دسته‌بندی نشده

بیوشیمی هارپر یا استرایر

بیوشیمی هارپر یا استرایر | بوک مدیکال

بیوشیمی هارپر یا استرایر؟ این سوال همیشه ذهن دانشجویان علوم پزشکی را درگیر می‌کند و دانشجویان، معمولا در انتخاب کتاب بیوشیمی سردرگمند. در اینجا سعی کردیم تا با توضیح درباره هر کدام از کتاب‌ها، اطلاعات کاملی نسبت به کتاب‌های بیوشیمی ارائه کنیم تا دانشجویان راحت‌تر کتاب موردنظرشان را انتخاب کنند.

” تعریف کلی که می‌توانیم در پاسخ بیوشیمی هارپر یا استرایر بگوییم این است که بیوشیمی هارپر مباحث را به صورت بالینی‌تر توضیح داده است و مناسب دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی است اما توضیحات بیوشیمی استرایر، درباره ساختار اصول بیوشیمی است که مناسب دانشجویان حوزه علوم پایه و زیست شناسی است “

شما نخست باید هدفتان را از مطالعه کتاب بیوشیمی مشخص کنید سپس به دنبال انتخاب کتاب بروید. برای مثال اگر شما دانشجوی علوم پزشکی هستید هر دو کتاب برای شما مناسب خواهد بود. شما می‌توانید بنا به نظر استادتان، کتاب بیوشیمی هارپر یا استرایر را مطالعه کنید همچنین کتاب بیوشیمی لنینجر  نیز از کتاب‌های معتبر و مهم این حوزه است و استادان این کتاب را هم برای درس بیوشیمی تدریس می‌کنند.

پس با توجه به توضیح بالا اگر دانشجوی علوم پایه هستید، باید کتاب بیوشیمی استرایر یا بیوشیمی لنینجر را بخوانید و اگر داوطلب کنکور ارشد یا دکتری پزشکی و پیراپزشکی هستید بهتر است بر مطالعه کتاب بیوشیمی هارپر تمرکز کنید، زیرا مباحث کتاب به صورت بالینی توضیح داده شده است و مناسب دانشجویان علوم پزشکی است. داوطلبان برای موفقیت در کنکور لازم است این کتاب را به خوبی مطالعه کنند.

بیوشیمی هارپر 2023

بیوشیمی هارپر ۲۰۲۳ امسال جزو منابع ارشد بیوشیمی بالینی است. از آنجایی که بیوشیمی هارپر 2023 کتاب جدیدی است و مطالب آن کاملا بروز شده‌اند، بهترین کتابی است که می‌تواند جزو منابع ارشد بیوشیمی بالینی قرار بگیرد. این کتاب مباحث بیوشیمی را از مباحث پایه تا مباحث پیشرفته توضیح می‌دهد. از مباحثی که در کتاب بیوشیمی هارپر به آن اشاره شده است، می‌توانیم به مباحث پروتئین‌ها، آنزیم‌ها، بیوانرژتیک، متابولیسم، کاتابولیسم، نوکلئوتیدها و … اشاره کنیم.

بیوشیمی هارپر ترجمه‌های مختلفی دارد که بیوشیمی هارپر اندیشه رفیع، بیوشیمی هارپر جعفرنژاد و بیوشیمی هارپر نیاورانی از ترجمه‌های بسیار خوب این کتاب هستند. در نتیجه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد حتما باید این کتاب را به خوبی مطالعه کنند تا در کنکور کارشناسی ارشد موفق شوند.

بیوشیمی هارپر یا استرایر | بوک مدیکال

بیوشیمی استرایر ترجمه فارسی

بیوشیمی استرایر نیز کتاب معتبری در حوزه بیوشیمی است و بنا به نظر استادان در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. این کتاب نسبت به بیوشیمی هارپر قدیمی‌تر است و جزو منابع ارشد بیوشیمی بالینی امسال نمی‌باشد اما در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. همانطور که گفته شد معمولا دانشجویان علوم پایه و زیست‌شناسی باید کتاب استرایر را به خوبی مطالعه کنند زیرا این کتاب ساختار و اصول بیوشیمی را توضیح داده است و  مطالعه آن در درک عمیق بیوشیمی تاثیر زیادی دارد. کتاب بیوشیمی استرایر را دکتر سالار بختیاری ترجمه کرده است.

کتاب بیوشیمی استرایر در دو جلد چاپ شده است که بیوشیمی استرایر جلد دوم، در ادامه جلد اول مباحث را بسط و گسترش داده است، مباحث بیوشیمی هارپر یا استرایر شباهت زیادی با هم دارند. در کتاب بیوشیمی استرایر جلد 1 مباحثی مانند پروتئین‌ها، آنزیم‌ها، ژن‌ها، کربوهیدرات‌ها و لیپید‌ها، گلیکولیز و گلوکونئوژنز و … بررسی می‌شوند و کتاب بیوشیمی استرایر جلد دوم به مباحث متابولیسم، بیوسنتز، کنترل بیان ژن، سیستم‌های حسگر و ایمنی و … اختصاص داده شده است.

رفرنس بیوشیمی کدام است؟ بیوشیمی هارپر یا استرایر؟

کتاب‌های رفرنس بیوشیمی شامل کتاب‌های بیوشیمی هارپر یا استرایر، بیوشیمی لنینجر و بیوشیمی دولین می‌شود. این کتاب‌ها، هر کدام کتاب‌های معتبری هستند و مورد تایید استادان در همه کشورها هستند. از این رو این کتاب‌ها، در رشته‌های حوزه علوم پزشکی دانشگاه‌ها تدریس می‌شود و دانشجویان علوم پزشکی باید برای تسلط بر بیوشیمی، بر اساس نظر استادشان یکی از این کتاب‌ها را بخوانند.

کتاب رفرنس ارشد بیوشیمی بالینی، کتاب‌ بیوشیمی هارپر است و داوطلبان باید این کتاب را به خوبی مطالعه کنند تا در کنکور موفق شوند اما کتاب‌های رفرنس، کتاب‌های قطور و طولانی هستند و مطالعه آن زمان زیادی را می‌گیرد. به همین دلیل مطالعه این کتاب‌ها برای آمادگی در کنکور مقطع کارشناسی ارشد مناسب نیستند، درنتیجه مطالعه کتاب‌های خلاصه بهترین پیشنهاد است. داوطلبان می‌توانند از کتاب خلاصه بیوشیمی هارپر برای آمادگی در کنکور کارشناسی ارشد استفاده کنند.

همچنین دانشجویانی که قصد مطالعه کتاب‌های مکمل و خلاصه‌ شده برای آزمون کارشناسی ارشد را دارند می‌توانند کتاب صفر تا صد بیوشیمی را مطالعه کنند، این کتاب، کتاب مکمل و مناسبی برای آمادگی در کنکور ارشد بیوشیمی بالینی است. داوطلبان کارشناسی ارشد برای تسلط به تست های آزمون و گرفتن نتیجه بهتر در کنکور، می‌توانند کتاب جعبه سیاه بیوشیمی را مطالعه کنند که کتاب تست‌های سال های گذشته بیوشیمی همراه با پاسخنامه تشریحی است.

جمع‌بندی

در این مطلب ترجمه‌های مختلف بیوشیمی هارپر را بررسی کردیم اگر بخواهیم بگوییم که بین بیوشیمی هارپر یا استرایر کدامیک معتبرتر و مناسب‌تر هستند، باید بگوییم که هر دو این کتاب ها از اعتبار یکسانی برخوردارند و مطالعه هر یک از آن‌ها تنها به صلاحدید اساتید بستگی دارد. اما برای داوطلبان کارشناسی ارشد مطالعه بیوشیمی هارپر لازم است زیرا این کتاب جزو منابع کارشناسی ارشد شده است و داوطلبان کنکور دکتری نیز باید کتاب استرایر یا دولین را مطالعه کنند.

همچنین برای داوطلبانی که زمان کافی برای مطالعه کتاب بیوشیمی هارپر ندارند کتاب خلاصه بیوشیمی هارپر پیشنهاد خوبی است. داوطلبان به منظور تمرین بیشتر می‌توانند کتاب‌های جعبه سیاه بیوشیمی و صفر تا صد بیوشیمی را مطالعه کنند تا در کنکور به نتیجه دلخواه برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *