معرفی و مقایسه کتاب

کتاب جنین شناسی لانگمن

جنین شناسی لانگمن

کتاب جنین شناسی لانگمن فارسی یا همان رویان شناسی لانگمن کتابی است که محتوای آن مستقیماً با بارداری و زایمان در ارتباط است. بارداری و زایمان در زندگی همه بانوان امری طبیعی است. جدا از افرادی که به عنوان شاغلین حوزه زنان و زایمان و مامایی فعالیت می‌کنند؛ تمام بانوان در طول زندگی خود حداقل یکبار را با پدیده بارداری سر و کار دارند.
بارداری نیز مانند هر امر دیگری که در بدن اتفاق می‌افتد نمی‌تواند بدون پیامد باشد. سقط جنین، نارس بودن نوزاد در بدو تولد و معلولیت نوزادان از جمله این پیامدها هستند. این پیامدها را می‌توان با راهکارهای جدید کاهش داد. اما برای موفقیت در این امر باید دانش پایه رویان شناسی را داشت. همچنین شناخت مطالب بالینی مرتبط با رویان پزشکی نیز به این موضوع کمک خواهد کرد.

برای یادگیری این دانش پایه، مطالعه ترجمه رویان شناسی لانگمن یکی از بهترین راه‌ها است. زیرا در این کتاب متون با نمودارها و تصاویر بالینی ادغام شده‌اند و کتابی منسجم و عالی را برای آشنایی با رویان پزشکی فراهم کرده‌اند. همچنین در این کتاب به جهت تاکید بر اهمیت بالینی موضوع رویان شناسی، وقایع زیادی مطرح شده است. این کتاب بطورکلی به دو بخش جنین شناسی عمومی و جنین شناسی اختصاصی تقسیم می‌شود. بخش جنین شناسی عمومی در این کتاب از تنظیم مولکولی و پیام رسانی و تبدیل سلول به گامت نر و ماده آغاز می‌شود و تا ناهنجاری های مادرزادی قبل از تولد ادامه دارد. در بخش اختصاصی از جنین شناسی لانگمن 2019 نیز دستگاه‌های مختلف بدن از جمله دستگاه تنفس، اندام و … مورد بررسی قرار می‌گیرند.

 خرید کتاب جنین شناسی لانگمن دکتر حسن زاده

کتاب جنین شناسی لانگمن 2019 - بهترین ترجمه جنین شناسی پزشکی لانگمن 2019کتاب جنین شناسی لانگمن دکتر حسن زاده یکی از بهترین ترجمه های جنین شناسی لانگمن 2020 در بازار است. بطورکلی کتاب رویان شناسی لانگمن یکی از کامل‌ترین کتاب‌هایی است که به موضوع جنین شناسی می‌پردازد. همانطورکه می‌دانید زندگی قبل از تولد بشر یا یه‌عبارتی همان دوره جنینی یکی از خطرناکترین دور‌ه‌های زندگی است؛ زیرا حتی اگر یک ژن در این دوره وظیفه خود را درست انجام ندهد می‌تواند سبب آسیب‌های جبران ناپذیر و دائمی به فرد شود. از همین رو دانشجویان پزشکی، مامایی و سایر رشته‌های مرتبط باید در دوره دانشجویی خود به این کتاب توجه ویژه‌ای داشته باشند و این درس علوم پایه‌ای را بسیار خوب بیاموزند. یکی از مهم‌ترین عواملی که در یادگیری درس جنین شناسی تأثیرگذار است، کتابی است که دانشجو در طول دوره تحصیل خود از آن استفاده می‌کند. در ادامه این مطلب به بررسی کتاب جنین شناسی پزشکی لانگمن دکتر حسن زاده خواهیم پرداخت و نقاط قوت و ضعف این کتاب را بررسی خواهیم کرد.

نقاط قوت و ضعف کتاب جنین شناسی لانگمن

1- جلد گالینگور اولین ویژگی مثبتی است که در این کتاب به چشم می‌خورد. خرید کتاب جنین شناسی لانگمن با جلد گالینگور سبب می‌شود تا کتاب دیرتر خراب شود.

2- کتاب رویان شناسی لانگمن کاملاً رنگی است. این امر سبب می‌شود تا خواننده بتواند راحت‌تر با آن ارتباط برقرار کند.

3- شروع این کتاب با نمایش تصویری مراحل لقاح و تکمیل و تشکیل جنین است.

4- در فهرست کتاب ترجمه جنین شناسی لانگمن بخش‌ها به همراه فصل‌های آن‌ها به تفکیک نوشته شده‌اند. این امر دسترسی خواننده را به مطلب مورد نظر به‌ویژه در هنگام دوره کردن کتاب بسیار ساده‌تر خواهد کرد.

5- یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که در مطالعه جنین شناسی موثر است، تصاویر کتاب هستند. تصاویر در این کتاب به‌صورت کاملاً واضح چاپ شده‌اند. در کنار هر تصویر نیز توضیحاتی در رابطه با آن ارائه شده است. این توضیحات بعضاً نامفهوم هستند. البته این امر تنها ایراد ترجمه نیست؛ بلکه ثقیل بودن جنین شناسی و مطالب این کتاب نیز می‌تواند مزید بر علت باشد. اما بعضاً مانند نمونه زیر از شعر و خلاقیت برای توضیح تصاویر استفاده شده است. البته خلاقیت همیشه نتیجه خوبی ندارد و گاهی تنها سبب نامفهوم‌تر شدن یک موضوع خواهد شد!

6- بهتر است توضیحات بیشتری برای تصاویر نوشته شود و اندکی برای تصویرسازی ذهنی تلاش شود؛ چراکه در یادگیری جنین شناسی نیز مانند آناتومی تصاویر و درک آن‌ها بسیار مهم هستند.

7- نمی‌توان ترجمه کتاب جنین شناسی پزشکی لانگمن 2019  را نامناسب دانست؛ اما برای درک مطالب و بطورکلی خواندن کتاب جنین شناسی لانگمن دکتر حسن زاده ، نیاز است که ابتدا یک معلم به شما درس دهد، سپس برای تکمیل آموخته‌های خود به سراغ کتاب بیایید. به‌نوعی می‌توان گفت نحوه نگارش کتاب مانند برای خودخوانی یا Self Study مناسب نیست.

جنین شناسی لانگمن دکتر حسن زاده ابن سینا

کتاب جنین شناسی لانگمن 2019 - بهترین ترجمه جنین شناسی پزشکی لانگمن 2019کتاب جنین شناسی لانگمن دکتر حسن زاده توسط انتشارات ابن سینا و انتشارات ارجمند به چاپ رسیده است. البته این دو کتاب از نظر نوع جلد و نوع نگارش و … کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند و تنها مترجم آن‌ها مشترک است. علم جنین شناسی یکی از شاخه‌های علم آناتومی است. بارداری مسئله‌ای نیست که تنها دانشجویان با آن سر و کار داشته باشند، بلکه تمام بانوان در طول زندگی خود ممکن است با این موضوع سر و کار داشته باشند.

در طول دوره بارداری در 50 درصد موارد، جنین ممکن است سقط شود. همچین احتمال نارس یا ناقص بودن جنین نیز وجود دارد. این عوامل یکی از دلایل مهم مرگ و میر نوزادان در دوره شیرخوارگی هستند. برای کاهش مرگ و میر ناشی از این موارد، کادر پزشکی باید در رابطه با جنین شناسی اطلاعات کاملی داشته باشد. برای تحقق این امر استفاده از کتاب رویان شناسی لانگمن بسیار کمک کننده است. این کتاب با بودجه بندی متن با نمودارها و تصاویر بالینی و ارائه مثال‌های متعدد در رابطه با حوادث جنین شناختی غیر طبیعی به کاربر کمک می‌کند تا با شناخت نمو اولیه گامتوژنرها در دوره رویانی همچنین ارتباطات بالینی مختلف نظیر حوادث طبیعی که ممکن است، برای جنین اتفاق بیفتد، به کاربر کمک می‌کنند تا نقایص تولد را بشناسد و آن‌ها را کاهش دهد.

نقاط قوت و ضعف جنین شناسی لانگمن ابن سینا

1- کتاب جنین شناسی لانگمن 2019 دارای جلد شومیز است. استفاده از این نوع جلد سبب کاهش قیمت و وزن کتاب خواهد شد.

2- در فهرست این کتاب بخش، فصل و زیر فصل‌ها بطور کامل مشخص شده‌اند و این امر دسترسی به مطالب مختلف کتاب را ساده‌تر می‌کند.

3- چاپ این کتاب چند رنگ است. از همین رو هر فصل رنگ اختصاصی خود را دارد.

4- در کتاب رویان شناسی لانگمن فارسی به تصاویر بطور ویژه‌ای پرداخته شده است. علاوه‌بر کیفیت چاپ و در نظر گرفتن فضای کافی برای تصاویر همچنین توضیحات هر تصویر نشان دهنده توجه ویژه به تصاویر در این کتاب است.

5- در ترجمه این کتاب پاراگراف‌ها کوتاه هستند. در عین حال جملات نیز کوتاه و مختصر و روان هستند. این عوامل به خودی خود سطح ترجمه کتاب را بالا برده‌اند.

6- با وجود مترجم یکسان ترجمه این کتاب بسیار روان‌تر از جنین شناسی لانگمن ترجمه حسن زاده انتشارات ارجمند است.

7- این کتاب دارای صفحه آرایی بسیار خوبی است و نکات کلیدی با رنگ دیگری نمایش داده شده‌اند.

8- انگلیسی برخی کلمات در کتاب رویان شناسی لانگمن مهم در پرانتز در کنار عبات ترجمه شده نوشته شده‌اند.

9- در انتهای هر فصل از کتاب جنین شناسی لانگمن 2019 تعدادی سوال با عنوان مسائل قرار داده شده‌اند. این امر به این علت است تا ذهن خواننده بتواند در پایان هر فصل به مطالب مهم آن فلش بک بزند و آن‌ها را بیاد بیاورد. پاسخ این سوالات نیز در انتهای کتاب قرار داده شده‌اند.

خرید رویان شناسی لانگمن دکتر نوبخت

کتاب جنین شناسی لانگمن 2019 - بهترین ترجمه جنین شناسی پزشکی لانگمن 2019رویان شناسی پزشکی لانگمن دکتر نوبخت نیز یکی دیگر از کتاب‌های جنین شناسی لانگمن 2019 است که با عنوان رویان شناسی لانگمن شناخته می‌شود. همانطورکه توضیح داده‌ایم مطالعه کتاب رویان شناسی برای تمام بانوانی که در دوره‌ای از زندگی خود با بارداری سر و کار دارند بسیار خوب است.

اما این کتاب یکی از اصلی‌ترین کتاب‌های درسی رشته‌های مامایی و پزشکی محسوب می‌شود. از این جهت که فرآیند شکل گیری جنین همواره طبیعی نیست. این دوره، دوره‌ای است که در آن نقایص هنگام تولد شکل می‌گیرد. اگر بتوان فرآیند طبیعی شکل گیری جنین، درک بیماری های ناشی از آن و پیشگیری و درمان آن‌ها را به درستی دریافت می‌توان بسیاری از این مشکلات را کاهش داد.

کتاب رویان شناسی لانگمن دکتر نوبخت با پرداختن به مسائلی همچون، گامت سازی، تخمک و لانه گزینی آن، هفته‌های مختلف دوره رویانی و در نهایت مراحل تکوین و تکامل اندام‌های مختلف بدن تلاش می‌کند تا دانشجویان مامایی و پزشکی و سایر رشته‌های مرتبط را با علم جنین شناسی آشنا کند.

اما یکی از مسائلی که همواره در خرید کتاب جنین شناسی لانگمن مشکل ایجاد می‌کند؛ تعدد ترجمه‌های موجود از این کتاب است. به‌نحوی که کاربر نمی‌تواند درمورد خرید بهترین ترجمه کتاب رویان شناسی لانگمن تصمیم گیری نماید. در ادامه ویژگی‌های کتاب رویان شناسی لانگمن 2019 دکتر نوبخت را بررسی خواهیم کرد تا با بیان نقاط قوت و ضعف این کتاب به خرید آن کمک نماییم.

نقاط قوت و ضعف رویان شناسی لانگمن آرتین طب

1- نگارش محتوای کتاب به لحاظ پاراگراف بندی، کوتاه بودن جملات و استفاده از علائم نگارشی به‌درستی صورت گرفته است. این امر به خودی خود می‌تواند سبب مطالعه ساده‌تر کتاب گردد.

2- رنگ‌های به کار رفته و بطورکلی صفحه آرایی کتاب بسیار خوب است. به‌نحوی که نه استفاده از رنگ‌های زیاد چشم کاربر را خسته می‌کند نه بی روح بودن کتاب سبب عدم تمایل به مطالعه آن می‌گردد.

3- ترجمه کتاب بسیار خوب است به نحوی که با مطالعه آن احساس می‌کنید که معلمی خبره با جملات روان کتاب را به شما تدریس می‌کند.

4- عکس‌های به کار رفته در کتاب می‌توانست اندکی باکیفیت‌تر باشد. کیفیت عکس‌ها در کتاب رویان شناسی بسیار مهم هستند چراکه علم جنین شناسی علمی است که باید به‌صورت سه بعدی فراگرفته شود.

5- اگرچه کتاب رویان شناسی لانگمن نوبخت دارای چندین مترجم است اما ترجمه بخش‌های مختلف آن بی‌ربط و از هم گسیخته نیست.

6- بخشی به‌عنوان ارتباطات بالینی در این کتاب طراحی شده است که اطلاعات بالینی خوبی به‌ویژه در مورد نقایص مادرزادی می‌دهد. این بخش برای افزایش اطلاعات عمومی نیز بسیار کاربردی است.

7- بهتر بود بخش‌هایی که در تصاویر با فلش معرفی شده‌اند ترجمه فارسی نیز داشتند.

8- کلمات اصلی که باید به ذهن سپرده شوند در این کتاب بلد شده‌اند.

9- مهم‌ترین ویژگی کتاب جنین شناسی لانگمن نوبخت ارائه خلاصه‌ای جامع از هر فصل از کتاب در پایان آن است.

10- درپایان هر فصل از کتاب رویان شناسی پزشکی لانگمن سوالاتی ارائه شده است که‌ نه‌تنها برای مرور فصل مفید است، بلکه برای آمادگی برای امتحان‌های کلاسی نیز بسیار مفید هستند. پاسخ این سوالات نیز بصورت تشریحی در انتهای کتاب آورده شده است.

11- انگلیسی عبارات تخصصی در پاورقی آورده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *