معرفی و مقایسه کتاب

برای آزمون mhle چی بخونم؟

برای آزمون MHLE چی بخونم؟ منابع آزمون MHLE کدام است؟ آشنایی با نمونه سوالات MHLE

برای آزمون mhle چی بخونم؟ منابع آزمون mhle چیا هستن؟ همونطورکه می‌دونید آزمون mhle نزدیکه. mhle آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشته. این آزمون قراره در تاریخ‌ 22 / 7 / 1400 برگزار بشه. این آزمون توسط وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور برای سنجش مهارت زبان انگلیسی داوطلب‌ها برگزار میشه.

افرادی که قصد دارند در آزمون دکتری تخصصی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی شرکت کنند، باید در این آزمون نمره قبولی کسب کنند. شرکت در امتحان mhle درحقیقت برای این افراد لازمه. به‌عبارتی این آزمون پیش نیاز شرکت در آزمون جامع دکتری پزشکی تخصصی است.

اغلب داوطلب‌هایی که قصد شرکت در این آزمون را دارند؛ سوالاتی نیز در رابطه با این آزمون دارند. برای مثال منابع آزمون MHLE چیست؟ شرایط امتحان MHLE چیست؟ نمونه سوالات آزمون MHLE را چگونه تهیه کنم؟ در ادامه این مطلب قصد داریم به تمام سوالات داوطلبان در رابطه با این موضوع پاسخ دهیم و راهنمایی کنیم که برای این آزمون خواندن چه کتاب‌هایی مفید است.

منابع آزمون mhle کدام است؟

یکی از پرتکرارین سوالاتی که در رابطه با آزمون mhle پرسیده می‌شه در رابطه با منابع این آزمونه. قطعاً اولین منبعی که داوطلب سعی می‌کنه به سراغ اون بره منابع  اعلام شده از سوی وزارت بهداشت هستند. این منابع عبارتنداز:

Longman Preparation for the TOEFL (The Paper – based)
Barron’s Essential Words for TOEFL
۱۱۰۰ Words You Need to Know
۵۰۴ Essential Words
TOEFL Reading Flash (۲۰۰۱)
TOEFL Preparation KIT
Barron’s Barron’s- How- To- Prepare- For The TOEFL- 11th Edition
TOEFL Grammar Flash
TOEFL Word Flash
Preparation For The Paper Tests- By Debora Philips

موارد فوق منابعی هستند که از طرف وزارت برای این آزمون معرفی شده‌اند، اما آیا همه افرادی که می‌خواهند در این آزمون شرکت کنند امکان مطالعه این کتاب‌ها رو دارند؟ مطالعه منابع انگلیسی خوبه اما به شرطی که داوطلب بتونه با حجم زیاد این کتاب‌ها، انگلیسی بودن این کتاب‌ها، نداشتن نمونه سوالات آزمون و بسیاری از ایرادات دیگه اون‌ها کنار بیاد. درحقیقت اگر قصد شما خواندن از روی رفرنس است باید زبان انگلیسی رو در حد زبان مادری بلد باشید؟ باتوجه به این موضوعات باز هم به سوال اول برمی‌گردیم؛ پس برای آزمون mhle چی بخونم؟ در ادامه به شما کتاب‌هایی رو معرفی می‌کنیم که می‌تونید برای شرکت در این آزمون از اونها استفاده کنید.

کتاب mhle به زبان ساده

یکی از بهترین منابع آزمون mhle کتاب mhle به زبان ساده است. همونطورکه می‌دونید در این آزمون مهارت‌های listening، reading مورد آزمایش قرار می‌گیرند. همچینن این آزمون شامل تست لغت، تست گرامر و تست درک مطلب است. گرامر به دوصورت مورد سنجش قرار می‌گیره، پرکردن جای خالی و تشخیص کلمه غلط!

در کتاب mhle به زبان ساده سعی شده است تا اطلاعات و آموزش‌های لازم برای آمادگی برای پاسخگویی به سوالات هر کدام از این بخش‌ها به داوطلب داده شود. این کتاب شامل گرامر با نمونه سوالات طبقه بندی شده است. درحقیقت در این کتاب گرامر با استفاده از تکنیک‌های تست زنی به شما آموزش داده شده. در انتهای هر فصل از این کتاب هم نمونه آزمون‌هایی برای خودارزیابی قرار داده شده که دارای پاسخ تشریحی هستند.

بخش دوم این کتاب لغات ضروری برای mhle نام دارد. این بخش شامل مجموعه کامل تمام منابع لفت mhle، شامل 504 واژه، لغات ضروری تافل، لغات 1100 واژه و لغات ضروری آزمون‌های وزارت بهداشت است. در پایان این بخش هم آزمون‌هایی برای خودارزیابی به همراه پاسخ قرار داده شده.

بخش سوم از این کتاب به درک مطب اختصاص داره. درحقیفت این بخش به شما متون درک مطلب آزمون‌های mhle که در سال‌های گذشته در این آزمون مطرح شده‌اند، رو ارائه می‌ده. لغات و اصطلاحات مهم هر متن از آن استخراج شدن. درحقیقت چیزی که در این بخش از کتاب آموزش داده می‌شه مهارت پاسخ به سوالات درک مطلب است.

در بخش چهارم نمونه سوالات درک مطلب شنیداری قرار داده شدن. این فصل دارای فایل‌های صوتی است که در قالب یک سی دی به همراه کتاب فروحته می‌‌شه. بخش پنجم هم به نمونه سوالات آزمون‌های mhle سال‌های گذشته اختصاص دارد. البته در این بخش سوالات شنیداری این آزمون قرار داده نشده‌اند؛ علت این موضوع هم عدم دسترسی به فایل صوتی بخش شده در آزمون است.

البته نگران بخش شنیداری نباشید، اگر از بخش شنیداری کتاب mhle به زبان ساده خوب تمرین کنید. مطمئن باشید که در آزمون هم خیلی مسلط و راحت امتحان می‌دهید. بطورکلی برای آمادگی برای این آزمون کتاب mhle به زبان ساده بهترین کتابه اما اگر فکر می‌کنید به منابع بیشتر نیاز دارید، ادامه این مقاله رو دنبال کنید.

کتاب مثبت نود زبان یا کتاب 504 واژه ضروری ربان انگلیسی

کتاب نودپلاس زبان انگلیسی یک کتاب لغت جیبی به درد بخوره. چاپش رنگیه بنابراین برای حفظ لغت بیشتر جواب میده. به جرئت می‌توان گفت که این کتاب 90 درصد سوالات آزمون mhle  و آزمون ارشد وزارت بهداشت رو پوشش می‌ده. این کتاب 1600 لغت رو در خودش جای داده، لغات مترادف و متضاد در این کتاب کنار هم قرار داده شده‌اند، درنتیجه یادگیری اونها ساده‌تره. لغات مشابه و گیج کننده در این کتاب دسته بندی شدند، بنابراین احتمال اینکه تستی رو غلط بزنید با این آموزش خیلی میاد پایین!

در کنار این کتاب، کتاب 504 واژه ضروری هم هست که شاید به این علت که اسمش با رفرنس‌های گفته شده یکیه بخواید بخریدش. این کتاب 42 درس داره که در هر درس 12 واژه به‌صورت متن آموزش داده میشن. این کتاب هم کتاب بدی نیست. اما اگه بخوام صادقانه بگم 90 پلاس برای لغت یه چیز دیگست!

کتاب تست زبان

کتاب تست زبان هم می‌تونه به عنوان منابع آزمون mhle مورد استفاده قرار بگیره. از جمله این کتاب‌های تست می‌تونیم به جعبه سیاه زبان ارشد ، etc زبان انگلیسی و iqb زبان انگلیسی اشاره کنیم. هر کدوم از این کتاب‌های تست شامل گرامر، لغت و درک مطلب هستند، بنابراین می‌تونن برای آزمون mhle هم مورد استفاده قرار بگیرند. اما اگر می‌خواید بین این چند کتاب تستی که براتون اسم بردم یکی رو انتخاب توصیه کنم، توصیه من جعبه سیاه زبان ارشد!

دلیل این توصیه هم به این خاطر هست که در کتاب جعبه سیاه زبان ارشد مهارت تست زنی به شما آموزش داده می‌شه. درسته که این کتاب یه کتاب تسته؛ اما در ابتدای هر فصل یک درسنامه کوتاه داره که در این درسنامه تکنیک تست زنی رو آموزش می‌ده. تکنیک اینکه چطور تست های لغت و درک مطلب رو بزنید. با وجود اینکه این کتاب شامل مجموعه سوالات آزمون‌های ارشده اما حتی برای پاسخ دادن به سوالات گرامر هم تکنیک ارائه داده.

کتاب ETC که فقط مجموعه سوالات ارشده با ترجمه کامل تمام متن‌ها و  و پاسخ تستیه، که خریدشو چندان توصیه نمی‌کنم. کتاب IQB زبان ارشد هم سوالات آزمون چند سال اخیر رو داره. اما باز هم نسبت به جعبه سیاه زبان ارشد، جعبه سیاه گزینه بهتریه اولین دلیلش اینه که این کتاب به شما تکنیک تست زنی رو ارائه می‌ده. یعنی بجای اینکه بهتون ماهی بده (پاسخ تشریحی) ماهیگیری رو یادتون میده (تکنیک تست زنی). دومین دلیل هم اینه که این کتاب رنگیه در حالی که قیمت خیلی خوبی هم داره.

اگر به عنوان منابع آزمون MHLE  قصد خرید کتاب تست رو دارید مقاله کتاب تست زبان ارشد رو بخونید. در این مقاله کتاب تست‌های زبان ارشد وزارت بهداشت رو بررسی کردیم و از هر کدوم ویدیو کوتاهی قرار دادیم تا بتونید داخل کتاب رو هم ببینید و خودتون مقایسه کنید. البته بهتره حتما برای این آزمون به فکر خرید کتاب تست باشید تا با زدن تست‌های بیشتر مهارت تست زنی رو در خودتون تقویت کنید.

نتیجه گیری:

درنهایت می‌تونیم نتیجه بگیریم که منابع آزمون MHLE که وزارت بهداشت اعلام کرده مناسب مطالعه این آزمون نیست. بهترین کتاب برای این آزمون کتاب MHLE به زبان ساده است. چراکه سعی داره داوطلب رو همه جوره برای این آزمون آماده کنه.

اما اگر وقت بیشتری دارید توصیه می‌کنیم که کتاب نود پلاس زبان رو برای تمرین لغت و کتاب جعبه سیاه زبان رو هم برای تمرین تست زنی بگیرید. به جرعت می‌تونم بگم استفاده از این سه کتاب در کنار هم برای آزمون MHLE معجزه می‌کنه!

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *