دسته‌بندی نشده

منابع آزمون استخدامی کمک پرستاری یا بهیاری

منابع آزمون کمک پرستاری یا منابع آزمون کمک بهیاری کدام کتاب ها هستند | بوک مدیکال

منابع آزمون کمک پرستاری همان منابع آزمون کمک بهیاری هستند. آزمون کمک پرستاری جهاد دانشگاهی به این علت برگزار می‌شود که با استخدام بهیار در بیمارستان‌ها بخشی از وظایف بهیاران در سطوح پایین‌تر به کمک پرستاران واگذار شود.

فرد داوطلب باید از شراط ثبت نام آزمون کمک پرستاری برخودار باشد. همچنین در آزمون کمک پرستاری نمره حد نصاب را کسب نماید. درصورتی که داوطلب بتواند این نمره حد نصاب را کسب کند، پس از گذراندن آزمون مصاحبه تخصصی می‌تواند به‌عنوان کمک پرستار شروع به کار کند.

70 درصد نمره نهایی داوطلب در آزمون کمک بهیاری از طریق نمره آزمون کتبی، و 30 درصد آن از طریق آزمون مصاحبه تخصصی به دست می‌آید. نمره حد نصاب آزمون نیز 50 درصد نمره کسب شده توسط نفر اول هر شهرستان است.

احتمالاً اگر قصد شرکت در آزمون کمک بهیاری را دارید، تمام این موارد را مطالعه کرده‌اید و اکنون به دنبال کتاب‌هایی می‌گردید که بتوانید با مطالعه آن‌ها نمره لازم برای گذراندن مرحله اول این آزمون را کسب کنید، بنابراین مستقیم به سراغ معرفی کتاب می‌رویم.

منابع آزمون کمک بهیاری

همانطورکه گفتیم منابع آزمون کمک پرستاری همان منابع آزمون کمک بهیاری هستند. تعداد کتاب های کمک پرستاری تقریبا کم است. بنابراین انتخاب بین کتاب‌ها تقریبا آسان است. برای مثال اگر کتاب تست کمک پرستاری می‌خواهید، انتخاب‌های زیادی پیش روی شما نیست. بنابراین در ادامه این مطلب چندین کتاب را برای این آزمون معرفی خواهیم کرد. می‌توان گفت با مطالعه هر یک از این کتاب‌ها می‌توانید در آزمون کمک پرستاری به نتیجه مطلوب برسید.

  • کتاب کمک پرستاری یکساله

منابع آزمون کمک پرستاریکتاب کمک پرستاری یکساله یا همان کتاب کمک پرستاری صدیقه سالمی، اصلی‌ترین و تنها منبعی است که توسط جهاد دانشگاهی برای این آزمون معرفی می‎‌شود. این کتاب یک کتاب دو جلدی است که در جلد اول آن بیشتر به اصول پایه کمک پرستاری به‌صورت مفاهیم و مهارت‌ها پرداخته می‌شود. در جلد دوم آن نیز مطالب کتاب به سمت بالینی‌تر شدن پیش می‌رود.

این کتاب یک مرجع کامل است که سوالات استخدامی کمک بهیاری مستقیما از آن طرح می‌شود، بنابراین کامل‌ترین درسنامه برای کسانی که وقت کافی تا آزمون دارند کتاب کمک پرستاری یکساله صدیقه سالمی است.

این کتاب دارای دو جلد است و هر جلد آن چیزی حدود 400 صفحه است، بنابراین دوجلد آن یک کتاب 800 صفحه‌ای است. از همین رو  داوطلب باید در هنگام انتخاب منابع آزمون به وقتی که برای مطالعه این کتاب دارد دقت نماید. البته این کتاب فاقد نمونه سوالات آزمون کمک پرستاری است و تنها کتاب درسنامه است.

  • بانک آزمون کمک پرستاری

بانک آزمون جامع کمک پرستاری کمک‌های اولیه را به‎‌صورت گام به گام و به شیوه پرسش و پاسخ آموزش می‌دهد. روش پرسش و پاسخ یکی از بهترین روش‌ها برای آموزش است. این شیوه آموزشی سبب ماندگاری بیشتر مطالب در ذهن خواهد شد.

این کتاب شامل سوالات آزمون‌های پایه مراقبت های اولیه پزشکی نظیر سوالات آزمون های استخدامی کمک پرستاری و کمک بهیاری وزارت بهداشت با پاسخ است. پاسخ‌های تشریحی در این کتاب  سبب می‌شود تا داوطلب علاوه‌‌بر آشنایی با سوالات این آزمون بتواند از طریق پاسخ‌های تشریحی آن با توضیحات درس کمک پرستاری نیز آشنا باشد.

با استفاده از این کتاب می‌توانید نکات را مرور کنید و به یادگیری مطالب بپردازید. سوالات این کتاب به‌صورت فصل به فصل طبقه‌بندی شده‌اند، بنابراین می‌توانید پس از مطالعه کتاب رفرنس کمک پرستاری یکساله از طریق 3000 تستی که در این کتاب آمده است به تست زنی بپردازید. همچنین اگر وقت کافی برای مطالعه ندارید کتاب بانک آزمون کمک پرستاری و پاسخ‌های تشریحی آن می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

  • آزمون استخدامی بهیار (کمک پرستار)

منابع آزمون کمک پرستارییکی از منابع آزمون استخدامی کمک پرستاری یا همان بهیاری کتاب آزمون استخدامی بهیار است. این کتاب به دو بخش سوالات عمومی و سوالات تخصصی تقسیم می‌شوند. این کتاب را می‌توان شبیه ساز آزمون استخدامی کمک پرستاری دانست.

زیرا این کتاب یک کتاب تست است که علاوه‌بر سوالات تخصصی، سوالات عمومی را نیز دربر می‌گیرد و 30 درصد از رتبه نهایی داوطلب در آزمون استخدامی بهیار از سوالات عمومی محاسبه می‌شود. این کتاب نیز دارای پاسخنامه تشریحی است، بنابراین داوطلب می‌تواند با استفاده از این پاسخنامه تشریحی بسیاری از نکات مهم این آزمون را بیاید و با سوالات عمومی و تخصصی آن نیز آشنا شود.

  • کتاب درسی کمک پرستاران

منابع آزمون کمک بهیاریکتاب درسی کمک پرستاران نیز مانند کتاب کمک پرستاری یکساله یک کتاب درسنامه است. بنابراین اگر نیاز به تست زنی دارید، کتاب تست کمک پرستاری انتخاب بهتری برای شما است. کتاب درسی کمک پرستاران درحقیقت مرجعی برای بهیاران و دانشجویان کمک پرستاری است که از طریق آن بتوانند نیاز خود را به یادگیری برخی مطالب افزایش دهند. همچنین این کتاب به کمک پرستاران کمک می‌کند تا بتوانند پس از فارغ التحصیلی با رویکردی مستمر و دلسوزانه به ارائه خدمات بپردازند.

نتبجه گیری:

همانطورکه اشاره کردیم کتاب کمک پرستاری صدیقه سالمی مرجع اصلی است که توسط جهاد دانشگاهی به عنوان منابع آزمون کمک پرستاری معرفی شده است. اما برای شرکت در چنین آزمون‌هایی لازم است که حتما تست بزنید.

به‌عنوان کتاب تست نیز می‌توانید از هر دو کتاب های بانک آزمون جامع پرستاری و کتاب استخدامی بهیار استفاده کنید. از مزایای کتاب بانک آزمون جامع پرستاری این است که می‎‌توانید از این کتاب به‌عنوان مکمل کتاب کمک پرستاری یک ساله استفاده کنید. یعنی با مطالعه هر فصل از این کتاب تست‌های آن را از طریق کتاب بانک آزمون کمک پرستاری بزنید.

مزیت کتاب آزمون استخدامی بهیار نیز در این است که این کتاب، دارای سوالات عمومی نیز هست، بنابراین با استفاده از این کتاب می‌توانید علاوه‌بر تست‌های تخصصی با تست های عمومی آزمون کمک بهیاری نیز آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *