معرفی و مقایسه کتاب

آناتومی سر و گردن گری جلد سوم

کتاب آناتومی سر و گردن گری

کتاب آناتومی سر و گردن گری یا همان کتاب آناتومی گری جلد سوم یکی از کتاب‌های مجموعه چهارجلدی آناتومی گری است. در این کتاب آناتومی سر و گردن و تمام اندامی که به آن تعلق دارد، بررسی می‌شوند.

برای مثال در این کتاب از آناتومی جمجمه، آناتومی حفره کرانیال، مننژ، اعصاب مغزی، صورت، اسکالپ، کاسه چشم، گوش، حفرات تمپورال و اینفراتمپورال، حفره پتریگو پالاتین، گردن، حلق، حنجره، حفره‌های بینی و حفره‌های سطحی صحبت می‌شود.

این امر به این معنی است که کتاب آناتومی گری جلد سوم، بیشتر به آناتومی اجزای صورت و سر و جمجمه می‌پردازد. در ادامه این مطلب تلاش می‌کنیم تا خواننده را بیشتر با محتوای کتاب آناتومی سر و گردن، آشنا کنیم همچنین به خواننده کمک کنیم تا بتواند بهترین کتاب آناتومی سر و گردن را انتخاب کند.

بهترین کتاب آناتومی سر و گردن گری

شاید سوال بسیاری از دانشجویان این باشد که بهترین کتاب آناتومی سر و گردن گری کدام است؟ زیرا ترجمه‌های زیادی از این کتاب به چاپ رسیده است. از یکی از پرفروش‌ترین این ترجمه‌ها می‌توان به آناتومی سر و گردن شیرازی اشاره کرد.

این کتاب دارای نویسنده‌ای معتبر است. همچنین کتاب از نظر ترجمه روان است. این کتاب دارای چند مترجم است که اغلب آن‌ها از اساتید مطرح علوم تشریح هستند. بنابراین اگرچه کتاب ممکن است از نظر ترجمه دارای نوساناتی باشد و قلم نویسندگان با هم متفاوت باشد، اما درنهایت خروجی خوبی را به مخاطب داده است.

به‌علاوه این کتاب دارای تصاویر بسیار واضح و صفحه آرایی بسیار خوب است. در مورد کتاب آناتومی گری توجه به کیفیت عکس‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا آناتومی درسی است که باید به‌صورت بالینی یا حداقل با تصاویر و انیمیشن آموزش داده شود.

یکی دیگر از ترجمه های این کتاب آناتومی سر و گردن دکتر حسن زاده است. آناتومی گری دکتر حسن زاده یکی از مشهورترین ترجمه‌های این کتاب است. در این ترجمه نیز مترجمان زیاد اما متخصص نقش داشته‌اند؛ اما بطورکلی ترجمه آناتومی گری حسن زاده از وحدت بیشتری در ترجمه برخوردار است و بطورکلی ترجمه روان‌تری را به مخاطب خود ارائه داده است. تصاویر این کتاب نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

آناتومی سر و گردن دکتر مهدی زاده از دیگر ترجمه‌های این کتاب است. این کتاب نیز توسط گروه مترجمینی که همگی متخصص هستند نوشته شده است. بنابراین از نظر کیفیت ترجمه می‌تواند هم ردیف کتاب‌های دیگر قرار گیرد.

درنهایت نیز می‌توان به آناتومی سر و گردن انتشارات حیدری اشاره کرد. این کتاب توسط دکتر علی والیانی ترجمه شده است و از آنجایی که این کتاب تنها یک مترجم دارد قطعا از نظر یکپارچکی در ترجمه نسبت به سایر کتاب‌ها بهتر است اما از نظر چاپ و کیفیت تصاویر در سطح سایر کتاب‌ها نیست.

کتاب آناتومی سر و گردن گری جلد سوم

با کلیک کردن روی این عکس می‌توانید هر یک از کتاب های آناتومی گری را باتخفیف از بانک کتاب علوم پزشکی خریداری کنید.

دانلود pdf آناتومی سر و گردن فارسی

بطورکلی آناتومی سر و گردن گری یا همان کتاب آناتومی گری جلد سوم در همه ترجمه‌ها از نظر ساختار و چینش مطالب مطابق با کتاب آناتومی گری زبان اصلی است. بنابراین دانلود pdf آناتومی سر و گردن می‌تواند به شما کمک کند تا اندکی با صفحات داخل کتاب آشنا شوید یا حتی بخشی از متن را مطالعه کنید تا با قلم نویسنده آشنا شوید. اما pdf آناتومی سر و گردن نمی‌تواند برای یادگیری این درس کمک چندانی به شما کند، زیرا همانطور که اشاره کردیم آناتومی درسی است که باید به‌صورت بالینی یا حتی المقدور با استفاده از تصاویر باکیفیت آموزش داده شود.

نتیجه گیری:

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که همه ترجمه‌هایی که از آناتومی گری در بازار موجودند خوب و روان هستند. همچنین ساختار کتاب آناتومی گری برای دانشجویان ترجمه فارسی کاملاً مطابق با ساختار کتاب آناتومی گری زبان اصلی است.

بنابراین کتاب‌ها از نظر ساختار نیز با یکدیگر تفاوتی ندارند. به همین جهت تنها چیزی که باید در خرید کتاب آناتومی گری فارسی به آن دقت کنید، کیفیت چاپ و تصاویر به کار رفته در کتاب است. زیرا همانطورکه پیش از این نیز اشاره کردیم، تصاویر در یادگیری آناتومی بسیار موثر هستند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *