معرفی و مقایسه کتاب

بهترین کتاب تست سلولی و مولکولی

تست زیست شناسی سلولی و مولکولی | بهترین کتاب تست سلولی و مولکولی

کتاب تست زیست شناسی سلولی و مولکولی از کتاب‌های بسیار مهم برای داوطلبان برخی رشته‌های کنکور ارشد وزارت بهداشت محسوب می‌شود. زیست شناسی سلولی ملکولی یک رشته جدا در آزمون ارشد محسوب نمی‌شود؛ بلکه یکی از دروس بسیار مهم در آزمون ارشد علوم آزمایشگاهی و بسیاری از رشته‌های پیراپزشکی است.

تأثیر ضریب این درس بسیار زیاد است. زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش نیز مرجع اصلی سلولی و مولکولی است. البته نیازی نیست برای درس سلولی و مولکولی بطور حتم از روی کتاب پرحجمی مانند کتاب لودیش 2021 مطالعه کنید. بلکه منابع ارشد سلولی مولکولی زیادی هستند که می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان رفرنس استفاه کنید.

اما بطور حتم کتاب تست زیست شناسی از کتب مهم محسوب می‌شود؛ چراکه تست زنی بسیار حائز اهمیت است. برای درس سلولی مولکولی کتاب‌های تست بسیاری وجود دارند که می‌توانید در کنار درسنامه‌ها از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از این کتاب‌های تست‌ خواهیم پرداخت. البته اگر نیاز دارید که با کتاب‌های درسنامه نیز آشنا شوید، مقاله منابع ارشد سلولی مولکولی می‌تواند کتاب‌هایی را به شما معرفی کند که شما را از مطالعه کتاب پرحجم لودیش برای آزمون ارشد بی‌نیاز کند.

دانلود کتاب تست زیست شناسی سلولی و مولکولی

برای دانلود کتاب تست زیست شناسی سلولی و مولکولی می‌توانید سوالات آزمون‌های گذشته وزارت بهداشت را که در بسیاری از سایت‌ها به اشتراک گذاشته شده است، به‌راحتی دانلود کنید. البته معمولاً دسترسی به کلید تمام این سوالات امکان‌پذیر نیست.

حتی اگر به این کلید دسترسی پیدا کنید باز هم نیاز شما را پاسخ نمی‌دهد. چراکه شما ممکن است علت صحیح بودن بسیاری از گزینه‌ها را ندانید. بنابراین در چنین مواردی خرید کتاب تست زیست شناسی سلولی و مولکولی بهترین راه برای شما است.

زیرا این کتاب‌ها اغلب دارای پاسخ‌های تشریحی هستند که علت صحیح بودن گزینه را به شما توضیح می‌دهد. حتی در برخی از این کتاب‌ها علت غلط بودن برخی گزینه‌ها نیز توضیح داده شده است. در ادامه به معرفی برخی کتاب‌های تست سلولی مولکولی خواهیم پرداخت.

  • جعبه سیاه زیست شناسی سلولی و مولکولی

 زیست شناسی سلولی و مولکولیکتاب جعبه سیاه زیست شناسی سلولی مولکولی یا همان کتاب گنجینه سلولی مولکولی کتابی متشکل از مجموعه سوالات زیست شناسی است که در کنکورهای سال‌های گذشته مطرح شده است. طبقه بندی سوالات این کتاب به‌صورت موضوعی و بر اساس فصل‌های کتاب لودیش است. بنابراین شما می‌توانید پس از مطالعه هر مبحث تست‌های مربوط به آن را بزنید.

از ویژگی‌های مهم این کتاب می‌توان به پاسخنامه تشریحی آن اشاره کرد. در این بخش نکاتی نیز به‌عنوان نکات کنکوری به کاربر ارائه می‌شوند. به خودی خود می‌توان گفت این کتاب به‌نوعی یک درسنامه نیز محسوب می‌شود. درسنامه‌ای که به شما نکات مهم و کنکوری می‌آموزد. این کتاب شامل هر دو مبحث سلولی و مولکولی است.

  • خرید کتاب گنجینه سلولی و مولکولی

خرید کتاب گنجینه سلولی مولکولیمنظور از کتاب گنجینه سلولی و مولکولی همان گنجینه سلولی مولکولی دکتر جعفر نژاد است. این کتاب دو جلدی است و نوع طبقه بندی سوالات در آن به‌صورت موضوعی است. جلد اول این کتاب مختص مباحث زیست شناسی سلولی است و جلد دوم آن به زیست شناسی مولکولی اختصاص دارد. مرجع این سوالات نیز کتاب لودیش است.

  • etc سلولی مولکولی

تست زیست شناسیکتاب etc سلولی مولکولی نیز کتابی شامل نمونه سوالات ارشد زیست سلولی و مولکولی است. این کتاب نیز دارای پاسخنامه تشریحی است. این کتاب برای آزمون ارشد رشته‌هایی مانند ایمنی شناسی، هماتولوژی، ژنتیک انسانی، بیوتکنولوژی پزشکی، بیوشیمی بالینی، باکتری شناسی، ویروس شناسی و … مناسب است. از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به ارائه درصد اهمیت فصول اشاره کرد که نشان می‌دهد، کدام فصل از سلولی و مولکولی در آزمون ارشد و دکتری مهم‌تر است.

  • iqb زیست سلولی مولکولی

نمونه سوالات ارشد زیست سلولی مولکولیکتاب iqb سلولی و کتاب iqb مولکولی دو کتاب مجزا از هم هستند. کلیه سوالات در این کتاب به‌صورت موضوعی، از کنکور وزارت بهداشت، وزارت علوم، تربیت مدرس و دانشگاه آزاد است. موضوعات این کتاب نیز بر اساس کتاب لودیش است. از ویژگی‌های این کتاب پاسخ‌های تشریحی است که در آن مطرح شده و خواننده می‌تواند از آن‌ها برای رفع اشکال استفاده نماید.

  • مجموعه سوالات زیست شناسی مصطفی عبادی

بهترین کتاب تست سلولی و مولکولیکتاب مجموعه سوالات زیست سلولی و مولکولی شامل مجموعه سوالات طبقه بندی شده کارشناسی ارشد وزارت علوم، دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت سالهای 90 تا 96 با پاسخ کاملاً تشریحی است. این کتاب برای داوطلبان کنکور زیست شناسی، سلولی مولکولی پزشکی، بیوشیمی، میکروبیولوژی، بیوتکنولوژی، شیمی دارویی، زیست فناوری پزشکی و … مناسب است.

  • بانک سوالات زیست سلولی و مولکولی

تست زیست شناسی سلولی و مولکولی کتاب بانک سوالات زیست سلولی و مولکولی لودیش از دیگر کتاب‌هایی است که شامل مجموعه سوالاتی بر اساس سرفصل‌های زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش دارد. اما تفاوت مشخصی که این کتاب با کتاب‌هایی که پیش این معرفی شد دارد این است که سوالات این کتاب سوالات تالیفی هستند و ذهن شما را برای بخاطر سپردن یک موضوع خاص آماده می‌کنند. در حالی که سایر کتاب‌هایی که تاکنون معرفی شد همگی شامل سوالات سال‌های گذشته کنکورهای وزارت بهداشت، وزارت علوم، تربیت مدرس و … هستند.

نتیجه گیری:

بطور کلی تمام این کتاب‌ها شامل سوالات تستی زیست سلولی و مولکولی هستند. در مبحث زیست شناسی سلولی و مولکولی از آنجایی که رشته جداگانه‌ای برای این درس وجود ندارد؛ طبقه بندی سوالات اغلب به‌صورت موضوعی است و به‌صورت سال به سال نیست؛ بجز بانک سوالات زیست سلولی و مولکولی که شامل سوالات تالیفی بر اساس کتاب لودیش است.

توصیه می‌شود این کتاب برای تست زنی و تفهیم مطالب کتاب لودیش 2021 استفاده شود نه برای آزمون ارشد وزارت بهداشت! اما درمورد خرید کتاب تست زیست شناسی سلولی و مولکولی می‌توان گفت این کتاب‌ها از نظر محتوایی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، اما آنچه مهم است پاسخ تشریحی است که در این کتاب‌ها ارائه شده است.

در بین کتاب‌های معرفی شده کتاب‌هایی مانند جعبه سیاه سلولی و مولکولی و گنجینه سلولی و مولکولی دکتر جعفرنژاد پیشتاز میدان هستند و بعد از آن‌ها نیز کتاب‌های iqb سلولی و iqb مولکولی نیز کتاب‌های مشهوری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *