معرفی و مقایسه کتاب

خلاصه آناتومی گری

بهترین خلاصه آناتومی گری | خلاصه آتاتومی گری دکتر شیرازی، مهدی زاده یا گلچینی؟

بهترین خلاصه آناتومی گری کدام است؟

اگر دانشجوی پزشکی یا دندانپزشکی هستید حتماً کتاب خلاصه آناتومی گری یکی از مهم‌ترین کتاب‌هایی است که باید در مورد آن بدانید. این کتاب نه‌تنها یک کتاب مفید بین دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی است بلکه کتابی کاربردی در بین دانشجویان پیراپزشکی نیز محسوب می‌شود.

کتاب آناتومی گری ترجمه فارسی یک کتاب چهار جلدی شامل آناتومی گری اندام، تنه، سر و گردن و نوروآناتومی است. همچنین آناتومی یکی از اساسی‌ترین مباحث پایه رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی محسوب می‌شود.

بسیاری از دانشجویان در زمان امتحانات پایان ترم، امتحانات علوم پایه و حتی کنکور ارشد دکتری نیاز دارند که مطالب آناتومی را دوره کنند. چراکه این درس یکی از مهم‌ترین درس‌های پایه محسوب می‌شود اما قطعا مطالعه چند جلد کتاب برای گذر از این امتحانات معقول نیست.

در چنین مواردی اغلب دانشجویان به سراغ جزوه آناتومی گری می‌روند. البته مطالعه این جزوات برای آزمون‌های سراسری نظیر کنکور کارشناسی ارشد چندان کاربردی نیست. بنابراین کتاب خلاصه آناتومی گری برای دانشجویان بهترین انتخاب پیش رو است.

بهترین کتاب خلاصه آناتومی گری

کتاب خلاصه آناتومی گری برای دانشجویان نیز مانند کتاب آناتومی گری توسط نویسنده‌های مختلف به نگارش درآمده است. بنابراین باتوجه به تعدد کتاب‌های موجود در بازار این پرسش ایجاد می‌شود که بهترین خلاصه آناتومی گری کدام است. در ادامه این مطلب به معرفی بهترین ترجمه کتاب خلاصه آناتومی گری خواهیم پرداخت.

در این نوشته به بررسی ویژگی‌های هر یک از کتاب‌های خلاصه آناتومی گری دکتر شیرازی، خلاصه آناتومی گری احسان گلچینی و چکیده آناتومی گری مهدی مهدی زاده که پرفروش‌ترین کتاب‌های خلاصه آناتومی گری هستند می‌پردازیم. مقایسه این ویژگی‌ها با یکدیگر می‌تواند داوطلب را در انتخاب بهترین چکیده آناتومی گری راهنمایی کند.

  • کتاب صفر تا صد آناتومی

کتاب صفر تا صد آناتومی را نیز می‌توان یکی از کتاب‌های خلاصه آناتومی دانست. البته این کتاب بر اساس سرفصل‌های شورای عالی برنامه ریزی نوشته شده است و تنها خلاصه‌ای از کتاب آناتومی گری نیست. این کتاب بر اساس کتاب‌های آناتومی همچون، آناتومی گری، اسنل، نتر و زوبوتا نوشته شده است و به دلیل جامعیت بیشتر برای آزمون‌هایی مانند لیسانس یه پزشکی یا کنکور کارشناسی ارشد توصیه می‌شود. در این کتاب به مطالبی همچون آناتومی پشت، توراکس یا قفسه سینه، شکم، لگن و پرینه، اندام فوقانی، اندام تحتانی و سر و گردن پرداته شده است.

  • کتاب خلاصه آناتومی گری شیرازی

کتاب خلاصه آناتومی گری رضا شیرازی را می‌توان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های خلاصه آناتومی گری دانست. البته این موضوع که کتاب آناتومی گری ترجمه دکتر شیرازی نیز یکی از بهترین ترجمه‌های این کتاب محسوب می‌شود در این امر بی‌تاثیر نیست. بنابراین:

  1. کتاب خلاصه آناتومی گری دکتر شیرازی از نظر اعتبار نویسنده یکی از بهترین خلاصه‌ها است.
  2. این کتاب تمام مطالب کتاب 4 جلدی آناتومی گری شامل تنه، اندام، سر و گردن و نوروآناتومی را پوشش می‌دهد.
  3. اگرچه این کتاب یک کتاب خلاصه شده است، اما موضوعی از آن حذف نشده است، بلکه مطالب کتاب کوتاه‌تر و روان‌تر شده‌اند.
  4. همانطورکه می‌دانید کیفیت تصاویر یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در انتخاب بهترین کتاب آناتومی گری هستند. تصاویر این کتاب بسیار باکیفیت هستند تا جایی که دانشجو را از استفاده از کتاب اطلس آناتومی گری در کنار این کتاب بی‌نیاز می‌کنند.
  5. این کتاب از نظر نوشتار و روان بودن در مطالعه از بهترین کتاب‌های خلاصه آناتومی گری محسوب می‌شود.

بهترین خلاصه آناتومی گری | خلاصه آتاتومی گری دکتر شیرازی، مهدی زاده یا گلچینی؟

  • کتاب خلاصه آناتومی گری احسان گلچینی

کتاب خلاصه آناتومی گری دکتر احسان گلچینی نیز از نظر فروش تقریبا هم‌ردیف با کتاب خلاصه آناتومی گری رضا شیرازی است. چراکه دکتر احسان گلچینی نیز دارای مدرک دکترای علوم تشریح است و یکی از متخصصان این حوزه محسوب می‌شود. بنابراین:

  1. کتاب خلاصه آناتومی گری دکتر احسان گلچینی نیز از نظر اعتبار نویسنده، کتاب بسیار خوبی است.
  2. این کتاب نیز تمام چهار جلد آناتومی گری را پوشش می‌دهد. بنابراین کتاب از نظر پوشش‌دهی مطالب تمام مهم کتاب آناتومی گری را دربرمی‌گیرد.
  3. در کتاب آناتومی گری دکتر گلچینی نیز مطالب اصلی کتاب آناتومی گری 2020 حذف نشده‌اند، بلکه تا حد امکان به‌صورت خلاصه در کتاب گنجانده شده‌اند.
  4. همانطورکه پیش از این نیز اشاره کردیم، کیفیت تصاویر مورد استفاده در کتاب، در خرید کتاب خلاصه آناتومی گری بسیار موثرند، زیرا آناتومی درسی است که در آن تصاویر به اندازه مطالب کتاب بااهمیت هستند. در این کتاب تصاویر از کیفیت بسیار خوبی برخودار است. کیفیت تصاویر به کار رفته در این کتاب را می‌توان از کتاب خلاصه آناتومی گری رضا شیرازی اندکی بالاتر دانست.
  5.  این کتاب از نظر نوشتار نیز روان است، اما کتاب آناتومی گری دکتر شیرازی از نظر روان بودن در نوشته بهتر عمل کرده است، اما نوشته‌های این کتاب را می‌توان به نوشته‌های کتاب اصلی نزدیک‌تر دانست.

بهترین خلاصه آناتومی گری

  • چکیده آناتومی دکتر مهدی مهدی زاده

چکیده آناتومی مهدی مهدی زاده نیز توسط دکتر مهدی زاده، دکترای آناتومی از دانشگاه تهران نوشته شده است. بنابراین نویسنده آن از نظر علمی با دو نویسنده دیگر برابری می‌کند. بنابراین:

  1. کتاب چکیده آناتومی گری دکتر مهدی مهدی زاده از نظر اعتبار نویسنده نیز مانند سایر کتاب‌های خلاصه آناتومی گری خوب است.
  2. این کتاب نیز تمام مطالب 4 جلد کتاب آناتومی گری 2020 شامل آناتومی اندام، تنه، سر و گردن و … را پوشش می‌دهد.
  3. در این کتاب نیز پوشش حداکثری مطالب دیده می‌شود، به این معنی که در کتاب چکیده آناتومی گری، مطلبی از کتاب اصلی حذف نشده است، بلکه تلاش شده است تا مطالب رفرنس اصلی تا حد امکان ساده‌تر شوند.
  4. یکی از موارد تعیین کننده در انتخاب بهترین خلاصه آناتومی گری تصاویر به کار رفته در آن است. زیرا همانطورکه اشاره کردیم درس آناتومی درسی است که باید به همراه تصاویر آموخته شود. تصاویر به کار رفته در این کتاب از نظر کیفیت کمتر از کتاب خلاصه آناتومی گری احسان گلچینی است. اما می‌توان کیفیت تصاویر را هم‌سطح کتاب خلاصه آناتومی گری رضا شیرازی دانست، اما بهتر بود اندازه تصاویر اندکی از اندازه فعلی بزرگتر بودند.
  5. درنهایت نوشتار کتاب که می‌توان آن را هم ردیف با کتاب خلاصه آناتومی گری احسان گلچینی دانست.

بهترین خلاصه آناتومی گری | خلاصه آتاتومی گری دکتر شیرازی، مهدی زاده یا گلچینی؟

نتیجه گیری:

درنهایت می‌توان هر سه مورد از کتاب‌های نامبرده را به نوعی بهترین خلاصه آناتومی گری دانست. چراکه هر یک از آن‌های ویژگی خاصی را مدنظر قرار داده و بر روی آن کارکرده‌اند. مهم‌ترین مولفه در انتخاب یک کتاب خلاصه میزان پوشش‌دهی مطالب در آن است که در هر سه این کتاب‌ها تا حد امکان پوشش داده شده است. به‌علاوه نظردهی در مورد کیفیت تصاویر یا نوشتار، امری نسبی است و تا حد زیادی به نظر مطالعه کننده بستگی دارد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *