معرفی و مقایسه کتاب

بهترین کتاب های علوم پایه پزشکی + بهترین کتاب تست علوم پایه

بهترین کتاب های علوم پایه پزشکی + بهترین کتاب تست علوم پایه + منابع علوم پایه پزشکی

بهترین کتاب های علوم پایه پزشکی، کتاب‌هایی هستند که داوطلبین آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی با مطالعه آن‌ها بتوانند نمره مناسبی را در این آزمون کسب کنند. این کتاب‌ها می‌توانند شامل درسنامه ها یا کتاب سوالات علوم پایه پزشکی باشند.

منظور از درسنامه‌ها کتاب های آزمون علوم پایه پزشکی هستند که شامل خلاصه‌ای از رفرنس‌های این آزمون مانند کتاب فیزیولوژی گایتون، آناتومی گری و … هستند.

کتاب‌های علوم پایه که در دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی تدریس می‌شوند غالبا کتاب‌های رفرنس هستند که حجم زیادی نیز دارند، بنابراین مطالعه آن‌ها برای آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی بسیار زمان‌بر و چه بسا بی‌فایده است.

به همین جهت بهترین راه برای شرکت در این آزمون دوره کردن مطالب با استفاده از مجموعه کتاب هایی مانند کتاب های کپسول علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، drs علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی و پروگنوز علوم پایه است. این کتاب‌ها شامل خلاصه‌ای از کتاب های رفرنس هستند که بر اساس مطالب مورد نظر طراحان سوالات آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی نوشته شده‌اند.

آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی از سال 97 تاکنون دیگر به‌صورت قطبی برگزار نمی‌شود، بلکه به‌صورت کشوری برگزار می‌شود، همین امر سبب شده است تا ناشران و نویسندگان بتوانند کتاب‌هایی را بر اساس سبک و سیاق طراحان سوالات این آزمون نگارش کنند و این کتاب‌ها را به‌عنوان بهترین منابع آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی معرفی کنند.

این کتاب‌ها علاوه‌بر درسنامه که شامل خلاصه‌ای کاربردی از کتاب‌های رفرنس است، شامل کتاب تست علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی نیز می‌شود. از بهترین کتاب تست علوم پایه پزشکی می‌توان به کتاب‌های همچون جعبه سیاه علوم پایه پزشکی، جعبه سیاه علوم پایه دندانپزشکی، گنجینه پروگنوز علوم پایه و … اشاره کرد.

بهترین کتاب های علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی

همانطورکه اشاره کردیم بهترین کتاب های علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی کتاب‌هایی هستند که بتوانند به داوطلب کمک کنند تا بدون مارجعه به کتاب‌های رفرنس و تنها بااستفاده از این کتاب‌ها به نمره مطلوب در ازمون علوم پایه پزشکی د و دندانپزشکی دست یابند.

درحقیقت این کتاب‌ها باید طوری نوشته باشند که هم برای کسانی که می‌خواهند در این آزمون استریت یا رتبه شوند مناسب باشد و هم برای کسانی  که می‌خواهند نمره قبولی را در این آزمون کسب کنند.

کتاب های آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی به سه بخش منابع آزمون علوم پایه پزشکی، درسنامه یا کتاب‌های خلاصه شده برای آزمون علوم پایه پزشکی و کتاب تست علوم پایه پزشکی تقسیم می‌شوند.

منابع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی

عنوان منابع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی به کتاب‌هایی نسبت داده می‌شود که سوالات این آزمون بر اساس این کتاب‌ها طراحی می‌شوند، از جمله این  کتاب‌ها می‌توان به مواردی همچون کتاب فیزیولوژی گایتون، کتاب آناتومی گری، کتاب بیوشیمی، کتاب ژنتیک، اپیدمیولوژی، آسیب شناسی، روانشناسی، انگل شناسی، میکروب شناسی، باکتری شناسی، زبان انگلیسی، معارف اسلامی و … اشاره کرد. اما همانطورکه اشاره مطالعه این منابع زمان زیادی را از دانشجو می‌گیرد و از آنجایی که این آزمون به‌صورت کشوری نیز برگزار می‌شود مطالعه جزوه‌های کلاسی نمی‌تواند در این آزمون چندان کارآمد باشد. در ادامه به معرفی بهترین و کارآمد ترین کتاب های آزمون علوم پایه پزشکی خواهیم پرداخت.

کتاب های درسنامه آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی

کتاب های آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی کتاب‌هایی هستند که بر اساس منابع آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی نظیر کتاب‌های فیزیولوژی، آناتومی، بیوشیمی، ژنتیک و … نوشته شده‌اند. این کتاب‌ها در حقیقت خلاصه‌های مروری هستند که بر اساس کتاب‌های علوم پایه پزشکی که دانشجویان در طول ترم مطالعه می‌کنند نوشته شده است. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این کتاب‌ها، نگارش این مجموعه‌ها بر اساس سبک و سیاق طراحی سوالات آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی است؛ به همین جهت نیز برای مطالعه برای آمادگی برای این آزمون بسیار مفیدند.

این کتاب‌ها عموما درسنامه‌هایی هستند که مطالعه آن‌ها حداکثر یک ماه و حداقل یک هفته زمان می‌برد، این درحالی است که در این مدت زمان کوتاه دانشجو می‌تواند هر آنچه در آزمون علوم پایه پزشکی به نیاز دارد را مطالعه نمایند بدون اینکهه به مرجع دیگری رجوع کند. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به مجموعه کتاب های کپسول علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، DRS  علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی، کتاب های پروگنوز علوم پایه، درسنامه جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی گلبان، درسنامه جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی میر و درسنامه جامع علوم پایه انتشارات حیدری از جمله این کتاب‌های درسنامه هستند.

کپسول آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی

کتاب های کپسول علوم پایه پزشکی انتشارات سنا شامل مجموعه‌ای از کتاب‌های کپسول ژنتیک، کپسول سلامت دهان و سلامت جامعه، کپسول فیزیک پزشکی، کپسول فیزیولوژی پزشکی، کپسول روانشناسی، کپسول بیوشیمی، کپسول باکتری و ویروس شناسی، کپسول انگل و قارچ شناسی، کپسول انقلاب و اندیشه اسلامی، کپسول علوم تشریح (آناتومی، بافت و جنین در یک کتاب) کپسول آسیب شناسی، کپسول زبان انگلیسی و کپسول اپیدمیولوژی است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های کپسول علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی می‌توان به این نکته اشاره کرد که این مجموعه یک پکیج کامل از دروس عمومی و دروس شناور است. این کتاب‌ها شامل مجموعه‌ای از کتاب‌های پالتویی با حجم کم است که محتوای آن‌ها شامل مباحث پرتکرار و سوال خیز کتاب در فهرست و متن اصلی آن است.

در این کتاب‌ها، نکات پرتکرار با علامت کپسول مشخص شده‌اند. منظور این علامت این است که از نکته مذکور هر سال به شیوه‌های مختلف سوال طرح می‌شود. همچنین مطالب در این کتاب در قالب نکته، نمودار و جداول آمده‌اند. این امر به منظور کمک به فهم آسان‌تر و بهتر مطالب است.

این کتاب‌ها نه‌تنها از بهترین منابع برای آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی هستند بلکه برای جمع بندی در امتحانات پایان ترم و روزهای نزدیک به کنکور نیز بسیار مناسب هستند. یکی دیگر از ویژگی های مهم کپسول علوم پایه پزشکی بیان طنزگونه و بسیار ظریف در این کتاب است که باعث می‌شود دانشجو بتواند با کتاب ارتباط بهتری برقرار کند.

درسنامه پروگنوز

 

درسنامه پروگنوز شامل مجموعه درسنامه‌های علوم پایه پزشکی است، کتاب درسنامه پروگنوز پزشکی و درسنامه پروگنوز دندانپزشکی دو مجموعه کتاب جدا هستند، بنابراین کسانی که قصد شرکت در آزمون علوم پایه دندانپزشکی را دارند می‌توانند پکیج درسنامه پروگنوز دندانپزشکی را به‌صورت جداگانه تهیه کنند.

این کتاب‌ها شامل درسنامه پروگنوز علوم تشریح، درسنامه پروگنوز بیوشیمی، درسنامه پروگنوز دندانپزشکی، درسنامه پروگنوز اپیدمیولوژی، درسنامه فیزیولوژی پروگنوز، درسنامه پروگنوز معارف اسلامی، درسنامه پروگنوز زبان تخصصی و … است.

همانطورکه از نام این کتاب‌ها پیداست، این کتاب‌‌ها را می‌توان درسنامه‌ای خلاصه شده از کتاب های رفرنس علوم پایه پزشکی، مانند فیزیولوژی گایتون، آناتومی گری و … دانست، این درسنامه‌ها بر اساس شیوه طراحی سوال در آزمون علوم پایه نگارش شده‌اند و بیشتر به مطالبی پرداخته‌اند که مورد توجه طراحان سوالات این آزمون است. بنابراین داوطلبان این آزمون می‌توانند با مطالعه کتاب درسنامه پروگنوز علاوه‌بر دوره کردن مطالب، بطور ویژه برای این آزمون آماده شوند.

 

drs علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی

مجموعه drs علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی شامل کتاب‌های drs معارف اسلامی، drs بافت شناسی و drs جنین شناسی، ویروس شناسی باکتری شناسی بیوشیمی، drs زبان انگلیسی و drs انگل، حشره و قارچ است.

همانطورکه از اسامی این مجموعه کتاب پیداست، در این کتاب‌ها به دروس عمومی آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی پرداخته شده است و به دروس شناور چندان اهمیت داده نشده است.

این کتاب‌ها شامل مرور سوالات ده سال اخیر آزمون علوم پایه است. همچنین در بخشی به نام پین باکس نکات مهم هر فصل دوره شده‌اند. به‌علاوه این کتاب‌ها دارای بخشی به نام آنلاین باکس شگفت انگیز است که شامل خلاصه درس، تست‌های مروری و … است.

به‌نوعی می‌توان گفت بخش مهمی از کتاب به صورت آنلاین در اختیار خواننده قرار می‌گیرد. این موضوع می‌تواند برای برخی خوب و جالب توجه و برای برخی دیگر که عادت به خواندن از روی برگه کتاب دارند یا دسترسی مناسب به اینرنت ندارند، چندان جالب نباشد.

درسنامه جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی گلبان

بهترین کتاب های علوم پایه پزشکی + بهترین کتاب تست علوم پایه + منابع علوم پایه پزشکی

درسنامه علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی گلبان هم یکی از کامل‌ترین پک‌هایی که می‌تونید برای این آزمون تهیه کنید. این کتاب درحقیقت یکی از مجموعه کتاب‌هایی است که شامل دروس عمومی هم می‌شود.

این پکیج یک مجموعه ده جلدی شامل بیوشیمی، جنین شناسی، زبان انگلیسی، بهداشت و اپیدمیولوژی، انگل شناسی (انگل، قارچ و حشره) میکروب شناسی (باکتری و ویروس)، بافت شناسی، اندیشه اسلامی، آناتومی و فیزیولوژی است.

این مجموعه یک درسنامه خلاصه شده به همراه تست های سال‌های قبل علوم پایه پزشکی است. البته تعداد تست‌های این کتاب آنقدر زیاد نیست که نیاز شما را برطرف کند بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای درس‌های اصلی که از اهمیت بیشتری در آزمون برخوردارند از یک کتاب تست استفاده کنید.

درسنامه جامع علوم پایه پزشکی میر

کتاب درسنامه جامع علوم پایه پزشکی میر درسنامه جامع علوم پایه پزشکی (جلد اول) است که به خلاصه دروس اختصاصی علوم پایه پزشکی و معارف اسلامی 1 و 2 اختصاص دارد. این کتاب همچنان یکی از مناسبترین کتاب‌ها جهت کسب آمادگی در آزمون های جامع علوم پایه پزشکی و داندانپزشکی محسوب می‌گردد. درسنامه‌ها در کتاب درسنامه جامع علوم پایه پزشکی بطور کامل تفکیک شده‌اند و این کتاب براساس آخرین مراجع معرفی شده از سوی دبیر خانه آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نوشته شده است.

برای سهولت در مرور مطالب مهم‌تر، این مطالب مروری با قلمی متفاوت از متن اصلی کتاب جدا شده‌اند. همچنین حجم کتاب علی رغم افزودن مطالب جدید در حد قابل قبول برای مطالعه در فرصت موجود برای داوطلبان این آزمون حفظ شده است.

بهترین کتاب تست علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم آزمون‌های علوم پایه از سال 97 تاکنون به‌صورت کشوری برگزار می‌شوند، این امر سبب شده است تا ناشران و نویسندگان بسیاری بتوانند کتاب های تست علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی را وارد بازار کنند این کتاب‌ها حتی به‌تنهایی و بدون کتاب درسنامه نیز بسیار کارآمد هستند، چراکه این کتاب‌ها عموما بر اساس آزمون‌های قبلی علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی نگارش شده‌اند و دارای پاسخنامه تشریحی نیز هستند به همین جهت کسانی که به مطالب منابع آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی مسلط هستند می‌توانند با استفاده از این سوال و پاسخ‌ها برای  شرکت در آزمون آماده شوند. از جمله بهترین کتاب تست علوم پایه پزشکی می‌توان به کتاب جعبه سیاه علوم پایه پزشکی و جعبه سیاه علوم پایه دندانپزشکی، کتاب تست علوم پایه پروگنوز، کتاب تست علوم پایه پزشکی میر و … اشاره کرد.

کتاب تست جعبه سیاه علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی

کتاب  جعبه سیاه علوم پایه پزشکی شامل مجموعه سوالات آزمون علوم پایه پزشکی از زمان برگزاری این آزمون به‌صورت کشوری تاکنون است. از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به پاسخنامه تشریحی آن اشاره کرد که هر بخش از ان توسط متخصص مربوط به همان مبحث پاسخ داده شده است. برای مثال سوالات مربوط به مبحث اناتومی توسط متخصصان مربوط به همان مبحث پاسخ داده شده است. این کتاب می‌تواند علاوه‌بر آزمون علوم پایه برای آمادگی برای امتحانات پایان ترم نیز موزد استفاده قرار بگیرد.

جعبه سیاه علوم پایه دندانپزشکی نیز مانند کتاب جعبه سیاه علوم پایه پزشکی شامل سوالات کشوری این آزمون از سال 97 تاکنون است، اما سوالات این کتاب مربوط به آزمون علوم پایه دندانپزشکی هستند. این نوع کتاب ها را می‌توان از جمله بهترین کتاب های علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی دانست، چراکه می‌توان از این کتاب‌ها بدون نیاز به هیچ رفرنس دیگری برای آمادگی برای آزمون علوم پایه استفاده کرد.

گنجینه تست پروگنوز

کتاب تست گنجینه پروگنوزعلوم پایه پزشکی و دندانزشکی نیز درست مانند کتاب تست جعبه سیاه تعلوم پایه پزشکی، شامل سوالات این ازمون بر اساس سرفصل به همراه پاسخنامه تشریحی است. از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به آدرس دهی مطابق رفرنس، حجم کم و پوشش دهی خوب آن‌ها اشاره کرد.این کتاب‌ها می‌توانند در کنار کتاب‌های درسنامه پروگنوز برای این آزمون مورد استفاده قرار بگیرند.

کتاب تست علوم پایه پزشکی میر

کتاب تست علوم پایه پزشکی میر یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌ها در زمینه آزمون علوم پایه پزشکی است. این کتاب نیز مانند سایر کتب مشابه دارای پاسخنامه تشریحی است که در نوع خود می‌تواند مانند یک درسنامه نیز عمل کند و مطالعه آن برای کسانی که به مباحث منابع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی مسلط هستند کافی باشد.

سخن آخر:

حالاکه از بهترین منابع آزمون علوم پایه پزشکی بطور کامل اطلاع داریم؛ نتیجه گرفتیم که خواندن از روی رفرنس‌هایی مثل آناتومی گری، فیزیولوژی گایتون و بافت شناسی جان کوئیرا و … اصلا منطقی نیست. البته که این کتاب‌ها باید در طول ترم به دقت خوانده شوند و در زمان آزمون تنها دوره شوند، بنابراین اگر دانشجوی ترم‌های اول پزشکی و دندانپزشکی هستید، کتاب های رفرنس خود را به دقت بخوانید. اما در صورتی که نزدیک به آزمون هستید بهتر است یکی از منابعی که معرفی کردیم را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *