معرفی و مقایسه کتاب

تغییرات برونر 2022

تغییرات برونر 2022 چیست ؟ | تفاوت برونر 2018 و برونر 2022 در چیست؟

تغییرات برونر 2022 چیست؟

همانطورکه می‌دانید کتاب پرستاری داخلی جراحی برونر و سودارث شامل مجموعه‌ای از کتاب‌ها است که منبع اصلی پرستاری داخلی جراحی هستند. برونر 2022 ویراست پانزدهم جدیدترین ویراست این کتاب است.

علم پرستاری هر روز در حال تغییر و پیشرفت است به‌علاوه این علم تحت تاثیر رشته‌های تخصصی دیگر نیز قرا دارد. بنابراین تغییرات زیادی حتی تغییر در زمینه اقتصادی و محیطی در سراسر جهان می‌تواند بر مفاهیم این کتاب تاثیر بگذارد.

بنابراین ویراست چهاردهم این کتاب که در سال 2018 به چاپ رسیده است طبیعتا با ویراست پانزدهم این کتاب که در سال 2022 به چاپ رسیده است تفاوت‌هایی دارد. در ادامه این مطلب به تفاوت‌ها و تغییرات برونر 2018 و 2022 خواهیم پرداخت.

تفاوت برونر 2018 و 2022

کتاب برونر و سودارث 2018 از 17 جلد تشکیل شده است درحالی که کتاب برونر 2022 یک مجموعه 16 جلدی از کتاب‌های داخلی جراحی برونر و سودارث است. از آنجایی که علم پرستاری علمی پیش رونده است و تحت تاثیر سایر علوم نیز قرار می‌گیرد، تمام این 16 جلد کتاب دارای تغییراتی در محتوا شده‌اند.

در کتاب برونر 2018 بخش 5 الی 16 دربرگیرنده مشکلات سلامتی بزرگسالان بود اما بر اساس تغییرات برونر 2022 در این مجموعه از کتاب‌های برونر و سودارث بخش 4 الی 15 مشکلات سلامتی بزرگسالان را که با روش‌های طبی و جراحی قابل درمان هستند مورد بحث قرار می‌دهد.

این درحالی است که بخش 16 از پک کامل برونر 2022 به چالش‌های جامعه محوری می‌پردازد که به شدت بر عملکرد پرستاری تاثیر گذار است. برای مثال ویروس کرونا که در چند سال اخیر جامعه بشری را به شدت درگیر خود کرده است، از جمله چالش‌های جامعه محوری است که بر عملکرد پرستاری تاثیر زیادی گذاشته است.

یکی از مشهودترین تفاوت های برونر 2018 و برونر 2022 تعداد فصل‌های کمتر آن نسبت به ویراست چهاردهم کتاب داخلی و جراحی برونر و سودارث است.

اگرچه در ویراست پانزدهم کتاب برونر و سودارث فصل‌های کمتری نسبت به ویراست قبلی وجود دارد اما محتوای اصلی فصل‌های حذف شده در ویراست جدید باقی مانده است.

محتوای کتاب برونر و سودارث در ویراست قبلی این کتاب بطور انحصاری به روش‌های درمانی می‌پرداخت. در کتاب برونر 2022 نیز همین روال ادامه دارد با این تفاوت که در این کتاب علاوه بر تمرکز بر بیماری‌ها به اختلالات سلامت نیز پرداخته شده است.

علت این امر این است که اختلالات سلامت بطور یکپارچه با تدابیر پرستاری و فرآیند آن پیوند خورده است. اگر نگاهی گذرا به عملکرد پرستاری داخلی جراحی داشته باشیم می‌توانیم کاربرد این روش‌های درمانی را به‌راحتی دریابیم.

بروزرسانی که در ویراست پانزدهم کتاب برونر و سودارث اعمال شده است بر جنبه‌های عملکرد محور این کتاب است. در این کتاب برنامه‌های مراقبت پرستاری بر اختلالات انتخابی ارائه شده است که چگونگی کاربرد فرآیند پرستاری را برای برطرف کردن نیازهای مراقبت سلامت و پرستاری بیمار  نشان می‌دهد.

یکی از اصلی‌ترین تغییرات برونر 2022 اضافه شدن یک دوره فصلی به این مجموعه کتاب است که به نیازهای خاص مراقبت سلامت افراد توجه دارد؛ برای مثال تاکنون هرگز در کتاب پرستاری داخلی جراحی برونر سودارث به موضوع LGBT شامل همجنسگراهای زن و مرد، دو جنس گرا و تراجنس‌ها و نقش پرستار حرفه‌ای به‌عنوان متخصص بالینی، حامی و محقق پرداخته نشده است در حالی که در ویراست پانزدهم کتاب برونر و سودارث 2022 موضوع LGBT در چهارچوبی مشخص ارائه شده است.

به‌علاوه تشخیص‌های پرستاری مورد استفاده در برنامه‌های مراقبت سلامت در سراسر کتاب در ویراست پانزدهم برونر و سودارث جدید است. این تشخیص‌های پرستاری مواردی هستند که توسط مجتمع بین المللی پرستاران در کاتالوگ طبقه بندی بین المللی برای عملکرد پرستاری ایجاد و تایید شده است.

علاوه‌بر دو مورد فوق که از جمله تغییرات برونر 2022 هستند محتوای مربوط به کووید – 19 که مراقبت‌های پرستاری را در سال‌های اخیر دستخوش تغییرات بسیاری کرده است نیز به این کتاب اضافه شده است. در بخش‌های مربوط به کووید – 19 اطلاعات مبتنی بر شواهد مربوط به کرونا ویروس و مراقبت‌های پرستاری از بیماران مبتلا به این سندرم حاد تنفسی آورده شده است.

همچنین بخش دیگری از تغییرات برونر 2022 مربوط به مراقبت‌های پرستاری کهنه سربازان نظامی است؛ چراکه اینگونه بیماران نیازهای خاص مراقبتی دارند. این کهنه سربازان می‌توانند بر اساس تاریخ و محل خدمت خطرات سلامتی متفاوتی داشته باشند.

در پایان هر فصل از این مجموعه کتاب‌ها بخشی با عنوان تمرین‌های مربوط به تفکر انتقاد نیز وجود دارد؛ این تمرین‌ها تغییرات محتوای کتاب دستخوش تغییراتی شده‌‌اند.

 نتیجه گیری:

بنابراین اگر بخواهیم تفاوت برونر 2018 و 2022 را در چند سطر بیان کنیم، می‌توانیم بگوییم که این کتاب نسبت به ویراست چهاردهم آن تغییرات زیادی داشته است. از جمله این تغییرات می‌توان به

  • اضافه شدن یک فصل کامل درباه بررسی وضعیت و مدیریت بیماران LGBTQ
  • بخش‌های مربوط به پرستاری حرفه‌ای از کهنه سربازان
  • بخش‌های مربوط به بیماری کووید – 19 و مراقبت ویژه از افراد مبتلا به سندرم حاد تنفسی
  • بروزرسانی بخش‌های گسترده‌ای از برونر مغز و اعصاب 2022، برونر گوارش 2022، برونر قلب 2022 و …
  • بروز رسانی نماهای ژنتیک، دشواری‌های اخلاقی، و خلاصه پژوهش پرستاری و اطلاعات مراقبت حاد
  • پرداختن به موضوع اختلالات سلامت که با فرآیند پرستاری پیوند نزدیک دارد
  • بروزرسانی تشخیص های مراقبت پرستاری

اشاره کرد. باتوجه به بروزرسانی‌هایی که در تمام جلدهای برونر و سودارث 2022 صورت گرفته است باید دقت داشته باشیم که اگر برای مطالعه خلاصه‌ای از این مجموعه کتاب‌ها نظیر کتاب صفر تا صد داخلی جراحی یا drs داخلی جراحی را خریداری می‌کنیم دقت داشته باشیم که این کتاب‌های خلاصه نیز باتوجه به تغییرات برونر و سودارث بروزرسانی شده باشد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *