معرفی و مقایسه کتاب

تغییرات کتاب هیلگارد

باتوجه به اینکه کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد از سال 1953 تاکنون 16 بار بروزرسانی شده است، بنابراین نمی‌توان تغییرات کتاب هیلگارد را در این 16 بار ویرایش نادیده گرفت. اولین ترجمه از کتاب روانشناسی هیلگارد کتاب متن کامل زمینه روانشناسی هیلگارد یا کتاب روانشناسی هیلگارد براهنی است.

این کتاب ترجمه ویراست دوازدهم از کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد است که به سرپرستی دکتر محمد نقی براهنی و سایر نویسندگان نوشته است. این کتاب را می‌توان پرفروشترین کتاب هیلگارد دانست، اما پس از این کتاب نیز تغییراتی در کتاب هیلگارد ایجاد شده است. در ادامه این مطلب به تغییرات کتاب هیلگارد خواهیم پرداخت.

تغییرات کتاب زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد

ترجمه بعدی که از کتاب زمنیه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد در ایران منتشر شد، کتاب زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد ترجمه گنجی بود؛ این کتاب نسبت به کتاب متن کامل زمینه روانشناسی هیلگارد دچار تغییراتی شده است. مطالب زیادی به این کتاب اضافه شده‌اند که در نوع خود مطالب کاملی هستند.

  1. هوش هیجانی
  2. میاندفولنس
  3. و خلاقیت

از جمله مطالبی هستند که بطور کامل به این کتاب اضافه شده‌اند. همچنین در هر بروزرسانی مطالب جزئی هستند که در ویراست جدید کتاب بروز می‌شوند، بنابراین نمی‌توان گفت که هیچ ویرایشی از کتاب هیلگارد بروز نشده است در هر ویرایش جزئیاتی وجود دارند که با پیشرفت علم روانشناسی بروز می‌شوند.

مطالب بروز شده در ویراست پانزدهم به بعد به حدود 350 مطلب و حتی بیشتر می‌رسد. از جمله این مطالب می‌توان به تغییرات کتاب هیلگارد در مباحث هوش هفتگانه هاوارد گاردنر اشاره کرد؛ این مطلب به هوش نه‌گانه هاوارد گاردنر تبدیل شده است. همچنین از 16 بحثی که در آخر هر فصل وجود دارد حداقل 12 مبحث آن جای خود را به مباحث روز در آمریکا داده‌اند.

تغییرات بوجود آمده در مثال‌های ارائه شده در کتاب از جمله دیگر مطالبی هستند که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان تغییرات کتاب هیلگارد یاد کرد. ویراست‌های قبلی کتاب دارای لحنی خشک و جدی بود اما در ویراست جدید کتاب، نویسندگان تلاش کرده‌اند لحن صریح‌تر و همراه با طنز را برای ملموس‌تر شدن مطالب کتاب به کار گیرند. جدیدترین ترجمه این کتاب، کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ارجمند است که توسط دکتر حسن رفیعی ترجمه شده است.

قیمت کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد

قیمت کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد تا حد زیادی به قیمت کاغذ بکار رفته در آن بستگی دارد و با نوسانات قیمت کاغذ نیز دچار نوسان خواهد شد. بنابراین نمی‌توان برای این کتاب قیمت ثابتی را در نظر گرفت، اما فروشگاه‌های اینترنتی مانند بانک کتاب علوم پزشکی وجو دارند که علاوه‌بر ارائه اطلاعات صحیح و دقیق درمورد کتاب با در نظر گرفتن تخفیف مناسب امکان خرید کتاب روانشناسی هیلگارد را برای دانشجویان فراهم می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *