معرفی و مقایسه کتاب

IQB آناتومی ، گنجینه سوالات آناتومی یا ETC آناتومی؟ کدام کتاب تست آناتومی ؟

کتاب تست آناتومی

کتاب تست آناتومی آن هم کتاب تست بروز و جدید چندان در بازار زیاد نیست. از کتاب های تست این درس می‌توان به IQB آناتومی ، گنجینه سوالات آناتومی سنا ، ETC آناتومی و مجموعه سوالات علوم تشریحی (آناتومی) اشاره کرد. تمام این کتاب ها، کتاب های تست هستند، اما کدام یک برای آمادگی برای کنکور ارشد بهتر هستند؟ سایر کتاب های تست، نظیر کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی ، کتاب تست ارشد پرستاری و … همواره بروز می‌شوند. چراکه این کتاب ها دارای متقاضیان زیادی هستند اما این توجه هرگز در مورد کتاب تست آناتومی وجود ندارد. درحالی‌که این کتاب تست ها نیز متقاضیان خاص خود را دارند. در ادامه این مقاله بررسی می‌کنیم که کدامیک از این کتاب تست ها برای کنکور ارشد رشته آناتومی بهتر هستند. 

کتاب تست آناتومی

برای بررسی کتاب تست آناتومی باید نقاط قوت و ضعف هر یک را با یکدیگر بررسی کنیم. اگر قصد خرید چنین کتابی را داریم باید بدانیم که به دنبال چه چیز هستیم. آیا تنها به دنبال یک کتاب تست با پاسخ‌های چهار گزینه‌ای هستیم با در کنار تست‌ها پاسخ های تشریحی نیز می‌خواهیم.  تمام این موارد در خرید کتاب سوالات آناتومی تأثیر گذار است.

IQB اناتومی

کتاب IQB آناتومی یکی از معروفترین کتاب تست آناتومی است. این کتاب در در بین کتاب های سوالات آناتومی یکی از پر طرفدارترین‌ها است. نمی‌توان این موضوع را نیز به همراه بودن سوالات این کتاب با پاسخ تشریحی بی‌نسبت دانست. از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به موراد زیراشاره کرد: 

1- پاسخ تشریحی

2- جلد شومیز برای سبکی کتاب

3 – جدا کردن بخش های مختلف آناتومی نظیر اندام، سر و گردن و تنه و بررسی فصل به فصل سوالاتی که در کنکور سال های گذشته در رابطه با یک فصل خاص از این سه جلد کتاب بیان شده‌اند.

4- این کتاب سوالات کنکور کارشناسی ارشد آناتومی ، علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی و دکتری این رشته را از سال 70 تا 98 شامل می‌شود.

5- در پاسخنامه تشریحی این کتاب نکات و جداول نیز به چشم می‌خورند.

6- پاسخ برخی سوال ها تشریحی نیستند و تنها به‌صورت تستی پاسخ داده شده‌اند.

7- چاپ کتاب سیاه و سفید است.

خرید کتاب تست IQB آناتومی

باوتجه به ویژگی‌های ذکر شده برای این کتاب می‌توانید کتاب تست آناتومی (IQB آناتومی) را با تخفیفی مناسب از فروشگاه بانک کتاب علوم پزشکی تهیه کنید. 

IQB آناتومی

۴۹۵,۰۰۰ تومان

کتاب تست مجموعه سوالات علوم تشریح (آناتومی)

کتاب مجموعه سوالات علوم تشریح را نیز می‌توان با عنوان کتاب تست آناتومی معرفی کرد. این کتاب نیز مانند کتاب IQB تا کنکور 98 آپدیت شده است. از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- حجم کتاب بسیار کم و تنها یک سوم حجم IQB است.

2- این کتاب فاقد پاسخنامه تشریحی است و تنها جواب تست ها را دارد. 

3- شامل سوالات ارشد و دکتری است.

خرید کتاب مجموعه سوالات علوم تشریح

بطورکلی می‌توان کتاب سوالات علوم تشریح را یک کتاب تست آناتومی ساده دید که تنها مجموعه سوالات ده سال گذشته به همراه کلید آنها را در کنار هم جمع کرده و آن‌ها را جلد کرده است. این کتاب برای آن دسته افرادی که وقت کمی برای کنکور دارند چندان مفید نیست؛ اما می‌تواند برای افرادی که درس آناتومی را به خوبی مطالعه کرده‌اند کاربردی باشد. هر چند که وجود پاسخ تشریحی همواره بهتر است. 

کتاب تست ETC آناتومی

کتاب تست آناتومی ETC نیز یکی از کتاب هایی است که شامل سوالات کنکور ارشد رشته آناتومی از سال 84 تا 96 است. این کتاب به اندازه کتاب علوم تشریح آناتومی یا IQB آناتومی آپدیت نیست. اما به دلیل پاسخ‌های تشریحی از طرفدارن زیادی برخودار است. از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

1- پاسخ‌های تشریحی و کاربردی

2- جلد شومیز و تعداد صفحات نسبتاً کمتر از کتاب آی کیو بی

خرید کتاب تست ETC آناتومی

این کتاب تست آناتومی نیز جزو کتاب هایی است که به دلیل دارا بودن پاسخ تشریحی اغلب مورد استقبال زیادی است. اما همانطورکه گفتیم آخرین آپدیت آن مربوط به سال 1396 است. برای خرید این کتاب با تخفیف مناسب کافیست بر روی لینک زیر کلیک نمایید تا به‌ راحتی کتاب ETC آناتومی با درصد تخفیفی مناسب خریداری نمایید. 

گنجینه سوالات آناتومی

کتاب تست آناتومی با نام گنجینه سوالات آناتومی سنا یکی از کتاب‌هایی است که برای مدت طولانی برای آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کتاب شامل 3000 سوال از تمام آزمون های آناتومی نظیر، کنکور ارشد آناتومی، کنکور دکتری آناتومی و آزمون های علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی است. از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به موراد زیر اشاره کرد. 

1- پوشش دهی تمام سوالات آناتومی نظیر کنکور ارشد، دکتری و علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی

2- سوالات بدون تکرار کنکور ارشد و دکتری

3- ارائه پاسخ نامه تشریحی

4- تعیین سطح سوالات از نظر سختی و آسانی

5- داشتن پاسخ تشریحی

خرید کتاب گنجینه سوالات آناتومی

این کتاب نیز یکی از مطلوب‌ترین کتاب  تست آناتومی است که می‌توان برای آمادگی برای کنکور ارشد آناتومی از آن استفاده کرد. کتاب گنجینه سوالات آناتومی تمام ویژگی‌های یک کتاب خوب برای آمادگی برای این آزمون را دارد. ویژگی که این کتاب را از سایر کتاب های تست دارای پاسخ تشریحی متمایز می‌کند همین موضوع است. این امر سبب شده است تا نسبت به کتاب های تست دیگر بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد. البته نمی‌توان، از پاسخ های تشریحی کوتاه و جامع آن غافل شد. برای خرید این کتاب با بیشترین تخفیف ممکن نیز می‌توانید از لینک زیر کمک بگیرید.

درسنامه های آناتومی

بجز کتاب های تست درسنامه های آناتومی نیز در دوران کنکور، کمک خوبی برای آمادگی برای این آزمون هستند. از بهترین درسنامه های آناتومی می‌توان به کتاب صفر تا صد آناتومی و DRS  آناتومی اشاره کرد. هر دو این کتاب ها تمام بخش های مهم جلدهای مختلف آناتومی گری و اسنل را در قالب یک کتاب واحد به شما تدریس می‌کنند. از همین رو اگر وقت کافی برای آمادگی برای کنکور دارید، بهتر است از استفاده از این کتاب ها نیز غافل نشوید.

صفر تا صد آناتومی

۲۰۴,۸۵۰ تومان

مرور جامع DRS آناتومی دکتر گلچینی

۴۴,۰۰۰ تومان

2 فکر در مورد “ IQB آناتومی ، گنجینه سوالات آناتومی یا ETC آناتومی؟ کدام کتاب تست آناتومی ؟

  1. طاهر گفت:

    واقعا مقاله خیلی خوبی بود

    1. مدیر سایت گفت:

      ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *