معرفی و مقایسه کتاب

بهترین منابع و کتاب های کنکور ارشد آمار زیستی

منابع ارشد آمار زیستی | معرفی بهترین کتاب آمار زیستی | سرفصل های دروس ارشد آمار زیستی

منابع ارشد آمار زیستی اغلب منابعی هستند که توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شوند، این منابع شامل مجموعه کتاب‌هایی هستند که توسط وزارت بهداشت برای طراحی سوال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

البته منابع ارشد آمار زیستی لزوما بهترین کتاب های آمار زیستی برای مطالعه برای کنکور ارشد نیستند. از زمان ثبت نام کنکور ارشد آمار زیستی تا برگزاری این آزمون اغلب داوطلبان به دنبال منابعی برای مطالعه این درس هستند.

اما دروس ارشد آمار زیستی به‌گونه‌ای هستند که هیچ منبع مشخصی برای آزمون ارشد آن‌ها وجود ندارد یا اگر کتابی در این زمینه معرفی شده است اغلب قدیمی و غیرقابل تهیه هستند. البته این موضوع به این معنی نیست که هیچ کتابی برای این آزمون وجود ندارد، بلکه انتخاب یک منبع مناسب برای قبولی در این آزمون باید هوشمندانه انجام شود.

 منابع کنکور کارشناسی ارشد آمار زیستی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت

منابع ارشد آمار زیستی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت شامل مجموعه دروسی هستند که هرسال توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شوند. همانطورکه پیش از این نیز اشاره کردیم این منابع صرفا منابعی هستند که از آن‌ها برای طراحی سوالات کنکور ارشد یا سایر آزمون‌ها استفاده می‌شود.

کارشناسی ارشد آمار زیستی سال 99-1400
دروس امتحانی و ضرایب و منابع اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت ریاضی عمومی  – کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی – تألیف جرج توماس وراس فینی ترجمه مهدی بهزاد، سیامک کاظمی و علی کافی،
آمار و احتمالات ریاض (2)  – آمار و احتمال مقدماتی – تألیف دکترجواد بهبودیان آستان مقدس رضوی
– آمار – تألیف دکتر جواد بهبودیان
– آمار ریاضی – تألیف جان فروند – ترجمه عمیدی و وحیدی
روش‌های آماری
(شامل، طرح آزمایش‌ها، رگرسیون، نمونه‌گیری و آمار ناپارامتری)
 – آمار ناپارمتری – تألیف دکتر جواد بهبودیان
– رگرسیون خطی – تألیف عبدالرضا بازرگان لاری
– روش‌های نمونه‌گیری 1 و – 2 تألیف دکتر علی عمیدی انتشاراتی آزمایشی پیام نور
– طرح و تحلیل آزمایش‌ها – تألیف مونتگمری
– روش‌های آماری و شاخص‌‌های بهداشتی – دکتر کاظم محمد و دکتر ملک افضلی
مجموعه آمار زیستی- مریم موسوی
زبان عمومی 1. Anderson, A. Active Skills for Reading (Vols. 1-4). USA: Thompson.

2. KIRN, e. and Hartman, P. Interaction: Reading. McGraw-Hill.

3. Atai, M.R. Shoja, J. Kafshgarsouteh, M. and Zolghadri, M. English for the Students of Medicine. Tehran: SAMT.

4. Seal, B. Academic Encounters: Reading, Study Skills and Writing. Cambridge Uni. Press.

5. Shokrpour, N. and Mehbudi, A. Improving Reading Skills. Tehran: Jangal Publications.

6. Markstein, L. and Hirasawa, L. Developing Reading Skills (Vol. 1-3). Cambridge University Press

همانطورکه می‌بینید این کتاب‌ها اغلب کتاب‌هایی هستند که نمی‌توان از آن‌ها برای آزمون کارشناسی ارشد آمار زیستی استفاده کرد. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین کتاب آمار زیستی می‌پردازیم. آشنایی با این کتاب‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا با استفاده از چند کتاب خاص بتواند درصد قابل توجهی از سوالات این درس را پاسخ دهید.

بهترین کتاب آمار زیستی

در کنار منابع ارشد آمار زیستی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، کتاب‌هایی وجود دارند که مختص کنکور ارشد و آزمون‌های استخدامی و … نوشته شده‌اند. این کتاب‌ها به‌نحوی نوشته شده‌اند که به شما کمک کنند تا در کمترین زمان، بیشترین میزان مطالعه را داشته باشید.

  • درسنامه جامع آمار زیستی ستار رضایی

بهترین کتاب آمار زیستیکتاب درسنامه جامع آمار زیستی یک کتاب درسنامه است. به‌عبارتی این کتاب یک کتاب آموزشی است که در آن مفهوم آمار و توزیع و بیان آن، توصیف عددی نتیجه مشاهدات، احتمالات، توزیع های احتمال و متغیرهای تصادفی، آزمون فرضیه و همبستگی بین صفات مورد بررسی قرار می‌گیرند.

این کتاب علاوه‌بر درسنامه شامل سوالات طبقه بندی شده آمار زیستی آزمون‌های ارشد، دستیاری و خارج از کشور نیز هست. کتاب درسنامه جامع آمار زیستی ستار رضایی می‌تواند در زمان‌های مورد استفاده قرار گیرد که وقت کمی تا آزمون باقی است و داوطلب نیاز دارد که درسنامه را سریعاً مطالعه نماید و بطور محدودتری تست بزند.

  • مجموعه آمار زیستی

بهترین کتاب آمار زیستیکتاب مجموعه آمار زیستی یک مجموعه کامل و تخصصی برای آزمون ارشد آمار زیستی است. این کتاب شامل درسنامه تشریحی دروس تخصصی آزمون مانند آمار و احتمال، رگرسیون، طرح آزمایش‌ها، روش‌های نمونه‌گیری و روش‌های ناپارامتری است.

یکی از ویژگی‌های این کتاب مشخص کردن نکات مهم و پرکاربرد هر درس در آزمون‌های سال‌های گذشته است. این کتاب همچنین شامل سوالات کنکور ارشد آمار زیستی از سال 90 تا 95 است. در این کتاب همچنین، نکات پرکاربرد آزمون سراسری نیز به داوطلب ارائه شده‌اند.

این کتاب نیز مانند کتاب قبلی می‌تواند در زمان‌هایی مورد استفاده قرار گیرد که مدت زیادی تا کنکور ارشد یا آزمون پیش رو باقی نمانده است. در چنین شرایطی با مطالعه این کتاب هم یک کتاب درسنامه مطالعه کرده‌اید و همچنین همزمان با آن تست نیز زده‌اید.

  • صفر تا صد آمار زیستی

بهترین کتاب آمار زیستیکتاب صفر تا صد آمار زیستی را می‌توان از بروزترین منابع ارشد آمار زیستی دانست. این کتاب از بهترین کتاب های آمار زیستی است. زیرا تمام مفاهیم این درس از جمله آمارتوصیفی، آنالیز ترکیبی و احتمال، انواع متغیرهای تصادفی و ضریب همبستگی، توزیع های خاص، فاصله اطمینان، آزمون فرض، حلیل واریانس و کوواریانس، آزمون های تعقیبی و طرح های بلوکی تصادفی شده، نمونه گیری، آزمون های ناپارامتری، رگرسیون، آمار چند متغیری و شاخص‌های بهداشتی از جمله مطالبی هستند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته می‌شود. این کتاب بر اساس جدیدترین تغییرات درس آمار زیستی نوشته شده است و در حال حاضر بروزترین منبع برای کسانی است که قصد مطالعه این درس را برای آزمون ارشد آمار زیستی دارند.

  • گنجینه سوالات آمار زیستی

منابع ارشد آمار زیستیگنجینه سوالات آمار زیستی یک کتاب تست است که بر اساس سرفصل‌های دروس طبقه بندی شده است. این کتاب یک مکمل عالی برای کتاب صفر تا صد آمار زیستی است. داوطلب می‌تواند پس مطالعه هر سرفصل از کتاب صفر تا صد آمار زیستی تست‌های مربوط به فصل مورد مطالعه را بزند یا کتاب صفر تا صد آمار زیستی را بطور کامل بخواند و سپس تست‌های مربوط به آن را بزند.

  • کپسول آمار زیستی

بهترین کتاب آمار زیستیکپسول آمار زیستی یک کتاب خلاصه شده از مطالب آمار زیستی است. این کتاب یکی از بهترین کتاب‌ها برای دوران جمع بندی است. در کتاب کپسول آمار زیستی نکات مهم در آزمون ارشد و دکتری باتوجه به رفرنس گرد آوری شده‌اند.

این کتاب همچنین دارای جمع بندی و درسنامه‌ای فشرده برای این رشته است. به‌علاوه این کتاب شامل سوالات سال‌های گذشته برای درس ریاضی است. این کتاب به‌صورت نکته‌ای برای فهم بهتر مطالب نگارش شده است.

نتیجه گیری:

بطورکلی منابع ارشد آمار زیستی تعداد زیادی کتاب را دربر نمی‌گیرد. منابعی که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده‌اند، اغلب منابع قدیمی و غیرقابل تهیه هستند. بنابراین بهترین کتاب آمار زیستی کتابی است که جدید باشد و در عین حال بتواند شما را به نتیجه مطلوب برساند.

در بین کتاب‌های معرفی شده کتاب صفر تا صد آمار زیستی و کتاب گنجینه سوالات آمار زیستی جدیدترین کتاب‌ها در این زمینه هستند. این کتاب‌ها در کنار کتاب کپسول آمار زیستی که برای دوره کردن این درس مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهترین ترکیب موفقیت در کنکور ارشد آمار زیستی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *