معرفی و مقایسه کتاب

بهترین اطلس آناتومی

بهترین اطلس آناتومی چه کتابی است؟ اطلس آناتومی زوبوتا، گری یا نتر؟ | بوک مدیکال

بهترین اطلس آناتومی چه کتابی است؟ اصلا اطلس آناتومی بدن چه کتابی است و چه کاربردی دارد؟ تفاوت اطلس آناتومی نتر، اطلس آناتومی گری و اطلس آناتومی زوبوتا در چیست؟ آیا خرید اطلس آناتومی بهتر است یا دانلود نرم افزار اطلس آناتومی netter ؟

پیش از پاسخ به سوالات فوق باید بدانید که کتاب اطلس چه کتاب‌هایی هستند و چه کاربردی دارند؟ همانطورکه می‌دانید علم آناتومی یکی از علوم مهم پزشکی و پیراپزشکی محسوب می‌شود. زیرا شناخت و تشخیص هر بیماری بسته به شناخت اندام درگیر شده دارد و یادگیری آناتومی به‌صورت تئوری بسیار دشوار است.

آناتومی درسی است که باید به‌صورت بصری به دانشجو آموزش داده شود. به‌عبارتی دانشجو باید این اندام درونی را ببیند تا بتواند آناتومی آن را بشناسد. کتاب اطلس آناتومی کتابی است که از اشکال و تصاویر تشکیل شده است. البته نوشته‌ها و توضیحاتی نیز در کنار این تصاویر وجود دارد.

البته کتاب آناتومی گری به خودی خود دارای تصاویر زیادی است که می‌تواند برای دانشجویان کافی باشد، اما اگر به سالن تشریح رفته باشید متوجه خواهید شد که یادگیری درس آناتومی بدون استفاده از  کتاب اطلس امکان پذیر نیست.

در ادامه این مطلب به معرفی انواع کتاب اطلس آناتومی گری، اطلس آناتومی نتر و اطلس آناتومی زوبوتا و … خواهیم پرداخت. با این هدف که به شما کمک کنیم تا بتوانید با خرید بهترین کتاب اطلس آناتومی، از این کتاب برای درک بهتر مفاهیم آناتومی استفاده نمایید.

اطلس آناتومی زوبوتا

اطلس آناتومی زوبوتا - بهترین اطلس آناتومی

اطلس آناتومی زوبوتا Atlas of Human Anatomy Sobotta یک مجموعه سه جلدی است که بطور ویژه به مباحثی همچون آناتومی عمومی، آناتومی قفسه سینه و شکم و همچنین اندام فوقانی و تحتانی می‌پردازد.

به‌عبارتی کتاب اطلس آناتومی زوبوتا را می‌توان یکی از کامل‌ترین و معتبرترین کتاب‌های اطلس در سطح جهان نامید. در جلد اول این کتاب به آناتومی عمومی و آناتومی اندام‌های فوقاتی و تحتانی (General Anatomy and Musculoskeletal System) پرداخته می‌شود.

جلد دوم این کتاب در رابطه با اندام داخلی، قفسه سینه، شکم و لگن (Internal Organs) صحبت می‌کند و جلد سوم اطلس زوبوتا نیز بطور اختصاصی به سر و گردن‏ و چشم و گوش و اعصاب و طناب نخاعی (Head, Neck and Neuroanatomy) می‌پردازد.

این کتاب این امکان را به شما می‌دهد تا دانش خود را در آناتومی بسنجید. از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به جداول عضلات، مفاصل و اعصاب اشاره کرد که امر یادگیری را ساده‌تر می‌کند.

مطالعه این کتاب کمک می‌کند تا دانشجویان ارتباط بالینی بهتری برای شرکت در امتحانات پزشکی از جمله آزمون علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی پیدا کنند.

اطلس آناتومی زوبوتا شامل 1300 صفحه است که حتی می‌تواند دید وسیع‌تری را در رابطه با بدن انسان به دانشجویان پزشکی ارائه دهد. همچنین در این کتاب 500 سوال امتحانی ارائه شده است که به تثبت مطالب در ذهن و آمادگی برای امتحان کمک کند.

هر فصل از این مجموعه سه جلدی دارای یک مقدمه است که مطالب مهم آن فصل در بخش مقدمه برجسته شده‌اند. این کتاب دارای نکات تشریح نیز هست و نکات ارزشمندی را در رابطه با علم تشریح به دانشجویان ارائه می‌دهد که در آزمایشگاه‌های تشریح، بسیار ارزشمند هستند.

همانطورکه اشاره کردیم اطلس آناتومی زوبوتا را می‌توان بهترین کتاب اطلس دانست. زیرا این کتاب بسیار کامل است اما به زبان فارسی ترجمه نشده است.

اطلس آناتومی بدن فارسی

همانطورکه گفتیم اطلس آناتومی زوبوتا می‌تواند بهترین اطلس آناتومی در میان اطلس‌های موجود در بازار معرفی شود. بنابراین اگر رشته شما طوری است که با علم تشریح زیاد سروکار دارید و نیاز است که آناتومی بدن انسان را به‌خوبی بشناسید، اطلس زوبوتا بهترین انتخاب برای شما است.

اما تمام دانشجویان نیازی به شناخت کامل آناتومی بدن انسان ندارند؛ اما باید درس آناتومی گری را به خوبی بگذرانند و شناخت کافی در رابطه با آناتومی بدن انسان داشته باشند، به‌علاوه بسیاری از دانشجویان به دنبال اطلس آناتومی بدن فارسی هستند.

در اطلس آناتومی فارسی تمام توضیحات کتاب اصلی به زبان فارسی ترجمه شده‌اند، همچنین توضیحات دیگری نیز به آن‌ها اضافه شده است. از جمله اطلس های آناتومی فارسی می‌توان به اطلس آناتومی نتر و اطلس آناتومی گری اشاره کرد.

بهترین اطلس آناتومی فارسی می‌تواند یکی از این دو کتاب باشد؛ این موضوع تا حد زیادی بستگی به نیاز شما دارد برای مثال عده‌ای می‌خواهد تا کتاب آناتومی گری را با اطلس آن همراه کنند تا بتوانند درک بهتری از تصاویر و اشکال این کتاب داشته باشند. این درحالی است است که عده‌ای تنها نیاز دارند که از کتاب‌های اطلس برای درک بهتر مفاهیم آناتومی به‌ویژه برای تسلط بیشتر در کلاس‌های تشریح استفاده کنند.

  • اطلس آناتومی گری

اطلس آناتومی گری
اطلس آناتومی گری را می‌توان یکی از کاربردی‌‌ترین کتاب‌های اطلس به‌ویژه در مقطع علوم پایه دانست. زیرا در این مقطع کتاب آناتومی گری یکی از اصلی‌ترین کتاب‌های ترم اول پزشکی محسوب می‌شود.

کتاب اطلس آناتومی گری نیز یک چکیده عالی برای استفاده در کنار کتاب اصلی آناتومی گری است. استفاده از این کتاب کمک می‌کند تا بتوانید همزمان با مفاهیم عملی آناتومی نیز آشنا شوید.

دو نمونه از بهترین اطلس های آناتومی بدن انسان اطلس آناتومی گری دکتر شیرازی و اطلس آناتومی گری دکتر حسن زاده هستند. در هر دو این کتاب‌ها اشکال کتاب اطلس آناتومی گری به شکل با کیفیت‌تری در خود جای داده‌اند.

به‌علاوه تمام نوشتار مرتبط با تصاویر نیز در کتاب اطلس ترجمه شده‌اند. برای خرید اطلس آناتومی گری نیز، نیاز به پرداخت هزینه زیادی نیست، زیرا کتاب‌های اطلس اغلب جیبی و کوچک هستند و قیمت مناسبی نیز دارند.

از همین رو بهتر است به جای دانلود PDF اطلس آناتومی گری این کتاب را خریداری کنید. زیرا PDF هرگز نمی‌تواند تاثیر کتاب اصلی را برای کمک به حافظه تصویری داشته باشد.

  • اطلس آناتومی نتر

اطلس آناتومی نتر

اطلس آناتومی نتر نیز مانند اطلس آناتومی گری مجموعه‌ای فلش کارت‌های آناتومی نتر است. این تصاویر گرد هم جمع شده‌اند و در قالب  یک کتاب جیبی به دانشجو ارائه شده‌اند.

دو مورد از معروفترین کتاب‌های اطلس آناتومی نتر، کتاب اطلس آناتومی نتر دکتر شیرازی و کتاب اطلس آناتومی نتر دکتر حسن زاده است. در کتاب اطلس آناتومی نتر دکتر شیرازی تصویر در یک صفحه و توضیحات مربوط به آن در صفحه مجاور ارائه شده است.

استفاده از کتاب اطلس آناتومی نتر به شما این امکان را می‌دهد که مباحثی که در کلاس درس تدریس می‌شوند توسط این کتاب مرور کنید. از آنجایی که یادگیری آناتومی نیاز به مرور و تمرین بسیار دارد، جیبی بودن این کتاب این امکان را به شما می‌دهد تا خارج از فضای آموزشی نیز از کتاب های اطلس استفاده کنید.

تفاوت اطلس آناتومی گری، اطلس آناتومی نتر

اطلس آناتومی گری و اطلس آناتومی نتر از نظر محتوا تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. زیرا هدف هر دو این کتاب‌ها دقیق‌تر شدن در آموزش تشریح است. تنها تفاوتی که این دو کتاب می‌توانند با یکدیگر داشته باشند در ترجمه و توضیحاتی است که در خلال تصاویر ارائه شده است.

بنابراین نمی‌توان گفت که بهترین اطلس آناتومی در بین دو کتاب اطلس آناتومی گری و نتر کدام است. اما اگر در حال مطالعه کتاب آناتومی گری هستید بهتر است برای درک عمیق‌تر مطالب کتاب از اطلس آناتومی گری در کنار آن استفاده کنید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *