دانلود سوالات کنکور ارشد

بهترین درسنامه جامع پرستاری

بهترین درسنامه جامع پرستاری کتابی است که شما را از هر رفرنس دیگری برای آزمون ارشد وزارت بهداشت بی‌نیاز کند. همانطورکه می‌دانید پک کامل برونر و سودارث، کتاب بلک اند فیپس، پرستاری کودکان ونگ و … از جمله منابع رشته پرستاری هستند.

هر یک از این کتاب‌ها در نوع خود کتاب بسیار کاملی است که مطالعه آن برای آزمون ارشد غیرممکن است. بنابراین هر داوطلب کنکور ارشد پرستاری به یک درسنامه جامع نیاز دارد تا بجای مطالعه چندین کتاب این کتاب را برای آزمون مطالعه کنند.

درسنامه‌های زیادی از جمله درسنامه جامع ارشد پرستاری، مجموعه کامل دروس پرستاری میترا ذوالفقاری، کتاب خلاصه ارشد پرستاری نوقابی در این زمینه وجود دارند، این کتاب‌ها به دلیل جامع بودن و پوشش دادن تمام سرفصل‌های پرستاری مانند پرستاری داخلی جراحی، پرستاری کودکان، پرستاری مادران و نوزادان و پرستاری سلامت جامعه اغلب حجم زیادی دارند و قیمت آن‌ها نیز زیاد است؛ بنابراین داوطلب باید در خرید درسنامه جامع ارشد پرستاری دقت کافی را داشته باشد.

درسنامه جامع پرستاری میترا ذوالفقاری

بهترین درسنامه جامع پرستاری

درسنامه جامع پرستاری میترا ذوالفقاری که با نام مجموعه کامل دروس پرستاری نیز شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین و بهترین درسنامه‌ های ارشد پرستاری است. در این کتاب بخش اول مربوط به بیماری‌های داخلی جراحی است که در آن به سرفصل‌هایی همچون مفاهیم پرستاری، بیماری‌های سیستم گوارشی، اختلالات آب و الکترولیت و اسید و باز و بطورکلی لیست کتاب‌ های برونر پرداخته شده است. البته انتقادی که تا سال قبل به این کتاب وارد بود، بروز نبودن آن بود. در چاپ جدید، این کتاب، بر اساس برونر 2022 تجدید چاپ شده است.

بخش دوم کتاب درسنامه جامع میترا ذوالفقاری مربوط به پرستاری مراقبت‌های ویژه است. بخش سوم این کتاب به مبحث بیماری‌های روان یا همان روان پرستاری اختصاص داده شده است. بخش پنجم نیز کلیات پرستاری مادران و نوزادان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به ارائه نکات مهم و کلیدی به‌صورت طبقه بندی شده، سوالات و پاسخنامه تشریحی، به انضمام نمونه سوالات آزمون استخدامی پرستاری و مبحث ویروس کووید 19 و 10000 تست طبقه بندی شده ارشد پرستاری از آزمون های وزارت بهداشت اشاره کرد.

به‌عبارتی می‌توان این کتاب را کتابی کامل دانست که هم شامل درسنامه و هم شامل تست است؛ اما اگر وقت کافی برای مطالعه دارید، بهتر است کتاب تست را به‌صورت جداگانه تهیه و مطالعه کنید.

درسنامه جامع پرستاری نوقابی

بهترین درسنامه جامع پرستاری

کتاب درسنامه جامع پرستاری نوقابی یکی از مشهورترین کتاب‌های درسنامه جامع پرستاری است. این کتاب شامل خلاصه‌ای از مجموعه‌های پرستاری نظیر پرستاری داخلی جراحی، پرستاری بیماری‌های کودکان، پرستاری بهداشت و جامعه، پرستاری مادر و نوزاد و روان پرستاری است.

این کتاب مطابق با رفرنس‌های معرفی شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سرفصل های دروس تخصصی رشته پرستاری نوشته شده است؛ اما یکی از ایراداتی که به کتاب خلاصه دروس پرستاری اسدی نوقابی وارد است بروز نشدن آن براساس منابع جدید نظیر برونر و سودارث 2022 و … است.

اما بطورکلی این کتاب دارای قلمی روان و قابل فهم است به‌علاوه تعداد صفحات آن کمتر از سایر درسنامه‌های پرستاری است، بنابراین همچنان از جایگاه ویژه‌ای در بین داوطلبان کنکور ارشد برخوردار است. این کتاب مانند دفترچه‌ای خلاصه برداری شده از تمام مطالب پرستاری است که داوطلب طی سالیان تحصیل خود آموخته است.

درسنامه جامع پرستاری

بهترین درسنامه جامع پرستاری

درسنامه جامع ارشد پرستاری جامعه نگر به پنج بخش کلی تشکیل می‌شود. بخش اول آن مروری جامع بر پرستاری داخلی جراحی است که توسط دکتر سمیه غفاری و مهدی محمودی که هر دو آن‌ها از متخصصان این حوزه هستند نوشته شده است.

بخش دوم این کتاب مرور جامع پرستاری بهداشت مادران و نوزادان است. این بخش نیز خلاصه‌ای از تمام منابع پرستاری مادران و نوزادان است؛ نویسنده این بخش با بخش قبلی متفاوت است، به‌عبارتی تلاش شده است تا در کتاب درسنامه جامع پرستاری جامعه نگر برای نگارش هر بخش از متخصصان همان حوزه استفاده شود.

بخش سوم این کتاب مرور جامع پرستاری کودکان است. این کتاب براساس کتاب رفرنس کودک سالم و بیمار نوشته شده و به‌عبارتی خلاصه‌ای از این کتاب است. بخش چهارم خلاصه ای از پرستاری سلامت جامعه است. این بخش توسط اسحاق ایلدر آبادی نویسنده کتاب پرستاری سلامت جامعه ایلد آبادی که رفرنس وزارت بهداشت است، نوشته شده.

بخش پنجم این کتاب نیز مربوط به روان پرستاری است که اغلب توسط داوطلبان دست کم گرفته می‌شود. این بخش توسط دکتر حمید حجتی، دکتری پرستاری نوشته شده است. این بخش خلاصه‌ای از تمام رفرنس‌های روان پرستاری است.

نتیجه گیری:

بطورکلی درسنامه جامع ارشد پرستاری، خلاصه‌ای از تمام منابع لازم برای آزمون ارشد پرستاری است. بنابراین کسی که می‌خواهد برای این آزمون چند کتاب را نخواند می‌تواند از این کتاب‌ها به‌عنوان رفرنس استفاده نماید. بهترین درسنامه جامع ارشد پرستاری نیز کتابی است که تمام مطالب را دربربگیرد و زبان نوشتار آن ساده باشد و مطالب مهم را به‌گونه‌ای خلاصه کرده باشد که داوطلب پس از مطالعه آن‌ها نیازی به تکرار نداشته باشد.

اما اگر وقت کافی تا آزمون دارید بهتر است به ضرایب توجه کنید و باتوجه به گرایشی که مدنظر خودتان است کتاب‌های درسنامه و تست تهیه کنید. این نوع کتاب‌ها به شما کمک می‌کنند تا باتوجه به گرایشی که مدنظر شماست زمان خود را بهتر تقسیم کنید و مطالب پراهمیت تر را بیشتر مورد مطالعه قرار دهید. برای مثال اگر گرایش مورد نظر شما داخلی جراحی است می‌توانید این مبحث را از کتاب‌هایی مانند صفر تا صد داخلی جراحی یا drs داخلی جراحی مطالعه کنید که به‌صورت تخصصی‌تر به این موضوع پرداخته‌اند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *