معرفی و مقایسه کتاب

منابع استخدامی تامین اجتماعی

منابع استخدامی تامین اجتماعی | کتاب آزمون استخدامی تامین اجتماعی

منابع استخدامی تامین اجتماعی بر اساس جدول رشته های استخدامی تامین اجتماعی معرفی می‌شوند. سازمان تامین اجتماعی هرساله فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف را از طریق آزمون استخدامی برای کار در  این سازمان جذب می‌کند.

این آزمون دارای داوطلبان زیادی است. از همین رو رقابت بر سر جایگاه‌های شغلی آن زیاد است. بنابراین داوطلب آزمون استخدامی تامین اجتماعی باید از منابع این آزمون مطلع باشد و آن‌ها را به خوبی مطالعه نماید تا بتواند در این رقابت سخت رتبه کسب کند.

همانطورکه می‌دانید آزمون استخدامی از دو بخش سوالات عمومی و سوالات اختصاصی تشکیل شده است. تقریبا 30 درصد از رتبه نهایی داوطلب شرکت مربوط به بخش اطلاعات عمومی است. بنابراین نباید ارزش سوالات این بخش را دست کم گرفت.

منابع اطلاعات عمومی استخدامی شامل کتاب‌های بسیاری هستند. این کتاب‌ها توسط ناشران مختلف گردآوری شده و به چاپ رسیده‌اند. تعدد کتاب های اطلاعت عمومی استخدامی ممکن است، اندکی شما رادر انتخاب کتاب گیج کند.

برای خرید کتاب اطلاعات عمومی برای آزمون استخدامی می‌توانید به مقاله بهترین کتاب اطلاعات عمومی استخدامی مراجعه کنید تا با استفاده از اطلاعاتی که از این مقاله کسب می‌کنید بتوانید یک کتاب خوب را انتخاب کنید.

در ادامه این مقاله با جدول رشته های استخدامی تامین اجتماعی آشنا خواهید شد تا بدانید که این سازمان از کدام رشته‌ها و برای چه جایگاه شغلی دعوت به همکاری می‌کند. سپس با بهترین منابع استخدامی تامین اجتماعی که برای هر یک از این جایگاه‌های شغلی مناسب مطالعه هستند آشنا خواهید شد.

جدول رشته های استخدامی تامین اجتماعی

سوالات آزمون استخدامی تامین اجتماعی بر اساس رشته‌های مورد نیاز این سازمان و مفاد دروس این رشته‌ها طرح می‌شود. این سازمان دارای جایگاه‌های شغلی زیادی است که اغلب از فارغ التنحصیلان وزارت بهداشت برای پر کردن این جایگاه‌های شغلی استفاده می‌شود.

عنوان شغل شرایط احراز
کارشناس پرستاری کارشناسی: پرستاری ** کارشناسی ارشد: پرستاری ( به استثنا گرایش های پرستاری سلامت جامعه، نظامی و توانبخشی) – داشتن مدرک کارشناسی پرستاری الزامی است.
کارشناس مامایی کارشناسی: مامایی ** کارشناسی ارشد: مامایی و مشاوره در مامایی (مشروط به دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی مامایی)
کارشناس اتاق عمل کارشناسی: تکنولوژی اتاق عمل ** کارشناسی ارشد: تکنولوژی اتاق عمل – تکنولوژی گردش خون – پرستاری مراقبتهای ویژه – پرستاری مراقبتهای ویژه نوزادان (مشروط به دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی تکنولوژی اتاق عمل)
کارشناسی آزمایشگاه تشخیص طبی کارشناسی: علوم آزمایشگاهی ** کارشناسی ارشد: بیوشیمی بالینی – انگل شناسی پزشکی – ویروس شناسی – ایمنی شناسی پزشکی – بافت شناسی – میکروب شناسی پزشکی – سم شناسی – قارچ شناسی پزشکی – هماتولوزی – ژنتیک انسانی – زیست فناوری پزشکی (مشروط به دارا بودن مدرک کارشناسی علوم آزمایشگاهی)
کارشناس پرتو شناسی کارشناسی: تکنولوژی پرتوشناسی(رادیولوژی)**کارشناسی ارشد: علوم دارویی پرتوزا – رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی – نانوتکنولوژی پزشکی – فیزیک پزشکی – فناوری تصویربرداری پزشکی (MRI) – فناوری تصویربرداری پزشکی – سی تی اسکن – بیوفیزیک – آناتومی – مهندسی هسته‌ای(پرتو پز شکی) – (مشروط به دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی)
کارشاس هوشبری کارشناسی: هوشبری ** کارشناسی ارشد: پرستاری مراقبتهای ویژه – پرستاری مراقبتهای ویژه نوزادان – تکنولوژی گردش خون (مشروط به دارا بودن مدرک کارشناسی رشته تحصیلی هوشبری)
کارشناس پذیرش و اطلاعات کارشناسی: مدارک پزشکی – فناوری اطلاعاعت سلامت – کتابداری در شاخه پزشکی
کارشناس امور مالی کارشناسی: حسابداری (همه گرایش‌ها) – حسابداری امور مالی و مدیریت مالی – حرفه ای حسابداری (گلیه گرایش ها) – علمی کاربری حسابداری (کلیه گرایش ها) *** کارشاسی ارشد: حسابداری – حسابداری بخش عمومی – حسابداری میریت – حسابرسی – مدیرت مالی (همه گرایش ها) – مهندسی مالی
کارشناس فناوری اطلاعات کارشناسی: سخت افزار کامپیوتر – معماری سیستم های کامپیوتری – مهندسی فناوری اطلاعات (همه گرایش ها) – مهندسی فناوری سیستم های سخت افزاری رایانه – مهندسی کامپیوتر (همه گرایش ها) – کامپیوتر – سخت افزار – مهندسی تکنولوزی سیستم های سخت افزاری رایانه – مهندسی تکنولوژی سخت افزار کامپیوتر – تکنولوژی کامپیوتر – فناوری اطلاعات و ارتباطات – مهندسی تنولوژی فناوری اطلاعات (همه گرایش ها)
کارشناسی ارشد: معماری سیستم های کامپیوتری – مدیریت فناوری اطلاعات (همه گرایش ها) – مهندسی فناوری اطلاعات (IT)(همه گرایش ها) – مهندسی فناوری اطلاعات و امنیت – مهندسی فناوری اطلاعات و مدیریت – علوم کامپیوتر (همه گرایش ها) – معکاری کامپیوتر

با استفاده از دفترچه استخدامی تامین اجتماعی می‌توانید از مواد آزمون متمرکز تامین اجتماعی 1401 مطلع شوید. اما چیزی که برای شرکت در آزمون استخدامی تامین اجتماعی به آن نیاز دارید، کتاب است. کتاب‌هایی که بتواند شما را در زمان کم برای شرکت در این آزمون آماده کنند. در ادامه به معرفی کتاب‌هایی خواهیم پرداخت که می‌توانید از آن‌ها به عنوان منابع آزمون استخدامی تامین اجتماعی استفاده کنید و در زمان کم، نتیجه مطلوب کسب نمایید.

کتاب آزمون استخدامی تامین اجتماعی

همانطورکه در بخش قبل اشاره کردیم کتاب آزمون استخدامی تامین اجتماعی با مواد آزمون استخدامی تامین اجتماعی متفاوت است. اغلب کسانی که در آزمون استخدامی شرکت می‌کنند فارغ التحصیلان این رشته‌ها هستند، بنابراین قطعا مدتی از درس و دانشگاه دور مانده‌اند و فرصت کافی برای مطالعه کتاب‌های قطور و رفرنس را ندارند. بنابراین در این مقاله می‌خواهیم کتاب‌هایی را به شما معرفی کنیم که باتوجه به پیش زمینه‌ای که از رشته خود دارید، بتوانید در زمان کم، رتبه مناسب برای قبولی در این آزمون را کسب کنید.

منابع آزمون استخدامی پرستاری تامین اجتماعی

مواد آزمون تخصصی کارشناس پرستاری تامین اجتماعی شامل پرستاری داخلی جراحی 1 تا 4، مراقبتهای ویژه، روان پرستاری، کودکان، بهداشت جامعه و مادران و نوزادان است. اما آیا باید برای مطالعه به سراغ کتاب‌هایی همچون برونر سودارث، نوزادان نلسون و … رفت. قطعا نه! برای آزمون استخدامی شما نیاز به رفرنس ندارید، بلکه نیاز به کتاب‌های خلاصه دارید. هرچه خلاصه‌تر بهتر!

  • صفر تا صد داخی جراحی و qrs داخلی جراحی

کتاب صفر تا صد داخلی جراحی بهترین و کامل‌ترین کتابی است که می‌توانیم در زمینه پرستاری داخلی جراحی به شما معرفی کنیم. این کتاب بر اساس منابعی همچون برونر و سودارث و بلک اند فیپس نوشته شده و بسیار کامل است. مبحث داخلی جراحی نیز یکی از مباحث مهم رشته پرستاری است که در هر آزمونی سوالات زیادی از آن طرح می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود اگر وقت کافی برای مطالعه دارید از کتاب صفر تا صد برای مطالعه این مبحث استفاده کنید.

اما اگر وقت کافی برای مطالعه ندارید یا فکر می‌کنید اطلاعات شما در این مبحث کافی است و تنها می‌توانید با یک مرور ساده از آن بگذرید کتاب مرور سریع qrs داخی جراحی نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد، اگرچه این کتاب نیز دارای حداقل 400 صفحه است و تنها 300 صفحه کمتر از کتاب صفر تا صد داخلی و جراحی است! اما در هر صورت بهترین انتخاب برای کسی است که فرصت کمی برای مطالعه دارد.

  • نود پلاس روان پرستاری

احتمالا وقتی اسم درس روان پرستاری را می‌شنوید بلافاصله یه یاد کتاب روان پرستاری 1 محسن کوشان و روان پرستاری 2 محسن کوشان می‌افتید. اگرچه این کتاب‌ها همواره و در هر آزمونی به عنوان رفرنس وزارت بهداشت اعلام شده‌اند. اما آزمون استخدامی، آزمونی نیست که بخواهید برای آن حدود 500 صفحه کتاب روان پرستاری بخوانید. بلکه می‌توانید یک کتاب جامع مانند نود پلاس روان پرستاری که برای آزمون‎‌هایی همچون آزمون ارشد و استخدامی بهینه شده است را بخوانید. به‌عبارتی زمان کمتری صرف کنید و نتیجه بهتری نیز بگیرید.

  • نمودارنامه پرستاری سلامت جامعه

وقتی صحبت از پرستاری سلامت جامعه به میان می‌آید، احتمالا ذهن شما به سمت کتاب پرستاری بهداشت جامعه 1 و 2 و 3 می‌رود. اما از آنجایی که آزمون، آزمون استخدامی است و ممکن است سوالات زیادی از این مبحث طرح نشود، کتاب نمودارنامه پرستاری سلامت جامعه بهترین انتخاب شماست.

این کتاب خلاصه‌ای نموداری از تمام مباحث پرستاری سلامت جامعه را به شما ارائه می‌دهد. به جرات می‌توان گفت برای مطالعه کامل این کتاب حداکثر 3 روز زمان نیاز است، این درحالی است که مطالعه آن می‌تواند سوالاتی را که در آزمون استخدامی تامین اجتماعی از مبحث پرستاری سلامت جامعه مطرح می‌شوند را بطور کامل پوشش دهد. در عین حال نیز به دلیل نموداری بودن مطالب این کتاب خیلی راحت در ذهن خوانده باقی می‌مانند.

  • نمودارنامه پرستاری مادران و نوزادان

کتاب نمودارنامه پرستاری مادران و نوزادان نیز مانند کتاب نمودارنامه پرستاری سلامت جامعه است. این کتاب مطالب پرستاری مادران و نوزادان را به‌صورت نموداری خلاصه کرده است. خلاصه‌سازی مطالب به این شیوه نه‌تنها مطالعه مطالب مهم را ساده‌تر می‌کند، بلکه گرافیک آن سبب می‌شود تا حافظه تصویری به یاری داوطلب بشتابد و داوطلب بتواند از این طریق مطالب را خیلی راحت‌تر به ذهن بسپارد.

منابع آزمون استخدامی مامایی تامین اجتماعی

مواد آزمون استخدامی متمرکز تامین اجتماعی برای رشته مامایی شامل بارداری و زایمان 1 تا 4، بیماری های زنان و ناباروری و بهداشت مادر و کودک و نوزادان است. همانطورکه اشاره کردیم کتاب آزمون استخدامی تامین اجتماعی با مواد آزمون تامین اجتماعی فرق دارد.

در حقیقت منظور از منابع استخدامی تامین اجتماعی همان کتاب‌هایی هستند که داوطلب باید آن‌ها را بخواند. به همین علت تلاش کرده‌ایم تا در این مقاله داوطلبان این آزمون را به درستی راهنمایی کنیم تا بتوانند کتاب درستی را برای مطالعه انتخاب نمایند و نتیجه مطلوب بگیرند.

  • نمودارنامه بارداری و زایمان، صفر تا صد بارداری و زایمان، مروری بر بارداری و زایمان و کتاب چکیده بارداری و زایمان

کتاب بارداری و زایمان ویلیامز مشهورترین کتاب در مینه بارداری و زایمان است. چهار کتاب خلاصه مشهور از این کتاب وجود دارد. نمودارنامه بارداری و زایمان مانند سایر کتاب‌های نمودارنامه به شکلی الگوریتمی و نموداری نگارش شده است. بنابراین اگر اهل خواندن نمودار هستید، این کتاب می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

صفر تا صد بارداری و زایمان نیز یک کتاب خلاصه شده از کتاب بارداری و زایمان ویلیامز است. این کتاب از نظر تعداد صفحات تقریبا با کتاب نمودارنامه بارداری و زایمان برابری می‌کند. تفاوت این دو کتاب در بکارگیری شیوه الگوریتمی در نگارش کتاب نمودانامه بارداری و زایمان ویلیامز است.

کتاب مروری بر بارداری و زایمان گلبان یکی از مشهورترین کتاب‌های خلاصه بارداری و زایمان ویلیامز است. این کتاب به قلم دکتر بهرام قاضی جهانی نگارش شده است. حجم آن حدود دو برابر سایر کتاب‌های خلاصه است اما ساختار کتاب بارداری و زایمان ویلیامز در این کتاب به خوبی حفظ شده است.

چکیده بارداری و زایمان ویلیامز نیز یکی از کتاب‌های خلاصه است اما حجم این کتاب حتی از کتاب مروری بر بارداری و زایمان ویلیامز گلبان نیز بیشتر است. بنابراین اگرچه این کتاب، کتاب بسیار خوب و کاملی است اما مطالعه آن به ویژه در مدت زمان محدود برای آزمون استخدامی توصیه نمی‌شود.

  • خلاصه اسپیروف 2020

کتاب خلاصه اسپیروف 2020 تنها کتاب خلاصه شده از اندوکرینولوژی اسپیروف 2020 است. اگرچه این کتاب چیزی حدود 900 صفحه است، اما اگر می‌خواهید درس زنان و ناباروری را بخوانید، این کتاب تنها انتخاب شما خواهد بود.

  • کتاب بهداشت مادر و کودک در مامایی

کتاب بهداشت مادر و کودک در مامایی سوسن پارسا یک کتاب کامل در زمینه بهداشت مادر و کودک در مامایی است. به‌گونه‌ای که می‌تواند برای تدریس نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این در حالی است که این کتاب تنها 300 صفحه دارد، بنابراین اگر قصد مطالعه مبحث بهداشت مادر و کودک را به‌صورت مجزا برای آزمون استخدامی را دارید، کتاب بهداشت مادر و کودک پارسا انتخاب خوبی است.

منابع آزمون استخدامی اتاق عمل تامین اجتماعی

منابع آزمون استخدامی اتاق عمل تامین اجتماعی نیز شامل کتاب‌هایی در حوزه اتاق عمل است. همانند سایر رشته‌ها در ادامه این مطلب کتاب‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که ضمن صرف زمان اندک برای مطالعه آن‌ها بتوانید بهترین نتیجه را در آزمون استخدامی تامین اجتماعی کسب کنید.

  • نمودارنامه اصول و فنون سیر کولر و اسکراب

هرجا اسم کتاب نمودارنامه به میان می‌آید، بدانید با یک کتاب کم حجم پر از نکته روبرو هستید که تمام نیاز شما به یک منبع کامل را به‌ویژه در آزمون استخدامی برطرف می‌کند. به‌علاوه می‌توانید مطمئن باشید که با مطالعه کتاب نمودارنامه سیر کولر و اسکراب می‌توانید رتبه خوبی را نیز در این آزمون کسب کنید. چراکه بسیاری از رقبا شما تنها به مطالعه کتاب‌های جامع استخدامی که دارای پاسخ تشریحی هستند بسنده می‌کنند. بنابراین با اندکی مطالعه بیشتر می‌توانید از رقبا خود سبقت بگیرید.

  • نمودارنامه تکنولوژی جراحی اتاق عمل یا QRS تکنولوژی جراحی اتاق عمل

بهترین کتاب آزمون استخدامی تامین اجتماعی

کتاب نمودارنامه تکنولوژی جراحی اتاق عمل یکی از بهترین منابع استخدامی تامین اجتماعی است. همانطورکه می‌دانید شیوه نگارش این کتاب به‌صورت خلاصه شده و نموداری است. به‌علاوه این کتاب تنها دارای 136 صفحه است. به‌عبارتی تنها نکات مهم هستند که در آن جمع آوری شده‌اند.

کتاب مرور سریع یا qrs تکنولوژی جراحی را نیز می‌توان برای این منظور معرفی کرد. سری کتاب‌های مرور سریع از سری کتاب‌های خوب برای جمع بندی هستند اما کتاب مرور سریع qrs تکنولوژی جراحی یک کتاب 400 صفحه‌ای است که برای آزمون استخدامی چندان مناسب نیست.

منابع استخدام کارشناس آزمایشگاه تامین اجتماعی

کارشناس آزمایشگاه تامین اجتماعی یکی از پرتقاضاترین جایگاه‌های شغلی تامین اجتماعی است. همانطورکه در جدول رشته های استخدامی تامین اجتماعی دیدیم تقریبا، تمام فارغ التحصیلان رشته‌های علوم آزمایشگاهی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. از مفاد این آزمون می‌توان به بیوشیمی، انگل شناسی، قارچ شناسی، باکتری شناسی، هماتولوژی و بانک خون و ایمونولوژی و سرولوژی اشاره کرد. در ادامه به معرفی کتاب آزمون استخدامی تامین اجتماعی برای استخدام کارشناس آزمایشگاه تامین اجتماعی می‌پردازیم.

  • مروری بر بیوشیمی

منابع استخدامی تامین اجتماعی

درس بیوشیمی از مهم‌ترین دروس رشته علوم آزمایشگاهی است. به همین علت کتاب‌های زیادی دراین زمینه نوشته شده‌اند. از جمله این کتاب‌ها که برای کنکور ارشد نیز توصیه می‌شوند می‌توان به صفر تا صد بیوشیمی یا کتاب ضروریات بیوشیمی رضا محمدی اشاره کرد.

همچنین کتاب های تست بیوشیمی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخودارند، بطوری که برخی از داوطلبان تنها به خواندن کتاب تست بیوشیمی اکتفا می‌کنند. از جمله این کتاب تست‌ها می‌توان به گنجینه بیوشیمی دکتر جعفرنژاد یا کتاب جعبه سیاه بیوشیمی اشاره کرد.

اما کتاب مروری بر بیوشیمی کتابی خلاصه شده است که از آن برای مرور مطالب بیوشیمی پایه استفاده می‌شود. این کتاب بیشتر به درد کسانی می‌خورد که برای امتحانات پایان ترم نیاز به یک منبع دیگر غیر از بیوشیمی لنینجر دارند. این کتاب می‌تواند به‌عنوان منابع استخدامی تامین اجتماعی نیز مناسب باشد.

  • کپسول انگل شناسی پزشکی یا برای کنکور انگل شناسی

جدول رشته های استخدامی تامین اجتماعی

کتاب کپسول انگل شناسی پزشکی یا کتاب برای کنکور انگل شناسی پزشکی یکی از کتاب‌هایی است که اگر پیش زمینه‌ای از درس انگل شناسی داشته باشید می‌تواند به عنوان منبع برای استخدام کارشناس آزمایشگاه کافی باشد. کتاب برای کنکور انگل شناسی نیز تقریبا شبیه به کتاب کپسول انگل شناسی است. با این تفاوت که کتاب کپسول اندکی بروزتر است.

البته اگر مبحث انگل شناسی برای شما مهم است و می‌خواهید این مبحث را با دقت بخوانید می‌توانید از کتاب صفر تا صد انگل شناسی پزشکی استفاده کنید تا دیگر نیازی به کتاب‌های رفرنس نداشته باشید؛ اما کتاب کپسول انگل شناسی برای آزمون استخدامی تامین اجتماعی کفایت می‌کند.

  • نمودارنامه ویروس شناسی یا دستنامه ویروس شناسی پزشکی

بهترین کتاب آزمون استخدامی تامین اجتماعی

کتاب نمودانامه ویروس شناسی پزشکی و کتاب دستنامه ویروس شناسی هر دو از کتاب‌های خلاصه هستند. تنها تفاوت این دو کتاب در این است که در کتاب نمودارنامه ویروس شناسی، شیوه نگارش به‌صورت نموداری است. اما دستنامه ویروس یک کتاب خلاصه است. بنابراین بستگی دارد که خود شما با مطالعه کدام یک از این دو نوع کتاب راحت‌تر باشید. در اینصورت مطالعه هر یک این کتاب‌ها برای آزمون استخدامی کافی است.

  • صفر تا صد باکتری شناسی

منابع استخدامی تامین اجتماعی

کتاب میکروب شناسی جاوتز یا کتاب مبکروب شناسی مورای از رفرنس‌های درس میکروب شناسی هستند. اما رفرنس خوانی مسلماً نه برای آزمون ارشد و نه برای آزمون استخدامی توصیه نمی‌شود. بنابراین کتاب صفر تا صد باکتری شناسی تنها کتاب خلاصه شده از این دو کتاب است که برای آمادگی برای آزمون توصیه می‌شود. البته این کتاب تقریبا 500 صفحه دارد، بنابراین اگر وقت کافی تا آزمون ندارید بهتر است از خیر مبحث باکتری شناسی بگذرید.

  • نمودارنامه خون شناسی و نمودارنامه ایمنی شناسی

منابع استخدامی تامین اجتماعی

همانطور که از مفاد این آزمون پیداست خون شناسی و ایمنی شناسی نیز از دروسی هستند که به‌عنوان دروس تخصصی برای استخدام کارشناسی آزمایشگاه تامین اجتماعی مورد پرسش قرار می‌گیرند. بنابراین برای این درس هم باید به دنبال منابع استخدامی تامین اجتماعی باشیم و چه کتابی بهتر از کتاب نموارنامه خون شناسی و نمودارنامه ایمنی شناسی. در این کتاب ها مطالب خون شناس و ایمنی شناسی بطور کامل خلاصه شده‌اند و در قالب جدول و نمودار در اختیار کاربر قرار می‌گیرند که مطالعه را بسیار آسان می‌کند. در عین حال نیز نکات ارائه شده در این کتاب همگی نکات مهم و امتحانی هستند و چیز اضافی داخل آن نیست.

 منابع استخدامی بیهوشی تامین اجتماعی

منابع استخدامی تامین اجتماعی باتوجه به نیاز این سازمان به مشاغل مختلف طیف زیادی از کتاب‌ها را دربرمی‌گیرد. قبولی دراین آزمون نیز تا حد زیادی به انتخاب کتاب خوب بستگی دارد. به‌عبارتی نیاز نیست برای آزمون استخدامی کتاب‌های رفرنس و پرحجم بخوانید، بلکه کافی است با انتخاب درست کتاب‌های خلاصه از رقبای خود پیشی بگیرید. از مفاد آزمون استخدامی هوشبری تامین اجتماعی می‌توان به مواردی همچون اصول و روش‌های بیهوشی، بیماری شناسی، فارماکولوژی و مراقبت‌های ویژه اشاره کرد.

  • خلاصه بیهوشی میلر یا نمودارنامه اصول بیهوشی میلر

وقتی صحبت از اصول بیهوشی به میان می‌آید، قطعا فکر یک دانشجوی هوشبری به سمت کتاب اصول بیهوشی میلر می‌رود. این کتاب تنها کتاب رفرنس در زمینه بیهوشی است که توسط مترجمان زیادی نیز ترجمه شده است و در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.

اما همانطورکه در سراسر این مقاله اشاره کردیم قصد ما از نوشتن این مقاله معرفی کتاب‌های رفرنس نیست. چراکه هرکسی کتاب‌های رفرنس رشته خود را به‌خوبی می‌شناسد.  قصد ما این است که به داوطلبان این آزمون کتاب‌هایی را معرفی کنیم که به قدری خلاصه باشند که مطالعه آن‌ها زمان زیادی را از داوطلب نگیرد. در عین حال نیز به قدری کامل باشد که بتواند قبولی داوطلب را در آزمون استخدامی را تضمین کند.

کتاب خلاصه بیهوشی میلر یکی از معروفترین خلاصه‌های این کتاب است. کتاب اصول بیهوشی میلر در 250 صفحه خلاصه شده است. بنابراین اگر قصد قبولی در آزمون استخدامی را دارید و به‌علاوه می‌خواهید که رتبه خوبی در این آزمون کسب کنید، استفاده از این کتاب به شما توصیه می‌شود.

در کنار کتاب خلاصه بیهوشی میلر کتاب نمودارنامه اصول بیهوشی میلر نیز از خلاصه‌های این کتاب است، با این تفاوت که مباحث کتاب اول بیهوشی میلر در این کتاب به‌صورت نموداری و بسیار جامع‌تر خلاصه شده‌اند، بنابراین یک کتاب 500 صفحه‌ای پیش رو دارید. از همین رو اگر فرصت کمی تا آزمون استخدامی دارید توصیه می‌شو که از کتاب خلاصه بیهوشی میلر به‌عنوان منابع استخدامی تامین اجتماعی استفاده کنید.

  • نودپلاس بیهوشی و بیماری‌ های همراه

کتاب آزمون استخدامی تامین اجتماعی

کتاب نودپلاس بیهوشی و بیماری های همراه را می‌توان یکی از خلاصه‌ترین و کنکوری‌ترین کتاب‌هایی دانست که از کتاب بیهوشی و بیماری‌های همراه موجود است. این کتاب حتی دارای پرسش‌هایی است که اطلاعات داوطلب را مورد سنجش قرار می‌دهد و کتاب بیهوشی و بیماری‌های همراه آن را در قالب یک کتاب 186 صفحه‌ای کاملا کنکوری خلاصه کرده است. البته در کنار این کتاب می‌توان از کتاب DRS بیهوشی و بیماری های همراه نیز یاد کرد.

اگر داوطلب کنکور ارشد وزارت بهداشت بودید و زمان کافی برای مطالعه داشتید قطعا کتاب مرور جامع بیهوشی و بیماری‌های همراه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما بود، اما کتاب 90 پلاس بیهوشی و بیماری‌های همراه، بهترین انتخاب برای ک داوطلب آزمون استخدامی است است.

  • داروشناسی بیهوشی میلر

جدول رشته های استخدامی تامین اجتماعی

کتاب داروشناسی بیهوشی میلر یک کتاب رفرنس اما بسیار خلاصه است. به همین علت می‌تواند به‌عنوان کتاب آزمون استخدامی تامین اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرد. البته کتاب‌های زیادی در زمینه فارماکولوژی وجود دارند که می‌توان از این کتاب‌ها نیز برای مطالعه این درس استفاده کرد.

منابع استخدامی کارشناس پذیرش اطلاعات تامین اجتماعی

کارشناس پذیرش و اطلاعات تامین اجتماعی نیز از آن دست جایگاه‌های شغلی است که متقاضیان زیای دارد. بر اساس مواد اختصاصی آزمون تامین اجتماعی سال 1401 متقاضیان این جایگاه شغلی باید کدگذاری بیماری‌ها، مدارک پزشکی، آمار بیمارستانی، اصطلاحات پزشکی و کلیات پزشکی را امتحان دهند.

  • راهنمای جامع کدگذاری بیماری ها

کتاب کدگذاری بیماری‌ها یا کتاب راهنمای جامع کد گذاری بیماریها بر اساس icd 10 مشهورترین کتاب در زمینه کدگذاری بیماری‌‌ها است که همواره نیز به‌عنوان کتاب رفرنس در این زمینه معرفی می‌شود. این کتاب حدود 200 صفحه دارد، بنابراین بجای کتاب خلاصه می‌توان از همین کتاب برای تسلط بر مبحث کدگذاری بیماری‌ها استفاده کرد.

  • کتاب اصطلاحات پزشکی

بهترین کتاب آزمون استخدامی تامین اجتماعی

تقریبا تعداد زیادی کتاب اصطلاحات پزشکی وجود دارد که داوطلبان پس از ثبت نام آزمون استخدامی تامین اجتماعی می‌توانند آن را تهیه و از آن استفاده کنند. اما کتاب اصطلاحات پزشکی کوهن یکی از بهترین کتاب های اصطلاحات پزشکی است که می‌توان برای آزمون استخدامی تامین اجتماعی از آن استفاده کرد.

  • کلیات پزشکی 1 و 2

منابع استخدامی تامین اجتماعی

کتاب کلیات پزشکی 1 و 2 دکتر نوبهار و وفایی که بر اساس سرفصل‌های واحد درسی کلیات 1 و 2 هستند، مشهورترین کتابی است که برای آزمون ارشد و استخدامی وزارت بهداشت توصیه می‌شود. این کتاب کلیه مطالب اساسی و کاربردی در رابط با دروس داخلی و جراحی را بطور مختصر توضیح و مفید توضیح داده است.

نتیجه گیری:

همانطورکه تاکنون متوجه شدیم منابع استخدامی تامین اجتماعی با کتاب آزمون استخدامی تامین اجتماعی تفاوت دارد. درحقیقت انتخاب کتاب تا حد زیادی به جایگاه شغلی که مدنظر دارید بستگی دارد، در بخش فوق بهترین کتاب های استخدامی تامین اجتماعی را برای هر جایگاه شغلی نام بردیم. کتاب‌هایی که با تهیه آن‌ها قبولی شما با رتبه خوب در آزمون استخدامی تامین اجتماعی تضمینی است.

اما کتاب‌هایی نیز با عنوان آزمون استخدامی وجود دارند ک معمولا متشکل از تست‌های تالیفی به همراه پاسخنامه تشریحی هستند. این کتاب‌ها شامل مجموعه سوالات عمومی و اختصاصی آزمون استخدامی هستند. برای مثال کتاب آزمون‌ های استخدامی بهداشت محیط سهیلا افشار یکی از این کتاب‌ها هستند. خرید این کتاب‌ها برای زمانی مناسب است که داوطلب هیچ وقتی برای مطالعه ندارد و بهترین راه برای او خرید یک کتاب تست جامع و تست زنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *