معرفی و مقایسه کتاب

معرفی کتاب های ترم اول روانشناسی + دروس ترم اول روانشناسی چیست

معرفی کتاب های ترم اول روانشناسی + دروس ترم اول روانشناسی چیست

رشته روانشناسی از آن دسته رشته‌هایی است که تحقیق و مطالعه زیادی می‌طلبد، از این رو کتاب‌های زیادی در این حوزه نوشته شده است. از کتاب‌ های ترم اول روانشناسی می‌توانیم به کتاب روانشناسی عمومی، روانشناسی هیلگارد، آسیب شناسی روانی و کتاب خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک اشاره کنیم.

ترم اول روانشناسی چند واحد است

مقطع کارشناسی شامل دو دوره کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته است. کارشناسی پیوسته شامل 4 سال و 8 ترم تحصیلی و کارشناسی ناپیوسته شامل 2 سال و 4 ترم تحصیلی است. در کارشناسی پیوسته رشته روانشناسی حدود 140 واحد درسی در نظر گرفته شده است که دانشجویان با توجه به نمره ترم می توانند از 14 تا 24 واحد انتخاب کنند. هر ترم 16 هفته آموزشی دارد که بین دو تا پنج روز در هفته کلاس برگزار می‌شود.

در مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی 32 واحد درسی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است که در 4 ترم آموزشی ارائه می‌شود و 6 واحد به پایان نامه کارشناسی ارشد یا پروپوزال اختصاص داده شده است. دکتری رشته روانشناسی شامل دو بخش آموزشی و پژوهشی است و شامل 36 واحد می‌شود که 15 تا 18 واحد به بخش آموزشی و 18 تا 21 واحد به بخش پژوهشی اختصاص داده شده است؛ بخش پژوهشی همان گردآوری رساله است.

کتاب های ترم اول روانشناسی

کتاب‌ های ترم اول روانشناسی شامل کتاب‌های زمینه روانشناسی اتکینسون و هیلگارد، روانشناسی عمومی، آسیب شناسی روانی، خلاصه روان پزشکی کاپلان و سادوک و … می‌شود. البته این

زمینه روانشناسی هیلگارد

کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد موضوعات ماهیت روانشناسی، رشد روانی، ادراک، هوشیاری، یادگیری، زبان و اندیشه، حافظه، انگیزه، هیجان، شخصیت، رفتار اجتماعی را بررسی کرده است. این کتاب به صورت تخصصی مباحث پایه روانشناسی را مورد بررسی قرار داده است و به خوبی موضوعات را بسط داده است به طوری که خواننده مطلب را به راحتی درک می‌کند. از این رو کتاب هیلگارد یکی از کتاب های مهم ترم اول روانشناسی است. کتاب هیلگارد را استادان معروفی  مانند دکتر براهنی، دکتر رفیعی و دکتر گنجی ترجمه کرده‌اند.

زمینه روانشناسی هیلگارد براهنی

کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد براهنی از بهترین ترجمه‌های کتاب هیلگارد محسوب می‌شود دکتر محمدنقی براهنی این کتاب را به خوبی ترجمه کرده است و آخرین چاپ کتاب برای سال 1400 در قطع رحلی، شومیز است. این کتاب در یک جلد به چاپ رسیده است و شامل 8 بخش می‌باشد.

روانشناسی هیلگارد انتشارات ارجمند

روانشناسی هیلگارد انتشارات ارجمند در دو جلد در قطع وزیری، شومیز به چاپ رسیده است و دکتر حسن رفیعی آن را ترجمه کرده است. زمینه روانشناسی هیلگارد جلد اول مباحث ماهیت روانشناسی، بنیاد های زیستی روانشناسی، نمو روانی، فرآیند های حسی، ادراک، هوشیاری، یادگیری و شرطی سازی و زبان اندیشه را بررسی کرده است. زمینه روانشناسی هیلگارد جلد دوم به ادامه مباحث پرداخته است و سعی کرده مفاهیم را بازتر کند و جزئی تر به بیان مسائل بپردازد.

زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه مهدی گنجی

کتاب زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه مهدی گنجی نیز ترجمه خوب و روانی است، در جلد اول این کتاب مبانی فیزیولوژیک روانشناسی، رشد ذهنی، احساس، ادراک، هوشیاری و … بررسی شده است. و در هیلگارد گنجی جلد دوم مباحث انگیزش و هیجان و هوش و … را بررسی شده است. کتاب‌های هیلگارد کتاب‌های مهم و خوبی هستند اما این کتاب‌ها به مکملی نیاز دارند که مباحث را بسط دهد تا مطالب در ذهن خوانندگان تثبیت شود، کتاب صفر تا صد روانشناسی عمومی هیلگارد بهترین انتخاب است.

دانشجویان با مطالعه کتاب صفر تا صد روانشناسی عمومی هیلگارد می‌توانند خود را برای آزمون‌ها و امتحانات ترم و نیم ترم خود آماده کنند و بر این مباحث مسلط شوند. روانشناسی عمومی هیلگارد به صورت خلاصه وار و فهرست، مطالب را توضیح داده است.  کتاب صفر تا صد روانشناسی عمومی هیلگارد یکی از بهترین منابع آمادگی برای آزمون‌های وزارت بهداشت است، زیرا کاملاً بر اساس نیاز این آزمون‌ها نوشته شده است. در برخی از قسمت‌های این کتاب توضیحات به‌صورت نموداری آمده است که یکی از بهترین شیوه‌ها برای مطالعه آزمون است. اگرچه کتاب صفر تا صد روانشناسی عمومی هیلگادر مستقیما به عنوان کتاب های ترم اول روانشناسی معرفی نمی‌شود؛ اما کتابی بسیار خوب برای دوره کردن و آمادگی برای امتحانات پایان ترم است.

روان شناسی عمومی

کتاب روانشناسی عمومی گنجی از بهترین کتاب‌ های ترم اول روانشناسی که می‌توانیم برای حوزه روانشناسی عمومی معرفی کنیم. این کتاب با مطالعه و بررسی مباحث روش‌های تحقیق روانشناسی، شرطی شدن و یادگیری، رشد و عوامل موثر در آن، هوش، حافظه و فراموشی، ناکامی و تعارض، احساس و ادراک، انگیزش، هیجان، شخصیت، اختلال‌های رفتاری و پایه های زیستی رفتار، مباحث مهم روانشناسی را مورد بحث و بررسی قرار داده است و برای دانشجویان روانشناسی مفید است.

همچنین از دیگر کتاب‌های خوب این حوزه، روانشناسی عمومی وین ویتن نوشته یحیی سیدمحمدی است، این کتاب را می‌توان یکی از مهم‌ترین کتاب‌های ترمیک و کتاب های ترم اول روانشناسی و پیش نیاز دانشجویان ترم اول روانشناسی دانست. مطالبی که کتاب روانشناسی عمومی وین ویتن به آن پرداخته است شامل موضوعات آزمون‌ها، هوش و حافظه، هوشیاری و انگیزش هیجان، روانشناسی رشد و روانشناسی شخصیت، اختلالات روانی و درمان آن‌ها، بهداشت و سلامت روانی و روانشناسی اجتماعی و همچنین روان شناسی اسلامی است.

آسیب شناسی روانی

آسیب شناسی روانی که از مباحث مهم و اساسی رشته روانشناسی به شمار می‌آید و کتاب‌های زیادی در باب این موضوع نوشته شده است، این کتاب ها را می توان از جمله کتاب های ترم اول  روانشناسی معرفی کرد که از اهمیت زیادی نیز برخوردارند. کتاب آسیب شناسی روانی گنجی از کتاب‌های معتبر این حوزه است که در دو جلد چاپ شده است. کتاب آسیب شناسی روانی گنجی جلد اول به تعریف تاریخچه اختلالات روانی، سنجش و طبقه‌بندی اختلالات و بررسی روش‌های تحقیق می‌پردازد و آسیب شناسی روانی گنجی جلد دوم به مسائل مصرف مواد و اختلالات اعتیادی، اختلالات خورد و خوراک که یکی از رایج‌ترین اختلالات روانشناسی است، اختلالات و انحرافات جنسی و اختلالات شخصیت می‌پردازد.

کتاب آسیب شناسی روانی بارلو نیز کتاب معروف و مهمی در حوزه آسیب شناسی به شمار می‌آید که دکتر رضا عبدی و دکتر مهرداد فیروزبخت به ترجمه آن پرداخته‌اند، این کتاب، اختلالات خلقی و خودکشی، اختلال خوردن، خواب و بیداری، اختلالت جسمانی و روانشناسی سلامت، اختلالات پارافیلیک، اختلالات شخصیت، اختلالات اسکیزوفرنی و بطورکلی سایر اختلالاتی است که سبب ایجاد آسیب های روانی مختلف در فرد بیمار می‌گردد را بررسی کرده و درباره علت اختلالات و درمان آن توضیح می‌دهد. این کتاب نیز در کنار کتاب آسیب شناسی روانی بارلو فیروز بخت یکی از معفروترین کتاب های ترم اول روانشناسی در زمینه آسیب شناسی روانی است.

آسیب شناسی روانی بارلو ترجمه عبدی که آسیب شناسی بارلو با رویکرد یکپارچه نام دارد، انتشارات ابن سینا در سال 1398 آن را به چاپ رسانده است، کتاب آسیب شناسی روانی بارلو فیروزبخت نیز ترجمه بسیار خوبی از روانشناسی بارلو است که انتشارات رسا در سال 1400 به چاپ رسانده است. هر دو کتاب بسیار معروف و معتبر هستند و دانشجویان با توجه به نظر استادان برای درس آسیب شناسی روانی باید کتاب را تهیه کنند.

خلاصه روان پزشکی کاپلان و سادوک

کتاب خلاصه روان پزشکی کاپلان و سادوک، کتابی در حوزه روانپزشکی است و مباحث این حوزه رو بطور کامل پوشش می‌دهد موضوع کتاب کاپلان و سادوک روانپزشکی بالینی، تشخیص و ارزیابی اختلالات و توضیح در مورد داروها، علوم اعصاب و علوم اجتماعی است این کتاب در 4 جلد توسط انتشارات ابن سینا به چاپ رسیده است.

کتاب خلاصه روان‌ پزشکی کاپلان و سادوک بر اساس DAM-5 نوشته شده است و از تازه‌ترین روش‌های درمانی مانند تکنیک‌های روان درمانی مدرن آمده است، دانشجویان پس از مطالعه کتاب‌‌های کاپلان، می‌توانند برای تسلط بیشتر به مباحث و موفقیت در آزمون‌های خود کتاب تاس کاپلان که مجموعه‌ای از تست‌های تالیفی همراه با پاسخنامه تشریحی کتاب خلاصه روانپزشکی است را مطالعه کنند، همچنین مطالعه این کتاب تست در آمادگی برای آزمون کارشناسی ارشد لازم است.

کتاب‌ های ترم اول روانشناسی دانشگاه آزاد و پیام نور

کتاب‌ های ترم اول روانشناسی دانشگاه آزاد طبق دروسی که وزارت بهداشت اعلام کرده است تعیین شده است و دانشجویان دانشگاه آزاد و پیام نور با تهیه کتاب‌هایی که در بالا گفته شد و مطالعه آنها، می‌‌توانند بر مباحث مسلط شوند و در امتحانات خود موفق شوند.

خرید کتاب‌ های روانشناسی دانشگاهی با تخفیف

برای خرید کتاب های ترم اول روانشناسی با تخفیف به بانک کتاب علوم پزشکی مراجعه کنید. بانک کتاب علوم پزشکی کلیه کتاب‌ های روانشناسی مانند کتاب زمینه روان شناسی هیلگارد، آسیب شناسی روانی، خلاصه روان پزشکی کاپلان و سادوک، روان شناسی عمومی و دیگر کتاب های روانشناسی را با درصد تخفیف مناسب تقدیم دانشجویان روانشناسی می‌کند. بانک کتاب علوم پزشکی به صورت تخصصی کتاب‌های علوم پزشکی و روانپزشکی را ارائه می‌کند.

قیمت کتاب‌ های رشته روانشناسی

برای دیدن قیمت کتاب‌ های ترم اول روانشناسی به سایت بانک کتاب علوم پزشکی مراجعه کنید. سایت بانک کتاب علوم پزشکی همیشه سعی کرده است تا همیشه محصولات و قیمت آنها را بروز کند.

دانلود کتاب های دانشگاهی رشته روانشناسی

دانلود رایگان کتاب‌ های روانشناسی pdf در سایت‌های خارجی موجود است، شما میتوانید با مراجعه به این سایت ها کتاب های ترم اول روانشناسی را به صورت رایگان دانلود کنید. دانلود رایگان کتاب‌ های روانشناسی به زبان فارسی به دلیل محفوظ بودن حق ناشر و نویسنده امکان پذیر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *