معرفی و مقایسه کتاب

کتاب بارداری و زایمان ویلیامز | معرفی بهترین ترجمه کتاب ویلیامز 2018

کتاب بارداری و زایمان ویلیامز | معرفی بهترین ترجمه کتاب ویلیامز 2018 | بوک مدیکال

کتاب بارداری و زایمان ویلیامز مامایی جدیدترین ویراست کتاب ویلیامز است که یکی از بزرگترین مراجع بارداری و زایمان در دنیا محسوب می‌شود. از ویژگی‌های این کتاب می‌‌توان به این نکته اشاره کرد که در هر ویراست از آن تغییرات بنیادی در کتاب رخ می‌دهد. این امر باعث می‌شود که مترجم مجبور شود مطالب کتاب را به‌صورت مو به مو و با تمرکز کامل ترجمه نماید. در این مقاله بهترین ترجمه کتاب ویلیامز را به شما معرفی خواهیم کرد.

بطورکلی کتاب بارداری و زایمان ویلیامز اصول کلی مباحث پابه مامایی مثل آناتومی و فیزیولوژی مادر، مراقبت های قبل از بارداری، مراقبت های پره ناتال، لیبر، زایمان و دوره نفاس مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین توصیف عوارض زایمانی، خونریزی، هیپرتانسیون و … از دیگر موضوعاتی هستند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته می‌شود.

اختلالات طبی و جراحی که ممکن است در سیر حاملگی رخ دهد نیز در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند. بطورکلی کتاب ویلیامز را می‌توان کتابی مرجع و کامل در رابطه با موضوع بارداری و زایمان دانست. در این کتاب برای آموزش بهتر از تصاویر، سونوگرام‌ها، فوتوگرافها و نمودارها و داده‌های مختلف استفاده شده است.

کتاب ویلیامز نیز یکی از کتاب‌های مرجعی است که در بسیاری از دانشگاه‌ها به‌عنوان رفرنس مورد تدریس قرار می‌گیرد. از همین رو توسط مترجمان زیادی ترجمه شده است. تعدد ترجمه‌های مختلف این کتاب ممکن است باعث شود تا کاربر درمورد خرید آن مردد شود. چراکه نمی‌داند بهترین ترجمه کتاب ویلیامز کدام است. مقاله پیش رو با این هدف نوشته شده است که ترجمه‌های مختلف کتاب بارداری و زایمان ویلیامز را با یکدیگر مقایسه کند و در نهایت بتواند بهترین ترجمه آن را به کاربر معرفی کند.

کتاب بارداری و زایمان ویلیامز انتشارات گلبان

کتاب بارداری و زایمان ویلیامز انتشارات گلبان یکی از ترجمه‌های معروف کتاب ویلیامز مامایی است. این کتاب ترجمه دکتر قاضی جهانی است و در بین ترجمه‌های موجود از کتاب ویلیامز از طرفداران زیادی برخوردار است. این کتاب یک کتاب سه جلدی است. در کتاب بارداری و زایمان ویلیامز جلد اول موضوعاتی نظیر بارداری و زایمان در دید وسیع، آناتومی و فیزیولوژی مادر، لانه گزینی و تکامل جنین، مراقبت های قبل از حاملگی، مسائل مربوط به جنین بیمار و عوارض مراحل اولیه حاملگی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

به همین ترتیب در جلد دوم و سوم این کتاب به موضوعات بارداری و زایمان به شکل گسترده‌تری پرداخته می‌شود. این مطالب شامل لیبر، نوزاد، زایمان، عوارض زایمانی و عوارض طبی و جراحی است. یکی از ویژگی‌های مهم کتاب ویلیامز انتشارات گلبان این است که این کتاب در دو چاپ رنگی و سیاه و سفید به بازار عرضه شده است. البته هر دو نوع از این کتاب‌ها دارای محتوای یکسان هستند اما این کار به علت اقتصادی‌تر شدن کتاب برای خرید به دو صورت رنگی و سیاه و سفید به چاپ رسیده است. در این مطلب کتاب رنگی ویلیامز 2018 بررسی شده است.

فصل های کتاب ولیامز گلبان

1- جلد این کتاب از نوع گالینگور است. این نوع جلد عمر کتاب را طولانی‌تر می‌کند.

2- کتاب ویلیامز مامایی به بخش‌های مختلفی تقسیم شده است و هر بخش نیز به فصل‌های کوچکتر! در فهرست این کتاب هر فصل به همراه صفحه آن آورده شده است.

3- در شروع هر فصل موضوعاتی که در آن فصل به آن‌ها پرداخته شده است، به همراه صفحه آن‌ها برای دسترسی ساده‌تر کاربر قرار داده شده است.

4- ترجمه این کتاب به قدری روان و خوب است که حتی مطالعه کتاب را برای افرادی که تخصصی در مامایی ندارند نیز جالب می‌سازد.

5- مترجم کتاب بارداری و زایمان ویلیامز انتشارات گلبان دکتر بهرام فاضی جهانی است. تک مترجم بودن کتاب به خودی خود سبب می‌شود تا مطالب کتاب انسجام بیشتری داشته باشد.

6- استفاده از معانی برخی کلمات در پرانتز، درج املای انگلیسی کلمات در پاورقی به دلیل تلفظ و یادگیری درست آن یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این کتاب است.

7- استفاده از جداول آموزشی و نمودارها در کتاب نیز برای آموزش بهتر بسیار کاربردی است.

8- استفاده از عکس‌های بیشتر می‌توانست برای آموزش بالینی مطالب کتاب مفید باشد.

9- بهتر بود در برخی قسمت‌های متن عبارات کلیدی با رنگ دیگری نوشته شوند تا خواننده دقت بیشتری روی کلمات داشته باشد.

10- باتوجه به حجم مطالب این مجموعه سه جلدی بهتر بود خلاصه‌ای از مطالب مهم در پایان هر فصل آورده شود.

کتاب ویلیامز 2018 دکتر مهرناز ولدان

کتاب بارداری و زایمان ویلیامز - معرفی بهترین ترجمه کتاب ویلیامز 2018

کتاب بارداری و زایمان ویلیامز دکتر مهرناز ولدان ترجمه دیگری از این کتاب است. این کتاب توسط انتشارات ارجمند به چاپ رسیده است. کتاب ویلیامز انتشارات ارجمند نیز مانند کتاب ویلیامز گلبان در دو چاپ رنگی و سیاه و سفید به چاپ رسیده است تا هزینه خرید آن برای مشتری کاهش یابد.

کتاب بارداری و زایمان ویلیامز ارجمند نیز دارای فصول یکسان با کتاب گلبان است. این سر فصل‌ها شامل آناتومی و فیزیولوژی مادر، تشکیل جفت و تکامل جنین، مراقبت های پیش از بارداری و پره ناتال، جنین بیمار، عوارض زودرس بارداری، زایمان، دوره نفاس، عوارض بارداری و عوارض طبی و جراحی است.

فصل های کتاب ولیامز ارجمند

1- جلد این کتاب از نوع شومیز یا جلد نرم است. باتوجه به حجم کتاب بهتر بود از جلد گالینگور برای آن استفاده شود. اما انتخاب جلد کتاب امری سلیقه‌ای است.

2- ترجمه این کتاب خوب است اما در مقایسه با کتاب بارداری و زایمان انتشارات گلبان، می‌توان گفت دکتر بهرام قاضی جهانی از نظر روان بودن ترجمه بهتر عمل کرده است.

3- در این کتاب نیز از جداول و نمودارها برای توضیح مطالب استفاده شده است؛ اما جداول می‌توانستند شکل آراسته تری به خود بگیرند.

4- در این کتاب برای آموزش بالینی بهتر از شکل‌ها و تصاویر به همراه توضیحات استفاده شده است.

5- در کتاب ویلیامز مامایی مهرناز ولدان نیز در ابتدای هر فصل مطالبی که در آن فصل آورده شده است؛ قرار داده شده است. اما بهتر بود شماره صفحه این مطالب نیز برای دسترسی راحت‌تر جلوی آن‌ها نوشته شود.

6- در پایان هر فصل از کتاب بارداری و زایمان ویلیامز 2018 چندین صفحه به منابع اختصاص داده شده است؛ در حالی که بهتر بود از این فضا برای نگارش خلاصه‌ای از فصل اختصاص داده شود.

7- بهتر بود در برخی قسمت‌های متن عبارات کلیدی با رنگ دیگری نوشته شوند تا خواننده دقت بیشتری رو کلمات داشته باشد.

کتاب بارداری و زایمان ویلیامز فارسی

کتاب بارداری و زایمان ویلیامز دکتر امینی مقدم که به کتاب بارداری و زایمان ویلیامز حیدری نیز معروف است؛ یکی دیگر از ترجمه‌های این کتاب است. این کتاب نیز یکی از کتاب‌های رفرنس رشته مامایی است. برخلاف کتاب ویلیامز گلبان و کتاب ویلیامز ارجمند، دارای جلد رنگی و سیاه و سفید نیست و تنها به‌صورت رنگی چاپ شده است.

این کتاب دارای جلد گالینگور و چاپ رنگی است. این نوع جلد ماندگاری کتاب را افزایش می‌دهد. همچنین چاپ رنگی آن باعث می‌شود تا کاربر راحت‌تر بتواند با آن ارتباط برقرار کند. برای خرید این کتاب کافیست بر روی عکس یا لینک ایجاد شده کلیک کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری از کتاب به دست بیاورید.

خلاصه سه جلد ویلیامز

کتاب مرور بر بارداری و زایمان ویلیامز گلبانخلاصه سه جلد ویلیامز یکی از کتاب‌های پرفروش و بسیاری از افراد به جای خرید سه جلد این کتاب به دنبال خرید کتاب خلاصه آن هستند. مهم‌ترین کتاب خلاصه بارداری و زایمان ویلیامز، کتاب مروری بر بارداری و زایمان ویلیامز است.

در این کتاب اصل امانت مولف اصلی حفظ شده است و کتاب بدون کم و کاستی در محتوای آن، تلخیص شده است. دکتر بهرام قاضی جهانی کتاب ویلیامز مامایی را بخش‌های بسیار مهم، مهم و کم اهمیت تقسیم کرده و سپس به خلاصه سازی آن‌ها پرداخته است.

چکیده بارداری و زایمان ویلیامز

معرفی بهترین ترجمه کتاب ویلیامز 2018چکیده بارداری و زایمان ویلیامز نیز یکی از خلاصه‌های کتاب اصول بارداری و زایمان ویلیامز است. این کتاب نیز خلاصه سه جلد ویلیامز است. در این کتاب نیز به تمام مباحث اصلی به‌صورت خلاصه پرداخته شده است.

این کتاب بیشتر برای مواقعی مناسب است که قصد شرکت در امتحانی را دارید و زمان کافی برای مطالعه ندارید. برای مثال می‌خواهید در آزمون ارشد رشته مامایی شرکت کنید اما زمان کافی برای مطالعه سه جلد کتاب ویلیامز 2018 را ندارید. در این صورت چکیده این کتاب یکی از کتاب‌های مهمی است که می‌تواند در این راستا کمک کننده باشد.

نکات برتر بارداری و زایمان ویلیامز

کتاب ویلیامزنکات برتر بارداری و زایمان ویلیامز را نیز به نوعی می‌توان خلاصه‌ای از این کتاب دانست. با این تفاوت که این کتاب برای دوره سریع و مرور مطالب کتاب ویلیامز نوشته شده است. بنابراین ممکن است مانند کتاب مروری بر بارداری و زایمان ویلیامز تمام مطالب آن را پوشش ندهد و تنها به نکات برتر و مهم آن بپردازد.

نمودارنامه بارداری و زایمان ویلیامز

کتاب نموندارنامه بارداری و زایمان ویلیامزکتاب نمودارنامه بارداری و زایمان ویلیامز 2018 نیز یک کتاب خلاصه شده کتاب سه جلدی رفرنس است؛ با این تفاوت که در این کتاب شیوه نگارش با شیوه نگارش سایر کتاب‌های خلاصه کاملاً متفاوت است. نمودارنامه بارداری و زایمان ویلیامز به نحوی نگارش شده است که برای بخاطر سپردن مطالب به‌ویژه برای تست زنی و آزمون‌هایی مانند آزمون‌های ارشد و دکتری بسیار مفید باشد. شیوه خلاصه کردن مطالب در این کتاب به روش نموداری و الگوریتمی است و این نوع خلاصه سازی سبب شده است تا به حافظه تصویری کاربر برای به ذهن سپاری مطالب کمک شود.

2 فکر در مورد “ کتاب بارداری و زایمان ویلیامز | معرفی بهترین ترجمه کتاب ویلیامز 2018

  1. مریم گفت:

    خیلی خوب توضیح داده بودید ولی من آخر نفهمیدم کدوم کتاب بهتر؟

    1. مدیر سایت گفت:

      هر کدوم از کتاب ها به نوعی خوب هستند بهتره یک بار دیگه مطالعه کنید و کتاب مناسب هدف خودتون و پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *