معرفی و مقایسه کتاب

منابع ارشد سلولی و مولکولی

منابع ارشد سلولی و مولکولی | بهترین کتاب سلولی مولکولی برای ارشد | بانک کتاب علوم پزشکی

منابع ارشد سلولی و مولکولی چه کتاب‌هایی هستند؟ بهترین کتاب سلولی مولکولی برای ارشد چیست؟ رتبه لازم برای ارشد زیست شناسی سلولی مولکولی چیست؟

زیست شناسی سلولی مولکولی در آزمون ارشد رشته‌های علوم آزمایشگاهی یک و علوم آزمایشگاهی دو، تغذیه و … یکی از دروس اصلی و مهم محسوب می‌شود. به همین علت نیز این پرسش همواره مطرح است که منابع ارشد سلولی مولکولی چیست؟

درحالی که سلولی مولکولی یک رشته جداگانه ارشد نیست؛ اما این درس به حدی در آزمون ارشد رشته‌های دیگر مهم است که اغلب شرکت‌کنندگان در این آزمون به دنبال بهترین کتاب برای مطالعه این درس هستند.

همانطورکه می‌دانید کتاب اصلی و رفرنسی که برای زیست شناسی سلولی مولکولی وجود دارد؛ کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش است. لودیش 2021 جدیدترین ویراست این کتاب است، که در حال حاضر اصلی‌ترین کتاب برای ارشد رشته زیست شناسی محسوب می‌شود.

اما این کتاب یک کتاب دو جلدی و بسیار پرحجم است و قطعاً برای آزمون ارشد بجز درس زیست شناسی باید درس‌های دیگری نیز خوانده شوند.  اینجاست که این سوال مطرح می‌شود که بهترین کتاب سلولی مولکولی برای ارشد چیست؟

بهترین کتاب سلولی مولکولی برای ارشد چیست؟

پیش از این گفتیم که کتاب سلولی مولکولی لودیش از کتاب‌های اصلی برای ارشد زیست شناسی سلولی مولکولی محسوب می‌شود؛ اما قطعاً وقت کافی برای مطالعه آن ندارید بنابراین اولین چیزی که برای مطالعه کتاب لودیش به ذهن می‌آید مطالعه کتاب خلاصه لودیش است.

خلاصه لودیش 2021 یکی از بهترین کتاب‌هایی است که می‌توانید برای کسب رتبه لازم برای ارشد زیست شناسی سلولی مولکولی از آن استفاده کنید. این کتاب تمام محتوای کتاب لودیش را دربرمی‌گیرد در عین حال بسیار خلاصه‌تر از کتاب لودیش اصلی است.

به همین علت اولین و بهترین گزینه جایگزین بجای کتاب پرحجم لودیش است. اما کتاب‌های دیگری نیز به عنوان منابع ارشد سلولی و مولکولی وجود دارند که در نوع خود بهترین کتاب‌ها برای این آزمون هستند.

  • صفر تا صد زیست شناسی سلولی و مولکولی

منابع ارشد سلولی و مولکولی | بهترین کتاب سلولی مولکولی برای ارشد | بانک کتاب علوم پزشکیکتاب صفر تا صد سلولی مولکولی یکی از بهترین کتاب‌هایی است که می‌توانید از آن به‌عنوان منابع ارشد سلولی و مولکولی استفاده کنید. این کتاب نیز خلاصه‌ای از کتاب سلولی مولکولی لودیش است. این کتاب به سه بخش کلی، سلولی، مولکولی و تکنیک‌های آزمایشگاهی تقسیم می‌شود و در حقیقت یک درسنامه کامل از لودیش است؛ اما به‌صورت خلاصه‌وار، نکته‌ای و کنکوری!

البته باتوجه به بروز شدن کتاب لودیش 2021 تغییراتی نیز در این کتاب صورت گرفته است و نویسنده این کتاب، کتاب را به دو بخش صفر تا صد زیست سلولی و صفر تا صد زیست مولکولی تقسیم کرده است. نوشته‌ها در این کتاب‌ها از نظر انسجام محتوا به یکدیگر نزدیک تر هستند، همچنین جم محتوا در این کتاب‌ها کمتر شده است.

  • نمودارنامه سلولی و مولکولی

بهترین کتاب سلولی مولکولی برای ارشد کتاب نمودارنامه سلولی مولکولی نیز برگرفته از زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش است. این کتاب یک کتاب اورژانسی برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد است. به جرأت می‌توان گفت بهترین کتاب سلولی مولکولی برای ارشد همین کتاب نمودارنامه سلولی و مولکولی است.

در این کتاب مطالب به صورت جداول و اشکال منحصر به فرد و فرمول‌های آموزشی مخفف ارائه شده‌اند. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هایی است که به‌ویژه زمانی که وقت کافی برای مطالعه ندارید یا قصد دوره کردن دارید به کمک شما می‌آید.

  • کتاب جامع سلولی مولکولی عرب

رتبه لازم برای ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی

کتاب جامع سلولی مولکولی عرب نیز یکی از کتاب‌های خلاصه شده مانند کتاب صفر تا صد سلولی و مولکولی است. این کتاب دارای بیانی منسجم است و یکی از مشهورترین منابع ارشد سلولی و مولکولی است.

  • کتاب تست سلولی و مولکولی

منابع ارشد سلولی و مولکولی | بهترین کتاب سلولی مولکولی برای ارشد | بانک کتاب علوم پزشکیبهترین کتاب سلولی مولکولی برای ارشد کتاب‌های تست هستند؛ کتاب‌های تست دارای یک ویژگی منحصر به فرد هستند. این کتاب‌ها معمولاً مجموعه‌ای از سوالاتی است که در کنکور سال‌های گذشته تکرار شده‌اند و پاسخنامه تشریحی این کتاب‌ها گنجینه‎‌ای از نکات است.

البته تنها پاسخنامه تشریحی استفاده از کتاب تست زیست سلولی مولکولی را به یک ضرورت تبدیل نمی‌کند. بلکه تست زنی نیز امری مهم در یادگیری و تسلط بر مطالب این درس است. کتاب‌های تست زیادی نظیر جعبه سیاه سلولی و مولکولی گنجینه سوالات سلولی مولکولی دکتر جعفرنژاد و … از جمله این کتاب‌ها هستند.

نتیجه گیری:

منظور از منابع ارشد سلولی مولکولی درحقیقت تنها کتاب زیست شناسی لودیش است. اما همانطورکه در بالا نیز اشاره کردیم درس سلولی مولکولی یکی از دروس مهم در آزمون ارشد علوم آزمایشگاهی و بسیاری از رشته‌های دیگر است.

طبیعتاً بهترین کتاب سلولی مولکولی برای ارشد نیز همان کتاب رفرنس است. اما راه‌هایی نیز وجود دارد که بتوانید برای آزمون ارشد آماده شوید بدون اینکه لازم باشد کتاب رفرنس بخوانید. نمونه‌ای از این کتاب‌ها کتاب خلاصه لودیش 2021 است.

در کنار این کتاب‌ها نیز کتاب‌های تست برای تمرین و خودآزمایی باید وجود داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با کتاب‌های تست سلولی و مولکولی می‌توانید از مقاله بهترین کتاب تست سلولی مولکولی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *