معرفی و مقایسه کتاب

آناتومی تنه گری

آناتومی تنه گری جلد اول | بانک کتاب علوم پزشکی

آناتومی تنه گری یا همان کتاب آناتومی گری جلد اول در رابطه با آناتومی بدن، پشت، قفسه سینه، شکم و لگن و پرینه صحبت می‌کند. کتاب آناتومی گری یک کتاب چهار جلدی است که آناتومی تنه جلد اول آن است.

کتاب آناتومی گری یک کتاب قطور و بسیار پرحجم است. از همین رو کتاب توسط نویسنده اصلی آن خلاصه شده است و با نام آناتومی گری برای دانشجویان در اختیار دانشجویان قرار گرفته است. این کتاب به عنوان پایه‌ای‌ترین کتاب آناتومی به تمام دانشجویان پزشکی و بسیاری از دانشجویان پیراپزشکی تدریس می‌شود.

در ادامه این مطلب قرار است به بررسی کتاب آناتومی گری جلد اول بپردازیم. تلاش کرده‌ایم تا در این مطلب یک خلاصه از کتاب آناتومی گری تنه ارائه دهیم تا کاربر به دنبال دانلود pdf آناتومی تنه گری نباشد و بتواند مختصری از محتوای کتاب را از طریق این مطلب بداند.

خلاصه آناتومی گری تنه جلد اول

کتاب آناتومی گری تنه جلد اول از مجموعه چهار جلدی آناتومی گری است. در ابتدای این کتاب تعریفی از آناتومی ارائه شده است که می‌توان آن را اصلی‌ترین تعریف در تمام این مجموعه معرفی کرد. در ادامه نیز نحوه عکس برداری و تفسیر عکس‌ها نمایش داده می‌شود. عکس برداری یکی از مهم‌ترین موارد در یادگیری آناتومی است.

زیر از طریق عکس برداری است که می‌توان آناتومی داخلی بدن انسان را دید و آن را مورد بررسی قرار داد. همچنین چگونگی تفسیر این عکس‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که در این کتاب به خوبی آموزش داده شده است.

در فصل بدن تمامی دستگاه‌های بدن نظیر دستگاه اسکلتی، پوست و فاسیا، دستگاه‌های عضلانی و قلبی و عروقی، دستگاه عصبی، دستگاه لنفاوی و سایر دستگاه‌های بدن به دقت و با استفاده از تصاویر واضح و باکیفیت توضیح داده می‌شوند.

آناتومی تنه گری

فصل دوم این کتاب مربوط به آناتومی پشت است. در این بخش ابتدا آناتومی پشت انسان به‌صورت اجمالی بررسی می‌شود. سپس کارکردهای این بخش و اجزای تشکیل دهنده آن و ارتباط آن با سایر نواحی همچون چهارچوب اسکلتی، مفاصل و رباط‌ها، عضلات پشت و طناب نخاعی و به‌علاوه نکات بالینی مربوط به آناتومی پشت نیز در این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.

فصل سوم آناتومی تنه گری مربوط به آناتومی قفسه سینه است. آناتومی قفسه سینه شامل آناتومی ناحیه‌ای آن نظیر ناحیه پکتورال، دیواره قفسه سینه، دیافراگم، حرکات دیواره قفسه سینه و دیافراگم در طول تنفس، امر تنفس، حفرات جنبی قفسه سینه و مدیاستیوم است. در این بخش توصیف کلی از این اجزا، توصیف کلی، کارکردها، آناتومی سطحی پشت و نکات بالینی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فصل چهارم کتاب آناتومی گری جلد اول در رابطه با آناتومی شکم است. در این قسمت در رابطه با خصوصیات اصلی این ناحیه نظیر آناتومی ناحیه‌ای، مکان نگاری، توپوگرافی سطحی، جدارشکم، کشاله ران، احشا شکم و ناحیه خلفی شکم صحبت می‌شود. در ابتدا، بررسی اجمالی از این ناحیه ارائه می‌شود. سپس توصیف کلی از شکم و کارکرد آن، آناتومی سطحی و موارد بالینی آن برای آشنایی بیشتر با این ناحیه به دانشجو ارائه می‌شود.

درنهایت نیز مبحث لگن و پرینه است که در کتاب آناتومی گری تنه جلد اول مورد بررسی قرار می‌گیرد. مبحث لگن نیز مانند سایر فصول این کتاب با یک بررسی اجمالی شروع می‌شود، سپس توصیفی کلی از کارکردها و اجزا تشکیل دهنده آن ارائه خواهد شد.

pdf آناتومی تنه گری

بسیاری از دانشجویان در جستجوی دانلود pdf آناتومی گری تنه هستند تا بجای خرید کتاب آناتومی گری جلد اول از این پی دی اف برای مطالعه استفاده کنند اما یادگیری کتاب آناتومی گری برای دانشجویان با پی دی اف امکان پذیر نیست. زیرا بخش زیادی از یادگیری آناتومی به‌صورت بالینی است.

بنابراین اگر دانشجو بخواهد کتاب آناتومی گری ترجمه فارسی را به‌صورت تئوری یاد بگیرد، لازم است که تصاویر آن را به دقت تحلیل نماید، بنابراین بهتر است که این کتاب را خریداری کند یا حداقل در کنار دانلود pdf آناتومی تنه گری از کتاب اطلس آناتومی گری نیز برای تسلط به آ استفاده کند.

البته اگر دانشجوی پزشکی و پیراپزشکی هستید یا اگر درس آناتومی از دروس اصلی و پایه رشته شما محسوب می‌شود، بهتر است در خرید کتاب آناتومی اغماض نکنید. اگرچه این کتاب در چهار جلد به چاپ رسیده است و همین امر سبب می‌شود که خرید هر جلد آن برای دانشجو ساده‌تر باشد. همچنین اگر تنها به دنبال دوره کردن این کتاب هستید و نیازی به خرید مجموعه چهار جلدی آن ندارید بهتر است بجای pdf از کتاب خلاصه آناتومی گری استفاده کنید.

نتیجه گیری:

در نتیجه می‌توان گفت که کتاب آناتومی گری بیشتر در رابطه با اندام های اصلی بدن شامل پشت، لگن و قفسه سینه صحبت می‌کند. این جلد از کتاب آناتومی گری حجم زیادی ندارد و معمولا در طول یک ترم آموزش داده می‌شود. به‌علاوه کتاب آناتومی گری برای دانشجویان توسط مترجمان به نام و بسیاری ترجمه شده است. بنابراین مراجعه به مقاله بهترین ترجمه کتاب آناتومی گری می‌تواند به شما کمک کند تا باتوجه به این مقاله بتوانید بهترین ترجمه این کتاب را انتخاب نمایید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *