معرفی و مقایسه کتاب

برای ارشد بیوشیمی بالینی چی بخونم؟

برای ارشد بیوشیمی بالینی چی بخونم ؟ بهترین کتاب بیوشیمی بالینی

برای ارشد بیوشیمی بالینی چی بخونم؟

احتمالا اگر قصد شرکت در آزمون ارشد وزارت بهداشت را دارید، این پرسش باید چندین و چندبار در ذهن شما تکرار شده باشد. اگرچه منابع ارشد بیوشیمی بالینی هر سال توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شوند اما همه ما می‌دانیم که این منابع اغلب کتاب‌های حجیمی مانند کتاب بیوشیمی هارپر، کتاب بیوشیمی لیپینکات، کتاب بیوشیمی لنینجر، زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش و سایر کتاب‌های رفرنس هستند.

باتوجه به این منابع میزان مطالب و حجم آن‌ها باید کلا از شرکت در کنکور منصرف شد یا به دنبال منابعی گشت که بتواند همان مطالب را به‌صورت خلاصه‌تر و مفیدتر در اختیار داوطلبان قرار دهد. در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین کتاب‌های بیوشیمی بالینی را به شما معرفی کنیم، همچنین در رابطه با سوالات ارشد بیوشیمی بالینی و ضرایب دروس ارشد بیوشیمی بالینی و تاثیر آن‌ها در انتخاب کتاب صحبت کنیم.

ضرایب دروس ارشد بیوشیمی بالینی

همانطورکه اشاره کردیم ضرایب دروس ارشد بیوشیمی بالینی در انتخاب کتاب های بیوشیمی بالینی بسیار تاثیرگذارند. اگر به مقاله منابع ارشد بیوشیمی بالینی مراجعه کنیم، می‌توانیم بفهمیم که در بین منابع معرفی شده درس بیوشیمی عمومی پر اهمیت‌ترین آن‌ها است و درس ژنتیک از اهمیت کمتری برخوردار است، بطوریکه حتی می‌توان این درس را حذف کرد.

باتوجه به ضرایب درمی‌یابیم که بیوشیمی عمومی اصلی‌ترین درس برای قبولی در این رشته است؛ اما باتوجه به این موضوع باید کتاب‌های رفرنس را مطالعه کنیم؟ قطعا پاسخ ” خیر ” خواهد بود؛ چراکه مطالعه کتاب رفرنس برای آزمون ارشد بیوشیمی بالینی عملا مانند وقت کشی است. بنابراین سوال ” برای ارشد بیوشیمی بالینی چی بخونم؟ ” در ذهن شما شکل خواهد گرفت. در ادامه این مطلب این کتاب‌ها را به اختصار معرفی خواهیم کرد.

بهترین کتاب بیوشیمی بالینی

همانطورکه اشاره کردیم از جمله کتاب‌هایی که به عنوان مرجع درس بیوشیمی عمومی معرفی شده‌اند می‌توان به کتاب بیوشیمی هارپر، کتاب بیوشیمی لیپنکات و کتاب بیوشیمی لنینجر اشاره کرد.

چکیده اصول بیوشیمی لنینجر عاشوری

برای ارشد بیوشیمی بالینی چی بخونم ؟ بهترین کتاب بیوشیمی بالینی

کتاب چکیده اصول بیوشیمی لنینجر عاشوری از انتشارات برای فردا تنها کتاب خلاصه‌ای است که از جدیدترین ویراست کتاب اصول بیوشیمی لنینجر یعنی لنینجر 2021 است. این کتاب دارای 3 فصل و 22 بخش است که در آن به موضوعاتی همچون ساختار و کاتالیز، بیوانرژیک و متابولیسم مسیرهای اطلاعاتی پرداخته می‌شود.

در بیوشیمی لنینجر 2021 مطالب جدیدی به بدنه کتاب اضافه شده است، بنابراین تلاش شده است تا کتاب اصول بیوشیمی لنینجر عاشوری چکیده‌ای بی‌نقص با درنظر گرفتن تمام این تغییرات باشد.

کتاب خلاصه اصول بیوشیمی لنینجر دکتر محمدنژاد نیز یکی از مشهورترین کتاب‌های خلاصه لنینجر است که براساس ویراست قبلی کتاب اصول بیوشیمی لنینجر نوشته شده است؛ اما هنوز محبوبیت خود را از دست نداده است. کتاب نکات ضروری بیوشیمی پایه ترجمه‌ای از کتابی با همین نام است.

درحقیقت آنچه باید برای آزمون ارشد امتحان بدهید، سوالاتی از بیوشیمی پایه است. بنابراین نکات ضروری بیوشیمی پایه کتابی است که مطالب مهم بیوشیمی پایه را به‌صورت مفید و مختصر در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

خلاصه بیوشیمی هارپر

برای ارشد بیوشیمی بالینی چی بخونم

خلاصه بیوشیمی هارپر دکتر محمد نژاد را می‌توان تنها و بهترین خلاصه از کتاب بیوشیمی مصور هارپر دانست. این کتاب شامل خلاصه‌ای از تمام سرفصل‌های کتاب بیوشیمی مصور هارپر است که با بیانی شیوا و ساده و کمک گرفتن از اشکال و جداول تلاش کرده است تا کتابی قابل فهم را در اختیار کاربران قرار دهد.

البته این کتاب نهایتا می‌تواند برای کنکور 1401-1402 الی 1403 مورد استفاده  قرار بگیرد، چراکه با ورود بیوشیمی هارپر 2023 دکتر محمدنژاد، این کتاب کم کم باید جای خود را به خلاصه‌ای جدیدتر از کتاب هارپر بدهد.

کتاب بیوشیمی لیپینکات 2022 عادلی پور

کتاب بیوشیمی لیپینکات 2022 عادلی پور جدیدترین ویرایش کتاب بیوشیمی لیپینکات است شامل 764 صفحه است و هنوز خلاصه‌ای از آن به چاپ نرسیده است. بنابراین در این مورد تنها راه داوطلب مطالعه کتاب اصلی و خلاصه برداری از آن خواهد بود.

کتاب خلاصه لودیش

اگر به مقاله منابع آزمون ارشد بیوشیمی بالینی که در بخش‌های  قبل به آن اشاره کردیم مراجع کنیم، می‌توانیم بفهمیم که زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش نیز یکی از منابع معرفی شده برای این آزمون است.

تعداد زیادی ازکتاب‌های خلاصه لودیش در بازار وجود دارند که هر یک توسط نویسندگان خاصی خلاصه شده‌اند. اگر به مقاله ” خلاصه لودیش ” مراجعه کنید، می‌توانید با ویژگی های هر یک از این کتاب‌ها بیشتر آشنا شوید و یکی از این کتاب‌ها را به عنوان کتاب مرجع برای مطالعه انتخاب نمایید.

صفر تا صد باکتری شناسی و خلاصه میکروب شناسی جاوتز

کتاب میکروب شناسی جاوتز دکتر عباس بهادر به عنوان رفرنس وزارت بهداشت برای رشته بیوشیمی بالینی اعلام شده است. از بهترین خلاصه‌های کتاب میکروب شناسی جاوتزمی‌توان به صفر تا صد باکتری شناسی یا خلاصه میکروب شناسی جاوتز 2020 اشاره کرد .در هر دو این کتاب‌ها مطالب مهم کتاب جاوتز به‌صورت خلاصه و مفهومی به کاربر ارائه شده‌اند.

نتیجه گیری:

باتوجه به مطالب فوق می‌توان در پاسخ به سوال برای ارشد بیوشیمی بالینی چی بخونم باید گفت، هر چیزی که مطالب رفرنس اصلی را دربر بگیرد و در عین حال باب طبع و ذائقه طراحان سوال کنکور ارشد باشد.

برای اینکه بدانید سوالات ارشد بیوشیمی بالینی وزارت بهداشت چه سوالاتی هستند و باتوجه به این سوالات کدام یک از درسنامه های فوق برای شما مناسب است ابتدا باید یک کتاب تست بیوشیمی خوب داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *