت در این آزمون مورد پرسش قرار می‌گیرند، بنابراین اگر به دنبال رتبه خوب در این آزمون هستید نباید از زدن تست‌های کنکور ارشد وزارت بهداشت غافل شوید.

یکی از بهترین منابع آزمون ارشد که می‌تواند به عنوان بهترین منابع آزمون استخدامی بهداشت حرفه ای معرفی شود کتاب گنجینه سوالات بهداشت حرفه ای است. این کتاب شامل سوالات آزمون ارشد بهداشت حرفه ای به همراه پاسخنامه تشریحی آن است.

از آنجایی که بسیاری از سوالات آزمون استخدامی بهداشت حرفه ای مشابه سوالات آزمون ارشد این رشته است، مطالعه این کتاب که بروزترین کتاب تست بهداشت حرفه ای است، می‌تواند تأثیر بسزایی دز رتبه نهایی شما در آزمون داشته باشد.

  • IQB بهداشت حرفه ای

این کتاب نیز یک کتاب تست شامل سوالات آزمون ارشد بهداشت حرفه ای است. اگرچه کتاب iqb بهداشت حرفه ای به اندازه کتاب گنجیه سوالات بهداشت حرفه ای بروز نیست اما بسیاری از سوالات آزمون استخدامی بهداشت حرفه ای و آزمون ارشد این رشته را پوشش می‌دهد؛ بنابراین این کتاب نیز می‌تواند به‌عنوان یک مرجع مناسب این آزمون مورد استفاده قرار گیرد. به‌ویژه که این کتاب دارای پاسخنامه تشریحی نیز هست.

  • mse  بهداشت حرفه ای

کتاب mse بهداشت حرفه ای نیز یک کتاب تست به همراه پاسخنامه تشریحی است که سوالات آزمون ارشد بهداشت حرفه ای را دربر می‌گیرد. تفاوتی که این کتاب با سایر کتاب های تست بهداشت حرفه ای دارد در دو جلدی بودن آن است.

کتاب MSE بهداشت حرفه ای جلد دوم شامل سوالات بهداشت حرفه ای از سال 95 تا 1400 است. از همین رو برای استفاده به‌عنوان کتاب نمونه سوالات بهداشت حرفه ای بسیار مناسب است.

چراکه اگر زمان کمی در اختیار داشته باشید با استفاده از این کتاب می‌توانید، تست های آزمون ارشد بهداشت حرفه ای سال‌های اخیر را دوره کنید و با شیوه طراحی سوال در آزمون ارشد و استخدامی آشنا شوید. در عین حال نیز اگر نیاز به سوالات بیشتر داشتید می‌توانید از کتاب MSE بهداشت حرفه ای جلد اول استفاه کنید.

نتیجه گیری:

در این مقاله دو نمونه از بهترین منابع استخدامی بهداشت حرفه ای را معرفی کردیم، که سوالات عمومی و اختصاصی این آزمون را پوشش می‌دهد. اغلب سوالات این کتاب‌ها را تست های تالیفی مشابه سوالات استخدامی بهداشت حرفه ای تشکیل می‌دهد، بنابراین اگر وقت کافی تا آزمون ندارید یا می‌خواهید دوره کنید، این کتاب‌ها بهترین انتخاب شما هستند.

در غیر اینصورت اگر وقت کافی تا آزمون دارید و رتبه نهایی نیز برای شما مهم است می‌توانید از کتاب تست های اختصاصی بهداشت حرقه ای استفاده کنید. چراکه بسیاری از تست های آزمون استخدامی بهداشت حرفه ای کاملاً مشابه با تست های آزمون ارشد این رشته هستند.

درصورتی که می‌خواهید سایر تست های مباحث اختصاصی آزمون بهداشت حرفه ای را نیز مانند تست های بهداشت حرفه ای به‌صورت تخصصی بزنید، مقاله بهترین منابع آزمون ارشد بهداشت حرفه ای می‌تواند به شما کمک کند.

1 فکر در مورد “ بهترین منابع استخدامی بهداشت حرفه ای

  1. ae888 گفت:

    نوشته عالی و کمک کننده ای بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *