معرفی و مقایسه کتاب

کتاب مبانی پرستاری کوزیر + راهنمای خرید بهترین ترجمه کوزیر 2021

کتاب مبانی پرستاری کوزیر + راهنمای خرید بهترین ترجمه کوزیر 2021

کتاب مبانی پرستاری کوزیر از مهم‌ترین کتاب‌ها به‌ویژه برای دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته پرستاری است که متقاضی آزمون ورودی دکتری هستند یا قصد شرکت در آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران را دارند. مبانی پرستاری کوزیر و ارب از سوی وزارت بهداشت به‌عنوان مرجع اصلی این آزمون معرفی شده است.

پرستاران، به‌ویژه پرستاران حرفه‌ای تنها نباید مراقبت بالینی از بیمار را بدانند، آنها باید در اجرای راهبرد پرستاری به تفکر انتقادی بپردازند. همچنین به مهارت‌هایی در آموزش، رهبری، مدیریت و فرآیند نیاز دارند. همچنین باید با اصول قانونی و اخلاقی و روش‌های التیام بخشی بیمار آشنا باشند.

کتاب مبانی پرستاری کوزیر 2021 نیز بدان جهت مرجع مورد تأیید وزارت بهداشت است که به مفاهیم پرستاری حرفه‌ای معاصر می‌پردازد. این مفاهیم شامل، مراقبت، سلامتی، ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری، مراقبت جامع، تفکر و استدلال بالینی، چند فرهنگی، نظریه‌های پرستاری و انفورماتیک پرستاری، پژوهش‌های پرستاری، اخلاق و طرفداری است. کوزیر 2021 جدیدترین ویراست این کتاب است، در این نسخه از کتاب مرور و تجدید نظری بر روی مطالب کتاب انجام شده است تا آخرین شواهد و دست آوردهای پرستاری را منعکس کند.

کتاب اصول پرستاری کوزیر یکی از کتاب‌های مرجع و مورد تأیید وزارت بهداشت است. از همین رو توسط مترجمان زیادی ترجمه شده و به چاپ رسیده است. این امر سبب شده است تا خرید بهترین ترجمه مبانی پرستاری کوزیر اندکی دشوار باشد. زیرا این کتاب در ترجمه و شکل‌های متعدد به چاپ رسیده است. در برخی موارد این کتاب در 5 جلد، در برخی موارد در سه جلد و در برخی موارد در یک جلد به چاپ رسیده است.

اگرچه این تفاوت در ترجمه‌ها در اصل محتوای کتاب تأثیر ندارد. اما در نحوه خواندن و فهم مطلب تأثیرگذار است. به همین علت ترجمه‌های مختلف این کتاب را بایکدیگر بررسی کرده‌ایم تا درنهایت بتوانیم به کاربر کمک کنیم تا بهترین ترجمه این کتاب را تهیه و خریداری نماید.

کتاب مبانی پرستاری کوزیر سنا

یکی از ترجمه‌های کتاب مبانی پرستاری کوزیر 2021 ، مبانی پرستاری کوزیر سنا است. این کتاب نیز دارای ده بخش کلی است که در آن در رابطه با ماهیت پرستاری، مراقبت سلامت معاصر، فرآیندهای پرستاری، جنبه‌های مکمل پرستاری، باورها و عملکردهای سلامتی، تکامل دوره زندگی، ارزیابی سلامت، مولفه های یکپارچه مراقبت از مددجو، ارتقا سلامت روانی اجتماعی و ارتقا سلامت فیزیولوژیک صحبت می‌شود.

مطالب این کتاب، بر اساس کوزیر 2021 که جدیدترین ویراست آن است، ترجمه شده. همچنین در ترجمه این کتاب تلاش شده است تا ساختار کتاب اصلی حفظ شود. از ویژگی‌های کتاب مبانی پرستاری کوزیر سنا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- پیامدهای یادگیری، یعنی خلاصه مطالبی که قرار است در هر بخش بیاموزید در ابتدای آن بخش آورده شده است.

2- پس از بخش پیامدهای یادگیری با بخشی با عنوان واژگان کلیدی مواجه خواهید شد. در این بخش واژگان کلیدی و مهم هر فصل ذکر شده‌اند. تلاش شده است تا جلوی کلمه‌هایی مانند اناتازی فعال معنی و مفهوم کلمه نوشته شود. همچنین املای انگلیسی کلمات برای تلفظ راحت‌تر و آشنایی با املای صحیح کلمه در پاورقی ذکر شده‌ است.

3- ترجمه این کتاب به متن اصلی کتاب اورجینال بسیار نزدیک است؛ اما نمی‌توان ترجمه آن را تحت الفظی دانست چراکه فحوا کلام بطور کامل به کاربر منتقل می‌شود. بدون اینکه کاربر گیج شود. می‌توان گفت ترجمه کتاب مبانی پرستاری کوزیر سنا اندکی از کتاب کوزیر دکتر یکه فلاح روان‌تر است.

4- چاپ این کتاب دو رنگ است، بنابراین قیمت آن بسیار کمتر از سایر کتاب های کوزیر 2021 موجود در بازار است.

5- عکس های این کتاب سیاه و سفید است. اما این کار برای کاهش قیمت کتاب انجام شده است. این در حالی است که در کنار هر عکس QR کدی قرار داده شده است که با نصب نرم افزار کتابیار و اسکن آن می‌توانید عکس‌های کتاب را به‌صورت بزرگ و باکیفیت ببنید. با این کار نه‌تنها از قیمت کتاب تا حد قابل توجهی کاسته شده است بلکه عکس رنگی و باکیفیت نیز در اختیار کاربر قرار داده شده است.

6- کتاب مبانی پرستاری کوزیر سنا از صفحه آرایی خوبی نیز برخوردار است.

7- در پایان هر فصل بخشی به عنوان نکات برجسته فصل وجود دارد که خلاصه‌ای کوتاه از آن فصل ارائه داده است.

8- در پایان فصل تعدادی سوال نیز برای درک بهتر مطالب ارائه شده است. پاسخ تشریحی این سوالات در اپلیکیشن کتابیار قرار گرفته است. این امر سبب می‌شود تا حجم کتاب بسیار کم باشد. از همین رو هم قیمت آن مناسب‌تر است و هم حجم آن کمتر است. همچنین کتابی به نام سوالات مبانی پرستاری کوزیر نیز توسط این ناشر چاپ شده است که تمامی ای سوالات به همراه پاسخنامه تشریحی آن‌ها  این کتاب گردآوری شده‌اند.

9- رفرنس‌های هر فصل در پایان آن فصل آورده شده است. این کار به‌نوعی منابع لازم را برای تحقیقات بیشتر در اختیار کسانی قرار می‌دهد که قصد تحقیق بر روی یک موضوع خاص را دارند.

مبانی پرستاری کوزیر لیلی یکه فلاح

یکی از کتاب‌های مبانی پرستاری کوزیر که به تازگی به چاپ رسیده است؛ ترجمه دکتر لیلی یکه فلاح است. ده فصل این کتاب در قالب یک مجموعه 10 جلدی به چاپ رسیده است. از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به این نکته اشاره کرد که این کتاب بر اساس مطالب کوزیر 2021 ترجمه شده است. از همین رو می‌توان تفاوت‌های قابل توجه آن را نسبت به ویراست قبل به‌راحتی درک کرد.

ساختار و سازماندهی کتاب مبانی پرستاری کوزیر دکتر یکه فلاح به این صورت که کتاب بطورکلی به ده بخش اصلی تقسیم شده است. بخش اول آن ماهیت پرستاری، بخش دوم آن مراقبت سلامت  معاصر، بخش سوم آن فرآیندهای پرستاری و بخش‌های دیگر آن به ترتیب جنبه‌های مکمل پرستاری، باورها و عملکردهای سلامتی، تکامل دوره زندگی، ارزیابی سلامت، مولفه‌های یکپارچه مراقبت از مددجو، ارتقا سلامت روانی اجتماعی و ارتقا سلامت فیزیولوژیک را شامل می‌شوند.

1- از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب مبانی پرستاری کوزیر لیلی یکه فلاح می‌توان به این نکته اشاره کرد که این کتاب در 5 جلد حدود صد الی 150 صفحه‌ای چاپ شده است. این ویژگی را می‌توان یکی از ویژگی‌های مثبت این کتاب دانست؛ چراکه به کاربر این امکان را می‌دهد که تنها بخش‌هایی از کتاب کوزیر 2021 را خریداری کند که برای آزمون دکتری پرستار یا آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاری به آن‌ها نیاز دارد. البته می‌توان به این موضوع به عنوان یک نقطه ضعف نیز نگاه کرد. چراکه طبیعاً قیمت هر جلد از کتاب کوزیر سه جلدی یا دو جلدی کمتر از یک کتاب 5 جلدی است.

2- پیامدها و نتایج یادگیری در ابتدای هر بخش آورده شده است. از همین رو کاربر می‌تواند پیش از مطالعه بخش مربوط بداند که در فصل پیش رو قرار است چه اطلاعاتی را به دست آورد.

3- پس از بخش پیامد و نتایج با بخش واژگان کلیدی مواجه می‌شوبد. واژگان کلیدی هر بخش در ابتدا بخش آورده شده است و نحوه نگارش صحیح انگلیسی آن‌ها نیز در همان صفحه‌ها آورده شده است. اما بهتر بود کلمات انگلیسی دقیقا در کنار کلمات فارسی نوشته شوند تا لازم نباشد که کاربر برای مشاهد تلفظ یا املای صحیح آن‌ها به پاورقی‌ها مراجعه کند.

4- ترجمه این کتاب را می‌توان اندکی تحت الفظی دید. به این معنی که چیدمان جمله‌های ارائه شده در ترجمه به همان ترتیب کتاب اصلی است. اندکی ویراستاری ادبی می‌توانست ترتیب و چیدمان جمله‌ها را به فارسی روان نزدیک کند.

5- صفحه آرایی این کتاب بسیار عالی انجام شده است. اگرچه از بکارگیری رنگ‌های زیاد و متعدد در این کتاب پرهیز شده است. اما صفحه آرایی به نحوی است که کاربر را خسته نمی‌کند. در عین حال نیز کیفیت چاپ کتاب مبانی پرستاری کوزیر لیلی یکه فلاح بسیار خوب است.

6- در پایان هر فصل بخشی به عنوان نکات برجسته فصل وجود دارد که خلاصه‌ای کوتاه از آن فصل ارائه داده است.

7- در پایان فصل تعدادی سوال نیز برای درک بهتر مطالب ارائه شده است. پاسخ تشریحی این سوالات یا یه نوعی علت صحیح بودن یک گزینه خاص در انتهای کتاب شرح داده شده است.

8- عکس‌ها و جداول به کار رفته در این کتاب از کیفیت چاپ بسیار خوبی برخوردارند.

مبانی پرستاری کوزیر دهقان نیری

کتاب مبانی پرستاری کوزیر دهقان نیری یکی از ترجمه‌های دیگر کتاب کوزیر 2021 است. این کتاب در قالب 3 جلد و با جلد گالینگور به چاپ رسیده است. چاپ این کتاب از نوع چهار رنگ است. همانطورکه گفتیم کتاب اصول پرستاری کوزیر یکی از رفرنس‌های اصلی آزمون دکتری پرستاری و آزمون صلاحیت حرفه‌ای است. از همین رو ترجمه و کاربری آن باید به‌نحوی باشد که داوطلب بتواند به‌راحتی مطالب کتاب را درک کند و از آن برای آزمون‌های پیش رو استفاده نماید. از ویژگی‌ها کتاب مبانی کوزیر دهقان نیری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- این کتاب در سه جلد چاپ شده است. بنابراین هزینه خرید آن نسبت به یک کتاب پنج جلدی کمتر است.

2- در ابتدای فصول این کتاب نیز بخشی به‌عنوان نتایج یادگیری ذکر شده است که بطور مختصر آنچه را در فصل پیش رو قرار است بخوانید به شما می‌دهد.

3-مانند تمام کتاب‌های کوزیر این کتاب نیز دارای بخشی به نام واژه‌های کلیدی در ابتدای فصل است. با این تفاوت که در این کتاب جای نوشتن معادل انگلیسی لغت در پاورقی، معادل انگلیسی آن جلوی لغت نوشته شده است.

4- ترجمه این کتاب روان است.

5- این کتاب چهار رنگ است. اما صفحه آرایی آن نسبت به دو کتاب دیگر میانی پرستاری کوزیر سنا و کوزیر یکه فلاحی اندکی ضعیف‌تر است.

6- عکس‌ها در کتاب مبانی پرستاری کوزیر دهقان نیری یا سیاه و سفید یا تک رنگ هستند و عکس رنگی در این کتاب به کار نرفته است.

7- این کتاب نیز مانند تمام کتاب های کوزیر در پایان فصل دارای خلاصه‌ای از آن فصل است.

8- سوالات کتاب مبانی کوزیر دهقان نیری نیز در پایان هر فصل آورده شده است. پاسخ تشریحی این سوالات نیز در پایان آن فصل آورده شده است.

9- منابع فارسی و انگلیسی مرتبط نیز در پایان هر فصل از این کتاب آورده شده است.

کتاب مبانی پرستاری کوزیر رفرنس اصلی آزمون دکتری و صلاحیت حرفه ای پرستاری است و یکی از اصلی‌ترین کارا برای قبولی در این آزمون زدن تست‌های مرتبط با آن است، کتاب جعبه سیاه دکتری پرستاری کتابی است که شامل مجموعه سوالات دکتری پرستاری از سال 97 تا کنون است، این کتاب، تنها کتابی است که سوالات کنکور دکتری را گردآوری کرده است.

نوشته های مرتبط

1 فکر در مورد “ کتاب مبانی پرستاری کوزیر + راهنمای خرید بهترین ترجمه کوزیر 2021

  1. محسن گفت:

    توصیه میکنم از کتاب‌های ترجمه‌ی کوزیر نشر جامعه‌نگر استفاده نکنید پر از غلط املایی و نگارشی است و حتی در پاورقی ها ترجمه ی انگلیسی نوشته که اصلا یه کلمه ی دیگه ست و یک ساعت باید خودتون سرچ کنید تا متوجه بشید اشتباه نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *