معرفی و مقایسه کتاب

بهترین کتاب ها برای ارشد پرستاری

بهترین کتاب ها برای ارشد پرستاری | چگونه برای ارشد پرستاری درس بخوانیم | منابع عمومی آزمون ارشد پرستاری | بهترین منابع آزمون استخدامی پرستاری

بهترین کتاب ها برای ارشد پرستاری کدام کتاب‌ها هستند؟ چگونه برای ارشد پرستاری درس بخوانیم؟ منابع عمومی آزمون ارشد پرستاری چه کتاب‌هایی هستند؟ بهترین منابع آزمون استخدامی پرستاری کدام کتاب ها هستند؟ آیا این کتاب‌ها با کتاب‌های آزمون ارشد پرستاری مشترک‌اند؟

با شروع ثبت نام آزمون ارشد پرستاری، سوالات فوق معمول‌ترین سوالاتی است که پرستاران از دوستان یا همکلاسی‌ها یا حتی مشاوران درسی خود می‌پرسند. زیرا بسیاری از پرستاران اغلب مشغول به کار هستند و وقت کافی برای مطالعه ندارند. بنابراین به دنبال کتاب‌هایی هستند که باتوجه به زمان موجود، بتواند آن‌ها را به نتیجه مطلوب برساند.

سوال بسیاری از پرستاران این است که چگونه برای ارشد پرستاری درس بخوانیم؟ در ادامه به بررسی این سوال و معرفی بهترین کتاب ها برای ارشد پرستاری می‌پردازیم.

چگونه برای ارشد پرستاری درس بخوانیم؟

در پاسخ به سوال چگونه برای ارشد پرستاری درس بخوانیم باید گفت نحوه درس خواندن شما برای ارشد پرستاری به دو فاکتور بسیار مهم بستگی دارد، زمانی که برای مطالعه برای این آزمون در اختیار دارید و کتاب‌هایی که برای مطالعه انتخاب می‌کنید. این دو فاکتور باید در راستای یکدیگر باشند، در غیراینصورت احتمالاً با کمبود وقت برای مطالعه این آزمون روبرو خواهید شد.

اغلب داوطلبان این آزمون از مطالعه منابع اعلام شده از سوی وزارت بهداشت اجتناب می‌کنند، علت این امر نیز این است که اغلب این منابع بسیار حجیم و غیر قابل مطالعه هستند. بنابراین داوطلبان منابع دیگری را مانند drs داخلی جراحی برای این امر انتخاب می‌کنند.

اما انتخاب این کتاب‌ها نیز باید به‌صورت هوشمندانه انجام شود، برای مثال اگر وقت کافی تا آزمون ندارید، انتخاب کتاب drs داخلی جراحی بدترین انتخاب برای شما است. علارغم اینکه این کتاب، کتاب بسیار خوبی است. معمولاً داوطلبان برای انتخاب کتاب برای آزمون ارشد پرستاری، تحت تاثیر دوستان یا حتی اساتید خود قرار می‌گیرند، اما بهترین راه برای شما مشورت با یکی از مشاوران کنکور است.

درحقیقت برنامه‌ریزی، راز موفقیت شما برای این آزمون است اما هر داوطلب باتوجه به موقعیت خود دارای برنامه‌ای جداگانه است. بنابراین اگر توانایی برنامه‌ریزی برای خود را دارید، بهتر است یک برنامه ماهانه و یک برنامه روزانه برای خود داشته باشید. برنامه ماهانه به این‌صورت که اهداف خود را در ماه مشخص کنید، سپس برای رسیدن به این اهداف به‌صورت روزانه برنامه‌ریزی کنید.

بهترین کتاب ها برای ارشد پرستاری

در ادامه به معرفی بهترین کتاب ها برای ارشد پرستاری خواهیم پرداخت. همچنین تلاش می‌کنیم تا با معرفی هر کتاب مدت رمان لازم برای مطالعه آن را نیز ذکر کنیم. در اینصورت به نوعی به پرستاران آموزش می‌دهیم که چگونه برای ارشد پرستاری درس بخوانند.

بهترین کتاب ها برای ارشد پرستاری معمولا بهترین منابع آزمون استخدامی پرستاری نیز هستند. چراکه قصد داریم در این بخش، کتاب‌های کنکوری را به داوطلبان معرفی کنیم که می‌تواند نیاز آن‌ها را برای هر نوع آزمون پرستاری برطرف کند.

  • بهترین کتاب ها برای ارشد پرستاری داخلی جراحی

از بهترین کتاب ها برای ارشد پرستاری داخلی جراحی می‌توان به کتاب‌هایی مانند صفر تا صد داخلی جراحی و کتاب drs داخلی جراحی اشاره کرد. این کتاب‌ها، کتاب‌های درسنامه برای درس داخلی جراحی هستند و می‌توانند به جای مجموعه کتاب های برونر و سودارث، بلک اند فیپس و … مورد استفاده قرار بگیرد.

کتاب‌های درسنامه باید در زمان‌هایی مورد استفاده قرار بگیرند که وقت کافی تا آزمون ارشد پرستاری باقی است. به‌علاوه داوطلب مدت زیادی از درس  و تحصیل دور است. کتاب drs داخلی جراحی اندکی قطورتر از کتاب صفر تا صد داخلی جراحی است؛ بنابراین مطالعه آن نیز وقت بیشتری را از شما می‌گیرد. برای اینکه بدانید کتاب صفر تا صد داخلی جراحی بهتر است یا کتاب drs داخلی جراحی، می‌توانید مطالب مربوط به آن را بخوانید و این دو کتاب را بطور کامل بایکدیگر مقایسه کنید.

اما اگر زمان کافی برای مطالعه ندارید، همچنین پیش زمینه‌ای از این درس دارید پیشنهاد می‌شود که کتاب مرور سریع QRS داخلی جراحی را مطالعه نمایید. این کتاب یک کتاب خلاصه شده است که در کنار یک کتاب تست می‌توانید بهترین بهره را در مدت کم ار آن بگیرید.

کتاب ace plus پرستاری داخلی جراحی نیز ممکن است به عنوان منابع آزمون ارشد پرستاری معرفی شود، اما این کتاب بیشتر جنبه آموزشی دارد و در آن چندان به موضوع کنکور پرداخته نشده است. بطورکلی کتاب‌های بسیاری در زمینه پرستاری داخلی جراحی وجود دارند اما کتاب های معرفی شده از بهترین کتاب ها برای ارشد پرستاری داخلی جراحی هستند.

  • بهترین منابع آزمون استخدامی پرستاری کودکان

از بهترین کتاب ها برای ارشد پرستاری کودکان، کتاب نمودارنامه پرستاری کودکان است. این کتاب یک کتاب خلاصه شده به‌صورت نموداری است. نوع خلاصه سازی این کتاب سبب می‌شود تا مطالب آن خیلی ساده در ذهن داوطلب باقی بماند.

این کتاب در کنار یک کتاب تست می‌تواند یک مجموعه کامل برای درس پرستاری کودکان باشد به‌ویژه اگر قصد شما قبولی در سایر گرایش‌های پرستاری مانند داخلی جراحی و … باشد. کتاب QRS پرستاری کودکان و کتاب RRN پرستاری کودکان نیز مانند کتاب نمودارنامه خلاصه‌ای از کتاب پرستاری کودک سالم و بیمار ونگ هستند؛ با این تفاوت که نوع خلاصه کردن مطالب در این کتاب به‌گونه‌ای است که تاثیرگذاری آن در ذهن خواننده برای بخاطر سپردن مطالب آن بسیار بیشتر است.

  • بهترین کتاب برای ارشد پرستاری مادران و نوزادان

منابع عمومی آزمون ارشد پرستاری - بهترین منابع آزمون استخدامی پرستاریکتاب پرستاری بهداشت مادران نوزادان میترا ذوالفقاری یکی از مشهورترین کتاب‌ها در زمینه پرستاری مادران و نوزادان است. این کتاب یکی از کتاب های درسی جامع  در زمینه پرستاری است که حتی به‌عنوان رفرنس این درس توسط وزارت بهداشت نیز معرفی شده است. این کتاب بر نکات بالینی و مهم تاکید دارد و دارای کنکور ارشد سال‌های گذشته به همراه پاسخ تشریحی آن‌ها است.

در کنار این کتاب، کتاب‌هایی مانند صفر تا صد مادران و نوزادان و drs مادان و نوزادان نیز وجود دارند که کتاب‌های درسنامه هستند که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان کتاب‌های کنکوری استفاده کرد. البته این دو کتاب برخلاف drs داخلی جراحی و کتاب صفر تا صد داخلی جراحی دارای حجم زیادی نیستند.

بنابراین می‌توانند در کنار یک کتاب تست به‌عنوان کتاب رفرنس مورد استفاده قرار بگیرند و نیاز شما را نیز به‌عنوان یک داوطلب به‌خوبی برطرف نمایند. اما اگر همچنان فکر می‌کنید که زمان کافی برای مطالعه این کتاب‌ها برایتان باقی نمانده است، نمودارنامه مادران و نوزادان همچنان بهترین انتخاب برای شما است.

زیرا همانطورکه گفتیم شیوه نگارش این کتاب به‌صورت نموداری است و کتاب به نحوی نگارش شده است که مطالب آن به راحتی به ذهن سپرده می‌شود. از همین رو این کتاب بهترین گزینه برای زمانی است که وقت کافی تا آزمون برای شما باقی نمانده است.

  • بهترین کتاب ارشد پرستاری سلامت جامعه

بهترین کتاب ارشد پرستاری سلامت جامعه یقیناً کتاب پرستاری سلامت جامعه ایلدر آبادی است که توسط خود وزارت بهداشت نیز معرفی شده است. به شرطی که زمان کافی برای مطالعه این کتاب 500 صفحه‌ای داشته باشید.

کتاب drs سلامت جامعه نیز تقریبا حکم یک کتاب درسنامه را دارد. این کتاب نیز دارای 508 صفحه است، اما برتری آن نسبت به کتاب پرستاری سلامت جامعه ایلدر آبادی این است که این کتاب دارای نکاتی برای کنکور ارشد است که می‌تواند در این آزمون کمک کننده باشد. اما اگر زمان کافی برای مطالعه برای این آزمون دارید، بهتر است همان کتاب پرستاری سلامت جامعه اسحق ایلدر آبادی را مطالعه کنید.پ

اما اگر به دنبال یک کتاب خلاصه و جامع هستید کتاب صفر تا صد پرستاری بهداشت جامعه بهترین انتخاب برای شما است. اگر قصد شما قبولی در گرایش سلامت جامعه رشته پرستاری است، بهتر است برای درس سلامت جامعه کتاب رفرنس بخوانید اما اگر قصد دارید در سایر گرایش‌ها مانند پرستاری کودکان، داخلی جراحی یا فوریت پزشکی درس بخوانید کتاب صفر تا صد پرستاری سلامت جامعه برای درسی با ضریب 2 کافی است، به‌علاوه مطالعه آن وقت چندانی از شما نمی‌گیرد، بنابراین می‌توانید وقت بیشتری را صرف مطالعه سایر کتاب‌ها کنید.

  • درسنامه جامع ارشد پرستاری

کتاب درسنامه جامع ارشد پرستاری یکی از پرطرفدارترین کتاب‌هایی است که برای آزمون ارشد پرستاری مورد استفاده قرار می‌‌گیرند، این کتاب یک کتاب جامع است که علاوه‌بر آزمون ارشد می‌تواند برای آزمون فینال و rn و استخدامی مورد استفاده قرار بگیرد.

این کتاب تمام مباحث پرستاری از جمله پرستاری داخلی جراحی، پرستاری کودکان، مادران و نوزادان و پرستاری سلامت جامعه را دربر می‌گیرد. همچنین دارای آزمون کلیدی وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و تربیت مدرس است.

این کتاب همچنین دارای سوالات طبقه بندی شده در پایان هر فصل است. این امر سبب می‌شود تا داوطلب بتواند پس از مطالعه هر مبحث با سوالات آن نیز آشنا شود و مطالب بهتر در ذهن باقی می‌مانند.

این کتاب دارای 1200 صفحه است و بسیاری آن را در چند ماه آخر باقی مانده تا کنکور توصیه نمی‌کنند. اما این کتاب یک کتاب جامع است که اگر آن را به‌عنوان تنها مرجع برای مطالعه در نظر بگیرید می‌تواند به‌عنوان کتاب درسنامه و تست مورد استفاده قرار بگیر رد

کتاب تست ارشد پرستاری

در کنار تمام درسنامه‌هایی که در بخش قبل معرفی شد از بهترین کتاب ها برای ارشد پرستاری، کتاب تست ارشد پرستاری است. کتاب تست‌ها به دو نوع تقسیم می‌شوند، کتاب های تست تالیفی مانند مجموعه کتاب های تاس و کنکور ارشد سال‌های گذشته!

کتاب های تست کنکور ارشد پرستاری شامل کتاب‌های زیادی مانند جعبه سیاه پرستاری، MSE پرستاری، IQB پرستاری و … است. از ویژگی این کتاب‌ها می‌توان به پاسخنامه تشریحی آن‌ها اشاره کرد که به خودی خود مانند یک کتاب درسنامه دارای نکته‌های بسیار  عمل می‌کند.

بنابراین در پاسخ به سوال چگونه برای ارشد پرستاری درس بخوانیم باید گفت برای مطالعه برای این منظور نباید از کتاب‌ها تست غافل شوید. البته وجود تعداد زیادی کتاب تست در این زمینه ممکن است باعث شود تا داوطلب نتواند بهترین کتاب تست کنکور ارشد پرستاری را انتخاب نماید.

به همین جهت برای کمک به انتخاب راحت‌تر دانشجویان مقاله‌ای را با همین نام به نگارش درآورده‌ایم تا داوطلبان با استفاده از این مقاله بتوانند بهترین کتاب تست را برای آزمون ارشد و استخدامی پرستاری انتخاب نمایند.

منابع عمومی آزمون ارشد پرستاری

از منابع عمومی آزمون ارشد پرستاری می‌توان به منابع زبان ارشد وزات بهداشت اشاره کرد. همانطورکه می‌دانید درس زبان در آزمون ارشد دارای ضریب 3 است. از همین رو منابع عمومی آزمون ارشد پرستاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

این درس نیز دارای دو نوع کتاب مرجع درسنامه و تست است. بهترین درسنامه برای زبان ارشد وزارت بهداشت را می‌توان از مقاله زبان لزگی، نود پلاس، جعبه سیاه و مهاجرنیا پیدا کرد. در این کتاب ها درسنامه‌ های زبان ارشد وزارت بهداشت با یکدیگر مقایسه شده‌اند. همچنین بهترین زمان برای مطالعه، هر یک از این کتاب‌ها نیز به داوطلب ازائه شده است.

اما بهترین کتاب ها برای زبان ارشد وزارت بهداشت قطعاً کتاب‌های تست هستند. زیرا هیچ روشی برای مطالعه زبان ارشد وزارت بهداشت، بهتر از استفاده از کتاب‌های تست نیست. بهترین کتاب تست های زبان ارشد وزارت بهداشت را می‌توانید بر اساس مقاله ای که در آن این کتاب‌ها را یا یکدیگر مقایسه کرده‌ایم، بیابید.

نتبجه گیری:

بهترین کتاب ها برای ارشد پرستاری، بهترین منابع آزمون استخدامی پرستاری نیز هستند. برای آزمون استخدامی نیز باید به زمانی که پیش رو دارید توجه کنید. به‌علاوه در این آزمون باید کتابی را نیز برای مطالعه بخش عمومی آزمون تهیه کنید، زیرا حدود 30 درصد از سوالات این آزمون را سوالات عمومی تشکیل می‌دهند.

بطورکلی اگر بخواهیم بدانم که چگونه برای ارشد پرستاری درس بخوانیم؟ باید بهترین کتاب ها برای ارشد پرستاری را بیابیم اما لقب بهترین کتاب برای این آزمون به کتابی اطلاق می‌شود که بتواند باتوجه به زمانی که در اختیار دارید، شما را به نتیجه مطلوب برساند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *