معرفی و مقایسه کتاب

بهترین کتاب نوروآناتومی

بهترین کتاب نوروآناتومی

بهترین کتاب نوروآناتومی کدام است؟ همانطورکه می‌دانید کتاب آناتومی به چهار موضوع آناتومی تنه، آناتومی اندام، آناتومی سر و گردن و نوروآناتومی می‌پردازد. منظور از نوروآناتومی بررسی ساختار دستگاه عصبی است.

دستگاه عصبی یکی از مهم‌ترین اندام‌ها یا ساختار‌های بدن است. از همین رو کتاب نوروآناتومی را می‌توان یکی از اصلی‌ترین کتاب‌های آناتومی دانست. به همین علت همواره این پرسش مطرح است که بهترین کتاب نوروآناتومی کدام است؟

ممکن است انتخاب بین کتاب‌های نوروآناتومی گری، نوروآناتومی بالینی اسنل و حتی نوروآناتومی چوراسیا اندکی سخت باشد، بنابراین در ادادمه این مطلب به معرفی کتاب‌ های نوروآناتومی می‌پردازیم تا بتوانیم بهترین کتاب را به شما معرفی کنیم.

کتاب نوروآناتومی گری

نوروآناتومی گری دکتر شیرازیکتاب نوروآناتومی گری جلد چهارم از کتاب آناتومی گری است. این کتاب را می‌توان یکی از مشهورترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه آناتومی دانست. اما آیا کتاب نوروآناتومی گری را می‌توان بهترین کتاب نوروآناتومی معرفی کرد؟

کتاب آناتومی گری اصلی‌ترین کتاب است که توسط اساتید برای درس آناتومی معرفی می‌شود. ممکن است شنیده باشید که کتاب آناتومی اسنل روان‌تر است؛ اما همواره کتاب آناتومی گری توسط اساتید به دانشجویان معرفی می‌شود.

کتاب نوروآناتومی گری نیز مانند سایر جلدهای آناتومی گری بیشتر مورد تایید اساتید است. به‌علاوه باید بدانید که یادگیری آناتومی بیشتر بسته به تصاویر و حافظه تصویری فرد دارد، بنابراین روان بودن متن آن تاثیر کمتری نسبت به تصاویر آن در خرید این کتاب دارد.

کتاب نوروآناتومی گری نیز مانند بسیاری از رفرنس های نوروآناتومی توسط مترجمان زیادی ترجمه شده است. با مطالعه مقاله کتاب آناتومی گری 2020 می‌توانید نسبت به بهترین ترجمه این کتاب اطلاعات بیشتری به دست آورید.

بهترین ترجمه نوروآناتومی اسنل

نوروآناتومی بالینی اسنلهمانطورکه گفتیم کتاب نوروآناتومی گری از اعتبار بیشتری نزد اساتید ایران برخوردار است؛ اما باید بدانید که کتاب آناتومی اسنل نسبت به آناتومی گری بالینی‌تر است. البته بالینی‌تر بودن این کتاب بیشتر در مورد جلد‌هایی نظیر سر و گردن و اعصاب صدق می‌کند.

بنابراین می‌توان گفت که بهترین کتاب نوروآناتومی کتاب نوروآناتومی اسنل است. زیرا این کتاب در بررسی نوروآناتومی بالینی‌تر عمل کرده است؛ اما این موضوع همچنان بستگی به نظر استاد شما دارد، به‌عبارتی اگر استاد بخواهد از روی کتاب آناتومی گری درس بدهد بهتر است کتاب گری را تهیه کنید اگرچه کتاب آناتومی اسنل در بخش اعصاب قوی‌تر عمل کرده است.

کتاب نوروآناتومی اسنل نیز مانند کتاب آناتومی گری دارای ترجمه‌های زیادی است که توسط مترجمان مختلف انجام شده است، برای اطلاع از بهترین ترجمه نوروآناتومی اسنل باید ترجمه‌های مختلف این کتاب را بررسی و با یکدیگر مقایسه کرد تا درنهایت داوطلب بتواند بهترین ترجمه نوروآناتومی اسنل را خریداری نماید.

کتاب نوروآناتومی چوراسیا

کتاب نوروآناتومی چوراسیا یکی از دیگر کتاب‌های نوروآناتومی است که به اندازه نوروآناتومی گری و اسنل با این کتاب‌ها مقایسه نمی‌شود. اعصاب، مغز، نخاع  و … از جمله مطالبی هستند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته می‌شود.

این کتاب از نظر متن و محتوا، خوب است، اما هرگز به محتوای آن به اندازه کتاب آناتومی گری یا آناتومی اسنل توجه نشده است. بنابراین اغلب اساتید و دانشجویان به اندازه دو کتاب دیگر به این کتاب توجه نشان نمی‌دهند، از همین رو وقتی صحبت از بهترین کتاب نوروآناتومی به میان می‌آید، کتاب نوروآناتومی چوراسیا اغلب مورد بحث قرار نمی‌گیرد.

کتاب نوروآناتومی دکتر اکبری

نوروآناتومی دکتر اکبریشاید نام کتاب نوروآناتومی دکتر اکبری در بین رفرنس های نوروآناتومی جایز نباشد. اما این کتاب را می‌توان یکی از بهترین کتاب‌های نوروآناتومی دانست. تلاش شده است تا در این کتاب برای آموزش راحت‌تر مطالب نوروآناتومی با علم فیزیولوژی در هم آمیخته شوند تا کاربر راحت‌تر بتواند با این مطالب ارتباط برقرار کند.

در کتاب نوروآناتومی دکتر اکبری مطالعه ساختمان سیستم عصبی به شیوه‌ای ساده به دانشجو آموزش داده می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به مطالبپ نوروبیولوژی یا نورون سلول‌های گلیال اشاره کرد.

یکی از ویژگی‌های مهم این کتاب این است که نوروآناتومی در آن به‌صورت بالینی توضیح داده می‌شود. این نوع توضیح سبب می‌شود تا دانشجو بیشتر بتواند با آناتومی مغز انسان آشنا شود و آموزش‌های این کتاب را به‌صورت بالینی به کار بگیرد. بنابراین اگر اساتید شما کتاب خاصی را توصیه نکرده‌اند، نوروآناتومی دکتر اکبری می‌تواند یکی بهترین انتخاب‌ها برای شما باشد.

نتیجه گیری:

بهترین کتاب نوروآناتومی کتاب نوروآناتومی بالینی اسنل است، البته به این شرط که در انتخاب کتاب آزاد باشید. اگر انتخاب شما کتاب نوروآناتومی اسنل است بهتر است این کتاب را با اطلس آناتومی نتر همراه کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. زیرا بخش زیادی از یادگیری آناتومی به‌صورت بصری است.

در غیراینصورت کتاب نوروآناتومی گری نیز چیزی از کتاب نوروآناتومی اسنل کمک ندارد و حتی برخی ترجمه‌های آن بسیار روان و قابل درک هستند. کتاب نوروآناتومی دکتر اکبری نیز یکی از بهترین کتاب‌ها در این زمینه است. این کتاب تلفیقی از فیزیولوژی و نوروآناتومی است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *