دانلود سوالات کنکور ارشد

تغییرات منابع ارشد ایمونولوژی 1402 – 1403

تغییرات منابع ارشد ایمونولوژی 1402 | تغییرات ضرایب دروس ارشد ایمونولوژی

تغییرات منابع ارشد ایمونولوژی 1402 – 1403 یکی از سوالاتی است که به‌صورت مکرر پرسیده می‌شود. علت این موضوع نیز اعمال تغییرات گسترده روی منابع ارشد وزارت بهداشت است. بنابراین ممکن است دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در گرایش ایمنی شناسی از مجموعه علوم آزمایشگاهی 2 را دارند، بخواهند بدانند که منابع کنکور ارشد علوم آزمایشگاهی 2 وزارت بهداشت نسبت به پارسال چه تفاوت‌هایی دارد.
دقت داشته باشید که منابع مجموعه علوم آزمایشگاهی 2 شامل منابع ارشد ایمونولوژی و منابع ارشد هماتولوژی وزارت بهداشت است. به‌عبارتی منابع این دو رشته یکسان هستند اما تفاوتی که قبولی داوطلب را در هر ی از این دو گرایش تضمین می‌کند توجه به ضرایب دروس ارشد ایمونولوژی یا هماتولوژی است.

بنابراین در ادامه این مقاله تغییرات منابع ارشد ایمنی شناسی 1402 را نسبت به سال 1401 بررسی می‌کنیم تا بدانیم که چه منبعی از این مجموعه حذف با به آن اضافه شده است. همچنین ضرایب دروس ارشد ایمونولوژی را نیز بررسی خواهیم کرد. همچینین در ادامه در مورد رشته‌های مجاز برای ارشد ایمونولوژی نیز صحبت خواهیم کرد.

منابع ارشد ایمونولوژی 1402

همانطورکه گفتیم منابع ارشد ایمونولوژی دچار تغییراتی شده‌اند. تغییرات منابع ارشد ایمونولوژی 1402 چندان محسوس نیست. در ادامه جدولی را قرار می‌دهیم که شامل منابع ارشد علوم آزمایشگاهی 2 است.

مجموعه علوم آزمایشگاهی 2
درس منابع
ایمنی شناسی 1. ایمونولوژی رویت (حذف)
2. ایمونولوژی دکتر محمد وجگانی
3.  تفسیر آزمایش های سرولوژی بالینی دکتر پرویز پاکزاد
4. Stites et al, Medical Immunology (حذف)
5. ایمونولوژی سلولی مولکولی ابوالعباس
بیوشیمی 1. کتاب بیوشیمی هارپر (جدید)
2. کتاب بیوشیمی لیپینکات (جدید)
3. بیوشیمی دولین
4. بیوشیمی استرایر (حذف شده)
زیست شناسی سلولی و مولکولی 1.کتاب زیست شناسی سلولی مولکولی لودیش
خون شناسی و بانک خون 1. Davidson & Henry, Clinical Diagnosis
2. Daci practical haematology
3. کتاب هماتولوژی هافبراند
4. Technical Manual aaBB
میکروب شناسی 1. میکروب شناسی جاوتز عباس بهادر
2. Finegulld (Baily & scoit). Diagnostic Microbiology. Fourteenth Edition 2021.
3. میکروب شناسی مورای عباس بهادر
میکروب شناسی و عفونت های میکروبی تاپلی و ویلسون (جدید)

تغییرات منابع ارشد ایمونولوژی 1402 در جدول فوق نسبت به پارسال مشخص شده‌اند. همانطورکه می‌دانید هر یک از این کتاب‌ها کتاب‌های مرجع با حجم زیاد هست. همچنین دلیل اعلام منابع از سوی وزارت بهداشت این است که داوطلب بداند سوالات از کدام رفرنس طرح شده‌اند. بنابراین معرفی این منابع به این معنا نیست که این منابع بهترین منابع ارشد ایمونولوژی هستند.

البته اگر وقت کافی تا کنکور دارید و می‌توانید زمان خود را برای مطالعه این کتاب‌ها تنظیم کنید، کافیست بر روی لینک‌های ایجاد شده روی هر کتاب کلیک کنید تا به صفحه محصول بروید و ضمن کسب اطلاعات از کتاب مدنظر خود آن را باتخفیف خریداری کنید. در غیر اینصورت می‌توانید به مقاله بهترین منابع ارشد ایمونولوژی مراجعه کنید تا بتواند با استفاده از کتاب‌های معرفی شده در این مقاله بهترین منابع را برای مطالعه در فرصت کم انتخاب کنید.

ضرایب دروس ارشد ایمونولوژی

همانطور که در بالا نیز اشاره منابع ارشد ایمونولوژی 1402 و منابع ارشد هماتولوژی 1402 یکی هستند؛ بنابراین اگر داوطلبی قصد قبولی در گرایش ایمونولوژی را دارد باید بداند که ضرایب هر درس به چه صورت است تا بتواند دروسی که باید مورد مطالعه قرار دهد را بر اساس اولویت طبقه بندی کند. بنابراین در ادامه این مطلب ضرایب دروس ارشد ایمونولوژی را ارائه خواهیم کرد. ضرایب این درس نیز مانند منابع آن دچار تغییراتی شده‌اند.

ضرایب دروس ارشد ایمونولوژی
رشته امتحانی مدارک مورد پذیرش ایمنی شناسی بیوشیمی زیست شناسی سلولی و مولکولی خون شناسی و بانک خون میکروب شناسی زبان عمومی
ایمنی شناسی پزشکی کارشناسی ایمنی شناسی، انگل شناسی پزشکی، باکتری شناسی، بیوشیمی، بیوتکنولوژی، زیست شناسی (با گرایش جانوری؛ سلولی و مولکولی؛ عمومی یا ژنتیک)، میکروبیولوژی؛ علوم آزمایشگاهی، فیزیولوژی، ویروس شناسی 6 1 2 0 1 3

همانطورکه می‌بینید ضریب خون شناسی برای ارشد رشته ایمونولوژی صفر است. بنابراین داوطلبی که می‌خواهد در این گرایش قبول شود، حتی نیازی نیست کتاب‌های درس خون شناسی را بخواند یا یا حتی کتاب رفرنسی مانند میکروب شناسی جاوتز را مورد مطالعه قرار دهد.

در بخش مدارک مورد پذیرش، رشته‌های مجاز برای شرکت در آزمون علوم آزمایشگاهی 2 را نام بردیم. بر خلاف تغییرات منابع ارشد ایمونولوژی 1402 و حتی تغییر در ضریب درس ایمنی شناسی، رشته‌های مجاز برای شرکت در کنکور ارشد این رشته تغییری نداشته‌اند. به‌علاوه توجه به ضرایب دروس کنکور ارشد هماتولوژی باعث می‌شد تا داوطلب تصمیم بگیرد وقت بیشتری را صرف مطالعه چه درس‌هایی نماید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *