معرفی و مقایسه کتاب

برای آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی چی بخونم؟

منابع استخدامی علوم آزمایشگاهی | دانلود و خرید کتاب آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی

منابع استخدامی علوم آزمایشگاهی کدامند؟ برای آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی چی بخونم؟ شرایط استخدام علوم آزمایشگاهی چیست؟ بهترین کتاب آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی چیست؟

اگر می‌خواهید در آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی شرکت کنید؛ احتمالاً سوالات بالا در ذهن شما چرخ می‌زند. بخصوص که بسیاری از افرادی که قصد شرکت در آزمون استخدامی را دارند؛ احتمالاً برای مدتی از درس دور بوده‌اند و اکنون نیاز دارند که کسی به آن‌ها کتاب تست علوم آزمایشگاهی معرفی کند، سوالات آزمون استخدامی را در اختیار آن‌ها قرار دهد و آن‌ها را برای خرید کتاب استخدامی علوم آزمایشگاهی راهنمایی کند. در این مقاله به بررسی و معرفی منابع استخدامی علوم آزمایشگاهی خواهیم پرداخت؛ همچنین به شما کمک می‌کنیم که چگونه برای استخدام علوم آزمایشگاهی آماده شوید.

بهترین منابع استخدامی علوم آزمایشگاهی

کتاب های استخدامی علوم آزمایشگاهی لزوماً شامل کتاب‌هایی نیستند که از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شوند. این کتاب‌ها اغلب کتاب‌های رفرنس هستند که حجم بسیار زیادی نیز دارند؛ همچنین منابع استخدامی علوم آزمایشگاهی به دو دسته منابع عمومی و منابع تخصصی تقسیم می‌شوند.

منابع عمومی این آزمون شامل درس‌هایی مثل معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، هوش و توانمندی‌های ذهنی، ریاضیات و آمار، فناوری اطلاعات، زبان و ادبیات فارسی و اطلاعات سیاسی اجتماعی و قانونی است.

منابع تخصصی آن نیز شامل زیست سلولی و مولکولی، ایمونولوژی، هماتولوژی و باکتری شناسی، ویروس شناسی، انگل شناسی، قارچ شناسی، بیوشیمی و ژنتیک است. قطعاً اگر به دنبال منابع اعلام شده از سوی وزارت بهداشت باشید برای درس سلولی و مولکولی باید دو جلد کتاب زیست سلولی مولکولی لودیش را مطالعه کنید، کتاب بیوشیمی لنینجر برای درس بیوشیمی و کتاب ژنتیک امری نیز برای درس ژنتیک.

تمام این کتاب‌ها کتاب‌های رفرنس و با حجم زیاد هستند، بنابراین قطعاً قصد ندارید که این کتاب‌ها را برای آزمون استخدامی بخوانید؛ حتی اگر قصد انجام این کار را داشته باشید قطعاً وقت انجام این کار را ندارید. بنابراین به پرسش اولیه برمی‌گردیم: برای آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی چی بخونم؟

کتاب آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی

کتاب آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی باید کتابی باشد که بتواند در عین کوتاه کردن مطالب آن را کامل و جامع به داوطلب منتقل کند. همانطورکه گفتیم منابع استخدامی علوم آزمایشگاهی به دو دسته منابع عمومی و تخصصی تقسیم می‌شوند.

  • کتاب تست های اطلاعات عمومی

منابع استخدامی علوم آزمایشگاهی | دانلود و خرید کتاب آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی

کتاب‌های عمومی استخدامی که به عنوان منابع استخدامی علوم آزمایشگاهی اغلب کتاب‌های تست هستند و درسنامه‌های زیادی برای دروس عمومی وجود ندارد. اما اگر به دنبال کتابی هستید که مختصر درسنامه ای نیز داشته باشد، درسنامه مجموعه آزمون های استخدامی و اطلاعات عمومی بهترین انتخاب برای شما است؛ چراکه با خرید این کتاب هم یک کتاب تست اطلاعات عمومی استخدامی خریده‌اید و هم درسنامه مختصری از تمام دروس دارید.

اما علاوه‌بر این کتاب، کتاب‌های دیگری شامل گنجینه سوالات آزمون استخدامی اطلاعات عمومی و آزمون های استخدامی اطلاعات عمومی از سایر کتاب‌هایی هستند که شامل سوالات و پاسخنامه تشریحی‌اند. از آنجایی که پاسخگویی به سوالات عمومی آزمون استخدامی بیشتر به اطلاعات عمومی بستگی دارد، مطالعه کتاب تست با پاسخ تشریحی برای پاسخ دادن به سوالات این بخش کافی است.

  • کتاب های نمودارنامه

منابع استخدامی علوم آزمایشگاهی | دانلود و خرید کتاب آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی

قطعاً پاسخگویی به سوالات تخصصی این آزمون نیاز به یک درسنامه یا منبع دارد. برای مثال برای درس سلولی مولکولی نمودارنامه سلولی مولکولی یکی از بهترین کتاب‌ها است. این کتاب به‌صورت نموداری و خلاصه‌وار نوشته شده است. از همین رو یکی از بهترین منابع استخدامی علوم آزمایشگاهی است.

همچنین نمودارنامه ایمنی شناسی نیز می‌تواند برای درس ایمونولوژی بجای کتاب بزرگ و حجیم ایمونولوژی ابوالعباس مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین برای درس هماتولوژی نیز کتاب نمودارنامه تعریف شده است. شما می‌توانید با استفاده از کتاب نمودارنامه خون شناسی سوالات آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی را در بخش هماتولوژی به‌خوبی پاسخ دهید.

هچنین برای درس ویروس شناسی نیز نمودارنامه ویروس شناسی از بهترین درسنامه‌هایی است که می‌توانید آن را به جای کتاب رفرنس مطالعه نمایید. این کتاب‌ها دارای حجم کم هستند و نوع نگارش در آن‌ها به‌صورت خلاصه‌نویسی است. بطوکلی کتاب‌های نمودارنامه کتاب‌هایی سراسر نکته هستند که به‌ویژه برای آزمون‌هایی مانند آزمون‌های استخدامی بسیار به درد می‌خورند.

فیزیولوژی یکی از مهم‌ترین درس‌هایی است که ضریب آن در تمام آزمون‌های رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی قابل توجه است. اما قطعاً خواندن این کتاب برای آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی نیز چندان عقلانی نیست. البته کتاب نمودارنامه فیزیولوژی برای فراگیری نکات مهم این کتاب نیز راه حل است.در این کتاب تنها به نکات مهمی که برای آزمون است اشاره شده، همچنین نوع نگارش این کتاب به‌گونه‌ای است که مطلب خیلی راحت و سریع در ذهن خواننده باقی می‌ماند. برای درس ژنتیک نیز می‌توان از کتاب نمودارنامه ژنتیک استفاده کرد.

همانطورکه می‌بینید سری کتاب‌های نمودارنامه یک پکیج کامل را برای آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی در اختیار داوطلبان آن قرار می‌دهند. کتاب‌های نمودارنامه به‌صورت نموداری و خلاصه نوشته شده‌اند. حجم آن‌ها بسیار بسیار کمتر از کتاب‌های رفرنس و حتی درسنامه است؛ در عین حال نیز هیچ یک از نکاتی را که برای آزمون به آن نیاز دارید را از قلم نینداخته است.

به‌علاوه نوع نگارش این کتاب‌ها به‌گونه‌ای است که مطالب در کمترین زمان در ذهن کاربر قرار می‌گیرند. بنابراین می‌توانیم بگوییم نمودارنامه بخوانید و سپس تست بزنید. همین برای آزمون استخدامی کافیست!

  • کتاب های صفر تا صد یا درسنامه

منابع استخدامی علوم آزمایشگاهی | دانلود و خرید کتاب آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهیکتاب های صفر تا صد همان کتاب‌های درسنامه هستند. اگر وقت کافی برای مطالعه برای آزمون استخدامی دارید، کتاب صفر تا صد آناتومی، صفر تا صد بیوشیمی، صفر تا صد باکتری و صفر تا صد ژنتیک از بهترین درسنامه‌هایی هستند که می‌توانید بخوانید. کتاب‌های درسنامه برخلاف کتاب‌های نمودارنامه مطالب را به‌صورت کامل‌تر و جامع‌تر توضیح داده‌اند. مجموعه کتاب های drs نیز جزوی از این کتاب‌های درسنامه هستند که اگر وقت کافی برای مطالعه دارید می‌توانید از این کتاب‌ها نیز استفاده کنید. اما یکی از معروفترین کتاب‌های درسنامه، درسنامه جامع علوم آزمایشگاهی است که یکی از منابع مفید برای آزمون استخدامی و ارشد علوم آزمایشگاهی است.

  • کتاب تست علوم آزمایشگاهی

منابع استخدامی علوم آزمایشگاهی | دانلود و خرید کتاب آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهیاز کتاب‌های درسنامه که بگذریم کتاب‌ تست علوم آزمایشگاهی از مهم‌ترین کتاب‌ها برای آمادگی برای آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی هستند. برای آمادگی برای این آزمون باید مهارت تست زنی خود را افزایش دهید و این کار با استفاده از کتاب‌های تست میسر است.

سوالات آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی در کتاب‌های تست آن گنجانده‌ شده‌اند. بنابراین از خرید کتاب های تست برای این آزمون غافل نشوید. کتاب های تست استخدامی علوم آزمایشگاهی به دو دسته تقسیم می‌شوند. کتاب‌هایی که دارای سوالات عمومی و تخصصی هستند و کتاب تست های تخصصی علوم آزمایشگاهی.

کتاب‌هایی مانند گنجینه سوالات استخدامی علوم آزمایشگاهی و آزمون های استخدامی علوم آزمایشگاهی از جمله کتاب‌هایی هستند که هم دارای سوالات عمومی آزمون استخدامی علوم آزمایشگاهی و هم دارای سوالات تخصصی آن هستند. هر دو این کتاب‌ها برای مواقعی مناسب‌اند که وقت کافی برای مطالعه و تست زنی ندارید یا می‌خواهید تمام دروسی را که تاکنون مطالعه کرده‌اید دوره کنید؛ در اینصورت این دو کتاب یکی از بهترین انتخاب‌های شما است.

اما بجز کتاب مخصوص استخدامی علوم آزمایشگاهی، کتاب‌های دیگری نیز برای این آزمون مورد استفاده قرار می‌گیرند که تست‌های آن بیشتر و تخصصی‌ترند. بانک سوالات درسنامه جامع علوم آزمایشگاهی یکی از این کتاب‌ها است. این کتاب در کنار خلاصه دروس درسنامه جامع علوم آزمایشگاهی دو کتاب کامل برای آمادگی برای آزمون استخدامی این رشته هستند.

کتاب‌های تست دیگر مانند گنجینه سوالات ایمنی شناسی، بانک سوالات باکتری شناسی، گنجینه سلولی مولکولی دکتر جعفرنژاد و … نیز از جمله کتاب‌هایی هستند که می‌توانید توسط آن‌ها تست‌های مربوط به درس‌هایی را که برای شما مهم‌تر هستند را بزنید. برای مثال اگر ضریب درس ایمونولوژی برای شما مهم‌تر است می‌توانید تست‌های کتاب گنجینه سوالات ایمنی شناسی را برای آشنایی بیشتر با سوالات این درس بزنید.

نتیجه گیری:

همانطورکه گفتیم منابع استخدامی علوم آزمایشگاهی شامل منابع عمومی و تخصصی است. برای مطالعه دروس عمومی اغلب درسنامه خاصی وجود ندارد چراکه پاسخگویی به این سوالات بیشتر به اطلاعات عمومی شما بستگی دارد. کتاب های تست با پاسخ تشریحی وجود دارند که برای پاسخ دادن به سوالات عمومی آزمون استخدامی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

برای تمرین و پاسخ دادن به سوالات تخصصی علاوه‌بر کتاب تست، نیاز به کتاب‌های درسنامه‌ای است تا بتوانید مطالب را مرور کنید و سپس تست‌های آن را بزنید. برای انجام این کار دو راه دارید، اگر وقت شما تا آزمون استخدامی کم است، کتاب‌های نمودارنامه را تهیه کنید، آن‌ها را با دقت و حتی چندین مرتبه بخوانید؛ سپس تست بزنید.

اما اگر وقت کافی برای مطالعه دارید پیشنهاد می‌شود که از کتاب‌های درسنامه مانند کتاب‌های صفر تا صد که کامل‌تر هستند استفاده کنید و سپس تست بزنید؛ اما بطورکلی بهتر است در زمان نزدیک به آزمون از کتاب‌های نمودارنامه برای دوره استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *