معرفی و مقایسه کتاب

منابع تخصصی آزمون استخدامی بهزیستی

منابع آزمون استخدامی بهزیستی 1400 | استخدام در بهزیستی تهران | بوک مدیکال

منابع آزمون استخدامی بهزیستی چه کتاب‌هایی هستند؟ آیا امکان دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی بهزیستی وجود دارد؟ برای استخدام در بهزیستی تهران چه کتاب‌هایی را باید مطالعه کرد.

همانطورکه می‌دانید زمان ثبت نام آزمون استخدامی بهزیستی همزمان با زمان ثبت نام آزمون‌های دستگاه اجرایی کشور است. سازمان بهزیستی در این آزمون در دو عنوان شغلی کارشناس امور بهزیستی و کارشناس امور توانبخشی نیرو می‌پذیرد.

رشته‌ها و گرایش‌های زیادی مجاز به شرکت در این آزمون هستند؛ از پرسش در مورد منابع آزمون استخدامی بهزیستی زیاد است. به همین علت در ادامه به معرفی کتاب‌هایی خواهیم پرداخت که می‌توانند به شما کمک کنند تا رتبه مورد نیاز را در آزمون استخدامی کسب کنید.

منابع آزمون استخدامی بهزیستی

همانطورکه می‌دانید منابع آزمن استخدامی بهزیستی شامل دو بخش هستند. منابع عمومی و منابع تخصصی! سوالات عمومی این آزمون شامل سوالاتی مانند ادبیات، معارف اسلامی، زبان انگلیسی، مهارت‌های هفتگانه و … هستند.

کتاب هایی تحت عنوان کتاب های استخدامی اطلاعات عمومی وجود دارند که شامل سوالات عمومی آزمون استخدامی به همراه پاسخنامه تشریحی آن‌ها هستند. برخی از این کتاب‌ها نیز دارای درسنامه مختصری هستند. برای آشنایی با این کتاب ها می‌توانید به مقاله مربوط به کتاب های استخدامی اطلاعات عمومی مراجعه کنید.

  • کتاب استخدامی بهزیستی زهرا قنبری

کتاب استخدامی بهزیستی زهرا قنبری کتابی شامل سوالات اطلاعات عمومی و تخصصی استخدامی بهزیستی است. از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به پاسخنامه تشریحی آن اشاره کرد. زیرا داوطلب با استفاده از این کتاب نه‌تنها می‌تواند با سوالات این آزمون آشنا شود، بلکه از طریق پاسخنامه تشریحی آن می‌تواند با نکات مربوط به این سوالات نیز آشنا شود.

در این کتاب به مطالبی همچون بیماری های زنان، بیماری‌های کودکان، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی رشد، بهداشت و بیماری‌های روانی، روانشناسی عمومی و شخصیت، آمار حیاتی و اصول و کلیات اپیدمیولوژی و بیماری های مزمن غیرواگیر و بیماری‌های شایع واگیر پراخته شده است.

این کتاب بهترین کتاب برای مواقعی است که زمان زیادی تا آزمون ندارید یا قصد دوره کردن مطالبی را دارید که تاکنون مطالعه کرده‌اید.

  • درسنامه تستی تشریحی مدیرت توانبخشی

استخدام در بهزیستی تهراناین کتاب یک کتاب درسنامه است که مباحث مبانی توانبخشی، مبانی نظری پرستاری توانبخشی، راهنمای برنامه ریزی ملی توانبخشی، سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل و مبانی مدیریت را در برمی‌گیرد.

هریک از این بخش‌ها در این کتاب به مباحث جزئی‌تری تقسیم شده‌اند و به‌صورت خلاصه‌وار در اختیار داوطلب قرار گرفته اند. این امر درسنامه تستی تشریحی توانبخشی را به یکی از بهترین منابع آزمون استخدامی بهزیستی، به ویژه برای جایگاه شغلی کارشناس توانبخشی تبدیل می‌کند.

در انتهای هر بخش از کتاب درسنامه تستی تشریحی مدیریت توانبخشی مجموعه سوالاتی از مباحث این کتاب ارائه شده است. در انتهای کتاب نیز پاسخنامه تستی برای این سوالات ارائه شده است. به‌عبارتی با استفاده از این کتاب نه‌تنها نیازی به رفرنس دیگری ندارید، بلکه می‌توانید کم و بیش با سبک و سیاق طراحی سوالات نیز آشنا شوید.

  • مدیریت توانبخشی از تئوری تا عمل

منابع آزمون استخدامی بهزیستی کتاب مدیریت توانبخشی از تئوری تا عمل کتابی است که با هدف راهنمایی برای اداره یک مرکز توانبخشی نوشته شده است. در این کتاب به مباحثی همچون اصول و مبانی توانبخشی، مروری بر تئوری‌ها، مکاتب و سبک‌های مدیریت رهبری و مدیریت توانبخشی می‌پردازد.

بنابراین این کتاب نه‌تنها می‌تواند برای مطالعه به عنوان منابع آزمون استخدامی بهزیستی مورد استفاده قرار گیرد، بلکه می‌تواند در عمل نیز توسط کارشناسان توانبخشی شاغل در بهزیستی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

  • کتاب روش تحقیق و آمار زیستی

منابع تخصصی آزمون استخدامی بهزیستیکتاب روش تحقیق و آمار زیستی یک کتاب درسنامه است که شامل دو بخش کلی می‌شود. بخش اول این کتاب مربوط به آمار و احتمالات است. این مبحث در این کتاب به شاخه‌های مختلف، شامل توصیف عددی، احتمال و توزیع آن‌ها، نمونه گیری و آزمون فرضیه و  … می‌شود.

بخش دوم این کتاب نیز در رابطه با روش تحقیق است. در این بخش تحقیق و مفاهیم اساسی آن، خطا در پژوهش، تحقیق آزمایشی و تحقیق کیفی از جمله مطالبی هستند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شد است. در انتهای کتاب نیز نمونه‌ای ازسوالات سال‌های گذشته کنکور به‌ همراه پاسخ تشریحی آن‌ها به داوطلب ارائه شده است.

  • جعبه سیاه آمار و روش تحقیق

منابع آزمون استخدامی بهزیستی کتاب جعبه سیاه آمار و روش تحقیق یک کتاب تست به همراه پاسخنامه تشریحی است. اگرچه این کتاب یک کتاب تست است، اما می‌تواند به‌تنهایی به‌عنوان منابع آزمون استخدامی بهزیستی مورد استفاده قرار بگیرد.

زیرا پاسخنامه تشریحی آن به‌تنهایی مانند یک درسنامه عمل کند و نکات بسیاری را در زمینه آمار زیستی به داوطلب آموزش دهد. به همین جهت این کتاب را می‌توان جزو منابع آزمون استخدامی بهزیستی دانست.

  • ERS روش تحقیق و آمار دکتر حجتی

دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی بهزیستی کتاب ERS روش تحقیق و آمار دکتر حجتی کتابی شامل 1500 تست طبقه بندی شده به همراه پاسخونامه تشریحی است. این کتاب شامل سوالات سال‌های گذشته کنکور ارشد و دکتری درس آمار و روش تحقیق است.

البته در این کتاب تنها به سوالات سال‌های گذشته پرداخته نشده است. این کتاب تست‌های تالیفی آمار و روش تحقیق را نیز دربر می‌گیرد. یکی از بهترین روش‌ها برای تسلط به درس آمار و روش تحقیق زدن تست‌های آن است. به‌علاوه بسیاری از نمونه سوالات آزمون استخدامی بهزیستی مشابه با نمونه سوالات کنکور ارشد و دکتری هستند.

نتیجه گیری:

منابع تخصصی آزمون استخدامی بهزیستی را نمی‌توان برای کارشناس امور بهزیستی و کارشناس توانبخشی تفکیک کرد زیرا هر سوالات هر دو این مشاغل در یک قلب بیان می‌شوند، اما داوطلب آزمون استخدامی می‌تواند با توجه به رشته و شغل مورد نظر خود منابع مشخصی را که در این مقاله معرفی شد، انتخاب و مطالعه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *