دسته‌بندی نشده

منابع ارشد مامایی 1401

منابع ارشد مامایی 1401 | منابع ارشد مامایی سازمان سنج | بهترین کتاب تست ارشد مامایی

منابع ارشد مامایی 1401 کدام کتاب‌ها هستند؟

این سوال مهم‌ترین سوالی است که داوطلبان کنکور ارشد مامایی می‌پرسند. زیرا شرط قبولی در این آزمون داشتن منابع خوب است. البته انتخاب بهترین کتاب تست برای ارشد مامایی مشروط به این است که گرایشات ارشد مامایی را بشناسید و ضرایب دروس ارشد مامایی را بدانید. زیرا اگر گرایش موردنظر شما مشخص باشد ناخودآگاه می‌دانید که باید چه درس‌هایی را برای رسیدن به نتیجه مطلوب بیشتر بخوانید.

منابع ارشد مامایی سازمان سنجش

منابع ارشد مامایی سازمان سنجش معمولاً منابعی هستند که توسط سازمان سنجش و آموزش پزشکی کشور به داوطلب معرفی می‌شوند. البته اعلام این منابع از سوی سازمان سنجش و آموزش پزشکی کشور بیشتر به این خاطر است که داوطلبان بدانند که طراحان سوال، سوالات کنکور ارشد را از چه منابعی طرح کرده‌اند؛ نه به این معنی که باید این منابع را برای کنکور ارشد مامایی بخوانند.

البته برخی افراد بسته به زمانی که در اختیار دارند، ممکن است این منابع را تهیه کنند و آن‌ها را مطالعه نمایند. مطالعه این منابع می‌تواند منجر به کسب رتبه بسیار خوبی در آزمون ارشد شود؛ اما مشروط بر اینکه دانشجو بتواند خیلی خوب خلاصه برداری کند، تست بزند و مطالب را به خاطر بسپارد. در ادامه منابع ارشد مامایی سازمان سنجش را معرفی خواهیم کرد.

منابع مجموعه مامایی اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت 1400
بارداری و زایمان آخرین ویرایش Obstetric Williams – Cunningham & …
مایلز (فصل‌های 17 و 16 و 10 و 8) – مترجم دکتر بهرام قاضی جهانی – آخرین چاپ
منبع توصیه شده صفر تا صد بارداری و زایمان – هاجر دادخواه
بیماریهای زنان Novak Gynecology k,h; نواک 2020
بیماریهای داخلی و جراحی مربوط به مامایی بارداری و زایمان ویلیامز – مترجم: دکتر بهرام قاضی جهانی
منبع توصیه شده جعبه سیاه مامایی– هاجر دادخواه
روان‌پزشکی در مامایی و  اختلالات جنسی 1 – خلاصه روان‌پزشکی کاپلان و سادوک – آخرین ویرایش (فصل‌های: اصول ارتباطی پزشک و بیمار – رشد انسان در طول دوره حیات – تمایلات جنسی انسان – طبقه‌بندی اختلالات روان‌پزشکی – اختلال هویت جنسی – روان‌پزشکی و طب تولید مثل)
2 – نواک 2020 (فصل‌های اختلالات جنسی – مشکلات شایع روان‌پزشکی)
منبع توصیه شده اختلالات روانپزشکی در مامایی – امیر طهماسبی
نوزادان و مراقبت‌های مربوطه Nelson Text book of Pediatrics – Behrman نوزادان نلسون 2020
منبع توصیه شده نمودارنامه نوزادان نلسون – نورزایی
جنین شناسی Moor و Langman و کتاب‌های معتبر فارسی جنین شناسی لانگمن که با مراجع انگلیسی مذکور مطابقت داشته باشند
منابع توصیه شده جنین شناسی لارسن – دکتر جغتایی
نمودارنامه جنین شناسی – سپیده شیدانیک
بهداشت، تغذیه مادر و کودک،تنظیم خانواده 1- بخش تنظیم خانواده و مراقبت‌های دوران بارداری و بعد از زایمان Obstetric Williams
2- درسنامه طب پیشگیری و پزشکی اجتماعی
3-  کلیه دستورالعمل‌های کشوری
4- نوزادان نلسون 2020 Nelson text book of pediatrics فصل رشد و نمو کودک
5- اصول و کلیات خدمات بهداشتی – حاتمی
6- مشاوره بهداشت خانواده باروری و شاخص های سلامت
Clinical Gynecologic Endocrinology and Infertility Speroff -7 اسپیروف 2020
زبان عمومی کتاب زبان انگلیسی 90 پلاس – منبع توصیه شده صفر تا صد زبان انگلیسی – جعبه‌ سیاه زبان ارشد علوم پزشکی

منابع فوف منابع ارشد مامایی سازمان سنجش هستند؛ سعی کردیم که در این جدول منابع توصیه شده را نیز بیاوریم تا داوطلب تا حدودی با منابعی که می‌تواند مطالعه کند نیز آشنا شود. اما احتمالاً  با دیدن این کتاب‌ها ترسی در وجود شما می‌افتد. چراکه اغلب آن‌ها کتاب‌های رفرنس ترجمه شده با مطالب و تعداد صفحات زیاد هستند. بنابراین احتمالاً از خود می‌پرسید که برای ارشد مامایی چی بخونم؟

برای ارشد مامایی چی بخونم؟

سوال فوق سوالی است که احتمالاً بعد از دیدن منابع ارشد مامایی 1401 از خود بپرسید و احتمالاً در رابطه با آن نگران نیز باشید. در ادامه این مطلب منابعی را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌تواند نگرانی شما را کاملاً در مورد منابع آزمون کارشناسی ارشد مامایی برطرف کند.

  • صفر تا صد جنین شناسی پزشکی

کتاب صفر تا صد جنین شناسی پزشکی را می‌توان یکی از بهترین منابع ارشد مامایی دانست. این کتاب درسنامه، بر اساس کتاب جنین شناسی لانگمن و لارسن نوشته شده است. از ویژگی‌های آن می‌توان به باکس‌های نکته و باکس‌های ساده‌گو اشاره کرد. درحقیقت تفاوتی که مطالعه این کتاب با کتاب جنین شناسی لانگمن دارد در این است که کتاب صفر تا صد جنین شناسی، کتاب جنین شناسی لانگمن را به زبانی کنکوری نوشته است و تلاش کرده است تا بجای مطالب سنگین نکات کنکوری را به داوطلب آموزش دهد.

  • صفر تا صد بارداری و زایمان

کتاب صفر تا صد بارداری و زایمان بر اساس کتاب بارداری و زایمان ویلیامز نوشته شده است. این کتاب کمتر از نصف کتاب اصلی بارداری و زایمان ویلیامز است. مطالبی که در این کتاب نوشته شده‌اند، همگی از نکات مهم و کنکوری هستند که به درد آزمون می‌خورند. به‌علاوه مطالب آن‌ به‌گونه‌ای نیست که خیلی خلاصه شده باشد، به‌گونه‌ای که حتی می‌توان از این به‌عنوان درسنامه برای آموزش نیز استفاده کرد.

  • نمودارنامه بارداری و زایمان ویلیامز

نمودارنامه بارداری و زایمان ویلیامز نیز یک کتاب کنکوری است که بر اساس کتاب بارداری و زایمان ویلیامز نوشته شده است. درحقیقت این کتاب به‌منظور مرور سریع کتاب بارداری و زایمان ویلیامز نوشته شده است؛ اما به‌قدری کامل و جامع است که حتی می‌تواند به‌عنوان رفرنس نیز برای مطالعه درس بارداری و زایمان در کنکور کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار بگیرد.

شیوه نگارش در این کتاب به‌صورت شاخه‌ای یا نموداری است که سبب می‌شود تا خواننده راحت‌تر بتواند مطالب را به ذهن بسپارد. به‌علاوه تلاش شده است تا به نکات کنکوری و مهم بیشتر در این کتاب پرداخته شود. تمام این عوامل، کتاب نمودارنامه بارداری و زایمان را به یک کتاب مفید برای زمان‌هایی که وقت کافی برای مطالعه ندارید یا حتی زمان‌هایی که وقت کافی برای مطالعه دارید؛ اما به یک مرجع جامع اما خلاصه شده نیاز دارید، تبدیل می‌کند.

  • نکات برتر بارداری و زایمان ویلیامز

یکی از منابع مفید ارشد مامایی 1401 می‌تواند کتاب نکات برتر بارداری و زایمان ویلیامز باشد؛ البته به این شرط که ابتدا یک کتاب درسنامه مانند صفر تا صد بارداری و زایمان را خوانده باشید، سپس نکات مربوط به این درس را از روی نکات برتر بارداری و زایمان ویلیامز مرور کنید.

  • میانبر الگوریتم بارداری و زایمان ویلیامز

میانبر الگوریتم بارداری و زایمان ویلیامز نیز یک کتاب مانند نمودارنامه بارداری و زایمان است؛ با این تفاوت که در این کتاب خلاصه‌سازی مطالب به‌صورت شاخه‌ای و نموداری چندان رعایت نشده است. البته وزیری بودن این کتاب نیز در این موضوع بی‌تأثیز نیست. همچنین این کتاب به‌صورت تک رنگ چاپ شده که سبب می شود، مطالب آن اندکی برای کاربر خسته کننده‌تر به نظر بیایند. این کتاب مخصوص دوره کردن در زمان کم است؛ اما کتاب نمودارنامه از نظر محتوایی قوی‌تر عمل کرده است.

  • نمودارنامه بیماری‌های داخلی جراحی

اگر بخواهیم ضرایب دروس ارشد مامایی را بررسی کنیم، درس بیماری‌های داخلی جراحی مربوط به مامایی دارای ضریب 1 است. حتی این درس در رشته مشاوره در مامایی هیچ تاثیری ندارد، بنابراین نیازی نیست که کتابی قطور را برای این درس مطالعه کنید. نمودارنامه بیماری‌های داخلی و جراحی کتابی است که مانند نمودارنامه بارداری و زایمان ویلیامز به‌صورت خلاصه و شاخه‌ای نوشته شده است و با توجه به ضریب این درس در آزمون ارشد مامایی یکی از بهترین منابع ارشد مامایی سازمان سنجش محسوب می‌شود.

  • نمودارنامه نوزادان نلسون

کتاب اصلی نوزادان نلسون 2020 یکی از منابع ارشد مامایی سازمان سنجش است که باتوجه به رفرنس بودن آن طبیعتاً از حجم زیادی نیز برخوردار است. ضریب این درس در کنکور ارشد مامایی 2 است. بنابراین می‌توانید بجای مطالعه کتاب رفرنس اصلی کتاب نمودانامه نوزادان نلسون را که به‌صورت کاملاً کنکوری و خلاصه شده نوشته شده است را تهیه کنید و آن را مطالعه نمایید.

  • 5000 نکته کنکور مامایی گلبان

شاید نتوان کتاب‌های نکته را به‌عنوان منابع ارشد مامایی 1401 درنظر گرفت. اما بی‌شک این کتاب‌ها یکی از بهترین کتاب‌ها برای دوره کردن مطالب مامایی و یادگیری این درس است. این کتاب بیشتر برای جمع بندی مطالب در زمان کنکور ارشد مامایی است. اگرچه کتاب پنج هزار نکته کنکور مامایی گلبان کل مطالب مامایی را دربر می‌گیرد، اما در عین حال نویسنده آن تلاش کرده است تا حد امکان از پراکنده گویی پرهیز کند.

بهترین کتاب تست ارشد مامایی

منابع ارشد مامایی 1401 تنها کتاب‌های درسنامه یا نمودارنامه نیستند. بلکه کتاب‌های تست نیز از کتاب‌های مهمی محسوب می‌شوند که استفاده از آن در کنکور ارشد مامایی بسیار مهم است. ازجمله این کتاب‌ها می‌توان به کتاب جعبه سیاه مامایی، بانک سوالات مامایی زیبا تقی زاده و … اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر با بهترین کتاب تست‌های ارشد مامایی می‌توانید به مقاله مربوط به این کتاب‌ها مراجعه کنید و ضمن مقایسه آن‌ها بایکدیگر بهترین کتاب تست را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید، اما باید بدانید که داشتن کتاب تست در کنار سایر کتاب‌ها امری اساسی و مهم است.

به‌ویژه کتاب تست‌هایی که دارای پاسخنامه تشریحی هستند. زیرا نکات بسیاری در همین پاسخ‌های تشریحی وجود دارند که می‌توانند داوطلب را در کنکور ارشد راهنمایی کنند. همچنین برخی از سوالات جزو سوالات تکراری کنکور ارشد محسوب می‌شوند که ممکن است بارها و بارها در این آزمون تکرار شوند، بنابراین اگر کتابی مانند جعبه سیاه مامایی را تهیه کنید که این سوالات تکراری در آن مشخص شده باشند، می‌توانید نمره این سوالات را به‌راحتی کسب کنید.

بهترین کتاب زبان برای ارشد مامایی

همانطورکه می‌دانید زبان یکی از دروسی است که در آزمون ارشد مامایی نقش اساسی دارد. از همین رو منابع زبان نیز اغلب به‌عنوان منابع ارشد مامایی 1401 معرفی می‌شوند. بهترین منبع برای درس زبان در آزمون کارشناسی ارشد، همین کتاب تست‌ های زبان ارشد علوم پزشکی به همراه پاسخ تشریحی هستند.

بطورکلی دو بخش درک مطلب و لغت در آزمون ارشد مامایی مورد پرسش قرار می‌گیرند. برای بخش درک مطلب نیاز است که تست بزنید، زیرا هیچ راهی بهتر از تست زنی نیست. برای بخش لغت نیز می‌توانید علاوه‌بر کتاب تست از کتاب‌های لغت مانند مثبت نود زبان نیز استفاده نمایید. برای آشنایی با بهترین کتاب تست‌ های زبان ارشد علوم پزشکی می‌توانید به مقال آنه مراجعه کنید و ضمن بررسی انواع کتاب تست‌ها در این زمینه بهترین آن‌ها را برای خرید انتخاب کنید.

نتیجه گیری:

منابع ارشد مامایی سازمان سنجش با کتاب‌هایی که بهتر است برای ارشد مامایی بخوانیم اندکی متفاوت است. بهترین روش برای مطالعه برای این آزمون استفاده از کتاب‌های درسنامه، نکته، نمودارنامه و … است. زیرا این کتاب‌ها مطالبی را که داوطللبان کنکور به آن نیاز دارند، را پوشش می‌دهد.

پس از مطالعه کتاب‌های درسنامه یا در کنار مطالعه این کتاب‌ها داوطلب باید از کتاب‌های تست نیز استفاده کند، زیرا اصل اساسی قبولی در کنکور کارشناسی ارشد مامایی تست زنی است. برای این کار می‌توانید از کتاب تست های ارشد مامایی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *