معرفی و مقایسه کتاب

کتاب تست بیوشیمی

کتاب تست بیوشیمی | معرفی بهترین کتاب تست بیوشیمی بالینی ارشد | بوک مدیکال

کتاب تست بیوشیمی کتابی است که نمونه آن را زیاد در بازار دیده‌اید، بنابراین حق دارید بدانید در میان انبوه این کتاب‌ها، بهترین کتاب تست بیوشیمی کدام است؟

حتی شاید با خود بگویید که آیا لزومی برای خرید این کتاب‌ها وجود دارد در حالی که می‌توان از دانلود رایگان کتاب تست بیوشیمی استفاده کرد. باید بدانید که امکان دانلود رایگان این کتاب با پاسخنامه تشریحی وجود ندارد.

شاید شما بتوانید نمونه سوالات کنکور ارشد بیوشیمی را دانلود کنید، اما بسیاری از این سوالات حتی پاسخنامه تشریحی ندارند و این مزیت خرید کتاب تست بیوشیمی نسبت به دانلود رایگان سوالات بیوشیمی کنکور ارشد وزارت بهداشت است.

زیرا پاسخنامه تشریحی این کتاب ها هستند که به داوطلب کمک می‌کند، تا بتواند با سوال ارتباط برقرار کند و همراه با تست زنی، بیاموزد که چطور باید به سوالات کنکور پاسخ داد.

بهترین کتاب تست بیوشیمی

باتوجه به گفته‌های فوق آنچه در یک کتاب تست حائز اهمیت است پاسخنامه تشریحی آن است. بنابراین مقیاس انتخاب بهترین کتاب تست بیوشیمی نیز پاسخنامه تشریحی است که برای آن ارائه شده.

شیوه پاسخ دادن به سوالات و نحوه توضیح دادن هر یک از گزینه‌ها در فهم یک سوال بسیار تاثیرگذار است. بنابراین برای انتخاب این کتاب باید به پاسخنامه تشریحی آن توجه ویژه‌ای داشت.

حتی نوع صفحه‌‌آرایی این پاسخنامه تشریحی نیز در امر انتقال مطلب به داوطلب تاثیرگذار است. برای مثال در برخی از کتاب‌ها نکات مهم در پاسخ هر سوال به‌صورت جداگانه برای داوطلب مشخص شده‌اند و حتی برای بخاطرسپاری راحت‌تر برخی از مطالب از جداول و نمودارها و … در پاسخنامه تشریحی کتاب استفاده شده است.

البته یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در خرید کتاب تست‌ بیوشیمی اعتبار نویسنده نیز هست. اصولا کتاب‌هایی که توسط اساتید برتر بیوشیمی نوشته شده‌اند، بیشتر مورد توجه خریداران این کتاب‌ها هستند. اما این موضوع نباید معیار مطلق برای انتخاب یک کتاب باشد. در ادامه این مطلب به معرفی چند مورد از بهترین کتاب تست‌های بیوشیمی خواهیم پرداخت.

  • جعبه سیاه بیوشیمی

کتاب تست جعبه سیاه بیوشیمیکتاب تست جعبه سیاه بیوشیمی یکی از جدیدترین کتاب تست‌هایی است که بر اساس جدیدترین ویراست کتاب بیوشیمی یعنی کتاب لنینجر 2021 نوشته شده است.

این کتاب تنها شامل مجموعه تست بیوشیمی نیست. بلکه همانطورکه اشاره کردیم، آنچه این کتاب را از سایر کتاب‌ها متمایز می‌کند پاسخنامه تشریحی آن است.

شیوه سرفصل بندی این کتاب بر خلاف بسیاری از کتاب‌های تست بر اساس سال‌های برگزاری کنکور بر اساس سرفصل‌های جدیدترین ویراست کتاب بیوشیمی ارشد، یعنی کتاب بیوشیمی لنینجر 2021 است.

این امر سبب می‌شود داوطلب بتواند پس از مطالعه هر فصل از کتاب، برای یادگیری بهتر، تست‌های مربوط به آن را نیز بزند. درغیر اینصورت می‌تواند از این کتاب به‌عنوان کتابی برای جمع‌بندی نیز استفاده کند.

این کتاب تست ارشد بیوشیمی بالینی تنها شامل سوالات آزمون‌های مختص رشته بیوشیمی نیست. زیرا همانطورکه می‌دانید بیوشیمی از دروس تخصصی بسیاری از رشته‌های علوم پزشکی محسوب می‌شود، بنابراین سوالات آزمون ارشد، دکتری و استخدامی سایر رشته‌‌ها نیز در این کتاب آورده شده‌اند.

باید بدانید بسیاری از سوالات آزمون های ارشد، استخدامی و … کپی سوالاتی است که در سایر آزمون‌های این رشتهمورد پرسش قرار گرفته‌اند.  از ویژگی‌های پاسخنامه تشریحی این کتاب می‌توان به این نکته اشاره کرد که این کتاب به تمام سوالات، حتی سوالات حذف شده کنکور پاسخ داده است.

گاهی اوقات برخی از سوالات در کنکور ارشد به دلیل صحیح نبودن پاسخ آن حذف می‌شوند اما در این کتاب تست ارشد بیوشیمی بالینی به تک تک این سوالات پرداخته شده است تا داوطلب علت درست نبودن سوال را بداند.

همچنین اگر نگاهی اجمالی به پاسخنامه تشریحی کتاب جعبه سیاه بیوشیمی بیندازیم متوجه نمودار‌ها و خلاصه‌سازی‌ها و جمع بندی مطالب در آن خواهیم شد.

بنابراین می‌توان گفت که پاسخنامه این کتاب یکی از کامل‌ترین و بروزترین پاسخنامه‌ها در کتاب میان کتاب تست‌های بیوشیمی موجود در بازار است. زیرا همانطورکه اشاره کردیم پاسخنامه تشریحی این کتاب بر اساس کتاب اصول بیوشیمی لنینجر 2021 که جدیدترین ویراست این کتاب نوشته شده.

  • کتاب تست بیوشیمی دکتر جعفرنژاد

کتاب تست بیوشیمی دکتر جعفر نژادحتما نام کتاب تست بیوشیمی دکتر جعفرنژاد را بسیار شنیده‌اید. این کتاب شامل تست بیوشیمی ارشد است و بر اساس کتاب بیوشیمی ارشد لنینجر، کتاب بیوشیمی دکتر احسانی و … نوشته شده است.

نحوه سرفصل بندی این کتاب نیز بر اساس سرفصل‌‌های کتاب بیوشیمی است. بنابراین، این کتاب تست می‌تواند نه‌تنها برای جمع بندی و تمرین و تست زنی مناسب باشد بلکه می‌تواند برای یادگیری بهتر مطالب بیوشیمی در طول ترم نیز توسط دانشجویان مورد استفاده قرار بگیرد.

زیرا بیوشیمی یکی از دروس مهم رشته پزشکی نیز محسوب می‌شود، بنابراین این کتاب می‌تواند به‌‌عنوان کتاب تست بیوشیمی علوم پایه نیز مورد استفاده قرار بگیرد. البته اگر کسی بخواهد در این آزمون رتبه شود!

کتاب تست بیوشیمی دکتر جعفرنژاد علاوه‌بر اعتبار نویسنده، دارای پاسخنامه تشریحی خوبی نیز هست. این کتاب برای درک بهتر مطالب با اشکال همراه شده است. همچنین بخشی با عنوان نکات آموزشی در پاسخنامه تشریحی این کتاب وجود دارد.

  • کتاب تست ETC بیوشیمی

کتاب تست بیوشیمی ETC برگزاری کنکور فصل بندی شده‌اند، اما این کتاب بر اساس سرفصل‌های اعلام شده وزارت بهداشت فصل بندی شده است.

بنابراین می‌تواند به‌عنوان مکمل در کنار بسیاری از کتاب‌های بیوشیمی نظیر بیوشیمی لنینجر، بیوشیمی استرایر، بیوشیمی دولین و حتی کتاب‌های درسنامه مانند صفر تا صد بیوشیمی نیز به منظور تمرین و تکرار مطالب مورد استفاده قرار بگیرد.

  • IQB بیوشیمی

کتاب تست IQB بیوشیمیکتاب IQB بیوشیمی کتابی دارای حدود 4000 تست بیوشیمی است، اما نمی‌توان آن را بهترین کتاب تست بیوشیمی نامید. زیرا این کتاب نسبت به کتاب‌های همرده و همتراز خود چندان به روز نیست.

این کتاب تست ارشد بیوشیمی بالینی تست‌های این درس را تا سال 94 دربر دارد. درحالی که کتاب‌هایی مانند جعبه سیاه بیوشیمی یا کتاب بانک سوالات بیوشیمی دکتر جعفرنژاد سوالات این آزمون را تا آخرین سال برگزاری آن پوشش می‌دهند.

بروز نبودن این کتاب به این معنی است که پاسخنامه تشریحی آن نیز بر اساس جدیدترین نسخه کتاب اصول بیوشیمی لنینجر یعنی بیوشیمی لنینجر بروز نشده است.

نتیجه گیری:

بهترین کتاب تست بیوشیمی را پاسخنامه تشریحی آن مشخص می‌کند. این موضوع که پاسخنامه تشریحی یک کتاب چگونه بر اساس نیاز یک داوطلب کنکوری نوشته شده است در انتخاب این نوع کتاب‌ها بسیار تاثیرگذار است.

همچنین لازم است که کتاب تستی که انتخاب می‌کنید بروز باشد زیرا کتاب‌های رفرنس همواره در حال تغییراند، بنابراین یک کتاب تست باید بر اساس تغییرات رفرنس بروز باشد.

نوشته های مرتبط

2 فکر در مورد “ کتاب تست بیوشیمی

  1. مهران گفت:

    سلام،روز شما بخیر
    آیا کتاب بیوشیمی مدرسان برای کنکور ارشد وزارت علوم می‌تونه منبع خوبی باشه؟
    من میخوام کنکور مواد و متالورژی شرکت کنم و دروس مربوط به مهندسی پزشکی رو جواب بدم که شامل درس بیوشیمی هم میشه.
    ممنون میشم بهترین کتاب کنکوری بیوشیمی رو بهم معرفی کنید(ارشد وزارت علوم)
    متشکرم.

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام ما به صورت تخصصی وزارت بهداشت کار می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *